Dat soort dynamiek zit tot op bepaalde hoogte zelfs nog in teams ingebakken nadat iedereen is vervangen.quote:Op woensdag 8 maart 2023 18:46 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Natuurlijk ik begrijp heel goed dat het financiële plaatje bij dat team er inmiddels heel anders uitziet.
Maar de cost cap is de cost cap, en daar moet je het mee doen; binnen die grenzen moet men het beste eruit zien te halen.
Dat is een compleet andere modus operandi dan de manier waarop de top teams van weleer het aanpakten; geld er tegenaan smijten en, in het geval van Ferrari, 300 dagen per jaar een bolide op het eigen circuit rond hebben rijden met 4 test coureurs op de pay roll.
Het voormalige Jordan GP is sinds zijn ontstaan gewend om te werken met een beperkt budget.
Wolf is een narcist en dat is ook gelijk het probleem. Als het goed gaat is er niets aan de hand, maar als het mis gaat ligt het aan iedereen behalve ...quote:Op woensdag 8 maart 2023 16:10 schreef Sabata het volgende:
[..]
misschien doen ze dat wel maar luistert Wolff er niet meer naar. hij heeft ook geen tegengas meer sinds Niki Lauda is overleden
Ach.. het is natuurlijk makkelijk praten over een no-blame-culture met de wind in de zeilen.quote:Op woensdag 8 maart 2023 13:59 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Ach, het is wel grappig om te zien hoe de befaamde 'mercedes no blame culture' nu een luchtkasteel blijkt te zijn, en iedereen overelkaar heen valt om te vingerwijzen terwijl dat team implodeert.
Er zijn enorm veel variabelen, en als meneer zo goed weet wat hij wilt en zoveel ervaring heeft, dan zal hij over veel van die variabelen iets te zeggen hebben, en weten hoe zij gerelateerd zijn tot het rijgedrag wat hij wilt, en tot bandenslijtage bijvoorbeeld. Als hij het echt zo goed weet, dan zou hij dat ook in simulaties op moeten pikken, en zeker in de simulator, maar als je aan het skien bent of aan het surfen ergens in de tropen, kun je niet in de simulator zitten in Brackley. En als het allemaal zo simpel was, dan hadden alle F1-teams niet een hele rits engineers in dienst.quote:Op woensdag 8 maart 2023 13:27 schreef nils7 het volgende:
[..]
Wat voor feedback kan je geven?
Ik wil dat ie nog sneller accelereert, hogere top snelheid, later kunnen remmen, zuiniger, minder drag, meer front end grip
Er wordt natuurlijk niet voor niets in de simulator gereden. Maar het lijkt me niet dat F1 coureurs niet meer op vakantie mogen omdat de baas een jaar daarvoor kut auto heeft laten ontwerpen.quote:Op woensdag 8 maart 2023 13:27 schreef nils7 het volgende:
[..]
Wat voor feedback kan je geven?
Ik wil dat ie nog sneller accelereert, hogere top snelheid, later kunnen remmen, zuiniger, minder drag, meer front end grip
Nee, die shoppen alleen bij de Kwikfit.quote:Op woensdag 8 maart 2023 19:44 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Interessante opmerking van Karun Chandhok bij Sky.
Tijdens de Braziliaanse GP eind vorig jaar sprak hij met iemand binnen Red Bull die hem vertelde dat ze als team wekelijks bezig zijn om engineers aan boord te houden die worden benaderd door Aston Martin of Alpine.
Maar één teamnaam viel daarbij nooit; McLaren.
Gelooft ie het zelf ?!quote:Op woensdag 8 maart 2023 22:35 schreef trein2000 het volgende:
https://www.tubantia.nl/s(...)geluisterd~ac3cb65a/
Als ze naar Hamilton hadden geluisterd was het allemaal anders gegaan
We win and lose as a team.quote:Op woensdag 8 maart 2023 22:35 schreef trein2000 het volgende:
https://www.tubantia.nl/s(...)geluisterd~ac3cb65a/
Als ze naar Hamilton hadden geluisterd was het allemaal anders gegaan
Ja, The Race had ook een artikel hierover.quote:Op woensdag 8 maart 2023 22:35 schreef trein2000 het volgende:
https://www.tubantia.nl/s(...)geluisterd~ac3cb65a/
Als ze naar Hamilton hadden geluisterd was het allemaal anders gegaan
Zeker als je hem hier ziet pre-race, tijdens het volkslied. Hij wil gewoon even z'n handen in z'n zij zetten, maar z'n hele gezicht vertrekt gelijk van de pijn. En dan toch nog de race rijden en finishen zoals hij deed, is best knap (ook al vind ik het nog steeds een beetje onverantwoord).quote:Op woensdag 8 maart 2023 14:35 schreef Tarado het volgende:
Lance is op mijn respectmeter wel gestegen, wist niet dat hij het in zich had maar gewoon knap hoe hij van de operatietafel op tijd de auto instapt en ook nog eens een redelijk resultaat pakt.
Zow, goed gezien. Knap hoor, als dat al pijn doet in zo'n ding gaan zitten en een prima potje rijden.quote:Op woensdag 8 maart 2023 23:36 schreef Jane het volgende:
[..]
Zeker als je hem hier ziet pre-race, tijdens het volkslied. Hij wil gewoon even z'n handen in z'n zij zetten, maar z'n hele gezicht vertrekt gelijk van de pijn. En dan toch nog de race rijden en finishen zoals hij deed, is best knap (ook al vind ik het nog steeds een beetje onverantwoord).
Vanaf ongeveer 34 sec, mocht je niet het geduld hebben de hele video te kijken.
Ik heb best lang moeten zoeken om het terug te vinden, want alle officiële kanalen (ik bedoel F1TV en het Formule 1 kanaal op YT) vinden het volkslied blijkbaar zo oninteressant dat ze het uit hun video's weglaten.quote:Op woensdag 8 maart 2023 23:42 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Zow, goed gezien. Knap hoor, als dat al pijn doet in zo'n ding gaan zitten en een prima potje rijden.
Ach, het is niks nieuws, natuurlijk, weten we nog hoe het ging in het jaar dat Rosberg de titel pakte? Hamilton die zijn eigen team (hetzelfde dus van we win together) beschuldigde hem opzettelijk te saboteren?quote:Op woensdag 8 maart 2023 23:38 schreef Evenstar het volgende:
Lekker natrappen, terwijl die lui al down zijn. Goed bezig, prima voor sfeer ook. Ze struikelen lekker over elkaar heen daar bij Mercedes terwijl ze allemaal met hun vingertje wijzen.
Lewis wist het allemaal, maar niemand luisterde. Toto geeft de ontwerpers op de kop, terwijl hij toch echt de leidinggevende is en er weinig zou gebeuren zonder zijn goedkeuring. Is er dan niemand volwassen genoeg?
Dit is echt zoiets als dat ict gedoe van een paar jaar terug waar opstelten zijn ict team in de kamer voor de bus gooiden door te zeggen dat het niet mogelijk was om bepaalde info terug te krijgen. En een paar dagen later komt het opeens boven. Dat zie ik hier ook nog wel gebeuren een anonieme bron die even uitlegt waarom Lewis zijn ideeën niet werken.quote:Op woensdag 8 maart 2023 23:38 schreef Evenstar het volgende:
Ik vraag mij toch echt af wat hij dan bedoelt. Wat kan hij gezegd hebben behalve "ik voel X of Y bij Z". Is Lewis nu ook al een aero-expert, engineer en ontwerper?
Ik vond hem aan het einde van de vorige race best netjes. Hij probeerde zijn team wat te steunen, gaf aan dat het niet goed genoeg was, maar dat ze er samen aan moesten werken. Ik dacht toen nog "dat is een volwassen reactie".
Dit vind ik dan weer uitermate kinderachtig. Ja, tuurlijk mag hij zeggen dat die auto sucked, want dat doet het ook en Toto, Russell en iedereen zegt dat. Niks mis mee. Ik vind het wel belachelijk dat hij durft te roepen dat hij precies weet wat er mis was en hoe het opgelost moest worden, want daar komt zo'n uitspraak eigenlijk gewoon op neer.
Lekker natrappen, terwijl die lui al down zijn. Goed bezig, prima voor sfeer ook. Ze struikelen lekker over elkaar heen daar bij Mercedes terwijl ze allemaal met hun vingertje wijzen.
Lewis wist het allemaal, maar niemand luisterde. Toto geeft de ontwerpers op de kop, terwijl hij toch echt de leidinggevende is en er weinig zou gebeuren zonder zijn goedkeuring. Is er dan niemand volwassen genoeg?
Verbaast je dat?quote:Op woensdag 8 maart 2023 23:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, The Race had ook een artikel hierover.
We win as a team en meer van die uitspraken gaan wel snel overboord als "we" niet meer winnen, lijkt het. Het is allemaal niet echt sterk en ook de uitspraken van Wolff zijn weer tenenkrommend te noemen.
Uhm nee maar een goede F1 rijder weet ook wel wat van techniek en kan wel aangeven wat er verbeterd moet worden. Een Max en Vettel weten dat ook, het is meermaals in het nieuws geweest dat ze technisch goed onderlegd zijn.quote:Op woensdag 8 maart 2023 23:38 schreef Evenstar het volgende:
Ik vraag mij toch echt af wat hij dan bedoelt. Wat kan hij gezegd hebben behalve "ik voel X of Y bij Z". Is Lewis nu ook al een aero-expert, engineer en ontwerper?
En zo wordt die auto het hele jaar niks, want niemand heeft er nog zin an. Go team spirit, lekker elders solliciterenquote:Ik vond hem aan het einde van de vorige race best netjes. Hij probeerde zijn team wat te steunen, gaf aan dat het niet goed genoeg was, maar dat ze er samen aan moesten werken. Ik dacht toen nog "dat is een volwassen reactie".
Dit vind ik dan weer uitermate kinderachtig. Ja, tuurlijk mag hij zeggen dat die auto sucked, want dat doet het ook en Toto, Russell en iedereen zegt dat. Niks mis mee. Ik vind het wel belachelijk dat hij durft te roepen dat hij precies weet wat er mis was en hoe het opgelost moest worden, want daar komt zo'n uitspraak eigenlijk gewoon op neer.
Lekker natrappen, terwijl die lui al down zijn. Goed bezig, prima voor sfeer ook. Ze struikelen lekker over elkaar heen daar bij Mercedes terwijl ze allemaal met hun vingertje wijzen.
Lewis wist het allemaal, maar niemand luisterde. Toto geeft de ontwerpers op de kop, terwijl hij toch echt de leidinggevende is en er weinig zou gebeuren zonder zijn goedkeuring. Is er dan niemand volwassen genoeg?
Ja, maar dat is precies wat ik bedoel. Hij kan aangeven wat de auto doet, hoe het zich gedraagt, wat hij denkt te missen, wat niet goed gaat in de bochten etc. Dat is onderdeel van zijn werk.quote:Op donderdag 9 maart 2023 07:02 schreef daNpy het volgende:
[..]
Uhm nee maar een goede F1 rijder weet ook wel wat van techniek en kan wel aangeven wat er verbeterd moet worden. Een Max en Vettel weten dat ook, het is meermaals in het nieuws geweest dat ze technisch goed onderlegd zijn.
[..]
En zo wordt die auto het hele jaar niks, want niemand heeft er nog zin an. Go team spirit, lekker elders solliciteren
Op de Formel Schmidt podcast van AMuS zeiden ze ook dat er ook min of meer een braindrain heeft plaats gevonden bij Mercedes, de 2 belangrijkste aero jongens zijn naar respectievelijk Red Bull en AM gegaan en dat in 21 dus net voor die omschakeling naar ground effect auto's.quote:Op donderdag 9 maart 2023 08:43 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, maar dat is precies wat ik bedoel. Hij kan aangeven wat de auto doet, hoe het zich gedraagt, wat hij denkt te missen, wat niet goed gaat in de bochten etc. Dat is onderdeel van zijn werk.
Als er dan vervolgens geen oplossing is gekomen wil niet zeggen dat men niet geluisterd heeft. Lewis doet nu net of hij precies wist wat er moest gebeuren, maar de engineers dachten "wat lult hij nou, wij weten het wel beter". Snap zijn doel ook niet echt. Enige wat hij hiermee bereikt is gezeik binnen zijn team en dat hij weer slachtoffer kan gaan spelen in de media.
Klopt ja, afgelopen twee jaar sowieso erg veel verschuivingen geweest van kennis tussen teams en ik denk dat Mercedes hier wel echt flinke tikken heeft gehad. Ik denk ook serieus dat dit komt door hun dominantie. Je kan de beste leidinggevende en de beste mensen hebben, maar als je 6-7 jaar lang dusdanig dominant bent gaan er op een gegeven moment gewoon dingen mis. De fouten die gemaakt worden doen niet zo'n pijn als je het op een andere manier kan compenseren. Als je dan ook een paar slimme mensen kwijt raakt ......quote:Op donderdag 9 maart 2023 09:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
Op de Formel Schmidt podcast van AMuS zeiden ze ook dat er ook min of meer een braindrain heeft plaats gevonden bij Mercedes, de 2 belangrijkste aero jongens zijn naar respectievelijk Red Bull en AM gegaan en dat in 21 dus net voor die omschakeling naar ground effect auto's.
En inderdaad kan een beetje coureur echt wel aangeven wat hij mist maar daarmee is het nog niet opgelost en hiermee in de openbaarheid treden zegt meer over de situatie bij Mercedes, als je wint dan heb je vrienden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |