Daarmee zet je jezelf toch in een chantagepositie.quote:Op zondag 12 maart 2023 11:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Meloni en Rutte willen een soortgelijke deal sluiten met Noord-Afrikaanse landen, zodat die hetzelfde doen." De premiers zouden zelfs samen naar het gebied willen reizen om de deal te sluiten.
Je moet duidelijke afspraken maken, maar inderdaad.....je loopt het risico dat de andere partij extra eisen zal stellen en anders de deal op zal blazen. Maar het is altijd nog 10x beter dan geen deal maken.quote:Op zondag 12 maart 2023 11:23 schreef HSG het volgende:
[..]
Daarmee zet je jezelf toch in een chantagepositie.
Die landen staan sowieso al bekend als net betrouwbaar. Turkije kwam met nog meer eisen nadat er al een deal was en de kans is groot dat zij dat ook doen. Kom je die eisen niet na dan pleuren zij de deal in de prullenbak.quote:Op zondag 12 maart 2023 11:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Je moet duidelijke afspraken maken, maar inderdaad.....je loopt het risico dat de andere partij extra eisen zal stellen en anders de deal op zal blazen. Maar het is altijd nog 10x beter dan geen deal maken.
Beide partijen kunnen ook makkelijk profiteren van zo'n deal omdat 1 Noord-Afrikaanse asielzoeker Nederland nu een godsvermogen kost om op te vangen en het land van herkomst dat voor een fractie van die prijs zelf kan regelen.
Daarom alles vastleggen op papier en nooit te ver vooruit betalen. Marokko is ook gebaat bij zo'n deal en als die merken dat ze niet zomaar extra eisen kunnen stellen dan zullen ze de deal niet in gevaar willen brengen.quote:Op zondag 12 maart 2023 11:28 schreef HSG het volgende:
[..]
Die landen staan sowieso al bekend als net betrouwbaar. Turkije kwam met nog meer eisen nadat er al een deal was en de kans is groot dat zij dat ook doen. Kom je die eisen niet na dan pleuren zij de deal in de prullenbak.
Bij Hitler stond ook alles op papier en toen Chamberlain weer naar het VK vertrok pleurde hij de deal in de prullenbak.quote:Op zondag 12 maart 2023 11:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Daarom alles vastleggen op papier en nooit te ver vooruit betalen. Marokko is ook gebaat bij zo'n deal en als die merken dat ze niet zomaar extra eisen kunnen stellen dan zullen ze de deal niet in gevaar willen brengen.
Als je echt denkt dat gewoon doormodderen zonder deal beter is dan een migratiedeal te sluiten dan verschillen wij van mening. Beetje raar verder om Hitler er bij te betrekken.quote:Op zondag 12 maart 2023 11:35 schreef HSG het volgende:
[..]
Bij Hitler stond ook alles op papier en toen Chamberlain weer naar het VK vertrok pleurde hij de deal in de prullenbak.
Dat worden vakanties in Italie met korting, goedkopere import van Fiat 500's en Max gaat Ferrari ook wat puntjes gunnen als het kampioenschap veilig isquote:Op zondag 12 maart 2023 11:49 schreef Scjvb het volgende:
Het lijkt wel of er daar iets opbloeit tussen die twee.
Sarcasme is strong in this one...quote:Op zondag 12 maart 2023 11:45 schreef NaarMensje het volgende:
Zien jullie nou wel dat je weer VVD moet stemmen? Er is gewoonweg geen alternatief.
moet niks, weest blij dat er nu keus isquote:Op zondag 12 maart 2023 11:45 schreef NaarMensje het volgende:
Zien jullie nou wel dat je weer VVD moet stemmen? Er is gewoonweg geen alternatief.
quote:Op zondag 12 maart 2023 11:45 schreef NaarMensje het volgende:
Boomer? Ik ben 32 man!quote:Op zondag 12 maart 2023 11:58 schreef GVU het volgende:
[..]
Door boomer types als jij kan ik niet in een normaal huis wonen
Ik vraag me af of mensen zich wel ten volle beseffen hoeveel vluchtelingenproblematiek we hebben afgekocht door de deal met Turkije hier in Europa. De migratieroute via Turkije naar Griekenland is grotendeels gedecimeerd, al was de grootste afname daar ook voor de deal al we zichtbaar.quote:Op zondag 12 maart 2023 11:28 schreef HSG het volgende:
[..]
Die landen staan sowieso al bekend als net betrouwbaar. Turkije kwam met nog meer eisen nadat er al een deal was en de kans is groot dat zij dat ook doen. Kom je die eisen niet na dan pleuren zij de deal in de prullenbak.
Dit dus. TS is ws VVDer/Rudolf-stemmer met z'n "dankzij Rutte" in de TT. Na alle schandalen nog op Rudolf/VVD stemmen maakt je in mijn ogen geen haar beter als de Turken die op Erdogan stemmen.quote:Op zondag 12 maart 2023 11:45 schreef NaarMensje het volgende:
Ehm.....neequote:Op zondag 12 maart 2023 12:10 schreef Gringo. het volgende:
[..]
Dit dus. TS is ws VVDer/Rudolf-stemmer met z'n "dankzij Rutte" in de TT. Na alle schandalen nog op Rudolf/VVD stemmen maakt je in mijn ogen geen haar beter als de Turken die op Erdogan stemmen.
De Turken maakten daar wel misbruik van. Turkije kreeg op den duur zijn zin en zette gelijk de grenzen naar de EU open.quote:Op zondag 12 maart 2023 12:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vraag me af of mensen zich wel ten volle beseffen hoeveel vluchtelingenproblematiek we hebben afgekocht door de deal met Turkije hier in Europa. De migratieroute via Turkije naar Griekenland is grotendeels gedecimeerd, al was de grootste afname daar ook voor de deal al we zichtbaar.
Ook dat valt allemaal wel mee hoor, kijk maar naar de cijfers.quote:Op zondag 12 maart 2023 12:14 schreef HSG het volgende:
[..]
De Turken maakten daar wel misbruik van. Turkije kreeg op den duur zijn zin en zette gelijk de grenzen naar de EU open.
Daar gaat het mij niet om. Waar het voor mij om gaat is dat er land misbruik van gaat maken.quote:Op zondag 12 maart 2023 12:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ook dat valt allemaal wel mee hoor, kijk maar naar de cijfers.
Ja idd.quote:Op zondag 12 maart 2023 11:48 schreef probeer het volgende:
Dus Rutte wil streng op migratie lijken door met Meloni te gaan babbelen?
Wat doorzichtig allemaal dit.
Woensdag stembus.
Idd.quote:Op zondag 12 maart 2023 12:25 schreef Confetti het volgende:
Verkiezingsstunt.
De EU-richtlijnen, EU-verordeningen, het EVRM, het Vluchtelingenverdrag, het Kinderrechtenverdrag, Kwalificatierichtlijn, Procedurerichtlijn, Opvangrichtlijn, jurisprudentie van de Raad van State, EHRM, HvJ EU zijn glas-en glashelder: gij zult iedereen een asielprocedure geven. Gij zult geen detentie toepassen zonder concreet zicht op uitzetting, gij zult geen push-backs doen, gij zult geen deals sluiten met discutabele derde-landen die geen garanties kunnen bieden.
Etc etc. Dit is een doorzichtige politieke stunt waar de Staatsmedia gewillig aan meewerkt.
quote:Ruim 600.000 migranten uit Libië klaar voor oversteek naar Italië
Door MAARTEN VAN AALDEREN
33 min geleden in BINNENLAND
ROME - Twee weken na de dramatische schipbreuk met migranten in Italië, staan er zo’n 685.000 migranten klaar in Libië om te vertrekken naar Italië.
Dit stelt de Italiaanse inlichtingsdienst in een rapport aan de Italiaanse regering-Meloni. De mensen bevinden zich gedeeltelijk in Libische migrantenkampen, gedeeltelijk elders.
Mevrouw Kaag wil kijken naar arbeidsmigratie. Terwijl haar partij tegelijkertijd de grootste voorvechter is van de EU. Je weet wel, die organisatie die pleit voor vrij verkeer van goederen en mensen.quote:Op zondag 12 maart 2023 12:38 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)versteek-naar-italie
Kaag wil ze niet tegen gaan houden zei ze net
[..]
Mooie poppenkast weer inderdaad.quote:Op zondag 12 maart 2023 11:48 schreef probeer het volgende:
Dus Rutte wil streng op migratie lijken door met Meloni te gaan babbelen?
Wat doorzichtig allemaal dit.
Woensdag stembus.
Mensen zijn in dit verband wel eu inwonerquote:Op zondag 12 maart 2023 12:47 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Mevrouw Kaag wil kijken naar arbeidsmigratie. Terwijl haar partij tegelijkertijd de grootste voorvechter is van de EU. Je weet wel, die organisatie die pleit voor vrij verkeer van goederen en mensen.
quote:Op zondag 12 maart 2023 12:34 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Meloni werd afgeschilderd als bijna een 2de Mussolini en leden van VVD/D66/PvdA maakten zich al diepe zorgen en nu lopen ze bij de VVD met haar weg.
quote:Giorgia Meloni won afgelopen september de nationale verkiezingen in Italië. Ze wordt door velen gezien als extreemrechts, vooral vanwege haar harde lijn als het gaat over migratie. Haar partij Fratelli d'Italia (Broeders van Italië) heeft fascistische wortels. En dus werd er met enige scepsis naar Meloni gekeken.
Maar de afgelopen zes maanden heeft ze weinig beleid uitgevoerd dat kan worden bestempeld als extreemrechts. "Ze wijkt ook niet rigoureus af van de lijn die haar voorganger Mario Draghi volgde", zegt correspondent Anouk Boone.
"Meloni weet dat ze Europa nodig heeft om te kunnen regeren. Want vanuit Europa gaat er geld richting Italië. Als Meloni te extreem beleid zou uitvoeren, zet Europa de geldkraan dicht. Dat zou Italië pijn doen, het gaat namelijk om meer dan 200 miljard euro. En dus weet Meloni dat ze binnen de lijntjes moet blijven kleuren."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)htelingen-afrikadeal
Ja, en hoe wil je dan praten over beperking van arbeidsmigratie?quote:Op zondag 12 maart 2023 12:59 schreef xzaz het volgende:
[..]
Mensen zijn in dit verband wel eu inwoner
De VVD ook dus dat komt dan mooi uit voor die twee.quote:Op zondag 12 maart 2023 12:25 schreef Gehrman het volgende:
Dit zal Kaag niet leuk vinden. Die wil juist meer Afrikanen importeren.
Je raaskalt. Misschien in je pvv bubbel blijven?quote:Op zondag 12 maart 2023 13:03 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ja, en hoe wil je dan praten over beperking van arbeidsmigratie?
Of bedoelt ze alleen arbeidsmigratie van buiten de EU? Dan moet ze wel precies zijn in haar formuleringen. En dan nog? Waarom dan wel dát onderscheid maken?
Buitenhof gezien?quote:Op zondag 12 maart 2023 13:33 schreef xzaz het volgende:
[..]
Je raaskalt. Misschien in je pvv bubbel blijven?
Nou doorgaans blijft het bij bepaalde lui niet enkel bij de wens van een streng migratiebeleid.quote:Op zondag 12 maart 2023 13:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
Net alsof streng migratiebeleid willen 'extreemrechts' is. Die frames elke keer
En wat vind je van Meloni?quote:Op zondag 12 maart 2023 16:04 schreef Cupfighter het volgende:
Verkiezingsstunt van deze gladjakker, wees wijs en stem geen VVD
https://www.europa-nu.nl/(...)x=vh6ukzb3nnt0&tab=0quote:Op zondag 12 maart 2023 12:59 schreef xzaz het volgende:
[..]
Mensen zijn in dit verband wel eu inwoner
quote:Op zondag 12 maart 2023 21:45 schreef Tanatos het volgende:
[..]
https://www.europa-nu.nl/(...)x=vh6ukzb3nnt0&tab=0
Brussel wil meer legale migratie vanwege personeelstekorten - Hoofdinhoud
dinsdag 26 april 2022, 5:30
MEDIAWATCH (DE VOLKSKRANT) - De Europese Commissie wil vanaf eind dit jaar de deur wijder openzetten voor arbeidsmigranten uit Egypte, Marokko en Tunesië. Meer legale arbeidsmigratie is nodig om de tekorten op de Europese arbeidsmarkt te verminderen en illegale migratie tegen te gaan.
In het ontwerpvoorstel 'Vaardigheden en talent naar de EU halen', dat de Europese Commissie volgens de Volkskrant naar verwachting woensdag presenteert, staat dat vervolgens ook "talent partnerships" met Senegal, Nigeria, Pakistan en Bangladesh gesloten moeten worden. Over hoeveel arbeidsmigranten de Europese Unie de komende jaren moet toelaten, spreekt de Commissie zich niet uit. Dat is een nationale bevoegdheid. Het zou "politieke zelfmoord" zijn een aantal te noemen, zegt een betrokken EU-ambtenaar.
Dramatische schipbreuk?quote:Op zondag 12 maart 2023 12:38 schreef michaelmoore het volgende:
ROME - Twee weken na de dramatische schipbreuk met migranten in Italië, staan er zo’n 685.000 migranten klaar in Libië om te vertrekken naar Italië.
Hoi Mark!quote:Op maandag 13 maart 2023 09:03 schreef theunderdog het volgende:
Rutte is een fantastisch politicus. Dat staat buiten kijf.
En zo blijft het gewoon doorgaan en blijven die mensen op bootjes stappen.quote:Op maandag 13 maart 2023 10:58 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Dramatische schipbreuk?
Ik heb alleen gelezen over een fantastische reddingsactie. Of heb ik iets gemist?
https://nos.nl/artikel/24(...)ij-complexe-operatie
Dat er 685.000 migranten klaar staat om uit Libie te vertrekken zal niet komen door een 60tal omgekomen migranten maar door de 1200 migranten die zijn gered en nu in Italie zitten.
als ik het gezicht van Maloni zie lijkt het meer op een aanranding. Hij heeft haar ook al naar die muur gedreven zo te zien.quote:Op maandag 13 maart 2023 12:12 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dat zich opdringen is wel een patroontje.
Joepie, weer arbeidsmigranten halen uit Islamitische shithole country's dat gaat vast een succes worden.quote:Op zondag 12 maart 2023 21:45 schreef Tanatos het volgende:
[..]
https://www.europa-nu.nl/(...)x=vh6ukzb3nnt0&tab=0
Brussel wil meer legale migratie vanwege personeelstekorten - Hoofdinhoud
dinsdag 26 april 2022, 5:30
MEDIAWATCH (DE VOLKSKRANT) - De Europese Commissie wil vanaf eind dit jaar de deur wijder openzetten voor arbeidsmigranten uit Egypte, Marokko en Tunesië. Meer legale arbeidsmigratie is nodig om de tekorten op de Europese arbeidsmarkt te verminderen en illegale migratie tegen te gaan.
In het ontwerpvoorstel 'Vaardigheden en talent naar de EU halen', dat de Europese Commissie volgens de Volkskrant naar verwachting woensdag presenteert, staat dat vervolgens ook "talent partnerships" met Senegal, Nigeria, Pakistan en Bangladesh gesloten moeten worden. Over hoeveel arbeidsmigranten de Europese Unie de komende jaren moet toelaten, spreekt de Commissie zich niet uit. Dat is een nationale bevoegdheid. Het zou "politieke zelfmoord" zijn een aantal te noemen, zegt een betrokken EU-ambtenaar.
Als ik Kees van der Spek moet geloven wonen er heel veel goede it-ers in Nigeria.quote:Op maandag 13 maart 2023 15:13 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Joepie, weer arbeidsmigranten halen uit Islamitische shithole country's dat gaat vast een succes worden.
Klopt, maar de EU gaat er dus zijn best voor doen, ik vraag me af wat de EU burger daar van zou vinden in een referendum.quote:
Nigerian scam zeker.quote:Op maandag 13 maart 2023 15:38 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Als ik Kees van der Spek moet geloven wonen er heel veel goede it-ers in Nigeria.
Met 'goed' bedoel ik dan kennis van zaken.
Knap en Italiaans, zeg daar maar eens nee tegen.quote:Op zondag 12 maart 2023 11:49 schreef Scjvb het volgende:
Het lijkt wel of er daar iets opbloeit tussen die twee.
Breaking News!!! Mark Rutte blijkt ook op vrouwen te vallen.quote:
ofquote:Op maandag 13 maart 2023 16:04 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Breaking News!!! Mark Rutte blijkt ook op vrouwen te vallen.
Trap er niet in!quote:Op maandag 13 maart 2023 16:04 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Breaking News!!! Mark Rutte blijkt ook op vrouwen te vallen.
Maar gaat Meloni ook voor Rutte of is dit een slim truukje om haar migrantendeal er door te krijgen?quote:Op maandag 13 maart 2023 15:56 schreef eudaemonia het volgende:
[..]
Knap en Italiaans, zeg daar maar eens nee tegen.
En als er over 4 jaar opnieuw een WEF-puppet het daar voor het zeggen heeft, draaien ze alles weer terug.quote:Op zondag 12 maart 2023 11:28 schreef HSG het volgende:
[..]
Mark komt vast met een grote zak geld of toezegging om binnen de EU nog meer noordelijk geld te sturen om Italiaanse gaten te dichten en de banken etc overeind te houdenquote:Op maandag 13 maart 2023 21:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Maar gaat Meloni ook voor Rutte of is dit een slim truukje om haar migrantendeal er door te krijgen?
Italianen zijn netto betalers in Europa.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 13:44 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Mark komt vast met een grote zak geld of toezegging om binnen de EU nog meer noordelijk geld te sturen om Italiaanse gaten te dichten en de banken etc overeind te houden
Begrijp je angst. Er zitten veel slimme figuren tussen, daar kan je niet mee concurreren.quote:Op maandag 13 maart 2023 15:13 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Joepie, weer arbeidsmigranten halen uit Islamitische shithole country's dat gaat vast een succes worden.
Mensen die zich massaal laten beïnvloeden door een sprookjesboek slim noemen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 12:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Begrijp je angst. Er zitten veel slimme figuren tussen, daar kan je niet mee concurreren.
Ik begrijp je teleurstelling. Maar het is nu eenmaal een feit.quote:Op woensdag 15 maart 2023 12:39 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Mensen die zich massaal laten beïnvloeden door een sprookjesboek slim noemen.
Met wat?quote:
Wat is een feit? Dat ik bang ben dat mensen uit islamitische shitholes concurrentie voor mij zouden zijn? Dat is helemaal geen feit. Dat is jouw mening die je op mij projecteert. Als er überhaupt al slimme mensen uit die shitholes zouden komen ben jij het iig niet als je het verschil tussen een mening en een feit niet weet.quote:Op woensdag 15 maart 2023 14:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik begrijp je teleurstelling. Maar het is nu eenmaal een feit.
Het is een feit dat er aardig wat mensen uit die shitholes komen, of er nog wonen, die slimmer zijn dan jij. Al je overige geraaskal inclusief alternatieve waarheid zal ik laten voor wat het is.quote:Op woensdag 15 maart 2023 14:27 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Wat is een feit? Dat ik bang ben dat mensen uit islamitische shitholes concurrentie voor mij zouden zijn? Dat is helemaal geen feit. Dat is jouw mening die je op mij projecteert. Als er überhaupt al slimme mensen uit die shitholes zouden komen ben jij het iig niet als je het verschil tussen een mening en een feit niet weet.
Maar goed jij komt daar waarschijnlijk niet eens vandaan. Ik schat in dat je ouders of zelfs grootouders uit, ik denk, marokko komen en dat jij ondanks alle kansen die je hier krijgt je liever afzet tegen de maatschappij en je terugtrekt in je achterlijke berbercultuurtje. Veel plezier daarmee! En ja, ook dat is een aanname van mijn kant en geen feit. Maar gezien je posts in andere topics denk ik dat ik aardig dicht bij de waarheid zit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |