abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213504223
quote:
13s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 20:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Slap gedoe dit. Als je iets zinnigs te zeggen hebt, zeg dat dan. Hou anders gewoon je mond.
Jij blijft maar doordraven.
Gebruik die tijd gewoon om je eigen bronnen eens goed te lezen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_213504288
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 20:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jij blijft maar doordraven.
Gebruik die tijd gewoon om je eigen bronnen eens goed te lezen.
Nee, ik verwacht van volwassen mensen dat ze zich volwassen gedragen. Kennelijk overvraag ik je.
pi_213504562
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 20:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, ik verwacht van volwassen mensen dat ze zich volwassen gedragen. Kennelijk overvraag ik je.
Tja, dan moet je zelf volwassen *proest* gedrag laten zien.

See what i did there?

Jij beweert dat Rusland bij de NAVO wilde.
Vervolgens kom je met bronnen waar niemand van je tegenin mag gaan, die helemaal niet hard stellen dat Rusland bij de navo wilde...
pi_213506237
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 20:24 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, dan moet je zelf volwassen *proest* gedrag laten zien.

See what i did there?

Jij beweert dat Rusland bij de NAVO wilde.
Vervolgens kom je met bronnen waar niemand van je tegenin mag gaan, die helemaal niet hard stellen dat Rusland bij de navo wilde...
Probeer dat nou eens te onderbouwen. Gaat je niet lukken.

Er zijn overigens nog veel meer bronnen ter zake.
pi_213519593
Vanvond weer demonstraties:
twitter

_O_
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213519712
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 21:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Probeer dat nou eens te onderbouwen. Gaat je niet lukken.
Logisch.

Jij beweert dat Antarctica bij de NAVO wil, ik zeg dat dat niet zo is, en vervolgens moet ik dat aantonen.

Zo werkt dat niet.

Jij beweert *proest* dat Rusland bij de NAVO wilde.

Jij moet dat dan onderbouwen, niet ik

Jij komt *proest* met een artikel uit The Guardian, waaruit niet blijkt dat Rusland bij de NAVO wilde.

En dan moet ik met tegenbewijs komen?

Je zit gewoon te diep met je kop in de Russische propaganda, waardoor je geeneens artikelen goed weet te interpreteren.

quote:
Er zijn overigens nog veel meer bronnen ter zake.
  zaterdag 11 mei 2024 @ 20:31:02 #207
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_213522710
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 12 mei 2024 @ 05:10:30 #208
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_213533001
Laten we snel wapens en munitie naar Georgie sturen. Ze vechten voor ONZE vrjheid en anders pakt Putin straks heel Europa :')
pi_213533520
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 18:01 schreef Wantie het volgende:

[..]
Logisch.

Jij beweert dat Antarctica bij de NAVO wil, ik zeg dat dat niet zo is, en vervolgens moet ik dat aantonen.

Zo werkt dat niet.

Jij beweert *proest* dat Rusland bij de NAVO wilde.

Jij moet dat dan onderbouwen, niet ik

Jij komt *proest* met een artikel uit The Guardian, waaruit niet blijkt dat Rusland bij de NAVO wilde.

En dan moet ik met tegenbewijs komen?

Je zit gewoon te diep met je kop in de Russische propaganda, waardoor je geeneens artikelen goed weet te interpreteren.
[..]

Ik kom met twee bronnen waar het letterlijk in staat en jij onderbouwt het met een ontkenning dat het erin staat?

NPO artikel:

Ooit was de houding van Rusland ten opzichte van de NAVO heel anders, vertelt historicus Hidde Bouwmeester bij Spraakmakers. "Rusland wilde ooit zélf bij de NAVO."

The Guardian:

Vladimir Putin wanted Russia to join Nato but did not want his country to have to go through the usual application process and stand in line “with a lot of countries that don’t matter”, according to a former secretary general of the transatlantic alliance.

Als jij de grootste dorpsidioot van Fok wil worden dan ben je goed op weg zo…
pi_213533654
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 08:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik kom met twee bronnen waar het letterlijk in staat en jij onderbouwt het met een ontkenning dat het erin staat?

NPO artikel:

Ooit was de houding van Rusland ten opzichte van de NAVO heel anders, vertelt historicus Hidde Bouwmeester bij Spraakmakers. "Rusland wilde ooit zélf bij de NAVO."

The Guardian:

Vladimir Putin wanted Russia to join Nato but did not want his country to have to go through the usual application process and stand in line “with a lot of countries that don’t matter”, according to a former secretary general of the transatlantic alliance.

Dat ben je zelf al.

quote:
“Putin said: ‘When are you going to invite us to join Nato?’ And [Robertson] said: ‘Well, we don’t invite people to join Nato, they apply to join Nato.’ And he said: ‘Well, we’re not standing in line with a lot of countries that don’t matter.’”
Wie zei dat Rusland bij de NAVO wilde?
Poetin.

En jij trapt daar met open ogen in.
pi_213533655
In 2000 Putin told George Robertson, the Secretary General of NATO at that time, that he wanted Russia to join NATO but would not like to go through the usual application process.[43]

In 2001, following the September 11 attacks against the United States, Russian President Vladimir Putin reached out to President George W. Bush, the President of the United States at the time. This was the height of U.S.-Russian relations since the end of the Cold War. Russia even shared intelligence that they had with the United States, which proved vital to the U.S. forces in Afghanistan.[citation needed] As a member of NATO, the United States' newly positive relationship with Russia would positively impact Russian-NATO relations.[44]

A drastic reversion of the US and NATO policy toward Russia occurred in 2001 under George W. Bush. Most importantly, the US unilaterally withdrew from the Anti-Ballistic Missile Treaty with Russia in 2001–2002, which was followed by US signing bilateral agreements with Poland and Romania (with NATO support) to build ballistic missile defense (BMD) systems on their territories against Russian wishes...

...this withdrawal was interpreted by Russian political elite and by many Western political scientists, as a sign of USA exploiting political and military weakness of Russia at that time, and lead to the loss of Russia's trust into US political intentions.[54]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_213533825
Kortom, Rusland wilde misschien wel een beetje lid worden van de NAVO, maar dan zonder de voorwaarden waaran andere NAVO landen wel moeten voldoen. En ja, dan heb je dus pech als je Rusland bent. Kennelijk wilde Rusland dus toch ook weer niet zo heel erg graag bij de NAVO.
pi_213533875
quote:
14s.gif Op zondag 12 mei 2024 09:02 schreef Akathisia het volgende:
In 2000 Putin told George Robertson, the Secretary General of NATO at that time, that he wanted Russia to join NATO but would not like to go through the usual application process.[43]
Ja dan wil je dus niet bij de NAVO.
quote:
In 2001, following the September 11 attacks against the United States, Russian President Vladimir Putin reached out to President George W. Bush, the President of the United States at the time. This was the height of U.S.-Russian relations since the end of the Cold War. Russia even shared intelligence that they had with the United States, which proved vital to the U.S. forces in Afghanistan.[citation needed] As a member of NATO, the United States' newly positive relationship with Russia would positively impact Russian-NATO relations.[44]

A drastic reversion of the US and NATO policy toward Russia occurred in 2001 under George W. Bush. Most importantly, the US unilaterally withdrew from the Anti-Ballistic Missile Treaty with Russia in 2001–2002, which was followed by US signing bilateral agreements with Poland and Romania (with NATO support) to build ballistic missile defense (BMD) systems on their territories against Russian wishes...
Leuk voor Rusland, maar die hebben daar niks over te zeggen. Ook wel een beetje raar dat ze problemen hebben met defensieve wapens. Rusland wil Polen en Roemenië helemaal niet aanvallen toch? Toch?!?

quote:
...this withdrawal was interpreted by Russian political elite and by many Western political scientists, as a sign of USA exploiting political and military weakness of Russia at that time, and lead to the loss of Russia's trust into US political intentions.[54]
Het bekende Russische slachtoffergehuil. :')
pi_213533914
quote:
14s.gif Op zondag 12 mei 2024 09:24 schreef xpompompomx het volgende:
Kortom, Rusland wilde misschien wel een beetje lid worden van de NAVO, maar dan zonder de voorwaarden waaran andere NAVO landen wel moeten voldoen. En ja, dan heb je dus pech als je Rusland bent. Kennelijk wilde Rusland dus toch ook weer niet zo heel erg graag bij de NAVO.
Het zegt ook wel genoeg dat de Russen het met hun misplaatste arrogantie over "landen die er niet toe doen" hadden wanneer het over het wachten op een NAVO lidmaatschap gaat. :')
pi_213534021
quote:
14s.gif Op zondag 12 mei 2024 09:30 schreef xpompompomx het volgende:
Ja dan wil je dus niet bij de NAVO.
Dat blijkt daar niet uit.

quote:
Leuk voor Rusland, maar die hebben daar niks over te zeggen. Ook wel een beetje raar dat ze problemen hebben met defensieve wapens. Rusland wil Polen en Roemenië helemaal niet aanvallen toch? Toch?!?
Het heeft alles met een (hierdoor verstoorde) machtsbalans te maken. En daarnaast, waarom zou een partij waarmee een akkoord gesloten is, niks te zeggen hebben over het door de ander breken van dat akkoord?

Het punt is hoe dan ook dat het logisch is dat die partij er niet blij mee is en dat het de afstand tussen Rusland en de NAVO vergroot heeft.

quote:
Het bekende Russische slachtoffergehuil. :')
Gelukkig waren politieke wetenschappers van die tijd wat reëler dan de propaganda-one-liner-herkauwers van vandaag.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_213534139
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 08:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

NPO artikel:

The Guardian:

Ik kan m nog herinneren dat rond 2000 of zo Putin aan de Nato openlijk vroeg wanneer hij nou eens uitgenodigd werd voor Nato. Toen werd hij verzocht een aanmelding te doen via normale wegen en dat hij geen uitnodiging hoefde te verwachten. Volgens mij heeft Jetsin ook ooit aangegeven dat hun doel op langere termijn lidmaatschap van de Nato was. En ik hoorde laatst in een podcast dat 1954 de SU daadwerkelijk heeft gesolliciteerd maar dat de VS daarvoor is gaan liggen. Rusland heeft enkele malen echt wel oren gehad om bij de nato te gaan, dat valt moeilijk te ontkennen.

Edit: artikel gevonden dat ook Gorbachov al gelobbied had en er ook vanuit nato gelobbied is geweest door een aantal voorstanders om rusland toe te laten. Zal wel vanwege politieke redenen er nooit van gekomen zijn. Maar als de nato de deur wagenwijd opengezet zou hebben lijkt het wel een mogelijkheid te zijn geweest. Het lijkt in ieder geval onzin om te stellen dat Rusland niet bij Nato wilde.

https://www.trtworld.com/(...)n-t-they-do-it-55561

[ Bericht 15% gewijzigd door Akkerdjie op 12-05-2024 10:04:11 ]
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_213534323
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2024 09:58 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Ik kan m nog herinneren dat rond 2000 of zo Putin aan de Nato openlijk vroeg wanneer hij nou eens uitgenodigd werd voor Nato. Toen werd hij verzocht een aanmelding te doen via normale wegen en dat hij geen uitnodiging hoefde te verwachten. Volgens mij heeft Jetsin ook ooit aangegeven dat hun doel op langere termijn lidmaatschap van de Nato was. En ik hoorde laatst in een podcast dat 1954 de SU daadwerkelijk heeft gesolliciteerd maar dat de VS daarvoor is gaan liggen. Rusland heeft enkele malen echt wel oren gehad om bij de nato te gaan, dat valt moeilijk te ontkennen.

Edit: artikel gevonden dat ook Gorbachov al gelobbied had en er ook vanuit nato gelobbied is geweest door een aantal voorstanders om rusland toe te laten. Zal wel vanwege politieke redenen er nooit van gekomen zijn. Maar als de nato de deur wagenwijd opengezet zou hebben lijkt het wel een mogelijkheid te zijn geweest. Het lijkt in ieder geval onzin om te stellen dat Rusland niet bij Nato wilde.

https://www.trtworld.com/(...)n-t-they-do-it-55561
Maar als Rusland echt zo graag bij de NAVO wilde, waarom dan niet aan de voorwaarden willen voldoen waar alle andere NAVO landen wel aan (moeten)
voldoen? Dan wil je gewoon niet echt imo en is het terecht dat de deur voor je dichtgaat.
pi_213534615
quote:
2s.gif Op zondag 12 mei 2024 10:18 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Maar als Rusland echt zo graag bij de NAVO wilde, waarom dan niet aan de voorwaarden willen voldoen waar alle andere NAVO landen wel aan (moeten)
voldoen? Dan wil je gewoon niet echt imo en is het terecht dat de deur voor je dichtgaat.
Je mag je ook afvragen welk doel de Russen voor ogen hadden met een NAVO lidmaatschap, het lijkt me reëel om te stellen dat die ratten hun lidmaatschap aan hadden gewend om als splijtzwam te kunnen dienen binnen de alliantie om vervolgens weer landjepik te gaan spelen in Oost en Midden Europa. De Russen zijn eenvoudigweg te onbetrouwbaar en leugenachtig om hen als bijv. NAVO of EU lid toe te kunnen laten.
  zondag 12 mei 2024 @ 11:00:53 #219
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_213534680
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 05:10 schreef the-eye het volgende:
Laten we snel wapens en munitie naar Georgie sturen. Ze vechten voor ONZE vrjheid en anders pakt Putin straks heel Europa :')
Zijn succesvolle bezettingen en annexaties binnen Georgië hebben hem vermoedelijk wel geïnspireerd tot zijn invasie van Oekraïne vanaf 2014…
pi_213534688
quote:
2s.gif Op zondag 12 mei 2024 11:00 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Zijn succesvolle bezettingen en annexaties binnen Georgië hebben hem vermoedelijk wel geïnspireerd tot zijn invasie van Oekraïne vanaf 2014…
Was er nog iets anders gebeurd voor/rondom 2014?
pi_213534723
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 11:02 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ja, Poetin werd nog machtsgeiler.
  zondag 12 mei 2024 @ 11:09:44 #222
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_213534749
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 11:02 schreef Akathisia het volgende:

[..]
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Russisch-Georgische_Oorlog
Is wellicht goed voor je om eens te lezen. In 2008 overrompelde Rusland Georgië en erkende daarna twee satellietstaatjes als onafhankelijke landen onder Russische bescherming.
  zondag 12 mei 2024 @ 11:23:37 #223
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_213534903
Is toen ook nog een Nederlandse cameraman omgekomen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_213535247
quote:
2s.gif Op zondag 12 mei 2024 10:18 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Klopt, het is gewoon Russische propaganda geweest.

En dat men in de naïviteit na de koude oorlog daar in trapte is begrijpelijk.
Maar anno nu niet meer.
pi_213536130
Ontopic weer:
twitter

_O_ _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')