Dat is een halve emmer! Zoiets drinkt een paard ookquote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:28 schreef sirdanilot het volgende:
10 halve liters ben ik wel flink bezopen
10 zuinige Hollandse fluitjes is geen probleem
toen ik student was ging ik ook aardig los met vrienden, maar 10 stuks per avond heb ik nooit gezien.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:50 schreef Haags het volgende:
Heb eigenlijk alleen in mijn jeugd met stappen en feestjes veel gezopen. Buiten dat weinig behoefte aan gehad, en nu nog niet echt. Tegenwoordig tik ik op de vrijdagavond en zaterdagavond een biertje of misschien wel twee met wat moeite weg maar dan geniet ik er ook echt wel van want weekend en rust en blablabla, dat was het ook wel.
geen, want ik moet autorijden om er te komen.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:52 schreef einzeinz het volgende:
Toch eens ff polsen.
Stel dat je bij vrienden bent en dat je daar een uurtje of 5 blijft hangen. Hoeveel bier drinken jullie? (Ik denk dat ik er toch wel elke 40min. eentje neem. Zal wel iets van 7 zijn.
[poll=5291]
Ik heb geen idee hoeveel we toen dronken. Het meest frappante was altijd het bijhouden hoeveel glazen/blikjes/flesjes iemand wel niet op had. Die telling klopte na zoveel biertjes ook niet meer echt voor mijn gevoel.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
toen ik student was ging ik ook aardig los met vrienden, maar 10 stuks per avond heb ik nooit gezien.
Nu ga ik nooit meer naar de horeca en alleen in het weekend drink ik 1 glaasje whiskey thuis en daar doe ik rustig 5-6 uur over.
10+ wel, makkelijk.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:52 schreef einzeinz het volgende:
Toch eens ff polsen.
Stel dat je bij vrienden bent en dat je daar een uurtje of 5 blijft hangen. Hoeveel bier drinken jullie? (Ik denk dat ik er toch wel elke 40min. eentje neem. Zal wel iets van 7 zijn.
Onlangs (2 maanden geleden) met een aantal ex-collega's naar de kroeg geweest voor 2,5 uurtjes en toen had ik 4 wijntjes gedronken.
[poll=5291]
Ik mis 0quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:52 schreef einzeinz het volgende:
Toch eens ff polsen.
Onlangs (2 maanden geleden) met een aantal ex-collega's naar de kroeg geweest voor 2,5 uurtjes en toen had ik 4 wijntjes gedronken.
[poll=5291]
quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:26 schreef kuolema het volgende:
Ik had het zelf over flesjes (hertog jan). Dat is 330 ml volgens mij.
Ik moet al kotsen als ik dit leesquote:Op vrijdag 10 maart 2023 22:08 schreef Marsenal het volgende:
Toen ik student was, kon ik ook wel eens 10+ bier op een avond wegtikken. Dan was het wel vaak kotsen als ik in m'n nest lag, dan begint het gelijk te draaien.
Ik heb toen in een kroeg gewerkt, dan zie je dat 10+ bier op een avond voor veel mensen doodgewoon is.
In Haarlem zit een kroeg, die heeft Jagermeister op de tap. Ik heb daar toen eens een 12 bier weggetikt, 11 of 12 jagermeister, en nog een speciaalbier om af te toppen. Dat deed de hele voetbalploeg met wie ik was. Voor hun was dat een redelijk gewone stapavond. Daar schrok ik toen ook van, maar als je gewoon je best doet, is dat prima haalbaar ieder weekend.
Zij liever dan ik
Echt he.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 22:21 schreef ZarB het volgende:
[..]
Ik moet al kotsen als ik dit lees![]()
Jagermeister
Je beperken toto 2x per dag drinken zegt niets als je per keer dan 10 pilsjes wegwerkt.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 01:06 schreef Ronzz het volgende:
10x is veel te veel en lijkt me niet gezond, denkende aan katers en naverwerking.
Ik drink vaak 1 of 2 keer per dag. Uitzondering is een derde keer maar is het wel een uitzondering.
Die norm wordt steeds naar beneden bijgesteld. Rond 1980 was vier biertjes per dag aanbevolen voor niersteen patienten.quote:Op zondag 12 maart 2023 15:04 schreef loveislikeakiss het volgende:
Volgens mij was ooit de maatstaaf 14 eenheden alcohol per week of meer, dan is men alcoholist. In de praktijk is het nu iets meer afhankelijk van de situatie. Ik ken ook mensen die gerust een kratje op een boerenfeest deden, per persoon. Gezond is anders. Maar Nederlanders zijn erg goed in alcohol weg tikken, de Fransen zijn beter maar zij zijn dan ook beter in klagen.
te weinig optiesquote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:52 schreef einzeinz het volgende:
Toch eens ff polsen.
[poll=5291]
Is dat iets recent? De standaard hoeveelheden waren vroeger toch altijd 25 en 33 cl.quote:
Dat is ontstellend traag, TS.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:05 schreef einzeinz het volgende:
en daar heb ik in 3 uur tijd een halve liter Guinness achterover geslagen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |