https://nos.nl/artikel/24(...)adheid-in-zuidoostenquote:Het KNMI heeft voor morgenochtend code oranje afgegeven voor Noord-Brabant en Limburg vanwege gladheid door sneeuwval. In Limburg gaat dat om 04.00 uur in, in Brabant om 06.00 uur.
In Zuidoost-Brabant en in Limburg kan plaatselijk meer dan 5 centimeter sneeuw vallen, zegt het KNMI. In de Limburgse heuvels kan mogelijk 10 centimeter vallen.
In de rest van het land geldt code geel, een lichtere waarschuwing. Morgenmiddag is de gladheid tijdelijk voorbij, maar een nacht later kan het volgens het KNMI opnieuw plaatselijk glad worden.
Later meer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
Dat is een term uit de tijd dat er nog helemaal niet over klimaatverandering gesproken werd.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 21:16 schreef TweedeKlum het volgende:
TS heeft nog nooit van maartse buien gehoord?
in may lays every birdje an eggquote:Op dinsdag 7 maart 2023 21:30 schreef roos94 het volgende:
March roars his tail and april does what he wil
nopequote:Op dinsdag 7 maart 2023 21:47 schreef nostra het volgende:
Het KNMI en z'n codes.Kunnen mensen echt niet zelf nadenken?
Deze zin loopt niet lekkerquote:Op dinsdag 7 maart 2023 21:31 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
in may every lays every birdje an egg
Dit is gewoon een mooi voorbeeld van maart roert zijn staart.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 23:26 schreef Tijger_m het volgende:
Het is al vaker door klimaatwetenschappers gezegd maar blijkbaar moeilijk voor sommigen te bevatten dat klimaatsverandering en opwarming voor meer sneeuw in Nederland kan zorgen.
Maar goed, ik snap het wel, het is lastige materie voor de simpelen van geest. Koud dus geen opwarming, warm dus lekker. Toch?
Dit is door geen enkele wetenschapper gezegd. Nooit niet. Het sneeuwt in de meeste delen van Europa (extreem) minder, een trend die zich zal blijven voortzetten. Ironisch genoeg zullen vooral een aantal mediterrane regio's meer sneeuw mogen verwachten. Plus een aantal van de koudste regio's in het noorden van Scandinavië.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 23:26 schreef Tijger_m het volgende:
Het is al vaker door klimaatwetenschappers gezegd maar blijkbaar moeilijk voor sommigen te bevatten dat klimaatsverandering en opwarming voor meer sneeuw in Nederland kan zorgen.
Maar goed, ik snap het wel, het is lastige materie voor de simpelen van geest. Koud dus geen opwarming, warm dus lekker. Toch?
En dan komt april die doet wat ie wil ook nogquote:Op dinsdag 7 maart 2023 23:28 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dit is gewoon een mooi voorbeeld van maart roert zijn staart.
Dat verschil is mij al lang duidelijk.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 23:30 schreef Isdatzo het volgende:
TS maakt zichzelf belachelijk door het verschil tussen het weer en het klimaat niet te snappen.
Geen idee waarom mijn reactie die je citeert verdwenen is, maar wat je nu zegt is natuurlijk een grote karikatuur van de werkelijkheid: één warme periode en niemand heeft het over klimaatverandering, maar wanneer er jaar in jaar uit veel meer warme dan koude periodes zijn dan wordt het een ander verhaal.quote:Op woensdag 8 maart 2023 08:13 schreef BertV het volgende:
[..]
Dat verschil is mij al lang duidelijk.
Het is klimaat als het een paar dagen te warm is en weer als het koud is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |