Jij blijft maar doordraven.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 20:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Slap gedoe dit. Als je iets zinnigs te zeggen hebt, zeg dat dan. Hou anders gewoon je mond.
Nee, ik verwacht van volwassen mensen dat ze zich volwassen gedragen. Kennelijk overvraag ik je.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 20:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij blijft maar doordraven.
Gebruik die tijd gewoon om je eigen bronnen eens goed te lezen.
Tja, dan moet je zelf volwassen *proest* gedrag laten zien.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 20:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, ik verwacht van volwassen mensen dat ze zich volwassen gedragen. Kennelijk overvraag ik je.
Probeer dat nou eens te onderbouwen. Gaat je niet lukken.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 20:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, dan moet je zelf volwassen *proest* gedrag laten zien.
See what i did there?
Jij beweert dat Rusland bij de NAVO wilde.
Vervolgens kom je met bronnen waar niemand van je tegenin mag gaan, die helemaal niet hard stellen dat Rusland bij de navo wilde...
Logisch.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 21:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Probeer dat nou eens te onderbouwen. Gaat je niet lukken.
quote:Er zijn overigens nog veel meer bronnen ter zake.
Ik kom met twee bronnen waar het letterlijk in staat en jij onderbouwt het met een ontkenning dat het erin staat?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Logisch.
Jij beweert dat Antarctica bij de NAVO wil, ik zeg dat dat niet zo is, en vervolgens moet ik dat aantonen.
Zo werkt dat niet.
Jij beweert *proest* dat Rusland bij de NAVO wilde.
Jij moet dat dan onderbouwen, niet ik
Jij komt *proest* met een artikel uit The Guardian, waaruit niet blijkt dat Rusland bij de NAVO wilde.
En dan moet ik met tegenbewijs komen?
Je zit gewoon te diep met je kop in de Russische propaganda, waardoor je geeneens artikelen goed weet te interpreteren.
[..]
Dat ben je zelf al.quote:Op zondag 12 mei 2024 08:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik kom met twee bronnen waar het letterlijk in staat en jij onderbouwt het met een ontkenning dat het erin staat?
NPO artikel:
Ooit was de houding van Rusland ten opzichte van de NAVO heel anders, vertelt historicus Hidde Bouwmeester bij Spraakmakers. "Rusland wilde ooit zélf bij de NAVO."
The Guardian:
Vladimir Putin wanted Russia to join Nato but did not want his country to have to go through the usual application process and stand in line “with a lot of countries that don’t matter”, according to a former secretary general of the transatlantic alliance.
Als jij de grootste dorpsidioot van Fok wil worden dan ben je goed op weg zo…
Wie zei dat Rusland bij de NAVO wilde?quote:“Putin said: ‘When are you going to invite us to join Nato?’ And [Robertson] said: ‘Well, we don’t invite people to join Nato, they apply to join Nato.’ And he said: ‘Well, we’re not standing in line with a lot of countries that don’t matter.’”
Ja dan wil je dus niet bij de NAVO.quote:Op zondag 12 mei 2024 09:02 schreef Akathisia het volgende:
In 2000 Putin told George Robertson, the Secretary General of NATO at that time, that he wanted Russia to join NATO but would not like to go through the usual application process.[43]
Leuk voor Rusland, maar die hebben daar niks over te zeggen. Ook wel een beetje raar dat ze problemen hebben met defensieve wapens. Rusland wil Polen en Roemenië helemaal niet aanvallen toch? Toch?!?quote:In 2001, following the September 11 attacks against the United States, Russian President Vladimir Putin reached out to President George W. Bush, the President of the United States at the time. This was the height of U.S.-Russian relations since the end of the Cold War. Russia even shared intelligence that they had with the United States, which proved vital to the U.S. forces in Afghanistan.[citation needed] As a member of NATO, the United States' newly positive relationship with Russia would positively impact Russian-NATO relations.[44]
A drastic reversion of the US and NATO policy toward Russia occurred in 2001 under George W. Bush. Most importantly, the US unilaterally withdrew from the Anti-Ballistic Missile Treaty with Russia in 2001–2002, which was followed by US signing bilateral agreements with Poland and Romania (with NATO support) to build ballistic missile defense (BMD) systems on their territories against Russian wishes...
Het bekende Russische slachtoffergehuil.quote:...this withdrawal was interpreted by Russian political elite and by many Western political scientists, as a sign of USA exploiting political and military weakness of Russia at that time, and lead to the loss of Russia's trust into US political intentions.[54]
Het zegt ook wel genoeg dat de Russen het met hun misplaatste arrogantie over "landen die er niet toe doen" hadden wanneer het over het wachten op een NAVO lidmaatschap gaat.quote:Op zondag 12 mei 2024 09:24 schreef xpompompomx het volgende:
Kortom, Rusland wilde misschien wel een beetje lid worden van de NAVO, maar dan zonder de voorwaarden waaran andere NAVO landen wel moeten voldoen. En ja, dan heb je dus pech als je Rusland bent. Kennelijk wilde Rusland dus toch ook weer niet zo heel erg graag bij de NAVO.
Dat blijkt daar niet uit.quote:
Het heeft alles met een (hierdoor verstoorde) machtsbalans te maken. En daarnaast, waarom zou een partij waarmee een akkoord gesloten is, niks te zeggen hebben over het door de ander breken van dat akkoord?quote:Op zondag 12 mei 2024 09:30 schreef xpompompomx het volgende:
Leuk voor Rusland, maar die hebben daar niks over te zeggen. Ook wel een beetje raar dat ze problemen hebben met defensieve wapens. Rusland wil Polen en Roemenië helemaal niet aanvallen toch? Toch?!?
Gelukkig waren politieke wetenschappers van die tijd wat reëler dan de propaganda-one-liner-herkauwers van vandaag.quote:Op zondag 12 mei 2024 09:30 schreef xpompompomx het volgende:
Het bekende Russische slachtoffergehuil.
Ik kan m nog herinneren dat rond 2000 of zo Putin aan de Nato openlijk vroeg wanneer hij nou eens uitgenodigd werd voor Nato. Toen werd hij verzocht een aanmelding te doen via normale wegen en dat hij geen uitnodiging hoefde te verwachten. Volgens mij heeft Jetsin ook ooit aangegeven dat hun doel op langere termijn lidmaatschap van de Nato was. En ik hoorde laatst in een podcast dat 1954 de SU daadwerkelijk heeft gesolliciteerd maar dat de VS daarvoor is gaan liggen. Rusland heeft enkele malen echt wel oren gehad om bij de nato te gaan, dat valt moeilijk te ontkennen.quote:Op zondag 12 mei 2024 08:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik kom met twee bronnen waar het letterlijk in staat en jij onderbouwt het met een ontkenning dat het erin staat?
NPO artikel:
Ooit was de houding van Rusland ten opzichte van de NAVO heel anders, vertelt historicus Hidde Bouwmeester bij Spraakmakers. "Rusland wilde ooit zélf bij de NAVO."
The Guardian:
Vladimir Putin wanted Russia to join Nato but did not want his country to have to go through the usual application process and stand in line “with a lot of countries that don’t matter”, according to a former secretary general of the transatlantic alliance.
Als jij de grootste dorpsidioot van Fok wil worden dan ben je goed op weg zo…
Maar als Rusland echt zo graag bij de NAVO wilde, waarom dan niet aan de voorwaarden willen voldoen waar alle andere NAVO landen wel aan (moeten)quote:Op zondag 12 mei 2024 09:58 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Ik kan m nog herinneren dat rond 2000 of zo Putin aan de Nato openlijk vroeg wanneer hij nou eens uitgenodigd werd voor Nato. Toen werd hij verzocht een aanmelding te doen via normale wegen en dat hij geen uitnodiging hoefde te verwachten. Volgens mij heeft Jetsin ook ooit aangegeven dat hun doel op langere termijn lidmaatschap van de Nato was. En ik hoorde laatst in een podcast dat 1954 de SU daadwerkelijk heeft gesolliciteerd maar dat de VS daarvoor is gaan liggen. Rusland heeft enkele malen echt wel oren gehad om bij de nato te gaan, dat valt moeilijk te ontkennen.
Edit: artikel gevonden dat ook Gorbachov al gelobbied had en er ook vanuit nato gelobbied is geweest door een aantal voorstanders om rusland toe te laten. Zal wel vanwege politieke redenen er nooit van gekomen zijn. Maar als de nato de deur wagenwijd opengezet zou hebben lijkt het wel een mogelijkheid te zijn geweest. Het lijkt in ieder geval onzin om te stellen dat Rusland niet bij Nato wilde.
https://www.trtworld.com/(...)n-t-they-do-it-55561
Je mag je ook afvragen welk doel de Russen voor ogen hadden met een NAVO lidmaatschap, het lijkt me reëel om te stellen dat die ratten hun lidmaatschap aan hadden gewend om als splijtzwam te kunnen dienen binnen de alliantie om vervolgens weer landjepik te gaan spelen in Oost en Midden Europa. De Russen zijn eenvoudigweg te onbetrouwbaar en leugenachtig om hen als bijv. NAVO of EU lid toe te kunnen laten.quote:Op zondag 12 mei 2024 10:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar als Rusland echt zo graag bij de NAVO wilde, waarom dan niet aan de voorwaarden willen voldoen waar alle andere NAVO landen wel aan (moeten)
voldoen? Dan wil je gewoon niet echt imo en is het terecht dat de deur voor je dichtgaat.
Zijn succesvolle bezettingen en annexaties binnen Georgië hebben hem vermoedelijk wel geïnspireerd tot zijn invasie van Oekraïne vanaf 2014…quote:Op zondag 12 mei 2024 05:10 schreef the-eye het volgende:
Laten we snel wapens en munitie naar Georgie sturen. Ze vechten voor ONZE vrjheid en anders pakt Putin straks heel Europa
Was er nog iets anders gebeurd voor/rondom 2014?quote:Op zondag 12 mei 2024 11:00 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zijn succesvolle bezettingen en annexaties binnen Georgië hebben hem vermoedelijk wel geïnspireerd tot zijn invasie van Oekraïne vanaf 2014…
Ja, Poetin werd nog machtsgeiler.quote:Op zondag 12 mei 2024 11:02 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Was er nog iets anders gebeurd voor/rondom 2014?
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Russisch-Georgische_Oorlogquote:Op zondag 12 mei 2024 11:02 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Was er nog iets anders gebeurd voor/rondom 2014?
Klopt, het is gewoon Russische propaganda geweest.quote:Op zondag 12 mei 2024 10:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar als Rusland echt zo graag bij de NAVO wilde, waarom dan niet aan de voorwaarden willen voldoen waar alle andere NAVO landen wel aan (moeten)
voldoen? Dan wil je gewoon niet echt imo en is het terecht dat de deur voor je dichtgaat.
Kijk, eindelijk een argument. Nu nog even onderbouwen waarom het aantoonbaar onwaar is.quote:Op zondag 12 mei 2024 09:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat ben je zelf al.
[..]
Wie zei dat Rusland bij de NAVO wilde?
Poetin.
En jij trapt daar met open ogen in.
Ik denk dat het meer zal hebben gelegen in dat men het niet wilde aanvragen zonder vooraf al een ja te hebben gekregen.quote:Op zondag 12 mei 2024 10:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Jij moet eens wat anders tot je nemen dan alleen maar The New Woke Times en vergelijkbare media… Er is zoveel informatie hierover te vinden. Ga maar eens lekker zoeken in plaats van jou Propaganda!!!! Tourette…quote:Op zondag 12 mei 2024 11:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, het is gewoon Russische propaganda geweest.
En dat men in de naïviteit na de koude oorlog daar in trapte is begrijpelijk.
Maar anno nu niet meer.
En wat zijn ze toch slachtoffer van de tweede Wereldoorlog.quote:Op zondag 12 mei 2024 14:11 schreef Hatseflats22 het volgende:
Wat is Rusland toch ontzettend leed aangedaan, och och wat onaardig dat ze nu niet bij de NAVO zitten, notabene de organisatie die de grootste bedreiging voor Rusland allertijden vormt.
Ligt eraan, het had wellicht een hoop ellende, oorlog en doden gescheeld. Wie weet.quote:Op zondag 12 mei 2024 10:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Bladiebla.quote:Op zondag 12 mei 2024 14:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij moet eens wat anders tot je nemen dan alleen maar The New Woke Times en vergelijkbare media… Er is zoveel informatie hierover te vinden. Ga maar eens lekker zoeken in plaats van jou Propaganda!!!! Tourette…
Of juist niet, Rusland lid van de NAVO sluit niet de Russische aspiraties uit om voormalige Sovjet landen binnen de Russische invloedssfeer te houden.quote:Op zondag 12 mei 2024 16:25 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Ligt eraan, het had wellicht een hoop ellende, oorlog en doden gescheeld. Wie weet.
Dit dus. Rusland wilde uitgenodigd worden... wat dus nooit gaat gebeuren en .quote:Op zondag 12 mei 2024 14:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik denk dat het meer zal hebben gelegen in dat men het niet wilde aanvragen zonder vooraf al een ja te hebben gekregen.
Wat kinderachtig weer, kun je niet 3 posts plaatsen zonder het over 'woke' te hebben? Logisch dan men geen serieuze discussie met jou aangaat.quote:
Even voor de goede orde: er wordt ook niet aan getwijfeld.quote:Op zondag 12 mei 2024 16:59 schreef Wantie het volgende:
[..]
Bladiebla.
Er zijn al verschillende bronnen in deze discussie aangehaald, en geeneen stelt hard dat Rusland daadwerkelijk bij de NAVO wilde.
Lees gewoon nog eens wat ik schreef en om welke tijd het ging.quote:Op zondag 12 mei 2024 17:22 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Dit dus. Rusland wilde uitgenodigd worden... wat dus nooit gaat gebeuren en .
En ja alle leden moeten het er mee eens zijn, waar natuurlijk het hekel Punt lag. Ruslan de superieure grootmacht die geweigerd zou kunnen worden door de minderwaardige .... noem een land.
hierom wilde Rusland ook eerst alleen met Biden onderhandelen over Oekraine en Rusland en later met de hele Navo. nooit hebben ze met oekraine willen onderhandelen, want dat is grootmacht onwaardig en rusland verdient respect (werd telkens letterlijk voor de inval geroepen door de trollen).
Plus een complete integratie van Ruslands veiligheids systeem met het westen, waren ze nooit in dit en elk andere para universum mee akkoord gegaan. gezien de ambities van het herstel van de sovjet unie door KGB / FSB.
Dus Rusland bij Navo is niets meer dan bliksem afleiding en doen alsof het westen de schuldige is van de psychopaat genaamd rusland.
Tuurlijk, ik kom met bronnen waarvan de ander dagenlang doet alsof er iets anders staat dan er staat en vervolgens reageer ik geagiteerd en dan is het gedrag van de ander met terugwerkende kracht mijn schuld…quote:Op zondag 12 mei 2024 17:36 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Wat kinderachtig weer, kun je niet 3 posts plaatsen zonder het over 'woke' te hebben? Logisch dan men geen serieuze discussie met jou aangaat.
Iets beweren en willen zijn twee verschillende dingen.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Even voor de goede orde: er wordt ook niet aan getwijfeld.
Heel simpel, als jij echt wist waar je het over had, dan had je direct gezegd dat Rusland dat wel heeft beweerd, maar dat het niet echt heel veel werk daarvan heeft gemaakt.
Echter, jij claimde dat het Russische propaganda was.
En dagen later kom je hiermee. Ja, sorry… maar dan probeer je gewoon te redden wat er te redden valt.
Nogmaals, als je direct had aangegeven dat jij van mening bent dat Rusland dat wel gezegd heeft, maar dat het wat jou betreft niet klopt, prima.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Iets beweren en willen zijn twee verschillende dingen.
Het is inderdaad Russische propaganda.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nogmaals, als je direct had aangegeven dat jij van mening bent dat Rusland dat wel gezegd heeft, maar dat het wat jou betreft niet klopt, prima.
Maar jij beweerde dagenlang keihard dat het Russische propaganda was en dat baseer je op niets anders dan ‘ik vind’.
Ok, genoteerd. Jouw mening.
Arme mensen daar!quote:Op dinsdag 14 mei 2024 15:38 schreef xpompompomx het volgende:
Natuurlijk zijn er ook vandaag weer grote protesten in Tiblisi.
[ x ]
[ x ]
Durf wel de voorzichtige voorspelling uit te spreken dat dit een Belarus 2.0 gaat worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |