abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208733824
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 23:01 schreef pinquit het volgende:
Aquarius of ander isotone sportdrank is in principe hetzelfde als ORS maar dan minder smerig
Ja, dat idd. De blauwe of paarse Aquarius (bij allebei de kleur vd drank), of van AA de witte (drank wit, verpakking en dop blauw) of groene (drank doorzichtig, verpakking met groen en groene dop)!
  dinsdag 11 april 2023 @ 08:47:12 #127
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208733846
Als er maar 'isotone' op staat. Persoonlijk vind ik de witte AA een stuk beter te drinken dan de Aquarius-varianten...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_208733866
Die ik noemde zijn idd de vier die daadwerkelijk isotoon zijn, de rest v Aquarius en aa niet :)
Ik vind de aa ook lekkerder, groene is mn favoriet maar de witte is ook prima. Verschil is dat in de witte ook nog wat vitaminen zijn toegevoegd en bij de groene niet, dus als je een paar dagen twee flesjes per dag wegtikt zou ik voor de groene gaan. De paarse Aquarius is echt mier en mierzoet.
  FOK!fotograaf dinsdag 11 april 2023 @ 08:57:58 #129
148247 taxibabe
pi_208733916
Ik moet zo toch nog naar de winkel, ga gelijk kijken naar drankjes. Ik snap heel goed dat Thomas die ORS niet wilde drinken. :X
Maar wat is zo'n buikgriep een aanslag op je lichaam, Thomas is flink afgevallen en ik merk het ook wel (waar ik niet blij mee ben, want ik had al niet veel reserve) :N
  dinsdag 11 april 2023 @ 12:09:38 #130
56471 pinquit
oh my lama!
pi_208735465
Witte aquarius toch ook?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 11 april 2023 @ 12:10:51 #131
56471 pinquit
oh my lama!
pi_208735484
We hebben inmiddels de g'woon isotone sportdrank, stuk beter tr betalen dan de A-merken
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  FOK!fotograaf woensdag 12 april 2023 @ 14:44:42 #132
148247 taxibabe
pi_208748546
Pff.. lekkere rollercoaster hier...
Vandaag zouden mijn vader en zijn vriendin komen, maar hij belde al vroeg.. vriendin naar het ziekenhuis gebracht. :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We hebben Thomas wel gezegd dat opa en oma vandaag niet komen omdat oma ziek is. Maar als het misgaat weet ik nog niet hoe we dat moeten vertellen.
  woensdag 12 april 2023 @ 16:04:06 #133
208890 June.
Seriously?
pi_208749445
Wat erg @taxibabe, sterkte.
Shine bright like a diamond.
pi_208751253
Heftig zeg, veel sterkte taxi :*
  woensdag 12 april 2023 @ 19:12:48 #135
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208751781
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 14:44 schreef taxibabe het volgende:
Pff.. lekkere rollercoaster hier...
Vandaag zouden mijn vader en zijn vriendin komen, maar hij belde al vroeg.. vriendin naar het ziekenhuis gebracht. :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We hebben Thomas wel gezegd dat opa en oma vandaag niet komen omdat oma ziek is. Maar als het misgaat weet ik nog niet hoe we dat moeten vertellen.
Och jemig.. sterkte..!
Resistance is futile.
  woensdag 12 april 2023 @ 19:48:52 #136
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_208752384
Wat heftig zeg taxi :{
Sterkte gewenst.
pi_208752466
Sterkte taxi :*
  FOK!fotograaf woensdag 12 april 2023 @ 20:08:42 #138
148247 taxibabe
pi_208752723
Tnx allemaal :*

Net mijn vader weer even gesproken, maar het ziet er nog niet goed uit..

SPOILER
Het klinkt heel plastisch en hard nu, maar ik hou ernstig rekening met het ergste. En ik weet dat het al vaker voorbij is gekomen, maar heeft iemand tips hoe we het hier met Thomas over kunnen hebben als het zover is? Dat ik mij al een beetje in kan lezen, voor het geval dat.. :{
pi_208753015
Ten eerste heel veel sterkte, wat heftig :{

Een vriendin heeft onlangs het boekje ‘Dag opa Henk’ in huis gehaald nadat één van de opa’s van haar kinderen (tussen de 2 en 5 jaar) overleed.

En een wat meer praktische tip die wij zelf kregen toen mijn vader overleed (ik had toen zelf nog geen kinderen maar mijn broer al wel) was om niet te zeggen dat de overledene slaapt om te voorkomen dat er angst voor het gaan slapen ontstaat. Ik vond ook nog dit linkje: https://www.bd.nl/brabant(...)F%2Fwww.google.nl%2F
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 12 april 2023 @ 20:39:39 #140
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_208753169
Heftig taxi! Duim voor haar.

@BE nog tips voor taxi?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 12 april 2023 @ 20:49:48 #141
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208753322
Jeetje @taxibabe, wat heftig zeg! Wat een enge spannende situatie!

Hoe oud is Thomas?
  FOK!fotograaf woensdag 12 april 2023 @ 21:07:44 #142
148247 taxibabe
pi_208753550
Hij is 3,5. Vorige maand hebben ze op de psz het thema ziek em gezond gehad. Hij weet nu ook dat oma heel ziek is.

Edit: Reactie kwam wat kort over. Getypt vanaf de telefoon.
Omdat ze vandaag zouden komen hebben we Thomas verteld dat oma heel ziek is en dat ze dus niet kunnen komen. Thomas lijkt dat in zoverre te begrijpen dat hij vanmorgen zei dat als ze wel komen dat hij dan dokter Thomas is en oma beter maakt. O+ Op de psz hebben ze een 'doktersdiploma' gehaald, het begrip ziek en beter snapt hij wel een beetje.

[ Bericht 69% gewijzigd door taxibabe op 12-04-2023 21:34:34 ]
  woensdag 12 april 2023 @ 21:34:06 #143
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208753937
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 21:07 schreef taxibabe het volgende:
Hij is 3,5. Vorige maand hebben ze op de psz het thema ziek em gezond gehad. Hij weet nu ook dat oma heel ziek is.
Dan zit je echt nog wel in de prentenboek-leeftijd.
De bekendste zijn:
Kikker en het Vogeltje – Max Velthuijs (ISBN 9790 25867782)
Lieve Oma Pluis – Dick Bruna (ISBN 97890 56471712)
Derk Das blijft altijd bij ons – Susan Varley (ISBN 97890 60695524)

Het allerbelangrijkste is dat je de dood niet gaat benoemen als 'oma slaapt'. Dat kan enorm verwarrend zijn, want slapende mensen worden toch weer wakker. En als je ook niet wakker kan worden uit je slaap kan slaap ook iets heel engs worden.
Verder ben ik er een groot voorstander van om kinderen de dood te laten ervaren. Laat hem maar voelen dat oma d'r handen koud zijn. En vertel daarbij dat haar hart niet meer klopt, dat ze daarom niet meer kan praten en bewegen en dat dat er ook voor zorgt dat het lichaam geen warmte meer aan maakt.

Goed ook zeker om nu al te benoemen dat Oma heel ziek is, niet dat hij het verband straks kan leggen maar toch zal hij dan in ieder geval weten dat er 'iets' was en dat ze niet zomaar ineens dood was.
  FOK!fotograaf woensdag 12 april 2023 @ 22:07:07 #144
148247 taxibabe
pi_208754370
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 21:34 schreef BE het volgende:

[..]
Dan zit je echt nog wel in de prentenboek-leeftijd.
De bekendste zijn:
Kikker en het Vogeltje – Max Velthuijs (ISBN 9790 25867782)
Lieve Oma Pluis – Dick Bruna (ISBN 97890 56471712)
Derk Das blijft altijd bij ons – Susan Varley (ISBN 97890 60695524)
Kikker en het vogeltje hebben we laatst op Netflix gekeken, maar zo'n tekenfilmpje komt natuurlijk anders over dan een boekje. Ik ga bij de bieb kijken voor die andere boeken. Dankje!
quote:
Het allerbelangrijkste is dat je de dood niet gaat benoemen als 'oma slaapt'. Dat kan enorm verwarrend zijn, want slapende mensen worden toch weer wakker. En als je ook niet wakker kan worden uit je slaap kan slaap ook iets heel engs worden.
Verder ben ik er een groot voorstander van om kinderen de dood te laten ervaren. Laat hem maar voelen dat oma d'r handen koud zijn. En vertel daarbij dat haar hart niet meer klopt, dat ze daarom niet meer kan praten en bewegen en dat dat er ook voor zorgt dat het lichaam geen warmte meer aan maakt.

Goed ook zeker om nu al te benoemen dat Oma heel ziek is, niet dat hij het verband straks kan leggen maar toch zal hij dan in ieder geval weten dat er 'iets' was en dat ze niet zomaar ineens dood was.
Dat van het slapen zei eponine inderdaad ook al, klinkt ook heel logisch al sta daar op dat moment natuurlijk helemaal niet bij stil, dus die ga ik onthouden!

Het laten ervaren vind ik wel moeilijk, maar wellicht gaat het, als het zover is, wel heel natuurlijk.

Dankje voor de tips. :* Voor nu hopen we dat het voorlopig nog niet hoeft en dat ze er redelijk goed uit gaat komen.
  woensdag 12 april 2023 @ 22:21:16 #145
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208754527
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 22:07 schreef taxibabe het volgende:

Het laten ervaren vind ik wel moeilijk, maar wellicht gaat het, als het zover is, wel heel natuurlijk.

Dankje voor de tips. :* Voor nu hopen we dat het voorlopig nog niet hoeft en dat ze er redelijk goed uit gaat komen.
Mijn ervaring is dat kinderen ook hierbij gewoon heel nieuwsgierig zijn. En het is natuurlijk pas eng als iemand anders iets als eng benoemd.
Dat jullie verdriet hebben mag verder natuurlijk gewoon gezien worden. :Y
pi_208754872
Ik vond het laten ervaren destijds ook erg lastig, en dan ging het dus niet eens om mijn eigen kinderen maar om de kinderen van mijn broer (toen 3 en 4 ofzo). Maar zij waren zo nieuwsgierig naar opa en hadden nog hele verhalen tegen hem bij de kist. Volgens mij hebben ze zelfs nog gedanst en liedjes gezongen, Ze hebben ook zijn handen geaaid en de manier waarop zij er mee om gingen maakte het voor ons ook weer “makkelijker”.
We hebben ze ook expres hun gang laten gaan om het niet eng of spannend te maken (toen de jongste bij hem in de kist wilde gaan zitten hadden we wel zoiets van laten we dat maar niet doen :')).
  donderdag 13 april 2023 @ 06:56:53 #147
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208755704
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 22:49 schreef eponine het volgende:
Ik vond het laten ervaren destijds ook erg lastig, en dan ging het dus niet eens om mijn eigen kinderen maar om de kinderen van mijn broer (toen 3 en 4 ofzo). Maar zij waren zo nieuwsgierig naar opa en hadden nog hele verhalen tegen hem bij de kist. Volgens mij hebben ze zelfs nog gedanst en liedjes gezongen, Ze hebben ook zijn handen geaaid en de manier waarop zij er mee om gingen maakte het voor ons ook weer “makkelijker”.
We hebben ze ook expres hun gang laten gaan om het niet eng of spannend te maken (toen de jongste bij hem in de kist wilde gaan zitten hadden we wel zoiets van laten we dat maar niet doen :')).
O+ Zo mooi! :Y
pi_208755821
Veel sterkte voor jou en je familie @taxibabe ;(
  Moderator donderdag 13 april 2023 @ 08:50:13 #149
382129 crew  Donna
pi_208756073
Heftig @taxibabe sterkte! :*

De kinderen van mijn broer waren net 6 en 4 toen mijn vader overleed. Zij speelden ook rondom de kist en hadden hele verhalen. Zorgde voor ons allemaal voor verlichting. En ze hadden tekeningen gemaakt die m'n moeder in de kist gelegd heeft.
Mijn vader overleed tijdens een hittegolf en er waren 2 feestdagen in het dorp waardoor er geen begrafenis mogelijk was en dit wat langer duurde. Hij zag er na een paar dagen niet meer zo 'fris' uit, dus de kinderen hebben hem niet gezien. Ze wilden het wel graag, erg nieuwsgierig idd. :Y
  donderdag 13 april 2023 @ 09:30:22 #150
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208756305
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 08:50 schreef Donna het volgende:
Heftig @:taxibabe sterkte! :*

De kinderen van mijn broer waren net 6 en 4 toen mijn vader overleed. Zij speelden ook rondom de kist en hadden hele verhalen. Zorgde voor ons allemaal voor verlichting. En ze hadden tekeningen gemaakt die m'n moeder in de kist gelegd heeft.
Mijn vader overleed tijdens een hittegolf en er waren 2 feestdagen in het dorp waardoor er geen begrafenis mogelijk was en dit wat langer duurde. Hij zag er na een paar dagen niet meer zo 'fris' uit, dus de kinderen hebben hem niet gezien. Ze wilden het wel graag, erg nieuwsgierig idd. :Y
Vaak zien kinderen dat niet eens, het blijft hoe dan ook opa. Maar ik snap heel goed dat je er voor kiest het niet te doen hoor. :Y Ik bedoel dit meer ter aanvulling, zeker niet als kritiek.

De werkelijkheid is vaak veel minder spannend dan wat kinderen zich soms in hun hoofd kunnen halen.
Ooit ging een 11-jarige kleinzoon mee naar de ovenruimte. Zijn vader was ook bij de invoer van opa in de oven en hij wilde ook heel graag mee.
En toen het klaar was zei hij 'was dat nou alles'. :D Die had zich vast een of ander enorm vagevuur voorgesteld maar in werkelijkheid is het alleen maar een heel groot oranje gloeiend gat. ;)

Nog als tip voor wat oudere kinderen: zelf een kaars versieren die tijdens de uitvaart aangestoken wordt (of net ervoor als ze het spannend vinden met iedereen er bij).
Ik gebruik daarvoor simpele grote witte kaarsen van Ikea en gebruik velletjes gekleurde kaarsenwas. (Niet alleen bij Bol verkrijgbaar hoor, er zijn meer shops waar je het kan vinden.) Dat kan je kneden zoals klei en dan op de kaars plakken om hem zo te versieren.
Dan krijg je dus zoiets:

Ik heb een heel schattig koffertje met allemaal bakjes voor de kleurtjes O+

En ik heb dus wel eens tijdens een oersaaie condoleance een tafel in de hoek gehad waar de 5 kleinkinderen heerlijk aan die kaarsen zaten te knutselen terwijl alle ouders op die manier de kinderen niet hoefden te entertainen.

Nog een tip: kleine houten hartjes (ik haal ze in bulk van Amazon, maar de Action heeft ze mss ook wel), die kunnen met stiften of verf gekleurd worden en dan met dubbelzijdige plakkertjes op de kist:

(De foto's deel ik met toestemming van de families overigens! )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')