Beste windtunnel zit toch bij Newey in de bovenkamer, dus dat scheelt al veel.quote:Op maandag 6 maart 2023 13:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
En met een auto die comfortabel vooraan rijdt, heb je ook gewoon minder werk te verzetten, dus ze hebben ook niet zoveel windtunnel- en CFD-tijd nodig als teams die omhoog willen klimmen.
Dat is ook zo maar als je dan eerder kan stoppen met tijd aan deze en meer tijd aan die van 2024 helpt dat wel.quote:Op maandag 6 maart 2023 13:34 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het is niet zo dat ze geen windtunneltijd meer krijgen. Ze zullen daar gewoon een stuk efficienter mee om moeten springen.
A report from the FIA stewards read: "The energy store is one of the two new energy stores allowed for the 2023 championship season and this is in conformity with Article 28.2 of the 2023 Formula 1 sporting regulations."quote:Op maandag 6 maart 2023 13:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgens mij is het 4 voor alle onderdelen van de motor.
Hmm, Newey heeft zich bij deze generatie volgens zijn zeggen beperkt tot de wielophanging en vering. Volgens mij heeft RBR gewoon een enorm goed team opgebouwd in MK rond de aerodynamica van de auto's.quote:Op maandag 6 maart 2023 13:37 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Beste windtunnel zit toch bij Newey in de bovenkamer, dus dat scheelt al veel.
OKquote:Op maandag 6 maart 2023 13:38 schreef Evenstar het volgende:
[..]
A report from the FIA stewards read: "The energy store is one of the two new energy stores allowed for the 2023 championship season and this is in conformity with Article 28.2 of the 2023 Formula 1 sporting regulations."
Volgens GP Fans. Kon even geen betere bron vinden
Dat maakt het eigenlijk alleen maar knapper. Fijn dat ze niet alleen maar op Newey leunen en dat ze dan in een zwart gat flikkeren zodra hij weg is. Dit had ik nog niet eerder gehoord, thanks.quote:Op maandag 6 maart 2023 13:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hmm, Newey heeft zich bij deze generatie volgens zijn zeggen beperkt tot de wielophanging en vering. Volgens mij heeft RBR gewoon een enorm goed team opgebouwd in MK rond de aerodynamica van de auto's.
Ja, de eerste seizoenshelft was oke.quote:Op maandag 6 maart 2023 12:24 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Vrij saai wilde ik het niet noemen, de 1e seizoenshelft was prima.
Ik dacht na? Miami? dat het wel een eenzijdig verhaal begon te worden.
Nee niet voor dit onderdeel, maar het hoeft natuurlijk niet onbruikbaar te zijn nu, ze kunnen het nu op hun gemak bekijken.quote:Op maandag 6 maart 2023 13:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgens mij is het 4 voor alle onderdelen van de motor.
Ik denk dat 2021 onrealistische verwachtingen heeft gecreëerd wat betreft de spanning in een F1-seizoen. Zo'n titelstrijd komt maar heel zelden voor, het is meestal vrij snel duidelijk welke combinatie van auto & rijder er met de winst vandoor zal gaan.quote:Op maandag 6 maart 2023 13:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, de eerste seizoenshelft was oke.
Oef, dat is krap geworden. ALS Leclerc allebei de ES al kwijt is dan is dat wel heel pijnlijk maar geen enkel team gaat ontkomen aan grid penalties met deze aantallen.quote:Op maandag 6 maart 2023 13:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nee niet voor dit onderdeel, maar het hoeft natuurlijk niet onbruikbaar te zijn nu, ze kunnen het nu op hun gemak bekijken.
2023 power unit component allocation
COMPONENT ALLOCATION FOR 23-RACE SEASON
Internal combustion engine (ICE) 3
Motor generator units-heat (MGU-H) 3
Motor generator units-kinetic (MGU-K) 3
Turbocharger 3
Energy store (ES) 2
Control electronics (CE) 2
Exhaust 8
Dat ze die ene gewisseld zal uit voorzorg zijn en die is misschien wel te repareren en die andere was dat de oorzaak van zijn uitvallen?quote:Op maandag 6 maart 2023 13:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oef, dat is krap geworden. ALS Leclerc allebei de ES al kwijt is dan is dat wel heel pijnlijk maar geen enkel team gaat ontkomen aan grid penalties met deze aantallen.
Dat werd gisteren gemeld, ja, maar goed, Ferrari heeft dat niet bevestigd of aangegeven wat de schade is aan de ES. We shall seequote:Op maandag 6 maart 2023 13:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat ze die ene gewisseld zal uit voorzorg zijn en die is misschien wel te repareren en die andere was dat de oorzaak van zijn uitvallen?
Klopt, uiteindelijk was dat zeker 1 van de 10 spannendste seizoenen ooit. Van seizoenen die ik actief heb meegemaakt was er alleen in 1999, 2003, 2008, 2010 en 2012 geen sprake van overduidelijke dominantie. Dat is in 25 jaar van deze sport toch behoorlijk weinig, een moyenne van zo'n 25-30%. Waarbij in 1999 en 2010 (in mindere mate ook 2012) er een duidelijk dominant team was, maar dit team wel om de haverklap last had van uitvalbeurten, in 2008 vooral de beste coureur niet bij het beste team reed. Dan houd je dus eigenlijk alleen 2003 over als seizoen waarin er niet 1 duidelijk dominant team was, en misschien 2012. Dat is gewoon heel weinig.quote:Op maandag 6 maart 2023 13:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat 2021 onrealistische verwachtingen heeft gecreëerd wat betreft de spanning in een F1-seizoen. Zo'n titelstrijd komt maar heel zelden voor, het is meestal vrij snel duidelijk welke combinatie van auto & rijder er met de winst vandoor zal gaan.
zo kun je ook een interessante met veel inhaal acties creerenquote:Op maandag 6 maart 2023 13:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oef, dat is krap geworden. ALS Leclerc allebei de ES al kwijt is dan is dat wel heel pijnlijk maar geen enkel team gaat ontkomen aan grid penalties met deze aantallen.
Uit de PU Sporting Regulations (de beste bronquote:Op maandag 6 maart 2023 13:38 schreef Evenstar het volgende:
[..]
A report from the FIA stewards read: "The energy store is one of the two new energy stores allowed for the 2023 championship season and this is in conformity with Article 28.2 of the 2023 Formula 1 sporting regulations."
Volgens GP Fans. Kon even geen betere bron vinden
quote:In each Championship Season, unless a driver drives for more than one (1) Competitor (see Article 2.1.6(c) below), and subject to the additions described below, each driver may use no more than:
‐ 3 engines (ICE): subject to the provisions of Article 2.1.4, an engine, for the purposes of this Article, will be considered to be all the components respectively listed as “ICE” and “INC” in the “PU Element” and “Sealed Perimeter” Columns in Appendix 3 of the Technical Regulations.
‐ 3 turbochargers (TC): a turbocharger, for the purposes of this Article, will be considered to be all the components respectively listed as “TC” and “INC” in the “PU Element” and “Sealed Perimeter” Columns in Appendix 3 of the Technical Regulations.
‐ 3 exhaust sets (EXH): an exhaust set, for the purposes of this Article, will be considered to be all the components respectively listed as “EXH” and “INC” in the “PU Element” and “Sealed Perimeter” Columns in Appendix 3 of the Technical Regulations. The four elements constituting an Exhaust set, deemed to be the left‐hand primaries, right‐hand primaries, left hand secondary, right hand secondary, will be considered separately for the purposes of this Article.
‐ 2 energy store and control electronics units: subject to the provisions of Article 2.1.4, an energy store and control electronics unit, for the purposes of this Article, will be considered to be all the components respectively listed as “ES” and “INC” in the “PU Element” and “Sealed Perimeter” Columns in Appendix 3 of the Technical Regulations.
‐ 2 MGU‐K: MGU‐K, for the purposes of this Article, will be considered to be all the components respectively listed as “MGUK” and “INC” in the “PU Element” and “Sealed Perimeter” Columns in Appendix 3 of the Technical Regulations.
Precies. Gewoon de eerste helft van het seizoen vertrouwen op grofweg deze auto en mondjesmaat verder gaan finetunen voor 2024.quote:Op maandag 6 maart 2023 13:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
En met een auto die comfortabel vooraan rijdt, heb je ook gewoon minder werk te verzetten, dus ze hebben ook niet zoveel windtunnel- en CFD-tijd nodig als teams die omhoog willen klimmen.
Maar de algemene verwachting op dit moment is wel degelijk dat het seizoen gelopen is.quote:Op maandag 6 maart 2023 13:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat fans dat doen is al gek genoeg maar serieuze journalisten die dat soort kreten roepen is om te janken.
Daarom is het ook een uitdaging. Ik zie 'm ook niet jarenlang met plezier zonder enige concurrentie titels gaan ophalen. Vooral omdat hij er nog zoveel nodig heeft om aan de 7 of 8 te komen.quote:Op maandag 6 maart 2023 12:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ballentent zal ik het niet noemen maar het is wel een slangenkuil waar op ieder nivo politieke spelletjes gespeeld worden terwijl men op het professionele vlak te vaak steken laat vallen. In dit tijdperk kan dat gewoon niet meer, het komt nu neer op de kleine marges en daar heb je gewoon een geoliede machine en organisatie als team voor nodig.
Ferrari verloor vorig jaar nog bijna de 2e plaats aan Mercedes wat eigenlijk niet eens meer zichtbaar in de achteruitkijkspiegel had moeten zijn.
De grootste grap is wel dat die regelwijziging van dit jaar Red Bull alleen maar in de hand heeft gewerkt, bedankt Toto!quote:Op maandag 6 maart 2023 14:18 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Precies. Gewoon de eerste helft van het seizoen vertrouwen op grofweg deze auto en mondjesmaat verder gaan finetunen voor 2024.
Als de voorsprong echt is zoals die nu lijkt dan gaat RB nul last hebben van die korting op ontwikkelingstijd.
Deze regels blijven hebben beperkte houdbaarheid, natuurlijk, na 2025 wordt alles weer anders.quote:Op maandag 6 maart 2023 14:28 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Daarom is het ook een uitdaging. Ik zie 'm ook niet jarenlang met plezier zonder enige concurrentie titels gaan ophalen. Vooral omdat hij er nog zoveel nodig heeft om aan de 7 of 8 te komen.
Het gaat ook ten koste van de publieke erkenning als je in een auto rijd die steeds 1 en 2 worden.
Dat weet dit forum als geen ander.
Max, maar ook Christian Horner, Adrian Newey en vele anderen zijn jaren bezig geweest om RBR op dit punt te brengen. Dan ga je toch niet weg op het moment dat de resultaten er eindelijk uitkomen? Deze dominantie is puur verdiend. Ik kan me niet voorstellen dat Max hiervan wegloopt.quote:Op maandag 6 maart 2023 14:28 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Daarom is het ook een uitdaging. Ik zie 'm ook niet jarenlang met plezier zonder enige concurrentie titels gaan ophalen. Vooral omdat hij er nog zoveel nodig heeft om aan de 7 of 8 te komen.
Het gaat ook ten koste van de publieke erkenning als je in een auto rijd die steeds 1 en 2 worden.
Dat weet dit forum als geen ander.
Denk het ook maar zolang ze hem een auto bieden waar hij mee kan winnen zal hij nog wel zin houden voorlopig, op het moment dat het een Mercedes 22 verhaal wordt is het wel klaar waarschijnlijk.quote:Op maandag 6 maart 2023 14:32 schreef daNpy het volgende:
Volgens mij boeit Max al die records helemaal niks. Dat komt allemaal van de Hamilton-hype. Als ie geen zin meer heeft, stopt ie met F1. Zijn doel was WK worden, dat is gelukt.
Ik lees 2.quote:Op maandag 6 maart 2023 13:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hij mag er overigens 4 gebruiken in een seizoen
Max is happy met RBR en RBR is happy met Max. Het zou mij niet eens verbazen als Max nooit meer van team wisselt en begint en stopt als RedBull coureurquote:Op maandag 6 maart 2023 14:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Max, maar ook Christian Horner, Adrian Newey en vele anderen zijn jaren bezig geweest om RBR op dit punt te brengen. Dan ga je toch niet weg op het moment dat de resultaten er eindelijk uitkomen? Deze dominantie is puur verdiend. Ik kan me niet voorstellen dat Max hiervan wegloopt.
wat dat betreft begint de F1 journalistiek op voetbal journalistiek te lijken. eerst wekenlang ophemelen en bij het minste of geringste meteen roepen dat ze altijd al wisten dat het niks meer ging wordenquote:Op maandag 6 maart 2023 13:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat fans dat doen is al gek genoeg maar serieuze journalisten die dat soort kreten roepen is om te janken.
tot 2026 in ieder geval. maar Vettel leek eerst dezelfde mening toegedaan tot de switch naar nieuwe autos hem niet goed beviel en Rbr tegenover Mercedes de boot mistequote:Op maandag 6 maart 2023 15:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Max is happy met RBR en RBR is happy met Max. Het zou mij niet eens verbazen als Max nooit meer van team wisselt en begint en stopt als RedBull coureur
Ja die kan in SA achteraan beginnen of is het 10 plekken? Je P4 voorspelling gaat voorlopig goedquote:Op maandag 6 maart 2023 15:16 schreef Nattekat het volgende:
Naar het schijnt is Leclerc uitgevallen met een kapotte ERS unit die speciaal voor de race nog vervangen is en waarvan je er dus maar 2 mag inzetten dit seizoen. Gridstraf incoming
Kunnen ze die dingen niet repareren?quote:Op maandag 6 maart 2023 15:16 schreef Nattekat het volgende:
Naar het schijnt is Leclerc uitgevallen met een kapotte ERS unit die speciaal voor de race nog vervangen is en waarvan je er dus maar 2 mag inzetten dit seizoen. Gridstraf incoming
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |