Ik heb de indruk dat De Hond regelmatig eerder en beter in de gaten heeft hoe de eindspurt gaat verlopen.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 12:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Normaal niet, laatste verkiezingen trouwens wel: https://nl.m.wikipedia.or(...)ingen_2021/Peilingen
Maar toen werd vooral D66 onderschat door Ipsos en I&O.
23 gok ikquote:Op zaterdag 11 maart 2023 12:34 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dat sowieso, maar denkt hij dat de BBB 10 of 15 zetels krijgt.
Vergeet niet dat 75% van de Nederlanders in de stedelijke regio's woont. Leuk, al die banners bij boerderijen, maar daar wonen natuurlijk niet veel mensen.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 13:19 schreef Spablauw214 het volgende:
BBB lijkt in ieder geval een enorm momentum te hebben. Als je door het land rijdt sterft het van de banners, vlaggen en wat al niet. Ook op plekken waar je dat niet meteen zou verwachten.
Ze kunnen maar zo de grootste worden volgende week.
BBB is ook gewoon een groep smerige populisten gesteund door de grote boerenlobby.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 13:22 schreef Spablauw214 het volgende:
De gevestigde partijen zijn alleen maar bezig om alle concurrentie weg te zetten als smerige populisten. Ze zouden zich natuurlijk ook af kunnen vragen waarom zo veel mensen zich niet meer door die partijen vertegenwoordigd voelen, maar in plaats daarvan gaan ze gewoon ijzerenheinig door op de ingeslagen weg. Het gaat steeds over het terugwinnen van het vertrouwen maar het blijkt helemaal nergens uit.
In Amsterdam peilen ze ook 5-10%. Dan gaat het hard hè.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 13:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Vergeet niet dat 75% van de Nederlanders in de stedelijke regio's woont. Leuk, al die banners bij boerderijen, maar daar wonen natuurlijk niet veel mensen.
Ik zie geen minachting van de burger als reden, eerlijk gezegd. Ik zie wel dat er dingen mis gaan (Groningen, toeslagenaffaire), maar volgens mij scheelt dat nauwelijks stemmen. Ik zie vooral burgers die dingen willen die helemaal niet kunnen en daarom boos worden en naar de flanken gaan. Niet voor niets dat ze op partijen stemmen met programma's die helemaal niet mogelijk zijn.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 13:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
In Amsterdam peilen ze ook 5-10%. Dan gaat het hard hè.
Ik zit er ook niet op te wachten die boerenclub, maar dit is gewoon wat VVD, CDA en D66 hebben gezaaid met het jarenlang minachten van de gemiddelde burger.
zo.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 13:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
BBB is ook gewoon een groep smerigegrote populisten gesteund door de grotesmerige boerenlobby.
Lijkt me niet iets waar die provincies of eerste kamer nou veel beleid over voert.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 08:32 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Over de economie maak ik me niet zo heel veel zorgen, de rest wel. De samenleving is totaal gepolariseerd en losgeslagen. Stukje conservatisme is wat mij betreft het antwoord.
Het komt jou in ieder geval altijd wel goed uit dat 'dingen helemaal niet kunnen'. De grenzen opzoeken komt in jouw woordenboek voor.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 13:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zie geen minachting van de burger als reden, eerlijk gezegd. Ik zie wel dat er dingen mis gaan (Groningen, toeslagenaffaire), maar volgens mij scheelt dat nauwelijks stemmen. Ik zie vooral burgers die dingen willen die helemaal niet kunnen en daarom boos worden en naar de flanken gaan. Niet voor niets dat ze op partijen stemmen met programma's die helemaal niet mogelijk zijn.
Het komt mij helemaal niet goed uit dat boosrechts dingen willen die niet kunnen, maar daar kan ik of belangrijker, de rest van het politieke spectrum verder helemaal niets aan doen.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 14:31 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het komt jou in ieder geval altijd wel goed uit dat 'dingen helemaal niet kunnen'. De grenzen opzoeken komt in jouw woordenboek voor.
quote:Genoeg van 'het kan niet'?
Voor wie te vaak heeft gehoord dat er geen alternatieven zijn voor verkeerd overheidsbeleid, omdat het nu eenmaal moet: van de rechter, van Europa, van een rekenmodel.
Voor wie ziet dat het anders kan. Voor wie weer zelf wil bepalen hoe onze toekomst eruit ziet. Voor wie weer een solidaire samenleving wil, met minder bureaucratie, duidelijke grenzen en meer leefbaarheid.
Alliantie is een nieuwe politieke partij voor en door burgers die zich niet langer neerleggen bij verkeerde beslissingen. Want het kan wél.
Ze gaan in elk geval heel veel stemmen pakken.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 13:19 schreef Spablauw214 het volgende:
BBB lijkt in ieder geval een enorm momentum te hebben. Als je door het land rijdt sterft het van de banners, vlaggen en wat al niet. Ook op plekken waar je dat niet meteen zou verwachten.
Ah, alweer een partij die het hééélemaal anders gaat doen? Daar hadden we er nog niet genoeg van.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 18:02 schreef Jojoke het volgende:
Dit doet mij denken aan het voorwoord van één van de politieke partijen.
[..]
En vervolgens implodeert de boel weer na een jaar of 2 omdat alle nieuwe egotjes binnen de partij ruziënd met elkaar over straat rollebollen.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 13:19 schreef Spablauw214 het volgende:
Je kunt het uittekenen inderdaad. Verloren stemmen, maar we zijn wel weer met zijn allen lekker boos geweest.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 18:34 schreef Gehrman het volgende:
[..]
En vervolgens implodeert de boel weer na een jaar of 2 omdat alle nieuwe egotjes binnen de partij ruziënd met elkaar over straat rollebollen.
Misschien stemmen ze o.m. BBB om dat ook zo te houden.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 13:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Vergeet niet dat 75% van de Nederlanders in de stedelijke regio's woont. Leuk, al die banners bij boerderijen, maar daar wonen natuurlijk niet veel mensen.
Ik snap dat veel mensen teleurgesteld zijn in de politiek, en die Caroline is best een aardig mens.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 13:19 schreef Spablauw214 het volgende:
Oh is dat ineens een soort natuurwet?quote:Op zaterdag 11 maart 2023 12:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat gaat niet gebeuren op wat voor manier dan ook in dit land.
Die houd ik erin de volgende keer dat D66 weer een woke oprisping heeft.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 19:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oh is dat ineens een soort natuurwet?
Of komt het door een bepaalde mentaliteit van een deel van het electoraat die volstrekt niet constructief bezig is en vooral dol is op het wentelen in een slachtofferrol.
Daar is een zin als deze wel een treurig voorbeeld van. Een grote groep mensen maakt het echt zichzelf ellendig door steeds op nieuwe populistische partijen te stemmen die keer en keer opnieuw totaal niets voor hun achterban betekenen en vooral ruzie en ruis veroorzaken. Maar op een of andere manier lijkt er niet echt van geleerd te worden.
Misschien is het wel dit soort dedain dat ervoor zorgt dat steeds minder mensen behoefte voelen mee te doen met de zogenaamd oh zo productieve, realistische en verder totaal niet elitaire partijen waar 'slimme mensen' voor kiezen.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 18:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je kunt het uittekenen inderdaad. Verloren stemmen, maar we zijn wel weer met zijn allen lekker boos geweest.
Voorlopig krijgen die oh zo productieve, realistische en verder totaal niet elitaire partijen waar 'slimme mensen' voor kiezen in elk geval dingen voor elkaar, iets wat je van de hele serie populisten sinds Fortuyn danwel Marijnissen niet kan zeggen. Ik zeg niet dat ik het ermee eens ben wát er dan allemaal voor elkaar gekregen wordt, maar je kunt toch moeilijk beweren dat al die proteststemmen ooit een effect gehad hebben. Waarom dan toch stug volhouden? Omdat het bij deze messias dan toch echt eindelijk anders gaat zijn?quote:Op zaterdag 11 maart 2023 19:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Misschien is het wel dit soort dedain dat ervoor zorgt dat steeds minder mensen behoefte voelen mee te doen met de zogenaamd oh zo productieve, realistische en verder totaal niet elitaire partijen waar 'slimme mensen' voor kiezen.
Prima als je hebt gehad hebt met PvdA, CDA, VVD of D66.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 19:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dat gevestigde partijen steeds minder aanslaan heeft meer te maken met het droge feit dat veel Nederlanders zich totaal niet meer kunnen herkennen in die clubs; van PvdA tot D66 tot CDA. En zodra VVD de HR achter zich laat, wordt ook dat een randpartijtje.
Wellicht omdat ze iedere keer de doorslaggevende macht geven aan rechtspopulistische partijen die gewoon helemaal pro-neoliberaal zijn. Als je even naar de financiers van BBB kijkt is het misschien wel de neoliberaalste partij die we nu hebben.quote:En dan hebben we natuurlijk nog een toenemend aantal mensen dat helemaal niet meer stemt, omdat na een jaar of 12 vooral duidelijk is geworden dat wat neoliberalen willen, ook gewoon gebeurt.
Ja dat zeg ik, wat zij willen voeren ze gewoon door.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 19:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voorlopig krijgen die oh zo productieve, realistische en verder totaal niet elitaire partijen waar 'slimme mensen' voor kiezen in elk geval dingen voor elkaar, iets wat je van de hele serie populisten sinds Fortuyn danwel Marijnissen niet kan zeggen. Ik zeg niet dat ik het ermee eens ben wát er dan allemaal voor elkaar gekregen wordt, maar je kunt toch moeilijk beweren dat al die proteststemmen ooit een effect gehad hebben. Waarom dan toch stug volhouden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |