Volt is in mijn ogen nooit iets anders geweest dan D66-light.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 11:30 schreef Jojoke het volgende:
JA21 en SP hebben inderdaad gemeen dat ze iets meer conservatieve waarden hebben. Volt leek in het begin ook een alternatief voor die groep, maar ondertussen hebben ze zich toch wat meer ontpopt als GL/D66-light.
Eens. Strategisch op de PvdA stemmen en uiteindelijk Rutte II krijgen of strategisch D66 stemmen die beloven dat GL en/of PvdA mee mogen en dan Rutte IV krijgen. Strategisch stemmen pakt vaak anders uit dan verwacht.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 11:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat vind ik de meest kansloze manier van de stemmen die er is, ik gooi nog liever met een dobbelsteen.
Het kwam eerst over als een mengsel van D66, CDA en VVD voor mijn gevoel.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 11:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Volt is in mijn ogen nooit iets anders geweest dan D66-light.
SP en JA21 zijn wel in tegenstelling tot de VVD protestpartijen.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 11:21 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Huh? JA21 en SP zijn haast grotere tegenpolen dan SP en VVD
Ik tel nu nog twee redelijke routes naar 38. Dat lijkt me belangrijker dan wie de grootste wordt…quote:Op zaterdag 11 maart 2023 11:13 schreef Jojoke het volgende:
Ik zag gisteren deze tweet al over de peiling, maar ik wist niet hoe betrouwbaar het was, dus ik heb het niet geplaatst. Maar ervan uitgaande dat deze persoon inderdaad inside informatie heeft, gaat de VVD proberen nog even snel een debat met JA21 te regelen om zo stemmen bij BBB weg te snoepen.
[ twitter ]
Hm, dat is een bijzondere keus. JA21 en SP snap ik wel, maar Volt daarentegen is voor mij een no-go. Dat zijn voorstanders van progressieve identiteitspolitiek en willen veel te veel EU. Het lijkt wat dat betreft een soort D66.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 11:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk dat het Volt gaat worden. Het ging lange tijd tussen JA21, SP en Volt, dus trek er vooral geen conclusies uit
Ja, de grootste in de Eerste Kamer is echt onbelangrijk. Het gaat om tot 38 tellen. En dat wordt met deze peiling echt wel lastiger dan bij de vorige peiling van Ipsos.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 11:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik tel nu nog twee redelijke routes naar 38. Dat lijkt me belangrijker dan wie de grootste wordt…
Het leuke is dat het EU vraagstuk totaal onbelangrijk is in de provincie. Wel meer in de EK, maar gelukkig zijn die er alleen maar om de haalbaarheid van wetten te controleren (quote:Op zaterdag 11 maart 2023 11:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hm, dat is een bijzondere keus. JA21 en SP snap ik wel, maar Volt daarentegen is voor mij een no-go. Dat zijn voorstanders van progressieve identiteitspolitiek en willen veel te veel EU. Het lijkt wat dat betreft een soort D66.
Klopt, je krijgt nog het spel met de restzetels (of er stemt iemand met blauwe penquote:Op zaterdag 11 maart 2023 11:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, de grootste in de Eerste Kamer is echt onbelangrijk. Het gaat om tot 38 tellen. En dat wordt met deze peiling echt wel lastiger dan bij de vorige peiling van I&O.
Maar goed, Eerste Kamer is ook altijd lastig peilen, vorige keer verschoof er zelfs nog wat na de verkiezingen, omdat er strategisch werd gestemd door de leden van de Provinciale Staten (wat een extra reden is om deze getrapte verkiezing af te schaffen).
Uiteindelijk moet iets als een CETA of een Mercosur-verdrag ook door de EK natuurlijk.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 11:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het leuke is dat het EU vraagstuk totaal onbelangrijk is in de provincie. Wel meer in de EK, maar gelukkig zijn die er alleen maar om de haalbaarheid van wetten te controleren (). Dat identiteitspolitiek neem ik er maar voor lief bij. Het lijkt minder extreem dan bij GL, en voert ook niet echt de boventoon.
Ik vind die conclusie nog veel te vroeg. In de vorige peiling van een week geleden bij Ipsos was het nog wel een meerderheid voor kabinet+PvdAGL. Welke peiling de uitschieter is, is nog helemaal niet te zeggen. Nog los van dat de opkomst nogal belangrijk is.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 11:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Klopt, je krijgt nog het spel met de restzetels (of er stemt iemand met blauwe pen). Maar ik denk dat wel mogen concluderen dat coalitie +bbb of pvdaGL het niet gaat redden. Terwijl velen dat wel hoopten of er zelfs van uit gingen…
Enig idee wat deze mogelijke halvering kan verklaren? Ik zie dat de SGP geen stemmen erbij krijgt dus overstappers lijkt me niet zo waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 11:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Vast wel wat. Maar dat gaat geen 2 zetels schelen in 4 jaar.
Liever CETA dan ook maar één handtekening onder wat dan ook voor China (of de VS). Al is Volt uiteraard ook voor handelsverdragen met China, kutpartij.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 11:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Uiteindelijk moet iets als een CETA of een Mercosur-verdrag ook door de EK natuurlijk.
Het feit dat het een peiling is, CU scoort bijna altijd slechter in peilingen dan in verkiezingen, gewoon omdat CU stemmers meer opkomen. Men extrapoleert de mensen die mee doen aan een peiling naar een aantal mensen die mogen stemmen, maar als daarvan niet elke 'achterban' evenveel op komt scheelt dat nogal veel.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 11:58 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Enig idee wat deze mogelijke halvering kan verklaren? Ik zie dat de SGP geen stemmen erbij krijgt dus overstappers lijkt me niet zo waarschijnlijk.
Jij wil toch een huis? Dat gaat niet gebeuren op deze manier.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 10:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het goede nieuws dan weer is dat de andere partijen veel moeilijker achterlijke wetten erdoorheen kunnen krijgen, aangezien ze een bredere meerderheid nodig hebben. Maar dan moeten VVD en co wel de BBB niet betrekken bij besluitvorming, want dat zou minder fijn zijn...
Dat gaat niet gebeuren op wat voor manier dan ook in dit land.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 12:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jij wil toch een huis? Dat gaat niet gebeuren op deze manier.
Surprise: guurrechts staat op winstquote:Op zaterdag 11 maart 2023 12:27 schreef Jojoke het volgende:
Maurice de Hond heeft morgen ook een peiling. Eens kijken wat hij denkt.
Dat sowieso, maar denkt hij dat de BBB 10 of 15 zetels krijgt.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 12:28 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Surprise: guurrechts staat op winst
Nou, ervaringen zijn vooral dat De Hond de populistische groeperingen nogal overschat.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 12:37 schreef Nattekat het volgende:
Gratis reminder dat andere peilers die populistische bende juist onderschatten.
Mocht je willen. Keer op keer zit De Hond het dichtst bij de waarheid.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 12:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nou, ervaringen zijn vooral dat De Hond de populistische groeperingen nogal overschat.
Normaal niet, laatste verkiezingen trouwens wel: https://nl.m.wikipedia.or(...)ingen_2021/Peilingenquote:Op zaterdag 11 maart 2023 12:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mocht je willen. Keer op keer zit De Hond het dichtst bij de waarheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |