Ben ook benieuwd hoe de MRB wordt berekend. Op gewicht? Dat wordt een dure dan.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ben benieuwd naar de vraag naar EVs vanaf 2025.
Motorrijtuigenbelasting gaat altijd op gewicht. Nu zullen EVs nog niet voor 100% worden belast, echter is een EV zodanig veel zwaarder dan een normale auto dat de kans groot is dat veel EVs de export in gaan.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 16:25 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ben ook benieuwd hoe de MRB wordt berekend. Op gewicht? Dat wordt een dure dan.
Maar als hier in NL er iets is wat teveel geld kost, dus het Rijk mist inkomen, dan worden de principes wel overboord gegooid.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 16:32 schreef Gunner het volgende:
Het lijkt me niet aannemelijk dat een EV zwaarder belast gaat worden dan een benzineauto. Dan kan je de transitie net zo goed direct vaarwel zeggen.
Specifiek in Nederland? Of wereldwijd?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ben benieuwd naar de vraag naar EVs vanaf 2025.
Sowieso is een Tesla Model 3 / Y lichter dan mijn Volvo, dus heel beroerd kan het nooit worden.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 16:32 schreef Gunner het volgende:
Het lijkt me niet aannemelijk dat een EV zwaarder belast gaat worden dan een benzineauto. Dan kan je de transitie net zo goed direct vaarwel zeggen.
Er is meer dan gewicht alleen he als factor.
Nederland. Vanaf 2025 betalen eigenaren van een EV ook wegenbelasting.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 16:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Specifiek in Nederland? Of wereldwijd?
Maar betaal je dan het volledige bedrag voor een diesel? Benzine? LPG? G3? 1-50 gram CO2?quote:Op zaterdag 11 maart 2023 16:49 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Nederland. Vanaf 2025 betalen eigenaren van een EV ook wegenbelasting.
In 2025 is er voor bezitters van EVs een korting op de wegenbelasting van 75%.
Daarna betaal je het volledige bedrag.
Ja, maar een Volvo weegt sowieso al meer dan een vergelijkbare auto.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 16:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Sowieso is een Tesla Model 3 / Y lichter dan mijn Volvo, dus heel beroerd kan het nooit worden.
Dat klopt. Maar vaak wordt er heel moeilijk gedaan over het gewicht van een EV, alsof het vrachtwagens zijn en het asfalt onder ze vandaan spat.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 16:53 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ja, maar een Volvo weegt sowieso al meer dan een vergelijkbare auto.
Bijv een V60 met een beetje meer motor weegt al gauw 1800kg.
Het is aannemelijker dat de mrb voor diesel en benzine omhoog gaat om dat te compenseren.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 16:39 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Maar als hier in NL er iets is wat teveel geld kost, dus het Rijk mist inkomen, dan worden de principes wel overboord gegooid.
Jaren geleden hoefde je geen MRB betalen voor een Aygo/Panda/Cuore etc. Iedereen schafte er 1 aan, dus dat hebben ze ook maar weer teruggedraaid want te weinig inkomsten...
De Telegraaf zit in de zak van het grootbedrijf, en dan wel het grootbedrijf dat er belang bij heeft de status quo zo lang mogelijk te behouden teneinde er het meeste geld uit te kunnen persen. Klinkt als een complottheorie maar wel één die realistischer is dan 'ze willen via het klimaatbeleid de NWO in het Bilderberghotel uitroepen en dan own we nothing but will be happyquote:Op zaterdag 11 maart 2023 14:53 schreef Gunner het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is het probleem van de Telegraaf eigenlijk? Weer het zoveelste stemmingmakende stukje. Dit keer hebben ze een paar trieste gevallen gevonden die vooral zelf geen goed onderzoek hebben gedaan.
Daar is helemaal niets van "teruggedraaid".quote:Op zaterdag 11 maart 2023 16:39 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Maar als hier in NL er iets is wat teveel geld kost, dus het Rijk mist inkomen, dan worden de principes wel overboord gegooid.
Jaren geleden hoefde je geen MRB betalen voor een Aygo/Panda/Cuore etc. Iedereen schafte er 1 aan, dus dat hebben ze ook maar weer teruggedraaid want te weinig inkomsten...
Ik ben heel tevreden met mijn EV maar mij wordt nooit iets gevraagd.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 14:53 schreef Gunner het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is het probleem van de Telegraaf eigenlijk? Weer het zoveelste stemmingmakende stukje. Dit keer hebben ze een paar trieste gevallen gevonden die vooral zelf geen goed onderzoek hebben gedaan.
Gewicht en een kilocorrectie van 300 kg voor EV's zijn de plannen nu. Kunnen nog wijzigen uiteraard.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 16:25 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ben ook benieuwd hoe de MRB wordt berekend. Op gewicht? Dat wordt een dure dan.
Beetje in de categorie ‘naast Schiphol gaan wonen, nu last van lawaai’.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 14:53 schreef Gunner het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is het probleem van de Telegraaf eigenlijk? Weer het zoveelste stemmingmakende stukje. Dit keer hebben ze een paar trieste gevallen gevonden die vooral zelf geen goed onderzoek hebben gedaan.
Tijdelijk? Daar kan ik mij niks van herinneren. Alleen dat het teruggedraaid werd.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 17:53 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Daar is helemaal niets van "teruggedraaid".
Bij voorbaat was de vrijstelling van MRB voor auto's met een uitstoot onder een bepaalde grens een tijdelijke maatregel. Eén die bovendien juist werd verlengd wegens succes!
Ook de vrijstelling voor hybrides en EV's is altijd en bij voorbaat van tijdelijke aard geweest.
Dat je het tijdelijke van de wegenbelastingvrije Aygo's en spaardiesels niet kan herinneren ligt dan aan jou.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 20:29 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Tijdelijk? Daar kan ik mij niks van herinneren. Alleen dat het teruggedraaid werd.
Idem met de oldtimerregeling. Oh, iedereen met een oldtimer koopt wel een nieuwe als de regeling wordt afgeschaft. Nou, niet dus.
Eigenlijk is dat ook niet zo vreemd in een land waarin mobilitieit zo zwaar wordt belast. Tel daar de huidige inflatie bij op en mensen gaan kritisch er naar kijken.quote:Op zondag 12 maart 2023 09:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
toch kiest de helft van de EV-bezitters ervoor om een brandstofauto te kopen.
De helft, dat is 50%. Maar het bericht zal wel niet kloppen. mainstreammedia.
https://www.autovisie.nl/(...)o-fiscale-voordelen/
En welk percentage van mensen die nu nog geen EV rijdt?quote:Op zondag 12 maart 2023 09:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
toch kiest de helft van de EV-bezitters ervoor om een brandstofauto te kopen.
De helft, dat is 50%. Maar het bericht zal wel niet kloppen. mainstreammedia.
https://www.autovisie.nl/(...)o-fiscale-voordelen/
Wat was de vraagstelling?quote:Op zondag 12 maart 2023 09:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
toch kiest de helft van de EV-bezitters ervoor om een brandstofauto te kopen.
De helft, dat is 50%. Maar het bericht zal wel niet kloppen. mainstreammedia.
https://www.autovisie.nl/(...)o-fiscale-voordelen/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |