Ik zie het meer als: de top drie van vorig jaar hebben (negenoeg) dezelfde progressie geboekt. AM kwam vorig jaar niet eens in de buurt van de top 3. Ze hebben met deze nieuwe auto echt de bingo gewonnenquote:Op zondag 5 maart 2023 11:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik had wel verwacht dat ze stappen zouden maken, niet dat ze voor Mercedes zouden zitten, dat ligt dan toch aan Mercedes.
Ik zie dat toch wat anders, Mercedes moet een inhaalslag maken en faalt, AM is er meer dan in geslaagd.quote:Op zondag 5 maart 2023 11:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik zie het meer als: de top drie van vorig jaar hebben (negenoeg) dezelfde progressie geboekt. AM kwam vorig jaar niet eens in de buurt van de top 3. Ze hebben met deze nieuwe auto echt de bingo gewonnen
Bagrijn.quote:
Ik denk dat heel veel mensen dit gevoel hebben.quote:Op zondag 5 maart 2023 11:54 schreef Donderkonijn het volgende:
Na jaren mercedes dominantie en "it was a struggle" te horen als HAM weer eens kilometers bij iedereen uitliep voor F1 begrippen gun ik het mercedes ook gewoon niet om weer vooraan te staan. Zeker niet dat ze zulke slechte verliezers bleken te zijn.
Het zal ook niet gaan meevallen voor ze, een nieuwe auto bouwen met de budgetcap is moeilijk en de vraag is of die dan ook beter is want ze hadden blijkbaar meer verwacht van de huidige auto of beter gezegd minder van de concurrentie.quote:Op zondag 5 maart 2023 11:54 schreef Donderkonijn het volgende:
Na jaren mercedes dominantie en "it was a struggle" te horen als HAM weer eens kilometers bij iedereen uitliep voor F1 begrippen gun ik het mercedes ook gewoon niet om weer vooraan te staan. Zeker niet dat ze zulke slechte verliezers bleken te zijn.
Zeker waar, Mercedes moet een inhaalslag maken en ze hebben met meer middelen (aanname, deel valt toch buiten budgetcap?) duidelijk niet gepresteerd. Alleen Mercedes wint ten opzichte van einde jaar net zoveel tijd als Ferrari en aangezien de laatste verbeteringen het meeste werk kosten hoeft een 2,2 sec winst niet gek hoeven zijn alleen is dat wel erg knap als je dat doet terwijl je de top bereikt. Dat in een jaar is heel erg snelquote:Op zondag 5 maart 2023 11:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik zie dat toch wat anders, Mercedes moet een inhaalslag maken en faalt, AM is er meer dan in geslaagd.
Huh. De bulls hebben in FP3 een stint op de harde band gedaan.quote:
Wat ik een beetje frappant is ditquote:Op zondag 5 maart 2023 12:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zeker waar, Mercedes moet een inhaalslag maken en ze hebben met meer middelen (aanname, deel valt toch buiten budgetcap?) duidelijk niet gepresteerd. Alleen Mercedes wint ten opzichte van einde jaar net zoveel tijd als Ferrari en aangezien de laatste verbeteringen het meeste werk kosten hoeft een 2,2 sec winst niet gek hoeven zijn alleen is dat wel erg knap als je dat doet terwijl je de top bereikt. Dat in een jaar is heel erg snel
Alsof een Robbert Gesink ineens vlak achter Pogacar als tweede op Alp d'Huez finisht.
Kunnen we al zeggen dat het presteren van Mercedes de afgelopen 13 maanden een beetje de glans van de 2014-2021 prestaties weghaalt? Dat die demonantie nu nog meer motor gerelateerd waren. (Edit: zou het wel volledig verklaren, Mercedes heeft nu en nooit een goede aeropakket gehad)
Dus ze dachten dat ze goed bezig waren en dan ditquote:This time around the team is a different place. The W14 is performing exactly as the team anticipated, and it is not a case of there being a lot of lap time that it knows can be unlocked further down the road.
Dan sta je dus eigenlijk gewoon stil en hebben de engineers de boel (Toto) een beetje voor de gek gehouden en Aston laat zien dat het dus wel kan.quote:The team has admitted that a pretty big update is being worked on, potentially ready for around the time of the Emilia Romagna Grand Prix in mid-May, but that may only bring a couple of tenths.
That is not the game-changing performance Mercedes needs to be able to take on the might of Red Bull, Ferrari and now Aston Martin, who themselves are also likely to be bringing further upgrades to their cars over the next weeks.
Ben ik met je eens.quote:Op zondag 5 maart 2023 12:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat ik een beetje frappant is dit
[..]
Dus ze dachten dat ze goed bezig waren en dan dit
[..]
Dan sta je dus eigenlijk gewoon stil en hebben de engineers de boel (Toto) een beetje voor de gek gehouden en Aston laat zien dat het dus wel kan.
bron: https://www.motorsport.co(...)ar-concept/10439943/
De Mercedes was destijds ook gewoon erg makkelijk te besturen. Dat zag je heel duidelijk aan de onboards, er waren nauwelijks correcties nodig, de coureurs waren niet aan het vechten, dat ding liep op rails. Bijde Red Bulls en Ferraris ging het er in de cockpit heel anders aan toe.quote:Op zondag 5 maart 2023 12:15 schreef opgebaarde het volgende:
Dat die dominantie met de kennis van nu nog meer motor gerelateerd waren dan we al dachten. (Edit: zou het wel volledig verklaren, Mercedes heeft nu en nooit een goede aeropakket gehad)
Waarom zou soft hard soft sneller zijn dan soft medium soft 🧐quote:
Omdat je langer harder kan pushen natuurlijk.quote:Op zondag 5 maart 2023 12:31 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Waarom zou soft hard soft sneller zijn dan soft medium soft 🧐
Ja, en ingeleverd, dus die hebben ze niet meer over.quote:Op zondag 5 maart 2023 12:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Huh. De bulls hebben in FP3 een stint op de harde band gedaan.
Oké ze gaan voortaan een voorspelling doen wanneer er een safety car komt.quote:Op zondag 5 maart 2023 12:34 schreef daNpy het volgende:
Sinds wanneer kloppen die plaatjes van Pirelli?
Met Medium-Hard pak je een pitstop minder. In de praktijk is baan positie en (V)SCs veel bepalender.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |