samen met Rusland het meest corrupte land van Europa. Laat dat wel zijn naar goed, die naive mensjes in het westen denken van Rusland bad, Oekraïne goed. Het is meer van de ene boef pakt de andere.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:20 schreef -XOR- het volgende:
Ik heb een klein jaar geleden in het Oekraine-topic al een betoog gehouden dat er tussen Oekraieners voor de oorlog al niet al te jofele elementen zaten, dat er zeer waarschijnlijk ook aan Oekraiense zijde ook daden worden gepleegd die het daglicht niet kunnen verdragen en dat je dat beter kon incalculeren zodat de verontwaardiging achteraf wat minder groot zou zijn. Half naief FOK viel over me heen en ik was de loopjongen van Baudet.
Hoe zie ik het dan volgens jou?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:19 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
[..]
dat boeit toch niet. Ze hebben westerse infra aangevallen en moeten daarvoor op gepaste wijze bestraft worden en ja als zoiets dit doet ben je in mijn ogen onbetrouwbaar. Dat jij dit anders ziet is voor jouw konto.
Verdiep je eens in het Nord Stream AG consortium en welke bedrijven daarin zitten. Naast de betrokken bedrijven, komen twee pijpleidingen van Nord Stream in Greifswald aan land.quote:
Voor 51% in Russische handen las ik. Heeft Oekraïne Rusland dus toch een mooie poets gebakken. Voor de rest was NS toch al een aflopende zaak, dus veel missen we er ook niet aan.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:24 schreef Donaldson het volgende:
[..]
Verdiep je eens in het Nord Stream AG consortium en welke bedrijven daarin zitten. Naast de betrokken bedrijven, komen twee pijpleidingen van Nord Stream in Greifswald aan land.
https://www.nord-stream.com/about-us/
Mij fascineert dan waarom het 3 maanden later alsnog toch gebeurd.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De meest betrouwbare bron zegt dat de Nederlandse veiligheidsdiensten voor de VS werken en veiligheidsdiensten in het Westen zijn de laatste tijd nogal sturend aanwezig in de media, terwijl ze ook steeds politieker worden.
Gewoon die hap opdelen met Rusland mocht blijken dat Oekraïne de dader was.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 19:15 schreef Tekaschi het volgende:
Er is NATO infrastructuur aangevallen en vernield, of het nu Rusland, de VS of Oekraïne was dat maakt niks, er moeten gewoon gevolgen zijn. Nee ik doel niet op een oorlog maar dit in de doofpot stoppen mits niet Rusland zou verkeerd zijn. In het geval van de VS zullen ze zich moeten verantwoorden en zullen we een duidelijk signaal moeten geven dat de VS zich buiten Europese zaken houdt. In het geval van Oekraïne dan mogen ze zich het allemaal zelf uitzoeken en hoop ik dat al het materieel wordt teruggehaald. Want wat is de volgende reactie, een bom op een Europees land om naar de Russen te kunnen wijzen en het conflict te laten escaleren? Een vliegtuig uit de lucht schieten? Ik noem maar eens wat. We zouden als Europa een vuist moeten maken naar de agressor, en is het Rusland helemaal een hek om dat land en afweergeschut en dan kijken we achter 200 jaar nog wel eens hoe het gaat daar.
Leuke cherry picking.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Voor 51% in Russische handen las ik. Heeft Oekraïne Rusland dus toch een mooie poets gebakken. Voor de rest was NS toch al een aflopende zaak, dus veel missen we er ook niet aan.
Idem dito. Het gros van de mensen heeft hetzelfde niveau van analyse over voetbal als over deze vreselijke oorlog.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:20 schreef -XOR- het volgende:
Ik heb een klein jaar geleden in het Oekraine-topic al een betoog gehouden dat er tussen Oekraieners voor de oorlog al niet al te jofele elementen zaten, dat er zeer waarschijnlijk ook aan Oekraiense zijde ook daden worden gepleegd die het daglicht niet kunnen verdragen en dat je dat beter kon incalculeren zodat de verontwaardiging achteraf wat minder groot zou zijn. Half naief FOK viel over me heen en ik was de loopjongen van Baudet.
"We will bring an end to it" kan je op tig manieren uitleggen. En de man is heus niet zo dom om op tv een aanslag op de pipelines te openbaren..quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Och arme, wat ben je toch een hulpeloos propagandaslachoffertje, niettemin zegt het ook weer heel veel over onze vrije pers.
"There will be no longer a Nordstream 2" "We will bring an end to it" "I promise you, we will be able to do that ".
Als je daar dan van maakt dat Rusland het wel gedaan zou hebben en nu Oekraine dan ben je geen journalist, maar een propagandist, een hoer, een volksverlakker, een bedrieger.
Het gaat over Biden. Die oude sul heeft wel gekkere dingen geroepen.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:37 schreef BjG956 het volgende:
[..]
"We will bring an end to it" kan je op tig manieren uitleggen. En de man is heus niet zo dom om op tv een aanslag op de pipelines te openbaren..
Als landen zich terugtrekken uit het verdrag dan bring je er ook een end aan. En dat is wat Amerika dan zou doen met DL, dreigen "als je je niet terugtrekt dan volgen er sancties".
Oekraine wordt aangevallen, Rusland valt aan. Dat is wel een wereld van verschil.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:20 schreef -XOR- het volgende:
Zucht...quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:39 schreef BjG956 het volgende:
Oekraine wordt aangevallen, Rusland valt aan. Dat is wel een wereld van verschil.
Als je zijn speech daar hoort dan zegt hij geen gekke dingen. Het wordt enkel gek gemaakt door mensen die perse negatief over Amerika willen zijn.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:38 schreef Smegma. het volgende:
[..]
Het gaat over Biden. Die oude sul heeft wel gekkere dingen geroepen.
Ik kan me niet herinneren dat ik heb gezegd dat Rusland die dam opgeblazen zou hebben, maar ik zou er niet van staan te kijken. Ik vermoed echter dat ze hem door een combinatie van een te hoog waterpijl en slecht/verkeerd gebruik kapot hebben laten gaan.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 18:49 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar je bent zo inconsistent. Als het nieuws je welgevallig is stel je geen vragen en als het je ongevallig is stel je die weer wel. Rusland heeft direct, maar dan ook direct die dam opgeblazen, ook al is daar nog geen duidelijk bewijs van.
Het zal mij aan mijn reet roesten of Oekraïne het gedaan heeft of niet.quote:En het is volgens mij iets meer van 'niet willen geloven' dat Oekraïne zoiets gedaan zou kunnen hebben.
Dit lijkt me projectie.quote:Jij bent gewoon emotioneel i.p.v. dat je hier met een objectief oog naar kijkt. Wat denk je, dat die inlichtingendiensten maar wat uit hun neus lopen te vreten?
Yeah right... Alsof dit soort geclaissificeerde informatie in handen van de nieuwsdiensten zou komen. Dan ben je als inlichtingenentiteit per direct al je credibiliteit kwijt en sta je volledig buiten spel en doe je niet meer mee.quote:De Amerikanen deden dat nadat ze een alarmerend bericht hadden gekregen van de Nederlandse militaire inlichtingendienst MIVD, die via een bron in Oekraïne hoorde over Oekraïense plannen voor een op handen zijnde aanslag. Dat blijkt uit onderzoek van de NOS, Nieuwsuur en de Duitse media Die Zeit en ARD.
Mensen vergeten wel eens dat voor dit conflict Oekraïne een zwaar corrupt en crimineel land was, en laten we eerlijk zijn gewoon Rusland 2.0. Maar ja een oorlog en Oekraïne als slachtoffer doet meningen veranderen. Heb al eens geroepen dat deze oorlog het beste is wat Oekraïne en Europese politici die aan het lobbyen waren voor Oekraïne kon overkomen als het gaat om beeldvorming mbt. Oekraïne, want de meningen zijn 180 graden gedraaid lijkt het wel. Met wel als notitie dat wat Rusland doet nooit is goed te praten, maar iets in mij vraagt zich af of het wel allemaal zo zwart/wit is en hier niet een zeer hoog politiek spel wordt gespeeld. Want zodra de oorlog voorbij is zit de Oekraïne bij de EU, en daar waren we een aantal jaren geleden toch echt massaal tegen.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:20 schreef -XOR- het volgende:
Niet alleen qua beeldvorming trouwens, Oekraine vindt zichzelf momenteel uit als natie met het gezicht naar het Westen en de kont naar Poetins Rusland. Oekraine was inderdaad een klein-Rusland en het was de bedoeling om middels handel en culturele interactie Oekraine te overtuigen van Westerse waarden en langzaamaan Europees te maken. Nu doorloopt het dat proces echter in sneltreinvaart en krijgt Poetin in principe precies wat hij niet wilde, zelfs als hij uiteindelijk wat gebiedjes kan inlijven.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:53 schreef Tekaschi het volgende:
Heb al eens geroepen dat deze oorlog het beste is wat Oekraïne en Europa kon overkomen als het gaat om beeldvorming mbt. Oekraïne, want de meningen zijn 180 graden gedraaid lijkt het wel.
Echt maar weinig mensen van de pro oekraine mensen denken dat dat land helemaal perfect is hoor. Waar zij van jou verschillen is het antwoord op deze simpele vraag: ben ik persoonlijk verantwoordelijk voor al die boevenacties van Rutte?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:22 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
[..]
samen met Rusland het meest corrupte land van Europa. Laat dat wel zijn naar goed, die naive mensjes in het westen denken van Rusland bad, Oekraïne goed. Het is meer van de ene boef pakt de andere.
Ja maar ja maarquote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Yeah right... Alsof dit soort geclaissificeerde informatie in handen van de nieuwsdiensten zou komen. Dan ben je als inlichtingenentiteit per direct al je credibiliteit kwijt en sta je volledig buiten spel en doe je niet meer mee.
Dat is hij wel, en als hij weer eens even bij zinnen is mag hij ook heel graag stoere taal uitslaan.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:37 schreef BjG956 het volgende:
[..]
"We will bring an end to it" kan je op tig manieren uitleggen. En de man is heus niet zo dom om op tv een aanslag op de pipelines te openbaren..
Smoesjes, je bent gewoon heel sullig in desinformatie getrapt en er zo hard in gaan geloven dat je hier met een grote bek over wappies durft op te zetten.quote:Als landen zich terugtrekken uit het verdrag dan bring je er ook een end aan. En dat is wat Amerika dan zou doen met DL, dreigen "als je je niet terugtrekt dan volgen er sancties".
Ja natuurlijk....quote:Op dinsdag 13 juni 2023 22:17 schreef kevinrsd het volgende:
Was dus intel van de MIVD die de bron was.(nieuwsuur vandaag)![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |