Ik denk dat ze bepaalde onderdelen niet meer hebben. De T62 heeft amper of geen elektronica aan boord, dus die is makkelijker rijklaar te maken.quote:Op maandag 6 maart 2023 13:08 schreef ExTec het volgende:
Wat is er mis met de 1000en T-72's die in rus staan te roesten? Als je dan toch ouwe meuk gaan reviseren, dan lijkt me dat je het modernste pakt.
de informatie voorziening is prima. Russische propaganda is alleen erg doorzichtig. En westerse verslaglegging gewoon accuraat.quote:Op maandag 6 maart 2023 13:12 schreef Cherni het volgende:
Waarom zou je een T62 gebruiken als je met de inzet van shovels terrein winst kunt boeken. Maw de propaganda aan beide kanten in dit conflict is ongekend. Daarom volg ik het niet meer zo goed. Je krijgt immers toch niet de juiste info.
https://www.bbc.com/news/world-europe-64855760
Ahquote:Op maandag 6 maart 2023 13:22 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Territorial Defense Forces
https://en.wikipedia.org/wiki/Territorial_Defense_Forces_(Ukraine)
Kan nog een lage voorstaan niet?quote:Op maandag 6 maart 2023 12:55 schreef ExTec het volgende:
Er is wel een extended editie:
[ afbeelding ]
Wat ik zeker weet is dat dit conflict aan beide zijde enorme verliezen kent. Natuurlijk zullen de Russen wel een T62 gebuiken en mogelijk nog een behoorlijk aantal ook. Maar het westen zal voor nu ook nog niet het beste sturen.quote:Op maandag 6 maart 2023 13:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk een punt; maar de beelden van de T-62s zijn echt, daarvan hebben we er al te veel van gezien.
En dat BMP ding + naval anti-air kanon lijken ook legitiem.
Afhankelijk van hoe diep je persoonlijke rabbithole gaat, zou je jezelf kunnen vertellen dat het oekraine was, die wat BMP's heeft gepakt, daar een Z op heeft geverfd, en daar die dingen op heeft gelast, en ze daarna op een trein heeft gezet. En dat allemaal zodat wij op de internets kunnen lachen.
Dat lijkt mij persoonlijk niet erg geloofwaardig, maar wie ben ik.
Klinkt prima, je mag van mij gelijk krijgen !quote:Op maandag 6 maart 2023 13:19 schreef oheng het volgende:
[..]
Nee, dat niet. Dit verbaast mij niets van rusland, gezien hun gedrag in Moldavie, Georgie, Tsetsjenie, Dagestan, Tartarstan, Belarus, Kazachstan, Oekraine 2014, etc, etc. Typisch gedrag van een hersenloos imperium.
En het Oekrainsche offensief is ook niet moeilijk te voorspellen: afleidingsmanouvres in het noorden en misschien zelfs een oversteek bij Kherson, waarna de coup de grace komt ergens in Zaporichia. Maar daarvoor moet het rusissche leger eerst verzwakt worden. En dat gebeurt nu. Dat is ook de reden dat je vrijwel geen reguliere legereenheden in Bakhmut Stad ziet; veel TDF eenheden: 241e, Georgiers, (Wit-)Russen, Tsetsjenen, etc. Heel veel TDF. Reguliere eenheden worden gespaard, terwijl de meest effectieve eenheden van de russen doodbloeden in Bakhmut Stad: Vrijwel geheel Wagner zit daar, 217e VDV Regiment, 57e Gemotoriseerde Brigade (onderdeel van 5e Leger).
Waarom vecht de TDF tegen Wagner en de VDV in Bakhmut Stad? De milities van Oekraine tegen de meest effectieve eenheden van de russen.
Ondertussen is het in Zaporichia oorverdovend stil qua Oekrainsche offensieven.
Nou ja; de Leo's 2A>=4, Challenger 2's, Abrams (waar we overigens niks van horenquote:Op maandag 6 maart 2023 13:30 schreef Cherni het volgende:
[..]
Wat ik zeker weet is dat dit conflict aan beide zijde enorme verliezen kent. Natuurlijk zullen de Russen wel een T62 gebuiken en mogelijk nog een behoorlijk aantal ook. Maar het westen zal voor nu ook nog niet het beste sturen.
Staan op de kade, schijnbaar.quote:Op maandag 6 maart 2023 13:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nou ja; de Leo's 2A>=4, Challenger 2's, Abrams (waar we overigens niks van horen) zitten daar wel in de buurt.
quote:
De belastingbetaler is amper iets kwijt. Dit is allemaal stock spul met een bepaalde economische waarde. Die afschrijving loopt normaliter gewoon door in de boeken, alleen nu schrijven ze het direct af. Het zijn allemaal schenkingen ter waarde van en een deel lendlease.quote:Op maandag 6 maart 2023 11:33 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Poetin kan dan met genoeg manschappen en meer mobilisaties sowieso Biden zijn termijn uitzitten en daarmee verandert de hele oorlog in een veel langer durende waarbij de Amerikanen echt niet jarenlang tientallen miljarden gaan blijven pompen in een oorlog die uiteindelijk gewoon een Europese aangelegenheid is. Zeker nadat ze al zoveel erin hebben gepompt. Dus post-Biden's eerste termijn.
En wij Europa zelf kunnen bij lange na niet hetzelfde bieden aan Oekraine zoals dat nu met name dankzij Amerikaanse steun het geval is. Zo erg hebben we onze defensie verwaarloosd decennialang ja.
En ook niet-NAVO-landen weten nu dat ze beter geen Russisch spul kunnen kopen (als je tenminste vecht tegen een serieuze tegenstander).quote:Op maandag 6 maart 2023 13:42 schreef dudewhereismycar het volgende:
Al die Nato landen kopen straks hun spul in Zweden en de USA.
Toch best wel knap hoe Oekraïne functioneert niet?quote:Op maandag 6 maart 2023 13:39 schreef ExTec het volgende:
MBT de vraag of het politieke keuze is, of militaire, om bakhmut niet op te geven.
[ twitter ]
Militair, dus. Een zelensky, is geen dictator, het is van hem bekend dat hij zich niet bemoeit met militaire aangelegenheden, dus die volgt advies van op.
En er zullen nog films en games over gemaakt worden.quote:Op maandag 6 maart 2023 13:46 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Toch best wel knap hoe Oekraïne functioneert niet?
Als je nagaat waar ze vandaan komen.
Gaan nog de nodige boeken over geschreven worden.
Als een democratie inderdaad.quote:Op maandag 6 maart 2023 13:46 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Toch best wel knap hoe Oekraïne functioneert niet?
Als je nagaat waar ze vandaan komen.
Gaan nog de nodige boeken over geschreven worden.
De T62 was midden jaren zeventig al verouderd. Geen ERA. Een first hit probabiliy van 70% tegen een bewegend doel op 1000m afstand. En of de APFSDS granaten van het 115mm kanon door het pantser van een Leopard2A6 komt? En het ding is klein, dus er is weinig ruimte om het kanon snel te laden. vijf-zes schoten per minuut is het gemiddelde.quote:Op maandag 6 maart 2023 13:30 schreef Cherni het volgende:
[..]
Wat ik zeker weet is dat dit conflict aan beide zijde enorme verliezen kent. Natuurlijk zullen de Russen wel een T62 gebuiken en mogelijk nog een behoorlijk aantal ook. Maar het westen zal voor nu ook nog niet het beste sturen.
Wat heeft Zweden te bieden?quote:Op maandag 6 maart 2023 13:42 schreef dudewhereismycar het volgende:
Al die Nato landen kopen straks hun spul in Zweden en de USA.
quote:Op maandag 6 maart 2023 14:08 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Niks zo vervelend als een tank in elkaar zetten, en een hoop schroeven overhouden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |