Ouders waren nogal muziekliefhebbers van de hippietijd maar niet zo'n heldere lichtenquote:Op vrijdag 3 maart 2023 20:53 schreef vaarsuvius het volgende:
Hoe kun je nu McKenzie van je voornaam heten?
quote:Op vrijdag 3 maart 2023 21:00 schreef chufi het volgende:
Wat zijn die commentators zo denigrerend negatief ... ik vind dat niet kunnen
Vergeleken bij Jordan Stolz is iedereen een krabbelaarquote:Op vrijdag 3 maart 2023 21:00 schreef Dale__Cooper het volgende:
Het ziet er bij sommigen echt niet uit.
Ik heb spijt dat ik Nederlands commentaar luister.. sxhakel zo wegquote:Op vrijdag 3 maart 2023 21:01 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
[..]
Vergeleken bij Jordan Stoltz is iedereen een krabbelaar
Die grap gaan we nog jaren horen ja.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 21:01 schreef Zorro het volgende:
Wie komt er Na Hyun Lee?
Zo, heb ik dat ook gehad.
Watte?quote:Op vrijdag 3 maart 2023 21:05 schreef Dale__Cooper het volgende:
[ afbeelding ]
Snelste rondjes op laagland.
plaatje doet het nietquote:Op vrijdag 3 maart 2023 21:05 schreef Dale__Cooper het volgende:
[ afbeelding ]
Snelste rondjes op laagland.
Voor een Japanse heeft Ina Gawa best een oerhollandsche voornaam.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 21:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die grap gaan we nog jaren horen ja.
26 hoog is prima rondje in deze luchtdruk, toch?quote:Op vrijdag 3 maart 2023 21:07 schreef Dale__Cooper het volgende:
Wel een goede opening, maar het rondje houdt hele seizoen al niet over.
Het was vooral de opening die matig was tot nu toe.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 21:10 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
26 hoog is prima rondje in deze luchtdruk, toch?
Wappiegenotquote:
Joquote:
Antoinette Rijpmaquote:
Het is prima hoor, maar niet de uitschieter voor goud denk ik. Ze heeft ook al eens 26,6 gereden.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 21:10 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Wie zei dat?quote:
Siemquote:
quote:
Ze hebben in Amerika geen verstand van schaatsenquote:
Voor de korte afstanden is de luchtdruk net van wat minder belang.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 21:10 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Andersom juist toch?quote:Op vrijdag 3 maart 2023 21:14 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Voor de korte afstanden is de luchtdruk net van wat minder belang.
Maar dat het een prima rondje is, dat klopt wel.
Hoe hoger de luchtdruk of hoe ijler de lucht, hoe moeizamer het gaat over langere afstanden.quote:
Hoe lager de luchtdruk, hoe ijler de lucht.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 21:17 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Hoe hoger de luchtdruk of hoe ijler de lucht, hoe moeizamer het gaat over langere afstanden.
Dacht ik.
Wim?quote:
Hoge luchtdruk is juist minder ijle lucht. Maar je ziet juist dat er op een 10 km een WR op een laaglandbaan kan worden gereden.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 21:17 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Hoe hoger de luchtdruk of hoe ijler de lucht, hoe moeizamer het gaat over langere afstanden.
Dacht ik.
Dat heeft er ook wel mee te maken met dat de 5/10 km heel weinig in Calgary/SLC gereden worden omdat die alleen op een afstandtoernooi of een allroundtoernooi gereden worden en dan 1x voor de WB ofzoquote:Op vrijdag 3 maart 2023 21:19 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hoge luchtdruk is juist minder ijle lucht. Maar je ziet juist dat er op een 10 km een WR op een laaglandbaan kan worden gereden.
Adaquote:
Maar dat geldt net zo goed voor de laaglandbanen. Je ziet de schaatsers ook vaak op een hoop gaan op hoogte.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 21:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat heeft er ook wel mee te maken met dat de 5/10 km heel weinig in Calgary/SLC gereden worden omdat die alleen op een afstandtoernooi of een allroundtoernooi gereden worden en dan 1x voor de WB ofzo
Bob de Jong kan hierover meepratenquote:Op vrijdag 3 maart 2023 21:23 schreef Felagund het volgende:
[..]
Maar dat geldt net zo goed voor de laaglandbanen. Je ziet de schaatsers ook vaak op een hoop gaan op hoogte.
Die had in SLC 10 kilo aan muntjes bijquote:Op vrijdag 3 maart 2023 21:23 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Bob de Jong kan hierover meepraten
Ja, maar het was in het verleden (de tijd van de buitenbanen) altijd opvallend dat op banen als Göteborg en Heerenveen (zeeniveau), de tijden bij lage luchtdruk verhoudingsgewijs vooral goed waren op de langere afstanden.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 21:17 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Hoe lager de luchtdruk, hoe ijler de lucht.
Ja dat zeg ik dus, dat de luchtdruk minder van belang is op de lange afstanden. Omdat het verschil tussen hoogland en laaglandbanen relatief klein is.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 21:25 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ja, maar het was in het verleden (de tijd van de buitenbanen) altijd opvallend dat op banen als Göteborg en Heerenveen (zeeniveau), de tijden bij lage luchtdruk verhoudingsgewijs vooral goed waren op de langere afstanden.
Op hooglandbanen waren de tijden over de lange afstanden verhoudingsgewijs minder goed.
Dat gebeurde ook bij atletiek.
Vandaar dat ik altijd meende dat de invloed van luchtdruk vooral merkbaar was bij de langere afstanden.
Maar goed, ik was nooit goed in exacte vakken.
Dus het is toegestaan om luidkeels om dit geleuter te lachen.
Nog meer make-up als normaal?quote:
Lagere luchtdruk = minder zuurstof. Dat is een nadeel op de langere afstanden.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 21:25 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ja, maar het was in het verleden (de tijd van de buitenbanen) altijd opvallend dat op banen als Göteborg en Heerenveen (zeeniveau), de tijden bij lage luchtdruk verhoudingsgewijs vooral goed waren op de langere afstanden.
Op hooglandbanen waren de tijden over de lange afstanden verhoudingsgewijs minder goed.
Dat gebeurde ook bij atletiek.
Vandaar dat ik altijd meende dat de invloed van luchtdruk vooral merkbaar was bij de langere afstanden.
Maar goed, ik was nooit goed in exacte vakken.
Dus het is toegestaan om luidkeels om dit geleuter te lachen.
Ik neem aan dat hij die Beune ook nog even flink aanpakt. Want hoe belachelijk de regel ook is. Dit weet je van tevoren en mag niet gebeuren in de topsport.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 22:15 schreef Fietsertje70 het volgende:
Had de KNSB niet al 5 jaar geleden Rintje als bondscoach moeten aanstellen? Eindelijk iemand die dat chagrijnige wijf eruit durft te laten.
Net bed uit. Wat is er gebeurd? Praat me even bij.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 23:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat hij die Beune ook nog even flink aanpakt. Want hoe belachelijk de regel ook is. Dit weet je van tevoren en mag niet gebeuren in de topsport.
Femke 500 goud ...quote:Op vrijdag 3 maart 2023 23:43 schreef tong80 het volgende:
[..]
Net bed uit. Wat is er gebeurd? Praat me even bij.Vandaag ook weer drama?
Nederland DQ op de teamsprint bij de dames vanwege een ontblote enkel bij Beune. Ze waanden zich al wereldkampioen.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 23:43 schreef tong80 het volgende:
[..]
Net bed uit. Wat is er gebeurd? Praat me even bij.Vandaag ook weer drama?
Ik had een wedstrijd vanavond, maar blij dat ik het heb teruggekeken. Dit kan zomaar een treble worden met 2 baanrecordsquote:Op zaterdag 4 maart 2023 00:10 schreef Aguero het volgende:
Stolz
Wat een rit, wat een ronde, wat een bocht![]()
Nee die pak je niet aan. Daar zeg je tegen dat het kan gebeuren.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 23:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat hij die Beune ook nog even flink aanpakt. Want hoe belachelijk de regel ook is. Dit weet je van tevoren en mag niet gebeuren in de topsport.
quote:Op zaterdag 4 maart 2023 07:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nee die pak je niet aan. Daar zeg je tegen dat het kan gebeuren.
Leren door ervaren....het zal haar echt niet meer gebeuren.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 23:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat ook weer niet, dat doe je bij fjes voetbal misschien.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 07:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nee die pak je niet aan. Daar zeg je tegen dat het kan gebeuren.
Eerste reactie na zo'n blunder is wel vaak 'het ligt niet aan mij!!!' (zo ook bij Beune gisteren) en dat getuigt niet bepaald van veel zelfreflectie + je benadeelt twee ploeggenoten. Maar goed, je kunt er ook niet heel veel meer aan doen.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 08:26 schreef Malavita het volgende:
[..]
Dat ook weer niet, dat doe je bij fjes voetbal misschien.
Er is een tussenweg waarbij je iemand best erop kan aanspreken en daarnaast kan motiveren op hetzelfde moment.
Ik vermoed dat ze al genoeg gestraft is.quote:
niet gezien, maar zoiets kan ook gewoon uit teleurstelling worden gezegd.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 08:31 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Eerste reactie na zo'n blunder is wel vaak 'het ligt niet aan mij!!!' (zo ook bij Beune gisteren) en dat getuigt niet bepaald van veel zelfreflectie + je benadeelt twee ploeggenoten. Maar goed, je kunt er ook niet heel veel meer aan doen.
Dat is zo.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 08:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ze al genoeg gestraft is.
Dan heb je dat gesprek ipv afbranden.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 08:31 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Eerste reactie na zo'n blunder is wel vaak 'het ligt niet aan mij!!!' (zo ook bij Beune gisteren) en dat getuigt niet bepaald van veel zelfreflectie + je benadeelt twee ploeggenoten. Maar goed, je kunt er ook niet heel veel meer aan doen.
Gelukkig kunnen we hem dit weekend nog twee keer zien schroeien.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 02:25 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik had een wedstrijd vanavond, maar blij dat ik het heb teruggekeken. Dit kan zomaar een treble worden met 2 baanrecords
Ook erg mooi voor Kok en de TP mannen. Die diskwalificatie bij de vrouwen
baanrecords en persoonlijke records voor hem dan? Zie dat niet gebeuren.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 10:45 schreef Aguero het volgende:
[..]
Gelukkig kunnen we hem dit weekend nog twee keer zien schroeien.
1.06,xx en 1.42,xx?
e:
De Canadezen van CBC waren een beetje enthiouiast bij de opening van Murakami en het rondje van Stolz.
https://streamable.com/wj2ojn
Denk het ook niet...luchtdruk is nog steeds aan de hoge kant (1022 mbar)quote:Op zaterdag 4 maart 2023 11:17 schreef Malavita het volgende:
[..]
baanrecords en persoonlijke records voor hem dan? Zie dat niet gebeuren.
Ik doe het niet voor minder. Barrieres zijn er om gebroken te worden.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 11:46 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Denk het ook niet...luchtdruk is nog steeds aan de hoge kant (1022 mbar)
Waarom niet? Begin van het seizoen viel ie op de 1000m in Heerenveen en op de 1500m worstelde hij met z'n schema. Als ie gewoon voluit durft te schaatsen kan ie zeker baanrecords rijden. Vandaag alvast een ideale loting tegen Otterspeer.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 11:17 schreef Malavita het volgende:
[..]
baanrecords en persoonlijke records voor hem dan? Zie dat niet gebeuren.
De Canadese Jose Beensquote:Op zaterdag 4 maart 2023 10:45 schreef Aguero het volgende:
[..]
1.06,xx en 1.42,xx?
e:
De Canadezen van CBC waren een beetje enthiouiast bij de opening van Murakami en het rondje van Stolz.
Op de Twitters maar met een VPN kan je op de website ook alles terugkijken.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 11:58 schreef hhh38 het volgende:
[..]
De Canadese Jose Beens
Wel grappig om eens niet-onderkoelde vrouwen te horen ipv Herbert voor wie het allemaal te snel gaat en Erik van Dijk die überhaupt maar wat roept.
Waar vond je dit trouwens?
Al die overacting. Do normal man.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 10:45 schreef Aguero het volgende:
[..]
1.06,xx en 1.42,xx?
e:
Wat een gekrijs, dat is ook weer niet nodig.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 10:45 schreef Aguero het volgende:
[..]
1.06,xx en 1.42,xx?
e:
https://streamable.com/wj2ojne
En dan vonden wij ONZE commentatoren al irritant.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 12:17 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wat een gekrijs, dat is ook weer niet nodig.
vast wel. En zo veel geks zei die niet toch?quote:Op zaterdag 4 maart 2023 13:31 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
In the heat of the moment. Hopelijk.
Wat zei die?quote:
Ik vond het wat flauw. Regels zijn regels, en je kunt het ermee eens zijn of niet, je hebt je er wel aan te houden.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 13:32 schreef Malavita het volgende:
[..]
vast wel. En zo veel geks zei die niet toch?
Je kunt ook niet het hele seizoen hierop diskwalificeren en dan dit maar laten gaan omdat het een winnende rit van Nederland in Nederland is.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 13:34 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Ik vond het wat flauw. Regels zijn regels, en je kunt het ermee eens zijn of niet, je hebt je er wel aan te houden.
Als je eigen rijdster dan de fout in gaat, vind ik het heel flauw om het dan op de scheidsrechter af te schuiven.
Bij de vrouwen ja, o.a. op de 5000 meter, weet niet of ze bij de massastart er ook bij is.quote:
En terecht...hij werd daar van de sokken geredenquote:Op zaterdag 4 maart 2023 13:43 schreef Felagund het volgende:
Volgen mij was dat geen sorry maar een woedende reactie.
Goed nieuws, de finales zijn aan het eind!quote:Op zaterdag 4 maart 2023 13:40 schreef Nober het volgende:
Doe deze kermisnummers aan het eind van de dag.
Vandaag weten ze wel wat een officiële waarschuwing is. Of hebben de heren een andere scheidsrechter?quote:
het ging meer om het consequent regels volgen toch?quote:Op zaterdag 4 maart 2023 13:34 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Ik vond het wat flauw. Regels zijn regels, en je kunt het ermee eens zijn of niet, je hebt je er wel aan te houden.
Als je eigen rijdster dan de fout in gaat, vind ik het heel flauw om het dan op de scheidsrechter af te schuiven.
Is Garry Connelly actief bij de ISU?quote:Op zaterdag 4 maart 2023 13:51 schreef Faraday01 het volgende:
Jonge jonge, rot op met die waanzinnige regels
Natuurlijk niet. Zoiets werkt eerder andersom. Dat kun je niet doen als Nederlandse scheidsrechter bij een Nederlandse ploeg in Nederland.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 13:36 schreef wimderon het volgende:
[..]
Onder andere dat er een Nederlandse scheidsrechter even zijn momentje wou pakken met de DQ.
Gezien de rest van het seizoen is dat ook precies wat er is gebeurdquote:Op zaterdag 4 maart 2023 13:53 schreef Malavita het volgende:
[..]
het ging meer om het consequent regels volgen toch?
Eens. Die eerste sprint zou je kunnen gevenquote:
Van die 2e moet ik nog even een herhaling zien.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 14:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Eens. Die eerste sprint zou je kunnen geven
Geen DQ dus? Zou ook wel overdreven zijn jaquote:Op zaterdag 4 maart 2023 14:04 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Van die 2e moet ik nog even een herhaling zien.
Oh het is officieel
Heel irritant, lijkt wel shorttrack.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 14:09 schreef SilverEyes het volgende:
De nieuwe teamonderdelen zijn wel voer voor discussie en drama
ENERVEREND zoals Henry het noemtquote:Op zaterdag 4 maart 2023 14:09 schreef SilverEyes het volgende:
De nieuwe teamonderdelen zijn wel voer voor discussie en drama
Nee. Geen kids.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 14:31 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Heeft zij eigenlijk geen schaatsende kinderen?
Wie was er bij Jeroen?quote:Op zaterdag 4 maart 2023 15:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat een vreselijk ongemakkelijk item.
Stolzquote:
Smeding zou zomaar verrassend podium kunnen rijden straksquote:Op zaterdag 4 maart 2023 15:22 schreef wimderon het volgende:
Kersten en Smeding zijn op de brommer dit toernooi.
Ronde buizen, scherpe ijzers?quote:Op zaterdag 4 maart 2023 15:22 schreef wimderon het volgende:
Kersten en Smeding zijn op de brommer dit toernooi.
Dat ze er altijd naast zitten was al even duidelijkquote:Op zaterdag 4 maart 2023 15:27 schreef Aguero het volgende:
Kjeld verliest tijd.
''Hij zit er nu nog boven."
Wat een mooi weekendquote:
Kersten nog steeds op 1.quote:
Dat vroeg ik eerder dit seizoen ook alquote:Op zaterdag 4 maart 2023 15:38 schreef Felagund het volgende:
Heeft iemand überhaupt het wel eens gemeten hoe sterk die luchtcirculatie nu echt is en of het echt door de schaatsers komt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |