Ja, dat idd. De blauwe of paarse Aquarius (bij allebei de kleur vd drank), of van AA de witte (drank wit, verpakking en dop blauw) of groene (drank doorzichtig, verpakking met groen en groene dop)!quote:Op maandag 10 april 2023 23:01 schreef pinquit het volgende:
Aquarius of ander isotone sportdrank is in principe hetzelfde als ORS maar dan minder smerig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We hebben Thomas wel gezegd dat opa en oma vandaag niet komen omdat oma ziek is. Maar als het misgaat weet ik nog niet hoe we dat moeten vertellen.
quote:Op woensdag 12 april 2023 14:44 schreef taxibabe het volgende:
Pff.. lekkere rollercoaster hier...
Vandaag zouden mijn vader en zijn vriendin komen, maar hij belde al vroeg.. vriendin naar het ziekenhuis gebracht.
Och jemig.. sterkte..!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We hebben Thomas wel gezegd dat opa en oma vandaag niet komen omdat oma ziek is. Maar als het misgaat weet ik nog niet hoe we dat moeten vertellen.Resistance is futile.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het klinkt heel plastisch en hard nu, maar ik hou ernstig rekening met het ergste. En ik weet dat het al vaker voorbij is gekomen, maar heeft iemand tips hoe we het hier met Thomas over kunnen hebben als het zover is? Dat ik mij al een beetje in kan lezen, voor het geval dat..![]()
Dan zit je echt nog wel in de prentenboek-leeftijd.quote:Op woensdag 12 april 2023 21:07 schreef taxibabe het volgende:
Hij is 3,5. Vorige maand hebben ze op de psz het thema ziek em gezond gehad. Hij weet nu ook dat oma heel ziek is.
Kikker en het vogeltje hebben we laatst op Netflix gekeken, maar zo'n tekenfilmpje komt natuurlijk anders over dan een boekje. Ik ga bij de bieb kijken voor die andere boeken. Dankje!quote:Op woensdag 12 april 2023 21:34 schreef BE het volgende:
[..]
Dan zit je echt nog wel in de prentenboek-leeftijd.
De bekendste zijn:
Kikker en het Vogeltje – Max Velthuijs (ISBN 9790 25867782)
Lieve Oma Pluis – Dick Bruna (ISBN 97890 56471712)
Derk Das blijft altijd bij ons – Susan Varley (ISBN 97890 60695524)
Dat van het slapen zei eponine inderdaad ook al, klinkt ook heel logisch al sta daar op dat moment natuurlijk helemaal niet bij stil, dus die ga ik onthouden!quote:Het allerbelangrijkste is dat je de dood niet gaat benoemen als 'oma slaapt'. Dat kan enorm verwarrend zijn, want slapende mensen worden toch weer wakker. En als je ook niet wakker kan worden uit je slaap kan slaap ook iets heel engs worden.
Verder ben ik er een groot voorstander van om kinderen de dood te laten ervaren. Laat hem maar voelen dat oma d'r handen koud zijn. En vertel daarbij dat haar hart niet meer klopt, dat ze daarom niet meer kan praten en bewegen en dat dat er ook voor zorgt dat het lichaam geen warmte meer aan maakt.
Goed ook zeker om nu al te benoemen dat Oma heel ziek is, niet dat hij het verband straks kan leggen maar toch zal hij dan in ieder geval weten dat er 'iets' was en dat ze niet zomaar ineens dood was.
Mijn ervaring is dat kinderen ook hierbij gewoon heel nieuwsgierig zijn. En het is natuurlijk pas eng als iemand anders iets als eng benoemd.quote:Op woensdag 12 april 2023 22:07 schreef taxibabe het volgende:
Het laten ervaren vind ik wel moeilijk, maar wellicht gaat het, als het zover is, wel heel natuurlijk.
Dankje voor de tips.Voor nu hopen we dat het voorlopig nog niet hoeft en dat ze er redelijk goed uit gaat komen.
quote:Op woensdag 12 april 2023 22:49 schreef eponine het volgende:
Ik vond het laten ervaren destijds ook erg lastig, en dan ging het dus niet eens om mijn eigen kinderen maar om de kinderen van mijn broer (toen 3 en 4 ofzo). Maar zij waren zo nieuwsgierig naar opa en hadden nog hele verhalen tegen hem bij de kist. Volgens mij hebben ze zelfs nog gedanst en liedjes gezongen, Ze hebben ook zijn handen geaaid en de manier waarop zij er mee om gingen maakte het voor ons ook weer “makkelijker”.
We hebben ze ook expres hun gang laten gaan om het niet eng of spannend te maken (toen de jongste bij hem in de kist wilde gaan zitten hadden we wel zoiets van laten we dat maar niet doen).
Vaak zien kinderen dat niet eens, het blijft hoe dan ook opa. Maar ik snap heel goed dat je er voor kiest het niet te doen hoor.quote:Op donderdag 13 april 2023 08:50 schreef Donna het volgende:
Heftig @:taxibabe sterkte!![]()
De kinderen van mijn broer waren net 6 en 4 toen mijn vader overleed. Zij speelden ook rondom de kist en hadden hele verhalen. Zorgde voor ons allemaal voor verlichting. En ze hadden tekeningen gemaakt die m'n moeder in de kist gelegd heeft.
Mijn vader overleed tijdens een hittegolf en er waren 2 feestdagen in het dorp waardoor er geen begrafenis mogelijk was en dit wat langer duurde. Hij zag er na een paar dagen niet meer zo 'fris' uit, dus de kinderen hebben hem niet gezien. Ze wilden het wel graag, erg nieuwsgierig idd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |