abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208306890
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 18:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Want als er onderbouwde kritiek wordt geuit moet je je tegenstander dan maar wegzetten als vijand, ipv die kritiek te weerleggen of er iets mee te doen.

Typische erg doorzichtige conservatieve dom rechtse amerikaanse logica. :D
Het is geen onderbouwde kritiek, het zijn copy and pastes van twitteraars die een politieke oorlog aan t voeren zijn.
pi_208308885
twitter

:').

Rest van de tweets zijn ook 'leuk'. :').

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2023 01:35:37 ]
pi_208308924
Intussen heeft Jim Jordan in het Huis een tweede Twitter-hearing gehouden met oa Taibbi als getuige die weigerde te antwoorden op de vraag of Musk de bron is van zijn gecherrypickte Twitter Files. Diezelfde Musk die transparantie beloofde maar wiens personeel Trump's verzoeken mensen te bannen niet 'gevonden' heeft. Musk brandt daar zijn handen niet aan natuurlijk :')

twitter

twitter

Hij vergeet er nog bij te vertellen dat Musk Jim Baker ontsloeg nadat hij vernam dat deze ex-FBI werknemer betrokken was bij het beoordelen van de informatie uit het Twitter-archief.

Een greep uit de hearing:

twitter

De uitspraak van de dag: "Hypocrisy is the hangover of an addiction to attention" :Y

twitter

twitter

twitter

twitter

twitter

twitter

Het was weer buitengewoon amusant :D

[ Bericht 3% gewijzigd door Kijkertje op 10-03-2023 16:38:52 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_208308962
quote:
14s.gif Op woensdag 8 maart 2023 21:07 schreef Marsenal het volgende:
Nou, we gaan voorlopig niet naar Mars, zie ik alweer. :')
Hij gaat eerst even zijn eigen stad bouwen :P

twitter

quote:
During an all-hands meeting of Boring employees last year, Mr. Davis said they would have to hold an election for mayor, according to text messages and people familiar with the meeting.

Mr. Musk, his former girlfriend, who is the singer Grimes, Kanye West and Mr. West's architectural designer discussed several times last year what a Musk town might look like, according to people familiar with the discussions. Those talks included broad ideas and some visual mock-ups, according to one of the people, but haven't resulted in concrete plans.
Grimes en Kanye West denken mee :D

[ Bericht 16% gewijzigd door Kijkertje op 10-03-2023 04:42:44 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_208321664
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 02:49 schreef Kijkertje het volgende:
Intussen heeft Jim Jordan in het Huis een tweede Twitter-hearing gehouden met oa Taibbi als getuige die weigerde te antwoorden op de vraag of Musk de bron is van zijn gecherrypickte Twitter Files. Diezelfde Musk die transparantie beloofde maar wiens personeel Trump's verzoeken mensen te bannen niet 'gevonden' heeft. Musk brandt daar zijn handen niet aan natuurlijk :')

[ twitter ]
[ twitter ]
Hij vergeet er nog bij te vertellen dat Musk Jim Baker ontsloeg nadat hij vernam dat deze ex-FBI werknemer betrokken was bij het beoordelen van de informatie uit het Twitter-archief.

Een greep uit de hearing:

[ twitter ]
De uitspraak van de dag: "Hypocrisy is the hangover of an addiction to attention" :Y

[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]

Het was weer buitengewoon amusant :D
Zeg dat. Wat zetten die demmies zich weer voor schut zeg. :') Dit fragment had je ook wel kunnen includen in post overigens. Of nouja, past niet echt in je informatieverspreiding binnen dit topic natuurlijk. :+

[ Bericht 1% gewijzigd door Rnie op 11-03-2023 01:59:15 ]
De enige echte.
pi_208321707
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 01:43 schreef Rnie het volgende:

[..]
Zeg dat. Wat zetten die demmies zich weer voor schut zeg. :') Dit fragment had je ook wel kunnen includen in post overigens. Of nouja, past niet echt in je informatieverspreiding binnen dit topic natuurlijk. :+

Er zijn zoveel fragmenten die ik niet gepost heb. Waarom past deze niet in mijn informatieverspreiding?

In het draadje van Aaron Rupar komt dit ook voor. Prima fragment ^O^

twitter

Oh en de enigen die voor schut staan zijn de Republikeinen met dit politieke circus. Alsof er geen belangrijkere zaken te onderzoeken zijn dan Musk's kruistocht om aan te tonen hoe biased Twitter was in het voordeel van politiek rechts in de aanloop naar de verkiezingen waar totaal geen bewijs voor is.

Garamendi komt in de hearing met onderzoeken van de universiteiten van Cambridge en Berkeley die het tegendeel aantonen:

Filipkowski verwoordt het wel uitstekend :D

twitter

[ Bericht 11% gewijzigd door Kijkertje op 11-03-2023 04:03:46 ]
pi_208328705
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 02:09 schreef Kijkertje het volgende:
Oh en de enigen die voor schut staan zijn de Republikeinen met dit politieke circus. Alsof er geen belangrijkere zaken te onderzoeken zijn dan Musk's kruistocht om aan te tonen hoe biased Twitter was in het voordeel van politiek rechts in de aanloop naar de verkiezingen waar totaal geen bewijs voor is.
:') Politieke beren op de weg
De enige echte.
pi_208336743
twitter

Lijstje:

twitter

[ Bericht 35% gewijzigd door Kijkertje op 11-03-2023 23:45:04 ]
pi_208337905
quote:
88s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 23:02 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
Lijstje:

[ twitter ]
Het zou eens tijd worden dat dit soort posts ook naar BNW verplaatst worden.
  zondag 12 maart 2023 @ 01:07:40 #110
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208338839
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 00:11 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Misschien kan @Kijkertje een apart Ron Filipowski fanclub topic aanmaken, waar ze haar infodump plaatst voor de liefhebbers. Het is zo eenzijdig als de pest. :')
De enige echte.
  zondag 12 maart 2023 @ 02:39:00 #112
323401 Kijkertje
met filter
pi_208338905
quote:
2s.gif Op zondag 12 maart 2023 02:05 schreef Rnie het volgende:

[..]
Misschien kan @:Kijkertje een apart Ron Filipowski fanclub topic aanmaken, waar ze haar infodump plaatst voor de liefhebbers. Het is zo eenzijdig als de pest. :')
Zei de Elon Musk fanboy ...

Ik ben niet zo van de fanclubs. Wel van de tweets over Elon Musk *O*

Free Jacob Chansley! Daar bemoeit Musk zich ook al mee.

twitter

twitter

Maar heeft niks met politiek te maken hoor :+

twitter

Zei de wannabe cultleider .....

[ Bericht 10% gewijzigd door Kijkertje op 12-03-2023 03:37:20 ]
pi_208338914
@fokAI heb jij hier ook een mening over?
pi_208342614
quote:
10s.gif Op zondag 12 maart 2023 02:39 schreef Kijkertje het volgende:
Maar heeft niks met politiek te maken hoor
Musk mag een mening hebben over het geheel daar heeft plaatsgevonden (wat overigens niet mijn mening is trouwens) en dat op Twitter ventileren. Dat is de vrijheid die je hebt op het platform.

Ik geloof niet in jouw complottheorieën omtrent de aanschaf van Twitter. Doordat jij zo obsessief bezig bent met politiek, zie je niets anders dan politiek en link alles aan elkaar. Bewijs het maar dat Musk Twitter heeft gekocht voor "political gain'. :Y

Zoals ik in voorgaande post al aangaf, mocht hij dat willen had hij daar de aankoop van Twitter niet voor nodig, 10 dezelfde simpele gratis tweets per dag voor 100 miljoen volgers heeft net zoveel effect.
De enige echte.
pi_208342692
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 00:11 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Bannon gaat toch los op Musk?

En het is niet vreemd, bannon wordt gesponseerd door Guo Wengui, dit verklaard zijn anti china kruistocht. Musk daarin tegen heeft grote belangen in china, en is minder makkelijk in een duidelijk hokje te plaatsen:
- 2 maal geemigreed, heeft 3 nationaliteiten. moeder canadees, vader zuidafrikaans.
- musk heeft belangen met china en goede relaties met china nodig.
- Grotendeels van Musk inkomen komt uit overheid gefinancieerde subsidies en licenties (Dit is een punt Bannon maakt).

Guo Wengui is een chinese dissident wie grote invloed heeft binnen extreemrechtse kringen in de europa en diensnazaten binnen de nieuwe wereld.
pi_208342853
quote:
2s.gif Op zondag 12 maart 2023 13:11 schreef Rnie het volgende:

[..]
Musk mag een mening hebben over het geheel daar heeft plaatsgevonden (wat overigens niet mijn mening is trouwens) en dat op Twitter ventileren. Dat is de vrijheid die je hebt op het platform.

Ik geloof niet in jouw complottheorieën omtrent de aanschaf van Twitter. Doordat jij zo obsessief bezig bent met politiek, zie je niets anders dan politiek en link alles aan elkaar. Bewijs het maar dat Musk Twitter heeft gekocht voor "political gain'. :Y

Zoals ik in voorgaande post al aangaf, mocht hij dat willen had hij daar de aankoop van Twitter niet voor nodig, 10 dezelfde simpele gratis tweets per dag voor 100 miljoen volgers heeft net zoveel effect.

Musk zeg toch zelf dat een van redenen van kopen van twitter om freespeech te waarborgen en hij vond dat conservatieve geluiden te veel gedempd werden door beleid van twitter tegen fake news.
pi_208343231
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 13:28 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Musk zeg toch zelf dat een van redenen van kopen van twitter om freespeech te waarborgen en hij vond dat conservatieve geluiden te veel gedempd werden door beleid van twitter tegen fake news.
Het belangrijkste is dat er een gelijk speelveld komt voor zowel links als rechts. Wie is Twitter om te bepalen wat "fake news" is? Zijn zij als organisatie dat? Of zijn wij als gebruikers dat? Musk leunt heel erg op community notes, wat in mijn optiek de beste keus is voor het platform. Twitter moet compleet neutraal, zonder politieke opvattingen, bestuurd worden. Niks meer en niks minder. Dat Musk tegenwoordig zelf de kant kiest van de GOP heeft daar dus niets mee te maken.

quote:
Tesla CEO Elon Musk explained why he bought Twitter in a tweeted note in which he spoke about promoting a "digital town square" where various beliefs can be expressed within limitations.

"The reason I acquired Twitter is because it is important to the future of civilization to have a common digital town square, where a wide range of beliefs can be debated in a healthy manner without resorting to violence," he wrote in a tweet on Thursday, addressing advertisers.

"There is currently a great danger that social media will splinter into far right wing and far left wing echo chambers that generate more heat and divide our society," he said, adding that Twitter will be warm and welcoming under his ownership.
De enige echte.
pi_208344074
quote:
2s.gif Op zondag 12 maart 2023 13:50 schreef Rnie het volgende:

[..]
Het belangrijkste is dat er een gelijk speelveld komt voor zowel links als rechts. Wie is Twitter om te bepalen wat "fake news" is? Zijn zij als organisatie dat? Of zijn wij als gebruikers dat? Musk leunt heel erg op community notes, wat in mijn optiek de beste keus is voor het platform. Twitter moet compleet neutraal, zonder politieke opvattingen, bestuurd worden. Niks meer en niks minder. Dat Musk tegenwoordig zelf de kant kiest van de GOP heeft daar dus niets mee te maken.
[..]

Wie is musk om te bepalen wat neutraal is. Zijn beeld is totaal niet neutraalm aangezien hij al anti vaccine en bullshit over covid rond bazuint.

Maar ja, het is vrij simpel om fake news te merken alleen blokkeert dit conservatieve propaganda.

Dus je hele betoog komt erop neer, dat je met hem eens bent en daarom is het niet politiek gekleurd? want compleet politiek neutraal zijn bevoordeeld dus extemistische meningen, door leugens gelijk te stellen aan feiten.
Dit is juist heel politiek gekleurd.
pi_208344450
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2023 14:50 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Wie is musk om te bepalen wat neutraal is. Zijn beeld is totaal niet neutraalm aangezien hij al anti vaccine en bullshit over covid rond bazuint.

Maar ja, het is vrij simpel om fake news te merken alleen blokkeert dit conservatieve propaganda.

Dus je hele betoog komt erop neer, dat je met hem eens bent en daarom is het niet politiek gekleurd? want compleet politiek neutraal zijn bevoordeeld dus extemistische meningen, door leugens gelijk te stellen aan feiten.
Dit is juist heel politiek gekleurd.

Na drie keer je post te hebben gelezen snap ik er geen sikkepit van. :') Wie zegt dat ik het met Musk's visie op Covid eens ben dan? :? Voor de duizendste keer, Musk is geen Twitter en Twitter is niet Musk.

quote:
Jij ziet Musk en Twitter als 1 orgaan. Een neutraal speelveld voor Twitter betekend dus niet dat Musk zich neutraal moet opstellen in zijn tweets. Dan zou zijn eigen mening ondermijnd worden omdat hij de eigenaar is. :')
Wat betreft fake news kan je je wellicht verdiepen in community notes.

Maar als jij denkt dat ik het met hem eens ben en daarom dus niet vind dat het politiek gekleurd is, dan snap je er echt geen reet van. _O-
De enige echte.
  zondag 12 maart 2023 @ 16:24:57 #120
323401 Kijkertje
met filter
pi_208345406
quote:
2s.gif Op zondag 12 maart 2023 15:15 schreef Rnie het volgende:

[..]
Na drie keer je post te hebben gelezen snap ik er geen sikkepit van. :') Wie zegt dat ik het met Musk's visie op Covid eens ben dan? :? Voor de duizendste keer, Musk is geen Twitter en Twitter is niet Musk.
[..]
Jij ziet Musk en Twitter als 1 orgaan. Een neutraal speelveld voor Twitter betekend dus niet dat Musk zich neutraal moet opstellen in zijn tweets. Dan zou zijn eigen mening ondermijnd worden omdat hij de eigenaar is. :')
Wat betreft fake news kan je je wellicht verdiepen in community notes.

Maar als jij denkt dat ik het met hem eens ben en daarom dus niet vind dat het politiek gekleurd is, dan snap je er echt geen reet van. _O-
Het dringt maar niet tot je door he? Als je (aantoonbare) misinformatie, desinformatie en regelrechte leugens toelaat op je platform over belangrijke zaken (zoals bv verkiezingen en COVID) onder het mom van 'free speech' is dat helemaal niet neutraal. Dat is juist de politieke agenda van de MAGA-Republikeinen. Het feit dat er in het Huis door Republikeinen nu hearings gehouden worden over die onderwerpen (met de bezielende medewerking van Musk's Twitter Files) bewijst dat.

En wat betreft de 'oplossing' van community notes: dat werkt niet. Tegen de tijd dat die geplaatst zijn hebben de leugens in de misleidende tweets al ruimschoots kans gehad zich te verspreiden. Zoals Churchill zo kernachtig zei:

twitter

[ Bericht 2% gewijzigd door Kijkertje op 12-03-2023 16:48:21 ]
pi_208346523
quote:
81s.gif Op zondag 12 maart 2023 16:24 schreef Kijkertje het volgende:
Het dringt maar niet tot je door he? Als je (aantoonbare) misinformatie, desinformatie en regelrechte leugens toelaat op je platform over belangrijke zaken (zoals bv verkiezingen en COVID) onder het mom van 'free speech' is dat helemaal niet neutraal.
Hoezo is dat niet neutraal? Wie is Twitter als organisatie om dat te bepalen? Het enige wat Twitter moet doen, is handelen naar wat de wet zegt. Meer niet. Het welles-nietes spelletje moet niet gespeeld worden door de organisatie, maar door de samenleving. Die corrigeert waar nodig en plaatst een note waarin uitgelegd wordt waarom iemand gelijk of geen gelijk heeft.

Je hebt het daarbij over belangrijke zaken wat betreft misinformatie. Mag je, in jouw optiek, als het gaat om "niet belangrijke" zaken, wel misinformatie plaatsen op Twitter? Mag ik bijvoorbeeld een tweet plaatsen waarin ik verkondig dat de aarde plat is op Twitter? Of dat ik een zusje hebt terwijl ik dat niet heb? Wat zijn mijn consequenties?
De enige echte.
  zondag 12 maart 2023 @ 17:55:49 #122
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_208346628
quote:
2s.gif Op zondag 12 maart 2023 17:49 schreef Rnie het volgende:

[..]
Hoezo is dat niet neutraal? Wie is Twitter als organisatie om dat te bepalen? Het enige wat Twitter moet doen, is handelen naar wat de wet zegt. Meer niet. Het welles-nietes spelletje moet niet gespeeld worden door de organisatie, maar door de samenleving. Die corrigeert waar nodig en plaatst een note waarin uitgelegd wordt waarom iemand gelijk of geen gelijk heeft.

Je hebt het daarbij over belangrijke zaken wat betreft misinformatie. Mag je, in jouw optiek, als het gaat om "niet belangrijke" zaken, wel misinformatie plaatsen op Twitter? Mag ik bijvoorbeeld een tweet plaatsen waarin ik verkondig dat de aarde plat is op Twitter? Of dat ik een zusje hebt terwijl ik dat niet heb? Wat zijn mijn consequenties?
Je snapt het niet.
quote:
(aantoonbare) misinformatie, desinformatie en regelrechte leugens
is
quote:
de politieke agenda van de MAGA-Republikeinen
_O-
pi_208347187
quote:
10s.gif Op zondag 12 maart 2023 17:55 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Je snapt het niet.
[..]
is
[..]
_O- [ afbeelding ]
Wat snap ik niet dan? Wat heeft dit met de discussie omtrent de neutraliteit van een social media platform en de rol/verantwoordelijkheiden die ze daarbij aannemen te maken?

Twitter moet MAGA-volk bannen? Twitter moet misinformatie-tweets verwijderen maar de user actief laten? Twitter moet niets doen?

Kortom, wat is je standpunt?
De enige echte.
  zondag 12 maart 2023 @ 18:27:27 #124
323401 Kijkertje
met filter
pi_208347190
quote:
2s.gif Op zondag 12 maart 2023 17:49 schreef Rnie het volgende:

[..]

Of jij wel of niet een zusje hebt of beweert dat de aarde plat is heeft geen verregaande gevolgen voor het welzijn van de (gehele) maatschappij. Het geloof van mensen in complottheorieen mbt de verkiezingen en COVID heeft dat wel in wettelijke regelgeving die daar vervolgens uit voortkomt.

Zo hebben de Republikeinen bv allerlei stemonderdrukkende wetten ingevoerd op grond de complottheorie dat de Democraten gefraudeerd zouden hebben bij de verkiezingen van 2020 waar driekwart van de Republikeinen in is gaan geloven. Dat is niet alleen het afbreken van het democratische systeem, het is de gebruikelijke weg naar een autocratie.

Niemand heeft het overigens over het verwijderen van tweets van de doorsnee poster. Wat de vorige leiding deed was ze voorzien van waarschuwingen over het waarheidsgehalte ervan met verwijzingen naar bronnen die de (aantoonbare) feiten weergeven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 12-03-2023 19:10:07 ]
  zondag 12 maart 2023 @ 18:42:09 #125
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_208347459
quote:
2s.gif Op zondag 12 maart 2023 18:27 schreef Rnie het volgende:

[..]
Wat snap ik niet dan? Wat heeft dit met de discussie omtrent de neutraliteit van een social media platform en de rol/verantwoordelijkheiden die ze daarbij aannemen te maken?

Twitter moet MAGA-volk bannen? Twitter moet misinformatie-tweets verwijderen maar de user actief laten? Twitter moet niets doen?

Kortom, wat is je standpunt?
M'n punt was dat wel duidelijk is hoe Kijkertje denkt :P Ze lijkt 2 vijanden te hebben: Trump/MAGA en Musk en grijpt elke mogelijkheid aan om die 2 met elkaar te verbinden. Of het nou relevant is of niet.

Mijn standpunt wat dat betreft is dat het niet aan een platform als Twitter is om te bepalen wat waar is en wat niet. Laat dat maar aan de gemeenschap over. Twitter moet hooguit doen wat de wet van haar verlangt: posts die in strijd zijn met de wet verwijderen en recidivisten blokkeren indien nodig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')