abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208300755
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 14:01 schreef Ulx het volgende:
Helemaal mee eens. Wat er met Poetin en Rusland gaat gebeuren na de komende nederlaag is inderdaad totaal irrelevant. Dat zien we dan wel weer. Het lot van Poetin is totaal geen probleem van Oekraïne of van het Westen. En het is al helemaal geen issue voor nu. We weten niet wat de lafbek gaat doen als hij de Krim verliest, dat klopt. Maar we weten wel wat hij gaat doen als hij wat wint: Nog meer slachtingen aanrichten.
Volledig met dikgedrukte eens. Hij heeft "ons" geen andere keuze gelaten dan er zo in te staan omdat hij a) tot het gaatje blijft vechten sowieso en b) geen concessies wil doen op grote delen van de gebieden in Oekraine die Rusland nu bezet. Dus ook voor het Westen is het alles of niet. Of je geeft Oekraine serieuze steun om het werk te klaren, of je accepteert dat als je dat niet wil doen Poetin gewoon uiteindelijk wel met iets weg kan komen (concreet; bezette gebieden die hij nooit meer terug hoeft en gaat geven). En dat nodigt gelijk uit om het trucje nog een keer te herhalen van Russische zijde maar dan beter voorbereid dan men nu was.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_208300772
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 14:15 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
(NOS)

Ah kijk, die bushalte waar dode burgers bij op straat lagen was een spoorknooppunt... en die 4 mensen in Lviv hadden geheid een flinke voorraad drones in huis ;(
Echte beelden van de verklaring van het MoD
pi_208300774
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 14:15 schreef AchJa het volgende:

[..]
Nou is het wel zo dat MANPADS een zg. lanceermotor hebben, de vluchtmotor treedt pas op een meter of 10/15 van de schutter in werking, de lanceermotor zit met een ketting (zo'n gootsteen balletjes ketting) verbonden aan de vluchtmotor en bij het loskomen van die ketting treedt de vluchtmotor in werking, kun je ook duidelijk zien bij bv. het eerste schot in dit filmpje op 1 sec.

Maar ik zou het iig niet doen vanuit een gebouw en als ik me niet vergis staat het ook in de manual dat het niet mag.
Ja kan me dat herinneren van eerdere filmpjes waar ze ze afschoten. Maar alsnog is die initiele blast om hem uit de koker te doen gaan blijkbaar flink als je geen open ruimte om je heen hebt :D
  Moderator donderdag 9 maart 2023 @ 14:18:18 #104
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_208300777
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 14:15 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Niemand weet zeker dat de VS het gedaan heeft maar het heeft er alle schijn van. Ze hebben de mogelijkheden om het uit te voeren, ze hebben er voordeel van en ze hebben zelf meerdere keren aangegeven dat ze van NS af willen. Maar als de VS dan genoemd wordt als mogelijke dader dan zijn mensen op hun teentjes getrapt :?
Dat is net zo waarschijnlijk als dat er een samenwerkingsverband van offshorebedrijven achter zou zitten die hun kans schoon zagen om weer eens wat nieuwe dure leidingen te kunnen trekken over de zeebodem.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 9 maart 2023 @ 14:19:48 #105
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208300794
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 14:02 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Ik ook, op een staak
Zijn hoofd op het centrale plein in Kiev, zijn ledematen verzonden naar alle windstreken van rusland en zijn romp pontificaal op het rode plein.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 9 maart 2023 @ 14:21:09 #106
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208300817
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 14:18 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Echte beelden van de verklaring van het MoD [ afbeelding ]
Dat gaat wel lang door zeg...

:D
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208300841
quote:
2s.gif Op donderdag 9 maart 2023 14:18 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat is net zo waarschijnlijk als dat er een samenwerkingsverband van offshorebedrijven achter zou zitten die hun kans schoon zagen om weer eens wat nieuwe dure leidingen te kunnen trekken over de zeebodem.
Leuk verzinsel.
pi_208300856
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 14:18 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Ja kan me dat herinneren van eerdere filmpjes waar ze ze afschoten. Maar alsnog is die initiele blast om hem uit de koker te doen gaan blijkbaar flink als je geen open ruimte om je heen hebt :D
Alle recoilless rifle varianten wil je niet achter of naast staan :D
pi_208300871
quote:
7s.gif Op donderdag 9 maart 2023 14:24 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Alle recoilless rifle varianten wil je niet achter of naast staan :D
D'r is er toch eentje die achter een wolkje plasticsnippers uitspuugt?
pi_208300875
twitter
  Moderator donderdag 9 maart 2023 @ 14:28:30 #111
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_208300878
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 14:23 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Leuk verzinsel.
Net zo'n leuk verzinsel als dat de VS het wel gedaan moet hebben.
pi_208300881
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 13:57 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Je mist alleen het anti semitisme sausje nog.
Ik denk dat dat meer een gevolg dat het vooral de links en rechts extremisten zijn die rusland graag zien winnen. In die groepen zitten ook de anti-semieten. Maar ik kan het verkeerd hebben.
  donderdag 9 maart 2023 @ 14:29:08 #113
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208300882
quote:

[..]
Niemand weet zeker dat de VS het gedaan heeft maar het heeft er alle schijn van. Ze hebben de mogelijkheden om het uit te voeren, ze hebben er voordeel van en ze hebben zelf meerdere keren aangegeven dat ze van NS af willen. Maar als de VS dan genoemd wordt als mogelijke dader dan zijn mensen op hun teentjes getrapt :?
'Leuk' verzinsel.
Huilen dan.
pi_208300932
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 14:26 schreef Ulx het volgende:

[..]
D'r is er toch eentje die achter een wolkje plasticsnippers uitspuugt?
Ja volgens mij waren dat die eerste Amerikaanse dingen, m20/40.
  donderdag 9 maart 2023 @ 14:34:47 #115
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208300945
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 13:07 schreef oheng het volgende:

Wel in vergelijking met de 155e marine brigade en het hele russische leger, en bovendien waarbij je moet aanvallen over veelal open steppe.
MRB's zijn te vergelijken met de NATO mechbrigades.

quote:
Er zijn zoveel plaatsen waar een (1) treinrails door loopt. Dat maakt Bakhmut niet bijzonder. Waar het om gaat is dat het geen netwerkhub is zoals Donetsk, Lyman, Kupyansk, Melitopol, Kharkiv, etc, etc.
In het zuiden loopt deze rails zelfs dood bij Pinniche/Zaitseve.

Het is een stad met een treinrails, meer niet. Dit is niet voldoende reden voor de russen om alles op alles te zetten.

Begrijp me niet verkeerd, het is voor de russen belangrijk dat Bakhmut een spoorlijn heeft, maar meer ook niet.
Spoorlijnen zijn de levensaders van het Russische leger, ze zijn er gewoon van afhankelijk.

Maar goed, dat Bakhmut door alles en iedereen in genoemd wordt in het nieuws, (social) media, zg. deskundigen die het wel of geen tactisch essentieel gebied vinden geeft wel aan dat het strategisch gezien net iets belangrijker is dan wat sommigen denken. Dat ook Zelensky dat oord met hand en tand loopt te verdedigen en dat de Russen er aan de lopende band warme lichamen in blijven pompen is ook een teken aan de wand.

Anyway, we gaan wel zien hoe het zich ontwikkelt verder.
  donderdag 9 maart 2023 @ 14:36:41 #116
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 9 maart 2023 @ 14:37:19 #117
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208300976
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 14:18 schreef 3rr0r het volgende:

Yup, zoals ik al zei, ik zou er ook niet voor kiezen.
pi_208300983
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 14:34 schreef AchJa het volgende:

[..]
MRB's zijn te vergelijken met de NATO mechbrigades.

[ afbeelding ]
[..]
Spoorlijnen zijn de levensaders van het Russische leger, ze zijn er gewoon van afhankelijk.

Maar goed, dat Bakhmut door alles en iedereen in genoemd wordt in het nieuws, (social) media, zg. deskundigen die het wel of geen tactisch essentieel gebied vinden geeft wel aan dat het strategisch gezien net iets belangrijker is dan wat sommigen denken. Dat ook Zelensky dat oord met hand en tand loopt te verdedigen en dat de Russen er aan de lopende band warme lichamen in blijven pompen is ook een teken aan de wand.

Anyway, we gaan wel zien hoe het zich ontwikkelt verder.
Zijn er achter Bakhmut plekken die beter verdedigbaar zijn zonder dat er direct weer een stad moet worden opgegeven?
pi_208301010
quote:

[..]
Omdat jou feitenloze mening het niveau van een complot theorie niet overstijgt.

En geen enkele hoeveelheid bewijs gaat jou van het tegendeel overtuigen. Net als met Azov=nazi, Oekraine heeft de oorlog uitgelokt, rusland stronk, sacnties werken niet, etc, etc. De hele tijd zie je die drek gerecycled worden, bijna altijd met letterlijk 0 bewijs.
  donderdag 9 maart 2023 @ 14:40:43 #120
117098 Hathor
Effe niet
pi_208301018
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 13:55 schreef oheng het volgende:

[..]
Dat komt omdat het "anti-Oekraine kamp" ruwweg in 3 groepen in te delen is:

1. Blinde anti Amerika zeloten.
2. Blinde anti kapitalisme zeloten
3. "russia stronk"

Het zijn net Jehova's: valt niet mee te praten. Normale mensen houden alle opties open totdat er meer bewijs is. We weten niet eens of de explosie van binnen of van buiten komt. Dus wat valt er dan nog te bespreken.

Maar het valt wel heel erg op dat dit soort figuren hier continue geheel feitenvrij een mening deponeren, waar iedereen vervolgens serieus op in gaat.
Ik heb geprobeerd met sommige van die lui in discussie te gaan op de socials, maar het is vechten tegen de bierkaai, in hun ogen ben ik sowieso gebrainwashed door de MSM en zit ik in de zak van WEF. Geen eer aan te behalen, plus ik voel me na zo'n gesprek daadwerkelijk een beetje dommer van ervoor, beter blijf ik uit de buurt van die kneuzenkermis.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 9 maart 2023 @ 14:41:34 #121
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208301039
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 14:41 schreef AchJa het volgende:

[..]
Bv de Panzerfaust kun je afvuren uit gesloten ruimtes, doen we op de Harskamp ook gewoon. ;)
Door heel hard PANG te roepen? Want dat schijnt te moeten volgens de experts op facebook.
  Moderator donderdag 9 maart 2023 @ 14:43:20 #123
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_208301043
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 14:41 schreef AchJa het volgende:

[..]
Bv de Panzerfaust kun je afvuren uit gesloten ruimtes, doen we op de Harskamp ook gewoon. ;)
Ik heb het verkeerde beroep uitgekozen -O-
Raketten afvuren beats puzzelen met Newtons en Joules.
pi_208301053
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 14:40 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ik heb geprobeerd met sommige van die lui in discussie te gaan op de socials, maar het is vechten tegen de bierkaai, in hun ogen ben ik sowieso gebrainwashed door de MSM en zit ik in de zak van WEF. Geen eer aan te behalen, plus ik voel me na zo'n gesprek daadwerkelijk een beetje dommer van ervoor, beter blijf ik uit de buurt van die kneuzenkermis.
Dit is ook mijn ervaring vooral omdat ze met artikelen komen die vol fouten zitten van verschillende wappie sites. Het is gewoon onbegonnen werk.
  Moderator donderdag 9 maart 2023 @ 14:45:15 #125
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_208301072
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 14:42 schreef Ulx het volgende:

[..]
Door heel hard PANG te roepen? Want dat schijnt te moeten volgens de experts op facebook.
Niet zo arrogant doen Hugo!1!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')