Wat zegt je hart @Kijkertje ? Weet Musk dit en doet hij express mee? Of neemt hij onwetend Joe Lonsdale zijn misinformatie-post als waarheid aan?quote:Op dinsdag 21 maart 2023 03:07 schreef Kijkertje het volgende:
Was deze al langsgekomen?
[ twitter ]
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Musk vindt blijkbaar niet alleen dat zo'n meme posten het beste aan Community Noters kan worden overgelaten, hij vindt het ook nog eens zorgwekkend dat deze Twitter-troll daarvoor vervolgd wordt?
Of zat hij er weer eens gigantisch naast omdat hij geen flauw benul heeft waar het over gaat en daarmee dus meewerkt aan de verspreiding van misinformatie?
Allebei behoorlijk onverantwoordelijk als eigenaar van zo'n groot platform met miljoenen volgers![]()
Dan zou je je moeten afvragen hoe onprofessioneel de artikeltjes zijn omtrent Twitter de afgelopen maanden. Wie de bal kaatst...quote:Op dinsdag 21 maart 2023 10:44 schreef YStec het volgende:
Verwacht je nou een hele proza zodat je kan begrijpen hoe onprofessioneel en kinderachtig dit allemaal overkomt?
Dat je dit nog uit je mond krijgt en het gedrag van Musk verdedigt...quote:Op dinsdag 21 maart 2023 10:59 schreef Rnie het volgende:
[..]
Dan zou je je moeten afvragen hoe onprofessioneel de artikeltjes zijn omtrent Twitter de afgelopen maanden. Wie de bal kaatst...
HHAHAHAHAHAquote:Op dinsdag 21 maart 2023 11:01 schreef YStec het volgende:
[..]
Dat je dit nog uit je mond krijgt en het gedrag van Musk verdedigt...
Echt joh...
Hier, een smiley die je begrijpt:
💩
ja maar die anderen doen debiel tegen mij dus ik mag toch ook debiel doenquote:Op dinsdag 21 maart 2023 11:04 schreef YStec het volgende:
Ik kan het doen, want ik ben geen fucking CEO van een miljardenbedrijf. En ook niet eentje die jankt dat er adverteerders weggegaan zijn en zo.
Godverdomme. Memen op je persoonlijke account tot daaraan toe, maar dat je dan ook nog poepemoji's uitstuurt op een officiele mailadres voor contact.
De tering.
Of, ook een optie, je beantwoordt vragen van de pers gewoon. Kun je je wederhoor kwijt in de media, voor de balans enzo. Krijgt de lezer ook jouw kant van het verhaal mee. Iedereen wint.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 10:59 schreef Rnie het volgende:
[..]
Dan zou je je moeten afvragen hoe onprofessioneel de artikeltjes zijn omtrent Twitter de afgelopen maanden. Wie de bal kaatst...
Waarom zou een privaat bedrijf zich verplicht moeten voelen om de media te woord te staan? Het signaal is toch al maanden bekend dat Musk daar vooralsnog niet op zit te wachten?quote:Op dinsdag 21 maart 2023 19:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Of, ook een optie, je beantwoordt vragen van de pers gewoon. Kun je je wederhoor kwijt in de media, voor de balans enzo. Krijgt de lezer ook jouw kant van het verhaal mee. Iedereen wint.
Maar nee, meneer kiest er liever voor om iedereen een poep-smiley te mailen. En dan vervolgens wel verwachten dat mensen z'n website serieus nemen
Hij moet niks. Lekker drollen mailen, mag gewoon, het is een vrij land. Maar dan moet-ie ook niet zeuren over wat de pers schrijft.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 19:31 schreef Rnie het volgende:
[..]
Waarom zou een privaat bedrijf zich verplicht moeten voelen om de media te woord te staan? Het signaal is toch al maanden bekend dat Musk daar vooralsnog niet op zit te wachten?
Als de mailbox, na het signaal, nog steeds vol komt te staan zou ik er ook snel klaar mee zijn.
Wie bedoel je met de pers? Die smeuïge achterklap-pers van types zoals Platformer? Musk is namelijk veelvuldig op spaces & overige bijeenkomsten actief om zijn verhaal omtrent Twitter te doen. Dat interne zaken intern blijven en "de pers" verhaal wilt halen, een eigen narratief vormt omtrent luttele microzaken zoals het schrappen van het breakfast buffet en toch geen antwoord krijgt, is gewoon kinderlijk huilie huilie gedrag van de "pers" door constant te vermelden dat er geen communicatie-afdeling is.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 19:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hij moet niks. Lekker drollen mailen, mag gewoon, het is een vrij land. Maar dan moet-ie ook niet zeuren over wat de pers schrijft.
Ja hoor, Twitter stuurt drollen terug en het is de pers die kinderachtig is. Kom op, manquote:Op dinsdag 21 maart 2023 23:40 schreef Rnie het volgende:
[..]
kinderlijk huilie huilie gedrag van de "pers" door constant te vermelden dat er geen communicatie-afdeling is.
Hey Joe Biden, de "roddelpers" begint met kinderachtig stukjes zonder wederhoor te tikken omtrent het wel en wee binnen Twitter.quote:Op woensdag 22 maart 2023 00:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja hoor, Twitter stuurt drollen terug en het is de pers die kinderachtig is. Kom op, man
'Yes, you are right'quote:
Gaat vanaf volgende week gebeuren:quote:Op vrijdag 24 maart 2023 01:04 schreef Rnie het volgende:
[ twitter ]
Eindelijk wereldwijd. Het wordt tijd om de oude geverifieerde blauwe vinkjes te verwijderen.
Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 01:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Gaat vanaf volgende week gebeuren:
[ twitter ]
Volgens mij is het gewoon betalen en je krijgt 'm en mocht dan achteraf blijken dat er iets mis is met je account dan trekken ze het later weer in. Zo hadden prominente figuren binnen Al-Qaeda eerder een blauw vinkje voor zichzelf gekocht die ze nu weer kwijt zijnquote:Op vrijdag 24 maart 2023 10:52 schreef SnertMetChoco het volgende:
Vindt er nog wel verificatie plaats bij zo'n vinkje, maar dat je dan moet betalen. Of betaal je alleen voor het hebben van zo'n vinkje (en waarschijnlijk belangrijker: het boosten van je tweets)?
quote:Op vrijdag 24 maart 2023 10:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoeveel Russische nepfirmas zouden al in de startblokken staan.
Is Blue nou met of zonder verificatie van identiteit?quote:Op vrijdag 24 maart 2023 01:04 schreef Rnie het volgende:
[ twitter ]
Eindelijk wereldwijd. Het wordt tijd om de oude geverifieerde blauwe vinkjes te verwijderen.
quote:Blue checkmark
The blue checkmark means that an account has an active subscription to Twitter Blue and meets our eligibility requirements. Accounts that receive the blue checkmark as part of a Twitter Blue subscription will not undergo review to confirm that they meet the active, notable and authentic criteria that was used in the previous process.
https://help.twitter.com/en/rules-and-policies/profile-labels
Zoals ik het lees betaal je voor Blue, en krijg je een vinkje zonder verificatie van identiteit. Pas bij goud en grijs vindt dat plaats.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 01:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Gaat vanaf volgende week gebeuren:
[ twitter ]
Mja, Elon noemt het wel eens "payment verified", oftewel "doordat je betaald hebt, heb je bewezen dat je geen bot bent". Ik denk dat er genoeg bot-eigenaren best bereid zijn te betalen, maar goedquote:Op vrijdag 24 maart 2023 11:29 schreef YStec het volgende:
[..]
Zoals ik het lees betaal je voor Blue, en krijg je een vinkje zonder verificatie van identiteit. Pas bij goud en grijs vindt dat plaats.
Klopt dat?
Zo ja, dan vind ik het maar vreemd. Omdat er dan niets "verified" aan is. En omdat ik dacht te herinneren dat Musk juist 'mensen' wilde verifiëren op echtheid, o.a. om daarmee bots te weren.
"Verificatie" van persoon wordt niet meer adhv een blauwe badge vertoond. De blauwe badge toont alleen aan dat je een Blue user bent.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 11:29 schreef YStec het volgende:
[..]
Zoals ik het lees betaal je voor Blue, en krijg je een vinkje zonder verificatie van identiteit. Pas bij goud en grijs vindt dat plaats.
Klopt dat?
Zo ja, dan vind ik het maar vreemd. Omdat er dan niets "verified" aan is. En omdat ik dacht te herinneren dat Musk juist 'mensen' wilde verifiëren op echtheid, o.a. om daarmee bots te weren.
Dus we weten nu al dat er misbruik van gemaakt gaat worden, we gaan ervan uit dat Twitter pas actie gaat ondernemen als de persoon waar het om gaat zich meldt bij Twitter - ondertussen is de schade allang aangericht, en pas als de persoon betaalt, gaat Twitter actie ondernemen.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 11:38 schreef Rnie het volgende:
[..]
"Verificatie" van persoon wordt niet meer adhv een blauwe badge vertoond. De blauwe badge toont alleen aan dat je een Blue user bent.
Stephen King heeft nu de oude blue, deze vervalt nu. Dat betekend dat iedereen een fake Stephen King account kan aanmaken met een blue badge. Omdat de legacy Blue is verdwenen, zal Stephen King dit niet leuk vinden en uiteraard aankloppen bij Twitter. Twitter zal hem vragen om een verificatie te sturen dat hij de echte Stephen King is. Het andere account zal dus gebanned worden (of gevraagd worden om een parodie-account te maken), maar de echte Stephen King krijgt gewoon geen gratis Blue badge.
Er zijn duizenden legacy blue users die een badge hebben zonder enige reden. Daar wilt Twitter dus nu vanaf.
https://help.twitter.com/(...)er-verified-accounts
Je vergeet een cruciaal detail: Elon Musk is $8 rijkerquote:Op vrijdag 24 maart 2023 13:03 schreef YStec het volgende:
[..]
Dus we weten nu al dat er misbruik van gemaakt gaat worden, we gaan ervan uit dat Twitter pas actie gaat ondernemen als de persoon waar het om gaat zich meldt bij Twitter - ondertussen is de schade allang aangericht, en pas als de persoon betaalt, gaat Twitter actie ondernemen.
Begrijp ik dat goed?
Nee. Je moet een ommeslag maken in het denken dat een blauw vinkje een verificatie van de persoon is. Het blauwe vinkje laat alleen maar zien dat het een betaalde user is, net als een fok abo.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 13:03 schreef YStec het volgende:
[..]
Dus we weten nu al dat er misbruik van gemaakt gaat worden, we gaan ervan uit dat Twitter pas actie gaat ondernemen als de persoon waar het om gaat zich meldt bij Twitter - ondertussen is de schade allang aangericht, en pas als de persoon betaalt, gaat Twitter actie ondernemen.
Begrijp ik dat goed?
Er is wel degelijk een groot verschil met voorheen: vroeger was het niet zo eenvoudig om iemand na te doen en een blauw vinkje te krijgen. Dat blauwe vinkje was een manier om als gebruiker enig vertrouwen te hebben in het feit dat iemand is wie-ie zegt te zijn.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 13:39 schreef Rnie het volgende:
[..]
Nee. Je moet een ommeslag maken in het denken dat een blauw vinkje een verificatie van de persoon is. Het blauwe vinkje laat alleen maar zien dat het een betaalde user is, net als een fok abo.
Ik kan namelijk nu ook een fake Stephen King Twitter account aanmaken, hem nadoen en een blue abo afsluiten. Mocht de echte Stephen King bezwaar maken bij Twitter, zal ik daarna geblokt worden wegens impersonificatie. Op dat gebied veranderd er niets tov afgelopen maanden. Het enige wat veranderd is dat de blue badge verdwijnt van de echte Stephen King.
correct.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 13:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er is wel degelijk een groot verschil met voorheen: vroeger was het niet zo eenvoudig om iemand na te doen en een blauw vinkje te krijgen. Dat blauwe vinkje was een manier om als gebruiker enig vertrouwen te hebben in het feit dat iemand is wie-ie zegt te zijn.
Dat is straks volledig het raam uit. Grote kans dat Stephen King geen blauw vinkje koopt. Maar iemand anders (die misschien ook echt Stephen King heet, of een parodie-account wil maken, of mensen wil oplichten) kan wel een blauw vinkje kopen. Dus als casual gebruiker heb je geen idee met wie je van doen hebt.
Ja, maar dan blijf je dus met het probleem zitten dat je niet weet met wie je van doen hebt. Dat probleem wordt niet opgelost door te weten wie er betaald heeft en wie niet.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 13:47 schreef capricia het volgende:
[..]
correct.
En dat idee moet je dus loslaten.Dat blauwe vinkje zegt alleen 8 dollar. Niet wie het is.
Oh eens hoor. Alleen vindt Twitter dat nu jouw probleem en niet het hare.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 13:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, maar dan blijf je dus met het probleem zitten dat je niet weet met wie je van doen hebt. Dat probleem wordt niet opgelost door te weten wie er betaald heeft en wie niet.
Want?quote:Op vrijdag 24 maart 2023 13:50 schreef capricia het volgende:
Twitter wordt volledig ongeloofwaardig, want je weet niet wie je tegenover je hebt.
De impersonificatie policy is toch nog van kracht? Waarom zou ik dan niet weten wie ik voor me heb? Als Stephen King de schrijver zegt dat hij is wie hij is, dan is dat door Twitter, op aangeven van Stephen King, geverifieerd, alleen is dat niet te zien aan de hand van een blauw vinkje.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 14:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het staat letterlijk in de post die je quote: "want je weet niet wie je tegenover je hebt".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |