abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 maart 2023 @ 18:17:17 #201
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_208390564
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 16:12 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Grappig, want het een sluit het ander niet uit. De club is echt, zwaar overdreven invloed en de verhalen er omheen zijn conspiracy.

5g masten bestaan ook bijvoorbeeld, dat ze een virus verspreiden is dan weer erbij verzonnen.
Heb het stukje van Rutte over het WEF niet meer helaas, ging over die vraag of hij dat boek kende van Schwab. Eerst ontkende hij maar later viel hij door de mand.

Zelf geloof ik dat het WEF meer invloed heeft dan menigeen denkt.

En ik geloof niet dat 5g masten virussen verspreiden.
To BG or not to BG!
pi_208390842
quote:
2s.gif Op woensdag 15 maart 2023 14:58 schreef Jippie het volgende:

[..]
Nee, ik zeg alleen dat 'standaard corona onderwerpen' naar LIF zijn verplaatst, jullie kunnen daar ook posten en mee discussieren. Echte BNW COVID-19 onderwerpen kunnen gewoon gepost worden zoals er nu nog een aantal hier in BNW staan. Standaard COVID zaken in LIF, BNW COVID-19 onderwerpen en BNW WEF onderwerpen kunnen in BNW in diverse topics.

Een discussie kan beter en zuiverder gevoerd worden als elk onderwerp een eigen topic heeft, dan dat er allerlei onderwerpen in één verzameltopc staan.
Ik snap nog steeds niet waarom die originele COVID1984 topicreeks moet opslot blijven.
Slaat he-le-maal nergens op.
Kunnen we gewoon wel een nieuwe COVID1984 topic met de originele tekst/OP openen dan?
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_208391048
quote:
14s.gif Op woensdag 15 maart 2023 18:36 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]
De reeks doet hen die braaf in alles wat de "experts" en de Autoriteit hebben geloofd enorm veel pijn, omdat wij BNW'ers in alles gelijk hebben gekregen. - Knip-
In alles gelijk hebben gekregen is natuurlijk aardig overdreven. Maar op sommige punten zaten jullie er niet naast nee.

[ Bericht 5% gewijzigd door Jippie op 19-03-2023 13:00:08 ]
pi_208391053
quote:

[..]
De reeks doet hen die braaf in alles wat de "experts" en de Autoriteit hebben geloofd enorm veel pijn, omdat wij BNW'ers in alles gelijk hebben gekregen. - Knip-
Kan best ja.....misschien zijn er veel TR's van de gevaxte/provax aanhangers verstuurd haha.....en willen niet nog meer zout in de (prik) wonden hebben.

Er zijn wat interessant info/meningen/referentie punten enz.van 3+ jaar terug in de 270 topic delen te vinden...
(ondanks dat er ook aardig wat bullshit tussen zit.)

[ Bericht 2% gewijzigd door Jippie op 19-03-2023 13:00:51 ]
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_208391169
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 18:45 schreef Questular het volgende:

[..]
In [b]alles gelijk hebben gekregen is natuurlijk aardig overdreven.[/b] Maar op sommige punten zaten jullie er niet naast nee.
Dat is ook zo,ja....maar in het begin was er veel gespeculeerd....maar over het algemeen de meeste mensen hier wisten wel dat die corona gedoe gewoon enorme overdrevende, bangmakende,hysterische bullshit was.
Everyone was trying to figure what the fuck was going on.
pi_208391316
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 18:17 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Heb het stukje van Rutte over het WEF niet meer helaas, ging over die vraag of hij dat boek kende van Schwab. Eerst ontkende hij maar later viel hij door de mand.

Zelf geloof ik dat het WEF meer invloed heeft dan menigeen denkt.

En ik geloof niet dat 5g masten virussen verspreiden.
Dat 5G gedoe gewoon verzonnen bullshit om twijfelaars te discredteren.
The good old 'discredit-by-association' PsyOp tactic.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 15 maart 2023 @ 19:02:29 #207
485843 crew  Jippie
pi_208391368
quote:

[..]
De reeks doet hen die braaf in alles wat de "experts" en de Autoriteit hebben geloofd enorm veel pijn, omdat wij BNW'ers in alles gelijk hebben gekregen. Vooral zij die braaf hebben gepropagandeerd op de frontpage zijn het hardst geraakt.
Moet ik dit als persoonlijke aanval beschouwen? Daar ga je niets mee bereiken hooguit een sanctie.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 15 maart 2023 @ 19:13:06 #208
485843 crew  Jippie
pi_208391570
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 18:33 schreef Tingo het volgende:

[..]
Ik snap nog steeds niet waarom die originele COVID1984 topicreeks moet opslot blijven.
Slaat he-le-maal nergens op.
Kunnen we gewoon wel een nieuwe COVID1984 topic met de originele tekst/OP openen dan?
Ik dacht dat ik alles duidelijk had uitgelegd. }:|

Waarom persé een verzameltopic voor COVID19, waarom geen losse BNW topics?

Wil gerust wel een alternatief 'achter' bespreken met medecrew, maar jullie zullen met de argumenten moeten komen waarom alles in één topic moet, nu zijn er toch ook een aantal losse topics?.

Ga zo de filmpjes van Ali_Boo bekijken.
pi_208391676
quote:
2s.gif Op woensdag 15 maart 2023 19:13 schreef Jippie het volgende:

[..]

Wil gerust wel een alternatief 'achter' bespreken met medecrew, maar jullie zullen met de argumenten moeten komen waarom alles in één topic moet, nu zijn er toch ook een aantal losse topics?.

Wil je deze ook meepikken als je 10 minuten over hebt?
twitter
pi_208391796
quote:
2s.gif Op woensdag 15 maart 2023 19:13 schreef Jippie het volgende:

[..]

Laat maar dan yo.
Misschien kom ik wel even af en toe posten/discusseren met mensen die wat beter verstaan van zaken hebben.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 15 maart 2023 @ 19:57:03 #211
485843 crew  Jippie
pi_208392718
quote:
3s.gif Op woensdag 15 maart 2023 19:17 schreef _I het volgende:

[..]
Wil je deze ook meepikken als je 10 minuten over hebt?
[ twitter ]
Ja, zal ik doen.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 15 maart 2023 @ 19:57:44 #212
485843 crew  Jippie
pi_208392746
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 19:23 schreef Tingo het volgende:

[..]
Laat maar dan yo.
Misschien kom ik wel even af en toe posten/discusseren met mensen die wat beter verstaan van zaken hebben.
Nou dan ga ik niet kijken voor een alternatief ^O^
  woensdag 15 maart 2023 @ 20:16:06 #213
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_208393252
Mij lijkt alle corona-info, perikelen en de nasleep onder één topic overzichtelijker dan allemaal van die splintertopicjes. Wellicht heeft het ook ermee te maken dat corona officieel tot een alledaags virus is uitgeroepen. Maar dat wisten sommige van ons al vanaf het begin. ;)
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_208393608
Doe maar niet

[ Bericht 98% gewijzigd door Straatcommando. op 15-03-2023 20:37:21 ]
  Forum Admin woensdag 15 maart 2023 @ 20:37:50 #215
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_208393764
Als je niet zonder sneren kan reageren doe het dan helemaal niet.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 15 maart 2023 @ 21:06:10 #216
485843 crew  Jippie
pi_208394545
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 20:16 schreef controlaltdelete het volgende:
Mij lijkt alle corona-info, perikelen en de nasleep onder één topic overzichtelijker dan allemaal van die splintertopicjes. Wellicht heeft het ook ermee te maken dat corona officieel tot een alledaags virus is uitgeroepen. Maar dat wisten sommige van ons al vanaf het begin. ;)
In principe begrijp ik het idee, maar we willen op FOK! eigenlijk van de 'verzameltopics' en 'Centrale Topics' af, om de discussies overzichterlijker te houden. Een topic is bedoeld om te discussiëren, op de linkjes, plaatjes en SC na. Als iedereen om de haverklap er weer iets anders in post worden lopende discussies in de kiem gesmoord. Wil echt wel kijken voor een alternatief maar met dat gesneer pffff...

Vind het jammer dat het allemaal zo hard tegen hard moet hier. Wil echt het beste voor BNW maar het 'anti-alles geluid' heeft nu eenmaal niets met BNW te maken en moet er dus uit.
  woensdag 15 maart 2023 @ 21:16:45 #217
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_208394987
Zoveel gesneer lees ik niet eens, sommige mensen vatten alles te snel persoonlijk op, kunnen nergens meer tegen als er eens iets gezegd wordt, lijkt wel alsof men niet meer tegen wat kritiek kan. Succes met de nieuwe opzet ik heb er een hard hoofd in.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  Forum Admin woensdag 15 maart 2023 @ 21:19:09 #218
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_208395093
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 21:16 schreef controlaltdelete het volgende:
Zoveel gesneer lees ik niet eens, sommige mensen vatten alles te snel persoonlijk op, kunnen nergens meer tegen als er eens iets gezegd wordt, lijkt wel alsof men niet meer tegen wat kritiek kan. Succes met de nieuwe opzet ik heb er een hard hoofd in.
Nee ik heb net wat verwijderd. ;)

Het was meer als vooraankondiging bedoelt dan als "kritiek"
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator vrijdag 17 maart 2023 @ 13:57:40 #219
249559 crew  Lavenderr
pi_208422519
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 14:14 schreef Tingo het volgende:

[..]
You too :)
Als je ooit in Amsterdam bent, kunnen we misschien een biertje doen.
Dat klinkt leuk. Mag ik ook meedoen met een wijntje?
pi_208422554
Ik kom dit topic nu pas tegen, en heb er ook wel een mening over. Ik post niet heel veel binnen BNW, maar lurk er wel dagelijks. Ik heb zoveel mogelijk reacties gelezen; het waren er net iets teveel om ze allemaal af te gaan. Sorry voor de lange post! :@

Ten eerste: props voor de mods dat ze hier een dialoog proberen te openen ^O^ . Dat het niet altijd even goed gaat binnen BNW is duidelijk, dus ik vind het een goede stap dat er nu een dialoog aangegaan word (waarmee ik niet wil zeggen dat dat eerder niet gebeurde). En ook fijn dat er zoveel users een mening hebben geuit hierover. Ik heb BNW gemod, ik post dan wel niet al te veel, maar ik heb beste voor met het subforum en ik hoop dat we ooit het punt bereiken dat de grote meerderheid hier weer grotendeels happy is.

Denk dat het grootste probleem veel verder gaat dan enkel BNW. Er is zoveel polarisatie joh. Het komt heel erg neer op ''if you're not with us, you're against us''. Zwart/Wit. Je bent of een wappie, of een mak schap die altijd maar de mainstream media verdedigd. Het grijze gebied is volledig verloren gegaan bij heel veel mensen en dit zie je eigenlijk overal op het internet. Ook andere subfora op FOK! (vooral de subfora die te dealen hebben met serieuzere onderwerpen als het nieuws en de politiek) hebben er last van.

Er zijn helaas heel veel mensen die moeite hebben gekregen met het accepteren van een andere mening. Ik wil mezelf daar ook bij betrekken (want ook ik moet in de spiegel durven te kijken). Als ik een mening heb en mijn discussie partner is het er niet mee eens? Ik heb nog wel eens de drang om dan toch door te gaan. Dan wordt het gedram. Ik kan ook gewoon zeggen ''agree to disagree en fijne dag nog verder''. Maar dat is heel moeilijk. Ik voel de urge om mijn mening toch op te dringen. Ik let er heel erg op, omdat ik weet dat het een zwakte is. Probeer er aan te werken. Maar werkt lang niet altijd. En ik zie dat dus globaal heel veel gebeuren en sinds Corona heeft dat bij veel mensen extremere vormen aangenomen.

Het zou al helpen om niet te denken in verschillende ''kampen''. Ik lees heel veel dat je de ''echte BNW users'' hebt en de ''mainstream aanhang''. Mensen willen anderen zo snel mogelijk in een hokje duwen om maar niet de dialoog aan te hoeven gaan. Om niet inhoudelijk te hoeven reageren. Want hey, waarom zou je inhoudelijk reageren op iemand als je ook kan reageren met ''ach, je bent een mak schaap, dus niet serieus te nemen'', of ''je bent een wappie, er komt niks nuttigs uit, hihaho''.

Denk dat de meeste users die binnen BNW posten (en dan heb ik het dus niet over de ''echte BNW users'', want we moeten juist af van dat ''kampen'' gedrag - werkt enkel polariserend) het prima vinden dat iedere mening welkom is, zolang het maar respectvol gebeurd. Mensen zouden hier best mogen counteren met main stream bronnen als de NOS. Om maar wat te noemen. Maar ga niet drammen. Er is een heel groot verschil (en dat is imo binnen BNW wel een ''probleem'' - dat dat onderscheid niet altijd gemaakt wordt) tussen je mening geven met argumenten/bronnen en je mening opdringen. Er maar over blijven drammen, om vervolgens met persoonlijke sneren te komen als die mening niet goed aankomt. Probeer dan gewoon te zeggen ''agree to disagree'' en move on. In een volgende discussie... zie het gewoon als iets nieuws. Probeer het niet te zien als: ''hey, daar is Pietje weer; die was het vorige keer niet met me eens, dus dan is het makkelijk om hem deze keer maar meteen als een wappie neer te zetten''.

Maar dit is wel BNW :) . Hier zouden alternatieve bronnen en meningen ook gewoon geuit mogen worden. Hoe gek ze ook wel niet zijn. Bepaalde meningen zijn elders op FOK! niet welkom, dus dan verwacht je dat het hier wel mag; ze worden niet voor niets doorverwezen naar BNW. Als je dan een topic maakt; probeer er dan wel wat moeite in te stoppen. Ik zie regelmatig topics voorbij komen met een link dump en een overhaaste conclusie van een zin en dan escaleert het vervolgens. Stop er wat meer moeite in.

En andersom: dit is BNW, je kan hier alternatieve meningen verwachten. Ik snap soms niet dat bepaalde users hier langs komen, omdat het heel duidelijk is dat ze enkel langs komen om denigrerend te posten. Hoe de mods daarmee om willen gaan is niet aan mij, dus daar zeg ik verder niks over. Maar ik snap die users niet. Ik heb niks met voetbal verder; ik ga dan ook niet mijn tijd gebruiken om de users daar even denigrerend toe te spreken. Dat voegt echt niks toe. Iedereen moet zichzelf eens in de spiegel kijken. Waarom post je binnen BNW? Omdat het je daadwerkelijk interesseert en omdat je andere meningen wil opdoen/ruimdenkender wil worden terwijl je je eigen mening uit in de hoop dat anderen er een goede discussie van maken, of omdat je stiekem gewoon je mening op wil dringen en omdat je neer kijkt op de users die hier soms voorbij komen?

Wel snap ik de frustratie van sommige mensen hier dat er soms met twee maten gemeten wordt op FOK!. Bij andere subfora als NWS of POL wordt het vaak genoeg geaccepteerd dat de ''wappies'' doorverwezen worden naar BNW. Lekker lacherig over doen. Alternatieve meningen worden vaak genoeg weg gehaald. En dat snap ik ook wel; het gaat immers om mainstream media en discussies daarom heen. Dan snap ik de frustratie als iemand dan maar die mening probeert te uiten in BNW om dan vervolgens ook hier belachelijk gemaakt te worden. Dan krijgen ze te horen dat iedere mening hier welkom is. Dat ze dat moeten accepteren. Ook als je als buitenstaander prima ziet dat er users zijn die enkel lopen te stangen. Dat is niet consistent en dat wekt irritatie op.

Lange post, maar het komt er op neer dat ik niet denk dat er een simpele oplossing is. Het is geen BNW probleem; het is een probleem die in de hele maatschappij te merken is. Polarisatie, elkaar in hokjes duwen, geen andere meningen meer kunnen accepteren, etc. BNW zelf is te redden, maar enkel als iedereen zich kan houden aan:

- Elke mening is welkom, maar dring het niet op.
- Durf een discussie af te sluiten met ''even goede vrienden, maar hier komen we niet uit''.
- Voorgaande discussies niet proberen mee te nemen in een nieuwe discussie.
- Anderen niet in hokjes plaatsen, maar ga de discussie aan.
- Niet sneren.
- Betere OP's (of reacties); geen link dumps.
- Durf te leren van andere visies die gedeeld worden.
- Gebruik geen andere subfora om andere BNW users te sneren/er lacherig om te doen, wetende dat de andere partij het toch wel leest.
- Accepteer dat je hier wellicht ruimdenkend kan zijn en dat alle meningen welkom zijn, maar dat bepaalde feiten (Aarde is rond, Corona is er geweest, er is oorlog in Oekraïne) ontkennen niet meteen gelijk staat aan het geven van een mening. Dat is gewoon rebels zijn om het rebels zijn.

Wees gewoon lief voor elkaar eigenlijk. 99% van de users hier hebben het beste voor met BNW, laten we dat vooral onthouden. O+ Ik wil me overigens best actief inzetten om daarmee te helpen binnen BNW als dat gewenst is.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2023 14:10:55 ]
pi_208423538
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 14:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik kom dit topic nu pas tegen, en heb er ook wel een mening over. Ik post niet heel veel binnen BNW, maar lurk er wel dagelijks. Ik heb zoveel mogelijk reacties gelezen; het waren er net iets teveel om ze allemaal af te gaan. Sorry voor de lange post! :@

Lange post, maar het komt er op neer dat ik niet denk dat er een simpele oplossing is. Het is geen BNW probleem; het is een probleem die in de hele maatschappij te merken is. Polarisatie, elkaar in hokjes duwen, geen andere meningen meer kunnen accepteren, etc. BNW zelf is te redden, maar enkel als iedereen zich kan houden aan:

- Elke mening is welkom, maar dring het niet op.
- Durf een discussie af te sluiten met ''even goede vrienden, maar hier komen we niet uit''.
- Voorgaande discussies niet proberen mee te nemen in een nieuwe discussie.
- Anderen niet in hokjes plaatsen, maar ga de discussie aan.
- Niet sneren.
- Betere OP's (of reacties); geen link dumps.
- Durf te leren van andere visies die gedeeld worden.
- Gebruik geen andere subfora om andere BNW users te sneren/er lacherig om te doen, wetende dat de andere partij het toch wel leest.
- Accepteer dat je hier wellicht ruimdenkend kan zijn en dat alle meningen welkom zijn, maar dat bepaalde feiten (Aarde is rond, Corona is er geweest, er is oorlog in Oekraïne) ontkennen niet meteen gelijk staat aan het geven van een mening. Dat is gewoon rebels zijn om het rebels zijn.

Wees gewoon lief voor elkaar eigenlijk. 99% van de users hier hebben het beste voor met BNW, laten we dat vooral onthouden. O+ Ik wil me overigens best actief inzetten om daarmee te helpen binnen BNW als dat gewenst is.
Of bepaalde users gewoon negeren of zo min mogelijk met ze communiceren...works for me :)

Maar anyhoos, met het laatste gedoe hiero ben ik wel een beetje klaar mee.
pi_208425612
twitter

Gaat het Covid topic nog open? Of gaan we echt doen alsof alles over en gedaan is? Twitter files over het onderdrukken van ware geluiden over vaccinatieschade etc. Zeg maar wat we hier nu ook bespreken.

Niets aan de hand, gewoon doorlopen.
pi_208425620
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 14:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik kom dit topic nu pas tegen,
Volgens mij heb je meerdere keren gepost, hoor. :D
pi_208425625
twitter

Het zijn er 27! niet 2, voor als je gaat lezen
pi_208425666
twitter

Pff, 45, het ging nog even door, maar had geen zin om de groetjes te kopieren, dus vandaar 44.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')