GL+PVDA gaan sowieso niet met de coalitie samenwerken.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 18:53 schreef phpmystyle het volgende:
Volgens IPSOS lang gaan meerderheid VVD CDA, D66, GL, PvdA, en CU.
Wat op zich wel weer vreemd is qua standpunt: "We steunen helemaal niets omdat het ons niet ver genoeg gaat". Je kiest dan in feite voor stilstand ipv in ieder geval een kleine stap voor het verzilveren van je idealen.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 18:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
GL+PVDA gaan sowieso niet met de coalitie samenwerken.
Wel CDA, VVD, PVV, BBB. Ik zou er best voor te porren zijn.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 16:32 schreef trein2000 het volgende:
https://eenvandaag.avrotr(...)iling-bbb-wint-fors/
Ook EenVandaag peilt geen meerderheid voor coalitie+PvdAGL.
Dat is mijn indruk wel, hoezeer ik daarvan ook gruwel.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 18:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik gok dat het kabinet dan wel klapt. D66 zal de stekker er wel uittrekken als CDA en VVD inderdaad hun eigen kabinetsafspraken gaan torpederen door met BBB/PVV/JA21 in zee te gaan.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 18:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wel CDA, VVD, PVV, BBB. Ik zou er best voor te porren zijn.
Eventueel aanvullen met de SGP.
Kabinet gaat niet samenwerken met PVV, dat is ondenkbaar. Al is het maar dat Wilders (zoals bij de zonnepanelen) gewoon van het ene moment op de andere van standpunt wisselt om het kabinet te pesten.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 18:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als D66 daadwerkelijk kleiner wordt dan 't CDA én met PvdaGL geen meerderheid gehaald kan worden dan zal D66 toch ook water bij de wijn moeten doen...quote:Op dinsdag 14 maart 2023 19:00 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik gok dat het kabinet dan wel klapt. D66 zal de stekker er wel uittrekken als CDA en VVD inderdaad hun eigen kabinetsafspraken gaan torpederen door met BBB/PVV/JA21 in zee te gaan.
d66 is niet nodig , zinloze theorie partijquote:Op dinsdag 14 maart 2023 19:00 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik gok dat het kabinet dan wel klapt. D66 zal de stekker er wel uittrekken als CDA en VVD inderdaad hun eigen kabinetsafspraken gaan torpederen door met BBB/PVV/JA21 in zee te gaan.
Welke krant lees jij?quote:Op dinsdag 14 maart 2023 18:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Leuk, een fascistische-religieuze regering, dat kan nooit mis gaan.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 18:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Van de PvdA durf ik zoiets wel te verwachten. Die zijn qua klimaat en stikstof redelijk gematigd. Maar van GroenLinks niet.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 18:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is mijn indruk wel, hoezeer ik daarvan ook gruwel.
Maar als er geen meerderheid is kunnen ze nog proberen PvDD erbij te halen, maar wordt te complex gok ik.
Niks is ondenkbaar in de politiek.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 19:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Kabinet gaat niet samenwerken met PVV, dat is ondenkbaar. Al is het maar dat Wilders (zoals bij de zonnepanelen) gewoon van het ene moment op de andere van standpunt wisselt om het kabinet te pesten.
Ik zie niet gebeuren dat ze een zelfde fout gaan maken als met Rutte 2.quote:
PvdA en GL hebben geen betere opties om hun beleid te verwezenlijken dan door samen te werken met D66 VVD en CDA indien VVD en CDA zich afkeren van de rechterflank.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 19:04 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Van de PvdA durf ik zoiets wel te verwachten. Die zijn qua klimaat en stikstof redelijk gematigd. Maar van GroenLinks niet.
De PvdD gaat 100% zeker niet meedoen, ze profileren zich als felgroene aanjager.
Het zou dan kabinet-Bruinrechts 2 zijn, toch?quote:Op dinsdag 14 maart 2023 19:02 schreef trein2000 het volgende:
Neemt niet weg dat kabinet-Bruinrechts 1 er natuurlijk niet gaat komen.
De fabeltjeskrant dus. De hele campagne van PVDAGL is gericht op het kabinet naar links bewegen. Niet willen samenwerken doet maar een ding, de boel rechtsaf sturen.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 19:05 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik zie niet gebeuren dat ze een zelfde fout gaan maken als met Rutte 2.
Er is pas geen (mogelijke) meerderheid na de volgende 2e Kamer verkiezingen.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 19:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niks is ondenkbaar in de politiek.
Als er geen meerderheid meer is zal er toch iets moeten gebeuren.
Afhankelijk van hoe je de gedoogconstructie van Rutte-1 kwalificeert ja.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 19:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het zou dan kabinet-Bruinrechts 2 zijn, toch?
Dan ben ik blij dat ik besloten heb om morgen te kiezen voor PvdD.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 19:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De fabeltjeskrant dus. De hele campagne van PVDAGL is gericht op het kabinet naar links bewegen. Niet willen samenwerken doet maar een ding, de boel rechtsaf sturen.
Met een écht vijandige EK kun je ook niet regeren. Ik heb geen aanleiding om dat op dit moment al te veronderstellen, maar het kan zo maar. Bepalend wordt echt of coalitie+pvdagl een meerderheid haalt.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 19:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er is pas geen (mogelijke) meerderheid na de volgende 2e Kamer verkiezingen.
Klopt. Maar je krijgt voor nu sowieso een patstelling als niemand wil bewegen. Maar ff morgen afwachten, kleine percentages kunnen toch grote strategische verschillen maken.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 19:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er is pas geen (mogelijke) meerderheid na de volgende 2e Kamer verkiezingen.
Om daarmee niets te bereiken?quote:Op dinsdag 14 maart 2023 19:08 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dan ben ik blij dat ik besloten heb om morgen te kiezen voor PvdD.
Volgens mij is de stand van zaken momenteel dat men BBB en JA niet uitsluit, maar de PVV wel.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 19:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt. Maar je krijgt voor nu sowieso een patstelling als niemand wil bewegen. Maar ff morgen afwachten, kleine percentages kunnen toch grote strategische verschillen maken.
Ben oprecht benieuwd wat de houding tegenwoordig is bij VVD en CDA omtrent de nieuw rechtse partijen als BBB, PVV, en JA21. Eigenlijk niet meer te negeren indien VVD en CDA nog punten willen verwezenlijken.
Met samenwerking met de coalitie bereik je ook niet veel. Er is een radicale verandering nodig om de klimaatcrisis aan te pakken.quote:
Had gevoel dat PVV ook wel wat salonfahiger is geworden in aanzien en mate van bestuurlijke incapabiliteit.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 19:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Volgens mij is de stand van zaken momenteel dat men BBB en JA niet uitsluit, maar de PVV wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |