abonnement Unibet Coolblue
pi_208275643
Er is hier wel al meermaals gesteld dat als iemand alleen ergens eet of een bioscoop bezoekt dat mensen er wel eens vreemd van opkijken, maar is dat echt zo? Ik heb dit nog nooit zien gebeuren en ik ken ook werkelijk waar niemand die hier ook maar een seconde aandacht voor zou hebben.
-nee-
  dinsdag 7 maart 2023 @ 12:04:27 #102
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_208275659
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 11:55 schreef TaMieke het volgende:

[..]
Maar dan bepaal je toch ook voor andere? Omdat jij die mening hebt en uit, stel je daarmee toch dat mensen niet trots mogen zijn op hun eigen "overwinningen" omdat jij het belachelijk vindt.
Nee, dat stel ik helemaal niet. Iedereen mag lekker doen en voelen wat die persoon zelf wil, daar verandert de mening van een ander (hoop ik dan toch) niks aan.
  dinsdag 7 maart 2023 @ 12:11:45 #103
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_208275736
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 12:04 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
Nee, dat stel ik helemaal niet. Iedereen mag lekker doen en voelen wat die persoon zelf wil, daar verandert de mening van een ander (hoop ik dan toch) niks aan.
Nou voor veel mensen telt die mening van andere nog teveel. Waardoor ze dus niets alleen durven doen, want dan vallen ze buiten de boot.

quote:
14s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 12:02 schreef Marsenal het volgende:
Er is hier wel al meermaals gesteld dat als iemand alleen ergens eet of een bioscoop bezoekt dat mensen er wel eens vreemd van opkijken, maar is dat echt zo? Ik heb dit nog nooit zien gebeuren en ik ken ook werkelijk waar niemand die hier ook maar een seconde aandacht voor zou hebben.
Is vaak ook niet. Mensen denk ook vaak dat andere zien wat ze doen en dat er veel op hun gelet worden, maar dat valt best mee. Maar om dat idee los te laten en er uberhaupt schijt aan te hebben wat andere mensen misschien wel denken, is lastig. ;)
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  dinsdag 7 maart 2023 @ 12:13:58 #104
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_208275752
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 12:11 schreef TaMieke het volgende:
Nou voor veel mensen telt die mening van andere nog teveel.
Ja, dat was me al duidelijk ja. Dat lijkt me iets dat bij die mensen zelf ligt, en niet zozeer bij de persoon die de mening heeft, maar ook daar kunnen de meningen over verschillen.
  dinsdag 7 maart 2023 @ 14:55:25 #105
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_208277353
Ik zou het niet raar vinden om te zien. Zelf zou ik het ook wel doen als ik echt niemand heb die mee kan en het enkel op die specifieke datum kan (zoals met werkbezoeken inderdaad - dan moet je toch ergens eten..), maar prefereer wel wat gezelschap. Zou niet snel voor de lol alleen uit eten gaan of naar de film; dan stel ik het wel uit tot er iemand mee kan.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_208277491
Ik vind het heerlijk om af en toe alleen naar de stad te gaan en een hapje te gaan eten als ik daar zin in heb. Dit kan een restaurant zijn, maar ook een snackbar. Bios idem.
Elke dag met mijn partner en kind en vaak ook met vrienden bezig. Nee hoor, laat mij af en toe maar lekker in m'n eentje iets doen.
  dinsdag 7 maart 2023 @ 15:12:42 #107
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_208277566
Uit eten zie ik meer als een gezelschaps activiteit, dus dit doe ik zelden alleen. Enkel tijdens zakenreisjes of als ik in mijn eentje op vakantie ga. (een jaarlijkse bergtrip die mijn partner niet ziet zitten en ook niet haalbaar is met onze twee kids).

Maar thuis geniet ik meer van een solo thuisbezorgtje voor de bank met een goede film of spel.

De paar keer per jaar dat ik naar de bios ga, is het meestal alleen. Heb tegenwoordig geen zin meer om 'de vriendengroep' bij elkaar te sprokkelen. Teveel geregel en de helft kan waarschijnlijk toch niet.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_208277838
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 23:19 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Tsja. Zou kunnen. Tekenend dat je dit als 'argument' beschouwd.
Beter is niet per se duurder he :D
Beter is over het algemeen wel druk.

In een drukke tent gaan normale mensen niet op hun gemak een boek zitten lezen.
blablablabla
pi_208277846
Geloof sowieso niks van die act van je, wanneer heb jij voor het laatst een boek gelezen in een restaurant dan??
blablablabla
pi_208277877
Je zou je activiteiten en planning maar aanpassen aan wat mensen van je denken :') :')x365

Als ik ergens een goed restaurant zie, of een nieuwe film wil bekijken, of een feestje wil bezoeken en niemand wil/kan, dan ga ik toch er lekker solo heen. Wat kan mij het schelen wat de rest denkt lol

Ik kan ook alleen gelukkig zijn en 9 van de 10 keer maak ik nieuwe vrienden als ik in mijn eentje ga stappen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Erasmus op 07-03-2023 15:41:05 ]
pi_208277881
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2023 23:44 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het zijn wel gewoon egoïsten want nemen alleen een complete tafel in.
Dat is ook nog wel een dingetje ja, meeste restaurants hebben een tafel voor 2 als kleinste optie. Zit je daar in je eentje aan met je boek en is het vol lopen ze dus omzet mis.
blablablabla
  dinsdag 7 maart 2023 @ 15:41:51 #112
197456 ytram
...dacht je!
pi_208277930
Ik eet ook wel eens ergens alleen. Kies dan wel een beetje het restaurant uit.
Laatst was ik een weekendje alleen weg. De eerste avond bij een Mexicaans restaurant gegeten waar het druk was én waar je aan de counter moest bestellen en je dan je eten geserveerd kreeg.
Daar tegenover zat een hippe pizzeria, waar het druk was. De tweede avond daar aangekomen, leeg. Ik had honger en wilde niet wachten tot het drukker werd of daar echt alleen gaan zitten, dus liep ik verder naar een minder hippe pizzeria waar het druk was. Daar was het toch een beetje raar om te zitten ofzo. Maar er zaten zeker nog 3 tafels alleen.
Ontbijt, koffie, lunch vind ik totaal geen probleem om alleen te zitten. Diner om een of andere reden wel, maar dat is slechts een idee, want als ik het van andere zie denk ik er verder niet bij na en komt het ook niet raar over.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 15:38 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat is ook nog wel een dingetje ja, meeste restaurants hebben een tafel voor 2 als kleinste optie. Zit je daar in je eentje aan met je boek en is het vol lopen ze dus omzet mis.
Alleen eten duurt ook niet zo lang, dus hoe lang je blijft hangt toch echt af hoe snel het restaurant en de bediening is. Zolang jij daar niet uitgebreid gaat zitten werken, of wat ik vaak zie in koffiezaakjes, 1 kopkoffie bestellen en dan de hele dag blijven zitten…

[ Bericht 33% gewijzigd door ytram op 07-03-2023 15:44:24 (Reactie op quote toegevoegd) ]
- Logica brengt je van A naar B...Fantasie brengt je overal... -
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 7 maart 2023 @ 15:42:01 #113
319979 Fok-it
All is well
pi_208277931
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 15:36 schreef Elan het volgende:
Geloof sowieso niks van die act van je, wanneer heb jij voor het laatst een boek gelezen in een restaurant dan??
Ik betrek het toch niet op mezelf? Dit was toch gewoon in het algemeen :P zei al, in Nederland zal ik niet snel in mijn eentje uit eten gaan. Maar niet omdat ik het bij een ander raar vind

In het buitenland op vakantie heb ik weleens een boek meegenomen uit eten hoor als ik aan het reizen was. Kreeg geen vreemde blikken
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_208277938
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 15:42 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ik betrek het toch niet op mezelf? Dit was toch gewoon in het algemeen :P zei al, in Nederland zal ik niet snel in mijn eentje uit eten gaan. Maar niet omdat ik het bij een ander raar vind

In het buitenland op vakantie heb ik weleens een boek meegenomen uit eten hoor als ik aan het reizen was. Kreeg geen vreemde blikken
Maar waarom ga je in het buitenland dan wel alleen en hier niet?
blablablabla
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 7 maart 2023 @ 15:45:09 #115
319979 Fok-it
All is well
pi_208277964
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 15:43 schreef Elan het volgende:

[..]
Maar waarom ga je in het buitenland dan wel alleen en hier niet?
In Nederland is het toch meer bekend terrein denk ik. En hoeft het natuurlijk ook niet zo zeer. In het buitenland ben je weken weg. Tsja ik ga geen weken Maccie eten of in mijn kamer aan een salade. Hoe depressief is dat.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  dinsdag 7 maart 2023 @ 16:10:45 #116
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_208278255
Tegenwoordig helemaal niet gek gezien er zoveel mensen alleen zijn.

Zelf 1of 2 keer in mijn leven gedaan. Vind het er wel altijd een beetje sneu uitzien en zijn ook eigenlijk altijd wat aparte types die ik dit zie doen.
Bios nog nooit alleen geweest, ga liever met andere mensen of thuis wat kijken.
Lunchen wel vaak gedaan.
Ergens in een restaurant alleen eten en een boek lezen komt wel echt heel suf over.
Heb ze ook wel eens gezien bijv. in de middag op een druk terras iemand in zijn eentje tussen alle gezelschap een beetje lezen... tja....
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_208278420
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 12:02 schreef Marsenal het volgende:
Er is hier wel al meermaals gesteld dat als iemand alleen ergens eet of een bioscoop bezoekt dat mensen er wel eens vreemd van opkijken, maar is dat echt zo? Ik heb dit nog nooit zien gebeuren en ik ken ook werkelijk waar niemand die hier ook maar een seconde aandacht voor zou hebben.
Ik denk dat dat enorm meevalt. De eerste keer had ik heel erg dat idee, maar dan ga je iedereen die naar jou kijkt automatisch interpreteren als "ooh die zal me wel raar vinden" ofzo, terwijl dat helemaal niet zo is. En ook als je wel met iemand bent kijken mensen wel eens, daar is verder niks vreemds aan.

Ik heb één keer meegemaakt dat er in een rustig restaurantje ook een familie aan het eten was en dat hun jonge dochter aan haar ouders vroeg: "Waarom zit die meneer daar alleen?" en die moeder zei: "Die moet ook eten, misschien is hij hier voor werk of heeft hij daar gewoon zin in".

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 12:11 schreef TaMieke het volgende:

[..]
Nou voor veel mensen telt die mening van andere nog teveel. Waardoor ze dus niets alleen durven doen, want dan vallen ze buiten de boot.
[..]
Is vaak ook niet. Mensen denk ook vaak dat andere zien wat ze doen en dat er veel op hun gelet worden, maar dat valt best mee. Maar om dat idee los te laten en er uberhaupt schijt aan te hebben wat andere mensen misschien wel denken, is lastig. ;)
Dat vond ik jaren geleden wel grappig. Toen ging mijn relatie uit vlak voor de zomervakantie en toen ben ik gewoon in mijn eentje gaan kamperen. Dat vond ik op zichzelf hartstikke leuk, maar tegelijkertijd vond ik het eerlijk gezegd wel spannend om dat bijv. aan collega's te vertellen. Gek genoeg reageerde iedereen heel enthousiast en zeiden juist de mensen met een relatie vaak: "Ooh dat lijkt me nou zo heerlijk, dat zou ik eigenlijk ook wel willen".

Uiteindelijk is het ook een kwestie van voorkeur en moet je het wel echt leuk vinden, maar ik denk dat er voor een groot deel ook nog wel een taboe op rust.

[ Bericht 37% gewijzigd door itchycoo op 07-03-2023 16:35:16 ]
pi_208278479
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 16:10 schreef 2NutZ het volgende:
Vind het er wel altijd een beetje sneu uitzien en zijn ook eigenlijk altijd wat aparte types die ik dit zie doen.
Het kan ook omgekeerd.

Ik vind mensen die zich laten tegenhouden door een gebrek aan gezelschap (mensen kunnen andere interesses hebben of hebben geen tijd/zin) ook net zo sneu en apart. Maar die ga ik niet oordelen :P

edit: kut, al geoordeeld :'(

[ Bericht 7% gewijzigd door Erasmus op 07-03-2023 16:35:32 ]
  dinsdag 7 maart 2023 @ 16:40:53 #119
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208278557
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 16:10 schreef 2NutZ het volgende:
Tegenwoordig helemaal niet gek gezien er zoveel mensen alleen zijn.

Zelf 1of 2 keer in mijn leven gedaan. Vind het er wel altijd een beetje sneu uitzien en zijn ook eigenlijk altijd wat aparte types die ik dit zie doen.
Bios nog nooit alleen geweest, ga liever met andere mensen of thuis wat kijken.
Lunchen wel vaak gedaan.
Ergens in een restaurant alleen eten en een boek lezen komt wel echt heel suf over.
Heb ze ook wel eens gezien bijv. in de middag op een druk terras iemand in zijn eentje tussen alle gezelschap een beetje lezen... tja....
Ah, kijk een man van de wereld
:')
  dinsdag 7 maart 2023 @ 16:56:30 #120
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208278721
Als ik een bepaalde film per se wil zien en mijn vriendin en vrienden niet, dan ga ik alleen. In de bios heb je al helemaal niemand nodig.
  dinsdag 7 maart 2023 @ 17:09:27 #121
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208278873
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 16:10 schreef 2NutZ het volgende:
Zelf 1of 2 keer in mijn leven gedaan. Vind het er wel altijd een beetje sneu uitzien en zijn ook eigenlijk altijd wat aparte types die ik dit zie doen.
Ja man echt heel aparte types die mensen die voor werk onderweg zijn en/of gewoon doen waar ze zin in hebben.
Huilen dan.
pi_208278957
quote:
5s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 06:30 schreef Seven. het volgende:

[..]
Waarom is het in een chique restaurant not done?
Daar zit je vaak meerdere uren (3 tot 4 uren) en heel vaak is het in gezelschap. In een brasserie gaat het om een snelle hap van hooguit een uur. Daar is het maatschappelijk precies ook wel meer aanvaard als je daar in je eentje lasagne, spaghetti of friet naar binnen werkt.
Cindy De Vuyst
  dinsdag 7 maart 2023 @ 17:20:29 #123
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208279014
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 17:15 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Daar zit je vaak meerdere uren (3 tot 4 uren) en heel vaak is het in gezelschap. In een brasserie gaat het om een snelle hap van hooguit een uur. Daar is het maatschappelijk precies ook wel meer aanvaard als je daar in je eentje lasagne, spaghetti of friet naar binnen werkt.
Ik zou nog maar eens opzoeken wat men verstaat onder ‘maatschappelijk aanvaard’.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 7 maart 2023 @ 17:31:49 #124
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208279180
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 00:06 schreef einzeinz het volgende:
Alleen naar bios vind ik zeer normaal, daar is niets mis mee.
Alleen fietstochten maken, wandelingen maken is ook vrij normaal.

Alleen in de kroeg zitten vind ik zielig en alleen in een chique restaurant zitten vind ik ook zielig.
Een lasagne of spaghetti eten in een goedkopere brasserie is dan aanvaardbaarder.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 17:15 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Daar zit je vaak meerdere uren (3 tot 4 uren) en heel vaak is het in gezelschap. In een brasserie gaat het om een snelle hap van hooguit een uur. Daar is het maatschappelijk precies ook wel meer aanvaard als je daar in je eentje lasagne, spaghetti of friet naar binnen werkt.
Gelul
  dinsdag 7 maart 2023 @ 17:33:23 #125
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208279206
Ik bepaal zelf wel of het aanvaard is als ik alleen ergens ga kanen
  dinsdag 7 maart 2023 @ 17:36:56 #126
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208279251
Ik vraag me af, de mensen die hier roepen sneu, en niet maatschappelijk aanvaard, hoe vaak die uit eten gaan en waarom die zo bezig zijn met wat andere mensen te doen en laten hebben op dat gebied. Hoe triest ben je dan.
  dinsdag 7 maart 2023 @ 17:38:40 #127
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208279272
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 17:33 schreef Hexagon het volgende:
Ik bepaal zelf wel of het aanvaard is als ik alleen ergens ga kanen
Dit, en of dit in een snelle hap is of chique a la carte, dat maak ik ook zelf wel uit, net waar ik op dat moment zin in heb.
pi_208279500
Ik ben er altijd wel enigszins jaloers op als ik mensen alleen zie eten in een restaurant met bijvoorbeeld een boekje erbij, of gewoon in gedachten verzonken. Voor mij is uit eten gaan echt een sociaal ding. Met andere woorden, ik vind het gewoon saai om in mijn eentje op het terras of in een restaurant te zitten.

Maar als je lekker in je eentje uit eten wil gaan of naar de bios, dan ga je toch lekker? Zelf doe ik het niet zo snel in ieder geval. Maar voor mij ligt dit in het verlengde van alleen op vakantie gaan. Doe ik ook niet (snel) alleen.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_208279640
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 18:01 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Ik ben er altijd wel enigszins jaloers op als ik mensen alleen zie eten in een restaurant met bijvoorbeeld een boekje erbij, of gewoon in gedachten verzonken. Voor mij is uit eten gaan echt een sociaal ding. Met andere woorden, ik vind het gewoon saai om in mijn eentje op het terras of in een restaurant te zitten.

Maar als je lekker in je eentje uit eten wil gaan of naar de bios, dan ga je toch lekker? Zelf doe ik het niet zo snel in ieder geval. Maar voor mij ligt dit in het verlengde van alleen op vakantie gaan. Doe ik ook niet (snel) alleen.
Waarom ben je er jaloers op terwijl je het eigenlijk saai vindt?
pi_208279876
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 15:38 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat is ook nog wel een dingetje ja, meeste restaurants hebben een tafel voor 2 als kleinste optie. Zit je daar in je eentje aan met je boek en is het vol lopen ze dus omzet mis.
Restaurants hebben er ook een hekel aan ja, als het druk is iig

[ Bericht 0% gewijzigd door Lospedrosa op 07-03-2023 20:54:07 ]
Vakman pur sang
pi_208279900
In het verleden wel eens gedaan maar spreek toch liever met mensen af, anders bestel ik wel.
Just say hi!
  dinsdag 7 maart 2023 @ 19:47:55 #132
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_208280929
Voor mn werk wel eens in een hotel en dan moet je wel. Zaten wel meer alleen te eten doordeweeks. Was eigenlijk wel altijd de enige vrouw, dat dan weer wel. Maar verder dus ook geen probleem mee.
To BG or not to BG!
pi_208282313
https://www.rtlnieuws.nl/(...)vol-zombies-geworden

Sommige café pleuren die zombies er ook gewoon uit.
(Zou ¤25pu vragen voor een “flexplek”)
Vakman pur sang
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 7 maart 2023 @ 21:03:59 #134
319979 Fok-it
All is well
pi_208282330
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 21:02 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)vol-zombies-geworden

Sommige café pleuren die zombies er ook gewoon uit.
(Zou ¤25pu vragen voor een “flexplek”)
Ja dit heeft echt helemaal niks met dit topic te maken
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_208282339
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 21:03 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ja dit heeft echt helemaal niks met dit topic te maken
Zijn ook alleen zitters :Y
Vakman pur sang
  dinsdag 7 maart 2023 @ 21:07:22 #136
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208282377
Vanavond nog gedaan; ik was in Den Haag en zou zeker niet op tijd thuis zijn voor het eten, dus ergens een hapje gegeten, ik zie het probleem niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 7 maart 2023 @ 21:12:21 #137
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208282448
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 18:41 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Restaurants hebben er ook een hekel aan ja, als het druk is iig
Restaurants zijn het drukst in het weekeinde, de meeste zakelijke onderweg zijnde alleen eters zitten er door de weeks.
pi_208282475
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 21:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Restaurants zijn het drukst in het weekeinde, de meeste zakelijke onderweg zijnde alleen eters zitten er door de weeks.
Ja klopt.
Bedenk me net, ga nog een rit maken met de motor door Europa (een stukje) dit keer ga ik denk ik alleen en eet dan ook alleen :P
Vakman pur sang
pi_208282882
Alleen buitenhuis eten doe ik voor het functionele en daar heb ik helemaal geen problemen mee, en wat een ander daarvan denkt mag hij/zij/x lekker voor zichzelf houden. :7

Voor de gezelligheid ga ik met vrouwlief en/of vrienden uit eten en daar heb ik helemaal geen problemen mee, en wat een ander daarvan denkt mag hij/zij/x lekker voor zichzelf houden. :7
  dinsdag 7 maart 2023 @ 22:04:22 #140
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_208283087
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2023 21:55 schreef Alexandrian het volgende:
Ik moet voor werk regelmatig op verschillende plekken in het land zijn. Tijd voor zelf koken is er dus soms niet, laat staan zin. Ik ben echter wel een groot liefhebber van eten. Ik ga in dit soort situaties dus ook regelmatig uit eten in m’n eentje.

Ik lees zojuist echter in een FB-groep dat mensen het ‘stoer’ vinden als iemand in z’n eentje ergens durft te gaan eten? Hetzelfde word gezegd over in je eentje naar de bioscoop gaan bijvoorbeeld.

Wtf? Is dit net zoiets als mensen die niet durven te bellen? Of speelt dit sentiment ook bij pre-Millenial generaties?

[poll=5272]
Wat is dit nou weer voor achterlijk gedoe om er weer zo'n inhoudsloos label op te plakken.

Jij wilt gewoon eten, dus daarom ga je om wat te eten.

Je wilt een film zien, dan ga je in je eentje een film zien.

Soms doe je dingen gewoon alleen uit noodzaak en heb je een enkelvoudig en simpel doel.

Om dat nu op te pikken en op te blazen is typisch weer zo'n kulvoorbeeld van niks beters te doen en dan onzin op FB pleuren.
pi_208283130
Niets mis mee, ik eet soms ook langs de weg, soms moet ik wat langer door op werk of ik heb nog een avondprogramma op tientallen kilometers van huis. Nadeel is wel dat je niet meer kan garanderen dat het een gezonde maaltijd betreft, dus ik let wel op dat het niet te vaak gebeurt.

Soms wil ik ook echt wat langer zitten, dat speelt vooral als ik 's avonds nog ergens anders heen moet en dan zit ik gewoon op m'n smartphone, niemand die het iets boeit
  woensdag 8 maart 2023 @ 09:16:37 #142
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_208285525
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 17:09 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja man echt heel aparte types die mensen die voor werk onderweg zijn en/of gewoon doen waar ze zin in hebben.
Die vallen voor mij niet op denk ik, wel van die halve autisten die in hun eentje uiteten gaan.
Merk wel dat veel eenzame mensen in dit topic zich wat aangebrand uiten :o
Vrienden maken is goed, mensen horen sociaal te zijn :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 16:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ah, kijk een man van de wereld
:')
Ik doe wel veel dingen inderdaad maar in sociaal verband :)

quote:
14s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 16:35 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Het kan ook omgekeerd.

Ik vind mensen die zich laten tegenhouden door een gebrek aan gezelschap (mensen kunnen andere interesses hebben of hebben geen tijd/zin) ook net zo sneu en apart. Maar die ga ik niet oordelen :P

edit: kut, al geoordeeld :'(
Ja, het is ook een persoonlijke mening natuurlijk.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 8 maart 2023 @ 09:38:32 #143
319979 Fok-it
All is well
pi_208285724
quote:
10s.gif Op woensdag 8 maart 2023 09:16 schreef 2NutZ het volgende:

[..]
Die vallen voor mij niet op denk ik, wel van die halve autisten die in hun eentje uiteten gaan.
Merk wel dat veel eenzame mensen in dit topic zich wat aangebrand uiten :o
Vrienden maken is goed, mensen horen sociaal te zijn :)
[..]
Ik doe wel veel dingen inderdaad maar in sociaal verband :)
[..]
Ja, het is ook een persoonlijke mening natuurlijk.
Je kunt waarschijnlijk zelf geen seconde alleen zijn en projecteert dat door anderen autist te noemen. goed hoor
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  woensdag 8 maart 2023 @ 09:59:53 #144
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208285887
quote:
10s.gif Op woensdag 8 maart 2023 09:16 schreef 2NutZ het volgende:

[..]
Ik doe wel veel dingen inderdaad maar in sociaal verband :)
[..]
Kortom, je wilt erbij horen.
:')
  woensdag 8 maart 2023 @ 10:06:31 #145
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_208285937
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 09:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Kortom, je wilt erbij horen.
:')
Waarbij horen?

Maar jij bent dan zo'n persoon die als die een keer met vrienden wat doet dat die dan stilletjes erbij zit en niet mee doet met de gezelligheid?

quote:
10s.gif Op woensdag 8 maart 2023 09:38 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Je kunt waarschijnlijk zelf geen seconde alleen zijn en projecteert dat door anderen autist te noemen. goed hoor
Compleet fout. Ik hou er van op mijzelf te zijn maar hou ook van een sociale setting.
Wel een echte autisten reactie trouwens.. het is niet altijd zo zwart wit dat als je van een ding niet houd je dan gelijk het andere uiterste bent ;)
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 8 maart 2023 @ 10:08:17 #146
319979 Fok-it
All is well
pi_208285949
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 10:06 schreef 2NutZ het volgende:
het is niet altijd zo zwart-wit
Aldus degene die een zwart-wit wereldbeeld heeft _O_ Je gaat wel lekker he
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  woensdag 8 maart 2023 @ 10:10:47 #147
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_208285969
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 10:08 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Aldus degene die een zwart-wit wereldbeeld heeft _O_ Je gaat wel lekker he
Eh? juist.
Veel plezier in je eentje een boek lezen tijdens de lunch dan maar _O_
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  woensdag 8 maart 2023 @ 10:11:35 #148
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208285974
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 10:06 schreef 2NutZ het volgende:

[..]
Waarbij horen?
Maakt dat uit? Je kan duidelijk niet in je eentje, en moet afgeven op mensen die dat wel kunnen
quote:
Maar jij bent dan zo'n persoon die als die een keer met vrienden wat doet dat die dan stilletjes erbij zit en niet mee doet met de gezelligheid?

Nee, ik ben iemand die voor zijn werk veel onderweg is, dan ik mijn eentje met een boek of krant ga eten.
Waarom ben je zo bezig met wat andere mensen doen? Vind dat altijd een teken van een beperkt intellectueel vermogen. Je zou een prima kandidaat zijn voor het Big Brother huis
  woensdag 8 maart 2023 @ 10:13:37 #149
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_208285997
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 10:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Maakt dat uit? Je kan duidelijk niet in je eentje, en moet afgeven op mensen die dat wel kunnen
[..]
Nee, ik ben iemand die voor zijn werk veel onderweg is, dan ik mijn eentje met een boek of krant ga eten.
Waarom ben je zo bezig met wat andere mensen doen? Vind dat altijd een teken van een beperkt intellectueel vermogen. Je zou een prima kandidaat zijn voor het Big Brother huis
Je maakt een boel aannames hiermee. Moet je niet doen denk ik.
Ik geef niet af ik geef mijn mening. Maar dit is de wereld vandaag de dag, iedereen voelt zich door alles aangevallen... tja jouw probleem. Veel plezier in elk geval in je eentje en dan opscheppen dat jij wel heel goed alleen kan blijven en 'afgeven' op mensen die wel een sociale setting prefereren.
Grappig ook gelijk persoonlijke aanvallen doen... wist niet dat je zo boos werd :o
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  woensdag 8 maart 2023 @ 10:16:04 #150
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208286023
quote:
10s.gif Op woensdag 8 maart 2023 09:16 schreef 2NutZ het volgende:
Die vallen voor mij niet op denk ik, wel van die halve autisten die in hun eentje uiteten gaan.
Hoezo valt dat jou op? Ik houd me doorgaans niet zo bezig met willekeurige onbekenden.
quote:
Merk wel dat veel eenzame mensen in dit topic zich wat aangebrand uiten
Waar dan?
Huilen dan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')