Niets is beter dan iets! Geen gezeik, iedereen arm. Zo kennen we links weer.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 19:10 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Met samenwerking met de coalitie bereik je ook niet veel. Er is een radicale verandering nodig om de klimaatcrisis aan te pakken.
Als je graag links beleid wil stem je maar beter GL, denk/PvDD/VOLT is trikkie of die echt invloed gaan krijgen.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 19:10 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Met samenwerking met de coalitie bereik je ook niet veel. Er is een radicale verandering nodig om de klimaatcrisis aan te pakken.
Ja, al die PVV bestuurders hebben wel indruk gemaakt. Oh...wacht...quote:Op dinsdag 14 maart 2023 19:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Had gevoel dat PVV ook wel wat salonfahiger is geworden in aanzien en mate van bestuurlijke incapabiliteit.
FvD zal wel lastig worden met een verwarde Baudet.
VOLT kan wel eens de kingmaker worden in de EK.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 19:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als je graag links beleid wil stem je maar beter GL, denk/PvDD/VOLT is trikkie of die echt invloed gaan krijgen.
Kijk jij bent a priori al tegen de PVV. Ik wil gewoon object discussiëren wat wel/niet kan.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 19:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, al die PVV bestuurders hebben wel indruk gemaakt. Oh...wacht...
Laat PvdA+GL maar lekker in hun eigen voet schieten dan.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 19:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niets is beter dan iets! Geen gezeik, iedereen arm. Zo kennen we links weer.
Ik kan mij heel erg vinden in de standpunten van PvdD. Zij willen echt wat gaan veranderen. Dat gevoel heb ik minder bij GL.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 19:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als je graag links beleid wil stem je maar beter GL, denk/PvDD/VOLT is trikkie of die echt invloed gaan krijgen.
Ik ben tegen een partij die per definite niet democratisch is en waarvan het enige lid veroordeeld is voor haatzaaien, ja, gek is dat.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 19:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kijk jij bent a priori al tegen de PVV. Ik wil gewoon object discussiëren wat wel/niet kan.
VVD/CDA zullen vast niet staan te popelen om met de PVV samen te werken, dat denk ik welMjah, het alternatief..
Ja, is zeker nog een vluchtheuvel. Zijn CDA en VVD wel ongeveer al hun kleur op de wangen kwijt. Maar zou wel kunnen.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 19:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
VOLT kan wel eens de kingmaker worden in de EK.
GL ook wel hoorquote:Op dinsdag 14 maart 2023 19:14 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik kan mij heel erg vinden in de standpunten van PvdD. Zij willen echt wat gaan veranderen. Dat gevoel heb ik minder bij GL.
PvdD is groenerquote:
Jawel, alle ministers gaan liever naar huis dan samen te werken met PVV. Gewoon 100% ondenkbaar dat er echt samenwerking komt tussen kabinet en PVV.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 19:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niks is ondenkbaar in de politiek.
Als er geen meerderheid meer is zal er toch iets moeten gebeuren.
Niks is 100% zeker, dat hebben we in 2011 wel gezien. En tegenwoordig is de PVV wat minder beladen in het nieuws, dat stokje is door FvD overgenomen. Maar PVV zal zeker geen voorkeur genieten.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 19:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jawel, alle ministers gaan liever naar huis dan samen te werken met PVV. Gewoon 100% ondenkbaar dat er echt samenwerking komt tussen kabinet en PVV.
Ik kan me ook veel in de PvdD vinden, maar wat mij wel tegenstaat is dat ze gewoon tegen een klimaatwet stemmen omdat die niet ver genoeg gaat. Als je (kleine) stappen vooruit weg stemt, dan ga je ook gewoon niet vooruit.quote:
Dit is wel gewoon 100% zeker. Niet alleen D66 en CU, ook CDA sluit samenwerken met de PVV gewoon uit en ook Rutte wil geen enkel gesprek meer voeren met Wilders. Wilders wil trouwens ook niks doen waardoor Rutte langer in het zadel blijft, dus ook van die kant is de steun ondenkbaar.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 19:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niks is 100% zeker, dat hebben we in 2011 wel gezien. En tegenwoordig is de PVV wat minder beladen in het nieuws, dat stokje is door FvD overgenomen. Maar PVV zal zeker geen voorkeur genieten.
Bewaar die stelligheid maar voor jouw verkondiging van het woord ofzo.
GL en de PvdA lijken dezelfde weg te willen bewandelen, maar ben heel benieuwd of die nog bijdraaienquote:Op dinsdag 14 maart 2023 19:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik kan me ook veel in de PvdD vinden, maar wat mij wel tegenstaat is dat ze gewoon tegen een klimaatwet stemmen omdat die niet ver genoeg gaat. Als je (kleine) stappen vooruit weg stemt, dan ga je ook gewoon niet vooruit.
Nee, die sorteerden gewoon voor op het rapport dat gister uit kwam. Ik had dat niet gelijk door, maar blijkbaar was hun uitspraak vorige week eigenlijk gewoon: jullie moeten wel wat met dat rapport doen. En dat was het kabinet ook van plan, dat rapport is namelijk door henzelf besteld (al kan Adriaansens nu wat anders zeggen).quote:Op dinsdag 14 maart 2023 19:30 schreef TheVulture het volgende:
[..]
GL en de PvdA lijken dezelfde weg te willen bewandelen, maar ben heel benieuwd of die nog bijdraaien
3 als je Balkenende 1 meerekent.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 19:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het zou dan kabinet-Bruinrechts 2 zijn, toch?
Ik geloof niet dat VVD samen met D66 én CU én GL én PVDA én Volt gaat zitten.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 19:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
VOLT kan wel eens de kingmaker worden in de EK.
Er moet gewoon een partij komen die eens orde op zaken stelt. Een sterke links-centrale partij dat niet met het hele overdreven woke gedachtegoed komt tegen een sterke rechtse partij dat er niet alleen zit voor het grote geld, maar ook het iets minder grote geld. De huidige versplintering is het gevolg van bestaande partijen die hun achterban niet tevreden kunnen houden.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 19:39 schreef Jojoke het volgende:
Wat gaande is, is wel een beweging die je in veel landen ziet. In het Verenigd Koninkrijk heb je altijd nog een soort tweestrijd tussen PvdA en VVD. Hun PvdA delft al lange tijd het onderspit. Ik denk omdat ze van oorsprong opkomen voor minderheden, maar als al je minderheden in hetzelfde gebied wonen en elkaars woongenot niet bevorderen, dan gaan ze op de tegenpartij stemmen. Ik denk eigenlijk dat de oplossing voor de onbestuurbaarheid niet in het stemmen ligt, maar in het systeem. Er moet iets komen wat tussen Nederland en het Verenigd Koninkrijk in ligt (3 grote partijen met een paar kleintjes, maar onder de 10) en met meer directe invloed zoals in Zwitserland, vooral op cultuur-ethische gebieden. Dat is wat ik nu denk, maar misschien kom ik nog tot andere inzichten.
Niet in een kabinet. Wel voor losse akkoorden (alhoewel ik mij kan voorstellen dat een tegeneis is dat er ook bepaalde deals dan over rechts gaan, bijvoorbeeld op migratie en dat kan wel eens lastig liggen)quote:Op dinsdag 14 maart 2023 19:44 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat VVD samen met D66 én CU én GL én PVDA én Volt gaat zitten.
Probleem is dat mensen ook gewoon trappen in frames als "asielzoekers pakken de sociale huurwoningen af" (factcheck, onwaar https://www.ad.nl/binnenl(...)s-voorgaan~ae5fdbae/), "natuurherstel kan zonder stikstofreductie, stikstofreductie hoeft dus niet" (factcheck: onwaar https://www.ad.nl/binnenl(...)-ze-gelijk~acbd8bec/) en andere leugens. Sinds social media zie je dit eigenlijk in elk land, de filter die er nog voor zat door de journalistiek is volledig verdwenen, populistische politici kunnen nu ongefilterd hun leugens bij je thuis brengen. En dat heeft de populistische partijen met hun onbestaande oplossingen gewoon een stuk populairder gemaakt.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 19:39 schreef Jojoke het volgende:
Wat gaande is, is wel een beweging die je in veel landen ziet. In het Verenigd Koninkrijk heb je altijd nog een soort tweestrijd tussen PvdA en VVD. Hun PvdA delft al lange tijd het onderspit. Ik denk omdat ze van oorsprong opkomen voor minderheden, maar als al je minderheden in hetzelfde gebied wonen en elkaars woongenot niet bevorderen, dan gaan ze op de tegenpartij stemmen. Ik denk eigenlijk dat de oplossing voor de onbestuurbaarheid niet in het stemmen ligt, maar in het systeem. Er moet iets komen wat tussen Nederland en het Verenigd Koninkrijk in ligt (3 grote partijen met een paar kleintjes, maar onder de 10) en met meer directe invloed zoals in Zwitserland, vooral op cultuur-ethische gebieden. Dat is wat ik nu denk, maar misschien kom ik nog tot andere inzichten.
Jammer dat het premium artikelen zijn.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 20:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Probleem is dat mensen ook gewoon trappen in frames als "asielzoekers pakken de sociale huurwoningen af" (factcheck, onwaar https://www.ad.nl/binnenl(...)s-voorgaan~ae5fdbae/), "natuurherstel kan zonder stikstofreductie, stikstofreductie hoeft dus niet" (factcheck: onwaar https://www.ad.nl/binnenl(...)-ze-gelijk~acbd8bec/) en andere leugens. Sinds social media zie je dit eigenlijk in elk land, de filter die er nog voor zat door de journalistiek is volledig verdwenen, populistische politici kunnen nu ongefilterd hun leugens bij je thuis brengen. En dat heeft de populistische partijen met hun onbestaande oplossingen gewoon een stuk populairder gemaakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |