quote:Op maandag 3 juli 2023 13:24 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
Ja… nou dat dus. Maar hij is heel onverschillig en hij denkt ook dat hij niet vruchtbaar is. Hij zegt zelf dat hij daar ook niet zenuwachtig voor is om te laten testen en dat hij het ook niet spannend vindt. Hij zegt: “het is wat het is en als het niet goed is dan kan ik er toch ook niets aan doen.”
Hij relativeert werkelijk altijd alles mega erg.
Hij zei vandaag ook dat hij niet niet sip vind wanneer het ene bepaalde maand nog niet gelukt is omdat hij ook verwacht dat het niet lukt.Hè bahSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.relativeert hij altijd alles weg, of alleen op dit onderwerp? Kan natuurlijk aard van het beestje zijn.. maar zelfs dan, zijn reacties raken je duidelijk wel. Zou voor mij reden zijn om hoe dan ook het gesprek aan te gaan, maar dat moet je zelf natuurlijk wel willen. En er moet een gesprek mogelijk zijn natuurlijk.
Ik hoop in ieder geval dat ‘ie toch een beetje bijdraait![]()
Een beetje tegen mijn (korte termijn) verwachting in, ja! We gaan ervoor.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 21:55 schreef Zombabe het volgende:
[..]
Wat fijn om te horenzijn jullie er al over uit of jullie deze cyclus gaan benutten?
Ik heb blijkbaar echt goed gezeten met m’n intuïtie…. Ik heb niet kunnen wachten tot het weekend. Heb vandaag getest omdat ik een feestje had met de nodige alcohol en ik dacht even controleren voor ik ga.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 06:57 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Dan zat je toch goed met je intuïtie om nog even af te wachten met die pillen! Succes met de wachtweken
Wat goed!!quote:Op donderdag 6 juli 2023 21:24 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik heb blijkbaar echt goed gezeten met m’n intuïtie…. Ik heb niet kunnen wachten tot het weekend. Heb vandaag getest omdat ik een feestje had met de nodige alcohol en ik dacht even controleren voor ik ga.
En ik plaste ineens 2 streepjes. M’n laatste ei voor ik zou beginnen met de medicatie. Wie had dat gedacht.
Zomaar besloot ik nadat ik die medicatie kreeg nog 1 ei af te wachten ipv meteen m’n menstruatie op te wekken voor ik zou starten. Echt bizar
Yesss wat fijn!quote:Op donderdag 6 juli 2023 21:24 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik heb blijkbaar echt goed gezeten met m’n intuïtie…. Ik heb niet kunnen wachten tot het weekend. Heb vandaag getest omdat ik een feestje had met de nodige alcohol en ik dacht even controleren voor ik ga.
En ik plaste ineens 2 streepjes. M’n laatste ei voor ik zou beginnen met de medicatie. Wie had dat gedacht.
Zomaar besloot ik nadat ik die medicatie kreeg nog 1 ei af te wachten ipv meteen m’n menstruatie op te wekken voor ik zou starten. Echt bizar
Jaaaquote:Op donderdag 6 juli 2023 21:24 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Wauw!quote:Op donderdag 6 juli 2023 21:24 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Zeker geen domme vraagquote:Op zondag 9 juli 2023 21:36 schreef Slacentrifuge het volgende:
Misschien een domme vraag (of misschien één die al duizend keer beantwoord is hier), maar ik heb nu al 2 á 3 dagen knalpositieve ovulatietesten. Dat zou normaal gesproken toch max 1 á 2 x moeten zijn? Ik test nu 2x per dag (begreep dat dat geadviseerd werd vanaf het moment dat een licht tweede streepje verschijnt). Op welk moment ik ongeveer ovuleer wordt lastig te bepalen als de tests meerdere dagen positief zijn :-|
Mijn ovulatietesten zijn altijd 2 volle dagen positief (langer weet ik niet want ik heb nooit verder getest).quote:Op zondag 9 juli 2023 21:36 schreef Slacentrifuge het volgende:
Misschien een domme vraag (of misschien één die al duizend keer beantwoord is hier), maar ik heb nu al 2 á 3 dagen knalpositieve ovulatietesten. Dat zou normaal gesproken toch max 1 á 2 x moeten zijn? Ik test nu 2x per dag (begreep dat dat geadviseerd werd vanaf het moment dat een licht tweede streepje verschijnt). Op welk moment ik ongeveer ovuleer wordt lastig te bepalen als de tests meerdere dagen positief zijn :-|
Dank voor de uitgebreide reactie! De streepjes gaan bij mij een beetje van ‘altijd heel licht’ (= negatief, volgens de bijsluiter) naar ineens knalrood. Dat die knalrode ineens dagenlang aanhoudt vond ik zo vreemd. Maar misschien moet ik gewoon niet verder testen als ie eenmaal knalrood is uitgeslagen.quote:Op zondag 9 juli 2023 22:23 schreef Zombabe het volgende:
[..]
Zeker geen domme vraagEn geen ongebruikelijk resultaat.
Rondom je ovulatie heb je een LH piek. Volgens mij is dat zo’n 4-5 dagen in totaal. In aanloop naar je ovulatie neemt de LH-waarde toe, met een piek op de dag van je ovulatie. Daarna neemt de waarde weer af.
Afhankelijk van veel factoren kun je dus al 2 dagen vóór je ovulatie een positieve test hebben, én de dag(en) erna ook.
Als het goed is wordt de streep wel duidelijker des te dichter je op je ovulatie zit. Dat kun je het beste vergelijken door letterlijk de testjes onder elkaar te plakken.
Ik kan geen plaatjes toevoegen, maar als je meer wilt weten kun je altijd op ‘lh piek ovulatie’ zoeken op the webs.
Anderen hier kunnen meer vertellen over de beste timing voor bedvogelen rondom ovulatie.
Bij mij gaat dat iets anders ivm iui
Thanks! :-) Het gekke is dat de afgelopen 2 maanden de test nooit KNALrood werd. Wel op enig moment duidelijk donkerder dan de dagen daarvoor, maar zo knalrood als nu (meerdere dagen) heb ik ‘t nog niet gehad. Wat gek is, want ik word wel keurig elke maand ongesteld (en heb dan, denk ik?, ook elke maand een ovulatie).quote:Op maandag 10 juli 2023 07:58 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Mijn ovulatietesten zijn altijd 2 volle dagen positief (langer weet ik niet want ik heb nooit verder getest).
Ik heb altijd 2 streepjes maar positief is als de test streep net zo donker is als de controlestreep.
Ovulatie is 24-48u na het begin van de LH piek, dus na het eerste moment dat je positief hebt getest. Ik deed dus altijd dat ik ervanuit ging dat de ovulatie de dag na m’n eerste positieve test was. Ik heb nooit verkeerd gezeten qua timing en het bleek bij mijn zwangerschappen altijd exact te kloppen met de termijn.
Ik testte maar 1x per dag, ochtend of avond urine maakte voor mij niet uit. Hij was toch zo lang positief, ik maakte me niet druk dat ik hem zou missen. Ik testte vaak als ik uit m’n werk kwam, dan wist ik of ik s avonds nog aan de bak moest of niet haha
En je kunt zeker niet zwanger zijn? Daar slaan ovulatietesten namelijk ook nogal hard op aan. Als ze zo donker blijven zou ik er misschien toch eens een zwangerschapstestje op wagen.quote:Op maandag 10 juli 2023 17:45 schreef Slacentrifuge het volgende:
[..]
Dank voor de uitgebreide reactie! De streepjes gaan bij mij een beetje van ‘altijd heel licht’ (= negatief, volgens de bijsluiter) naar ineens knalrood. Dat die knalrode ineens dagenlang aanhoudt vond ik zo vreemd. Maar misschien moet ik gewoon niet verder testen als ie eenmaal knalrood is uitgeslagen.
Qua bedvogelen (mooi woord :-D) nu gewoon voor de zekerheid elke dag :-D
Spannend trouwens, de iui. Mijn zus is nu ook daarmee bezig, spannende tijden!
Twee weken geleden ongesteld geweest, dus ik denk het niet eigenlijk.quote:Op maandag 10 juli 2023 17:56 schreef SQ het volgende:
[..]
En je kunt zeker niet zwanger zijn? Daar slaan ovulatietesten namelijk ook nogal hard op aan. Als ze zo donker blijven zou ik er misschien toch eens een zwangerschapstestje op wagen.
En dat was wel echt een full blown menstruatie zoals je altijd hebt? Want sommige mensen hebben ook innestelingsbloedingen.quote:Op maandag 10 juli 2023 19:18 schreef Slacentrifuge het volgende:
[..]
Twee weken geleden ongesteld geweest, dus ik denk het niet eigenlijk.
Yes, een gewone menstruatie. Inmiddels is de test weer ‘normaal licht’. Als de volgende menstruatie uitblijft maar eens testen :-)quote:Op maandag 10 juli 2023 19:25 schreef SQ het volgende:
[..]
En dat was wel echt een full blown menstruatie zoals je altijd hebt? Want sommige mensen hebben ook innestelingsbloedingen.
Ik zeg overigens niet dát het zo is, maar het is een optie. Als die ovulatietesten nou zo positief blijven zou ik toch zeker ff checken.
Wat spannend! Nu afwachten :-)quote:Op maandag 10 juli 2023 21:45 schreef Lovi het volgende:
Wat SQ zegt kan inderdaad een verklaring zijn voor positief blijvende ovulatietesten.
Hier in theorie (geen symptomen deze keer, maar regelmatige cyclus) gisteren de eisprong gehad en goed benut de afgelopen dagen. Nu dus echt op het wachtbankje. En ik ben er dus veeeel meer mee bezig dan ik had verwacht.![]()
Vorige keren relatief snel zwanger (2x in de 3de ronde), maar dat zegt helemaal niks natuurlijk, ben nu weer een aantal jaar ouder ook. Spannend weer.
Test is nu weer normaal (heel licht streepje, is eigenlijk altijd zo). En idd een dag of 3 een knalrood resultaat. Niet ongebruikelijk dus als ik het hier zo lees.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 00:39 schreef Zombabe het volgende:
@:Lovi ik ga duimen
@:Slacentrifuge hoe kleuren de testjes nu? Hoeveel dagen positief?
Ik heb trouwens ook altijd een duidelijk resultaat. Standaard een licht streepje, en zeker 3 dagen een overduidelijke eimeting. Dag 4 neemt ‘ie af. Ik drink dan ook te weinig. En ik test met m’n 2e plas, net een uur na m’n eerste wc-bezoek. Dan schijnt het ook goed meetbaar te zijn.
Als het toch langer aanhoudt, dan zou ik SQ’s advies opvolgen![]()
Hier morgen dag 7, verwacht dat ik rond dinsdag weer mag. Wachten duurt langgg als je een rondje overslaat.
De dag ervoor al! Dat is je meest vruchtbare dag. Dus op de dag van de positieve test bedvogelen en dan heb je de volgende dag je eisprong. Evt op de dag van je eisprong ook al bedvogelenquote:Op maandag 10 juli 2023 17:48 schreef Slacentrifuge het volgende:
[..]
Thanks! :-) Het gekke is dat de afgelopen 2 maanden de test nooit KNALrood werd. Wel op enig moment duidelijk donkerder dan de dagen daarvoor, maar zo knalrood als nu (meerdere dagen) heb ik ‘t nog niet gehad. Wat gek is, want ik word wel keurig elke maand ongesteld (en heb dan, denk ik?, ook elke maand een ovulatie).
Goeie tip die laatste :-D Ik vind de testmomenten kiezen ook nog een uitdaging. Maar dag na de eerste positieve test dus GAAN!
https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=bedvogelenquote:bedvogelen
als synoniem van een ander trefwoord:
vrijen (ww) :bedvogelen, beminnen, bibberen, bijslapen, bonken, bonzen, cohabiteren, coïteren, de geslachtsdaad verrichten, dreutelen, emmeren, figuurzagen, flensen, fleppen, flikflooien, fokken, geslachtsgemeenschap hebben, ketsen, kezen, kieren, knuffelen, kroelen, liefhebben, liefkozen, minnekozen, minnen, naaien, nemen, neuken, pakken, palen, pezen, poepen, pompen, rammen, rampetampen, rollebollen, seks hebben, seksen, soppen, tortelen, vogelen, vozen, wippen
Cohabiterenquote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:20 schreef Viv het volgende:
[..]
https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=bedvogelen
Hij relativeert wel mega veel ja.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:01 schreef Zombabe het volgende:
[..]
Hè bahrelativeert hij altijd alles weg, of alleen op dit onderwerp? Kan natuurlijk aard van het beestje zijn.. maar zelfs dan, zijn reacties raken je duidelijk wel. Zou voor mij reden zijn om hoe dan ook het gesprek aan te gaan, maar dat moet je zelf natuurlijk wel willen. En er moet een gesprek mogelijk zijn natuurlijk.
Ik hoop in ieder geval dat ‘ie toch een beetje bijdraait
Ik las “stierlijks”quote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:52 schreef Zombabe het volgende:
Ik vind rampetampen ook wel iets sierlijks hebben
Wat is er mis met sex/neuken?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:52 schreef Zombabe het volgende:
Ik vind rampetampen ook wel iets sierlijks hebben
Hahahahaquote:Op vrijdag 14 juli 2023 17:24 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Wat is er mis met sex/neuken?
Ik mag hopen dat je bedvogelen niet bij je partner gebruikt.
Ik hoop ook dat je snel een positieve test hebt! Adoptie lijkt me wat vroeg, inderdaad net bezig.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 06:46 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
Hij relativeert wel mega veel ja.
Hoop het ook. Maar ik weet ook wel dat nu op een gesprek aandringen geen zin heeft. Want dan gaat hij mokken en geen antwoord geven. Dus daar heb ik niks aan. Ik moet dan echt het moment afwachten. Momenteel zitten we ook met een verhuizing ( nog steeds ) + mega uitloop qua verbouwing. Dus ook niet echt het goede moment om hierover te beginnen merk ik. Hij is daar zo bezig + z’n werk dat er volgens mij ook geen ruimte is in z’n hoofd.
Ja, het raakt me zeker inderdaad. Hierdoor hoop ik alleen maar meer op een positive test. Zeker omdat ik me heb ingelezen over adoptie… ziet er niet gunstig uit.
Vind het ook zo bizar vlug om ineens naar adoptie te kijken terwijl we pas net bezig zijn.
Geef het tijdquote:Op vrijdag 14 juli 2023 06:46 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
Hij relativeert wel mega veel ja.
Hoop het ook. Maar ik weet ook wel dat nu op een gesprek aandringen geen zin heeft. Want dan gaat hij mokken en geen antwoord geven. Dus daar heb ik niks aan. Ik moet dan echt het moment afwachten. Momenteel zitten we ook met een verhuizing ( nog steeds ) + mega uitloop qua verbouwing. Dus ook niet echt het goede moment om hierover te beginnen merk ik. Hij is daar zo bezig + z’n werk dat er volgens mij ook geen ruimte is in z’n hoofd.
Ja, het raakt me zeker inderdaad. Hierdoor hoop ik alleen maar meer op een positive test. Zeker omdat ik me heb ingelezen over adoptie… ziet er niet gunstig uit.
Vind het ook zo bizar vlug om ineens naar adoptie te kijken terwijl we pas net bezig zijn.
Je mag gewoon in bad als je zwanger bentquote:Op donderdag 20 juli 2023 19:48 schreef Slacentrifuge het volgende:
Zijn er onder jullie ook mensen die graag in bad zitten? Ik las dat je daar qua hitte een beetje mee op moet passen als je (mogelijk) zwanger bent, maar zo’n bad van max 39C vind ik helemaal niks
Ah, ik las her en der dat dat afgeraden wordt. De adviezen wisselden overigens, maar ik dacht: ‘baadt het niet…’quote:Op donderdag 20 juli 2023 19:57 schreef SQ het volgende:
[..]
Je mag gewoon in bad als je zwanger bent
Neem aan dat je niet een uur in water van 50 graden gaat zitten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |