Dat hoorde ik ook over Russisch gas.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 22:19 schreef quirina het volgende:
Sancties op China gaat onze doodsteek betekenen.
Zo’n beetje alles komt uit China en dat weten de Chinezen heel goed.
Dit zijn idd opmerkingen van mensen die niet begrijpen dat China een export markt is, en daardoor extreem kwetsbaar. Zelfde met rusland: ook een export economie. Extreem kwetsbaar.quote:
Sowieso,quote:Op zaterdag 4 maart 2023 22:17 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Wat vooral funest is voor de toekomst van Oekraïne is als dit conflict eindigt zonder veiligheidsgaranties en/of een Rusland wat compleet failliet is. Daarom snap ik ook niks van je geleuter over dat de sancties van tafel kunnen want dan start Rusland gewoon zijn oorlogsproductie en probeert het over een paar jaar weer. Geen westers bedrijf gaat investeren in een land waar in de komende decennia een kans is op weer een oorlog. Vlak voor de invasie van Oekraïne door de troepen opbouw rond de grenzen van Rusland en de geruchten waren westerse investeringen al helemaal stil gevallen. Er waren ook al westerse bedrijven zich aan het terug trekken uit Oekraïne. Als Rusland gewoon aan de grens was bleven staan met zijn troepenmacht en met alle geruchten hadden ze Oekraïne waarschijnlijk economisch al op de knieën gekregen alleen waar ze zo dom om toch een oorlog te beginnen.
En dan zijn er ook nog mensen die een Nexit willen.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 22:50 schreef oheng het volgende:
[..]
Dit zijn idd opmerkingen van mensen die niet begrijpen dat China een export markt is, en daardoor extreem kwetsbaar. Zelfde met rusland: ook een export economie. Extreem kwetsbaar.
Japan zou 30 jaar geleden ook de hele wereld overnemen, want "alles werd daar gemaakt". Terwijl dat juist een gigantische zwakte is, omdat je hele economische groei wordt bepaald door wat andere landen van jou kopen.
De VS heeft nooit problemen gehad met de productie in China, ze hebben geen direct financieel belang bij een conflict tussen Europa en China. De VS heeft wél baat bij een gezonde wereld economie.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 22:54 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
En dan zijn er ook nog mensen die een Nexit willen.
Zouden de vs (en andere gegadigden) niet de grote winnaar zijn mochten europa en china elkaar de moeder sanctioneren?
quote:Ukraine is planning to use more than $460 million worth of assets seized from Russian banks to rebuild the country and compensate Ukrainians, Prime Minister Denys Shmyhal said at a conference in Lviv Saturday.
In a Facebook post about the conference, Shmyhal said Ukraine is developing procedures for using the confiscated assets to help Ukrainian citizens and their communities recover in the wake of Russia's invasion.
The government is working with allies to develop a system based on an international treaty, which will help decide how to issue reparations to Ukrainians.
The system will include an international register of losses from the war, a commission to consider applications for compensation and a fund from which compensation will be paid.
Ik zeg ook niet dat ze het willen, maar van de 3 partijen lijken de Amerikanen mij het meest zelfvoorzienend.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 22:55 schreef oheng het volgende:
[..]
De VS heeft nooit problemen gehad met de productie in China, ze hebben geen direct financieel belang bij een conflict tussen Europa en China. De VS heeft wél baat bij een gezonde wereld economie.
En China is gezien hun dreigende houding tegen de buurlanden daar een belemmering in.
#FreeTibet.
Nog maar weer eens een oorlogsmisdaad: brandbommen op de stad Bakhmut.
Dat kan Rusland niet volhouden financieel en economischquote:Op zaterdag 4 maart 2023 23:14 schreef Discombobulate het volgende:
Denk dat het gewoon een eindeloze oorlog wordt eigenlijk. Zo kan Oekraïne niet bij de NAVO omdat we anders in oorlog zijn met Rusland. Rusland heeft dus geen andere optie maar dan het jaren en jaren te laten doorgaan.
Ik denk dat de productie wel naar lage loonlanden kan zoals Indonesie, Nigeria, Kenia, India.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 23:06 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat ze het willen, maar van de 3 partijen lijken de Amerikanen mij het meest zelfvoorzienend.
Nu ben ik ook hier zeker geen expert in. Welke landen denken jij/jullie dat er kunnen profiteren? Japan? India?
Nogmaals, geen idee, vraag het me wel af.
En ja, hufters zijn het. Vraag me wel af in hoeverre die inzet echt wat uithaalt naast psychologisch effect.
Ook Vietnam, Philipijnen.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 23:21 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik denk dat de productie wel naar lage loonlanden kan zoals Indonesie, Nigeria, Kenia, India.
Ja de bouw in China die is wel klaar voorlopigquote:Op zaterdag 4 maart 2023 23:26 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ook Vietnam, Philipijnen en India.
Met dat gedreig naar de buren van China maken ze geen vrienden en investeerders haken ook massaal af nu er een oorlog met Taiwan dreigt. Mijn vermoeden is dan ook dat China zijn piek achter zich heeft gelaten en economisch stagneert. De demografische cliff zal ook verhevigen en het kindertal blijft teruglopen ondanks stimuleringsmaatregelen van het chinese regime.
quote:There are enough empty apartments in China to house 90 million occupants, yet construction continues. China's real estate bubble relies entirely on financial speculation, causing a deficit boom and unneeded housing. Photo: STR/AFP
quote:China's real estate bubble relies today entirely on financial speculation, causing a deficit boom in central areas and unneeded housing elsewhere.
This has reached the ear and attention of the new Great Helmsman, Xi Jinping, who declared that "houses are for living, not speculation" and should underpin "common prosperity" - meaning that he does not want oligarchs getting rich by spinning pyramid schemes which threaten to destabilise a country with an ever more fragile debt mountain.
Het is meer een beetje blufpoker wat het westen nu doet geloof ikquote:Op zondag 5 maart 2023 00:07 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
Dit en die Leo’s waar men nog achteraan zit. Er zit echt nog wel beweging in die tanks.
Rusland heeft ook demografische problemen en daar zijn ook heel veel jonge mensen vooral hoogopgeleid gevlucht. Het is maar de vraag of die terug kunnen naar het huidige Rusland aangezien ze daar gezien worden als verraders.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 22:26 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik hierboven ook geschreven. Ik denk dat de demografische impact daarnaast wel degelijke zeer problematisch zijn zal, en problematischer zal worden afhankelijk van de duur van het conflict.
Als de grenzen terug gaan naar de situatie ante bellum, daar kan het sanctieniveau ook terug naar dat niveau. Dat lijkt me vrij logisch.
Ik vind dit mooi, net zoals die snackbar gastenquote:Op zaterdag 4 maart 2023 23:22 schreef 3rr0r het volgende:
Pikachugod, Japanner helpt kinderen in Oekraine
[ twitter ]
Het was ook gewoon dom, wie levert nou een kwart van een tank battalion. Dit is nog steeds slechts een half battalion.quote:Op zondag 5 maart 2023 00:07 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
Dit en die Leo’s waar men nog achteraan zit. Er zit echt nog wel beweging in die tanks.
Ik verwacht ook dat Oekraïne ook alleen een gebied gaat opgeven/afstaan als ze lid mogen worden van de NAVO. Anders heeft het eigenlijk geen zin voor ze, ze hebben gewoon veiligheidsgaranties nodig. De relatie tussen Oekraïne en Rusland zal nog jaren verstoord blijven. Zeker zolang het huidige regime er zit. Het is ook maar de vraag of Rusland ooit zijn oorlogsmisdadigers zal uitleveren. Ik vrees dat ze dat niet doen, misschien ook niet eens mogelijk bij wet maar dat weet ik niet zeker.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 22:51 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Sowieso,
Hoe kan men überhaupt nog normaal naast elkaar leven als deze oorlog dit jaar halfbakken stopt?
de Russen gebied geven zonder verdere afspraken gaat nog jaren strijd en onrust geven.
Weer zaken doen met de Russen zit er voorlopig niet in.
Oekraïne zal bij de NAVO willen en anders voelen ze zich genaaid.
Stapels aan oorlogsmisdaden die onbestraft blijven.
Al zou Rusland gebieden willen voor vrede zal Oekraïne bij de NAVO willen wat Rusland dan weer niets gaat vinden.
Al met al zit iedereen er eigenlijk te ver in voor een makkelijke oplossing lijkt me.
Vast, maar er gingen (hier) al weer verhalen dat de boel stagneert en dat er naar onderhandelingen toe werd bewogen.quote:Op zondag 5 maart 2023 00:23 schreef oheng het volgende:
[..]
Het was ook gewoon dom, wie levert nou een halve tank brigade.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |