En dan blijven we dus steken op het feit dat de verkopen achter lopen...quote:Op zondag 26 oktober 2025 09:26 schreef VEM2012 het volgende:
Hier is een revolutionair idee: laten we het gewoon on topic houden. Elektromobiliteit.
In Nederland is het verouderde stroomnet inderdaad ook een groot probleem. Onzekerheid over stroomvoorziening maakt het er voor EV's niet gemakkelijker op.quote:How is our supposedly glorious transition to electric vehicles going? Last year I said that I expect a shift towards more hybrid vehicles. Was I right, was I wrong? Let’s have a look at the problems the EV industry faces and what role hybrids play in the electric transition.
Google AI:quote:https://x.com/aletechview/status/1981092909098422289
$TSLA margins by segment
Energy at 31.4%
Auto at 17.1%
Services at 10.5%
quote:The auto industry's debt-to-revenue ratio varies significantly between companies, but analysts often focus more on the debt-to-equity ratio due to the capital-intensive nature of the sector. For instance, a company like Tesla had a debt-to-revenue ratio of (0.15) as of June 2025. While some debt-to-equity ratios are manageable, others like Ford's were around (3.464) in June 2024, while GM's was (1.842). It is important to compare companies within the same industry as debt requirements differ by sector.
quote:Automotive profit margins vary significantly by company, with an industry average net profit margin of around (4.5%) for manufacturers, though premium brands often have higher margins than budget ones. In 2025, OEM margins were around (5.4%), while supplier margins were slightly higher at (6%). Profitability is impacted by factors like the cost of electric vehicle development, supply chain issues, and strategic business decisions, but the industry is also looking to future profit pools from services and mobility. Manufacturer profit margins Average: The average net profit margin for auto manufacturers is around (4.5%). Recent trends: In Q1 2025, OEM (Original Equipment Manufacturer) margins fell to (5.4%), a significant drop from their 2021 peak. Brand variation: Premium brands like BMW generally have higher margins than mass-market or budget brands.
quote:Op maandag 27 oktober 2025 19:41 schreef Digi2 het volgende:
Ondanks de stagnerende EV verkopen van Tesla is hun marge erop nog steeds hoog, zeker vergeleken met de doorsnee autofabrikanten. Daarnaast is ook de schuld versus inkomsten verhouding gunstig tov van vele concurrenten. De battery supply chain speelt zowel bij energy als EV een grote rol, opvallend is dat de marge op energie echter bijna dubbel zo hoog is als op EV
[..]
Google AI:
[..]
[..]
We zullen het zien.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 20:06 schreef VEM2012 het volgende:
Stellantis sterft eerder uit dan taxichauffeurs.
Jij begrijpt duidelijk niet zo heel veel…quote:Op woensdag 29 oktober 2025 20:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
We zullen het zien.
Ik begreep dat auto's verkopen niet meer belangrijk is, en in dat kader doet Stellantis er verstandig aan om de bakens te verzetten. En ze gaan daarbij niet met de minsten in zee.
Wees gerust, ik weet dat dat alleen voor Tesla geldt als die de verkoop met bijna 40% ziet inzakken...quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij begrijpt duidelijk niet zo heel veel…
Ja, alleen moet jij daar selectief voor kijken ipv naar mondiaal.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wees gerust, ik weet dat dat alleen voor Tesla geldt als die de verkoop met bijna 40% ziet inzakken...
Er staat nergens dat jij dat gezegd hebt.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, alleen moet jij daar selectief voor kijken ipv naar mondiaal.
Waar Stellantis fabrieken moet sluiten en het water aan de lippen staat.
Maar blijf vooral de realiteit ontkennen.
Ps nog afgezien van dat ik nooit gezegd heb wat jij nu suggereert…
Het enige dat ik kan vinden is dat de operationele cashflow positief is en de vrije cashflow negatief.quote:Op zondag 2 november 2025 08:34 schreef VEM2012 het volgende:
BYD blijft forse problemen houden:
https://x.com/alojoh/status/1983939382156443991?s=46
Leuke verkoopcijfers (al zijn er flinke aanwijzingen dat ze opgeblazen zijn), maar met een negatieve cashflow heb je toch een probleem te pakken.
Niets aan de hand dus.quote:Op zondag 2 november 2025 11:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het enige dat ik kan vinden is dat de operationele cashflow positief is en de vrije cashflow negatief.
Dat laatste zou komen door een forse toename aan investeringen dit jaar.
De koersdaling is vanwege een combinatie van factoren: omzetdaling, winstdaling, verkoopdaling, 10,3 miljard cash burn door een record aan investeringen en de toenemende concurrentie in China.quote:Op zondag 2 november 2025 11:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niets aan de hand dus.
Nou, zijn de beleggers zich voor niets rot geschrokken… Jij hebt snel aandelen gekocht?
Dus er is toch wel een probleem met die toko?quote:Op zondag 2 november 2025 11:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
De koersdaling is vanwege een combinatie van factoren: omzetdaling, winstdaling, verkoopdaling, 10,3 miljard cash burn door een record aan investeringen en de toenemende concurrentie in China.
Nou, ik heb uit een andere discussie begrepen dat dit helemaal goed isquote:Op zondag 2 november 2025 13:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus er is toch wel een probleem met die toko?
Dit jaar al hoor.quote:Op zondag 2 november 2025 14:19 schreef Vvdjemoeder het volgende:
Terecht dat jullie volgend jaar lekker wegenbelasting gaan betalen
Lichtpuntje: de export vanuit China is wèl gestegen.quote:BEIJING (Reuters) -De verkopen van Tesla in China daalden in oktober tot 26.006 voertuigen, het laagste niveau in drie jaar, terwijl de Amerikaanse fabrikant van elektrische auto's kampt met lauwe vraag in de hypercompetitieve markt.
70-80 pk, waar de nummer 2 er 90 had.quote:Op woensdag 5 november 2025 14:06 schreef Ivo1985 het volgende:
Dezelfde reden waarom tijdens een F1 race geen duizelingwekkende topsnelheden worden behaald, maar de F1 wagens op de circuits waar ze rijden wel de snelste klasse is.
Met heel veel vermogen kan je veel topsnelheid halen als je tegelijkertijd de luchtweerstand zo laag mogelijk houdt.
Maar wil je nog een beetje vlot de bocht om, dan heb je juist luchtweerstand nodig. Wel in specifieke vorm, namelijk downforce. De wagen moet flink op het asfalt gedrukt worden, om méér grip uit de banden te kunnen halen. Dan lever je fors in op topsnelheid, maar win je aan bochtensnelheid. Waardoor de gemiddelde snelheid van een rondje hoger is dan bij een auto die gebouwd is om een zo hoog mogelijke topsnelheid te halen.
In de jaren 60 won een kleine stadsauto die tot ongeveer 70pk was opgevoerd in vele rally's van grotere, veel sterkere en snellere sportwagens. Want dat gekke kleine wagentje kon verbazingwekkend hard de bocht door.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |