Werkkleding kan nog kleding met een FvD logo zijn (met dan minimaal bepaalde maten), geen idee wat ze dragen tijdens hun campagnes. Maar idd, voor die prijs zitten er waarschijnlijk gewoon maatpakken tussen.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 15:14 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Stukje zelfverrijking.
Baudet heeft inderdaad geen gezag meer binnenkortquote:Op zondag 5 maart 2023 11:32 schreef Weltschmerz het volgende:
Lubach moet wel vaker op FvD corvee van mevrouw Ollongren-Van Brekel. Die gezagsvriendelijke satire van de VPRO is sowieso beschamend.
Aftrekbaar van de belasting?quote:Op vrijdag 3 maart 2023 15:14 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Stukje zelfverrijking.
Waarom niet?quote:Op maandag 6 maart 2023 11:04 schreef -XOR- het volgende:
Ik vind het frame van Baudet als skere mislukte academicus die op Sywertiaanse wijze in de politiek een vernuftig zelfverrijkingsmodel heeft gecreerd een beetje dubieus en ik denk ook niet dat dat waar is.
Waarom niet?quote:Het lijkt mij ook niet de taak van een PO-programma, zelfs niet als satire om de motieven van Baudet op deze manier te kenschetsen.
Omdat de beschuldiging (het hoogste democratische platform oneigenlijk gebruiken voor financieel gewin) moreel gezien nogal een zware is. Die moet je harder kunnen maken dan Lubach nu doet, zeker voor de verkiezingen, anders lijkt het op het kaltstellen van een politieke partij.quote:
Dat Baudet om die reden (financieel) de politiek in gegaan is heeft hij volgens mij zelf gewoon toegegeven, in elk geval Otten heeft dat gezegd.quote:Op maandag 6 maart 2023 14:16 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Omdat de beschuldiging (het hoogste democratische platform oneigenlijk gebruiken voor financieel gewin) moreel gezien nogal een zware is. Die moet je harder kunnen maken dan Lubach nu doet, zeker voor de verkiezingen, anders lijkt het op het kaltstellen van een politieke partij.
Dat was gewoon al bekend van Baudet. Dat heeft Lubach niet bedacht.quote:Op maandag 6 maart 2023 14:16 schreef -XOR- het volgende:
Omdat de beschuldiging (het hoogste democratische platform oneigenlijk gebruiken voor financieel gewin) moreel gezien nogal een zware is.
Daarin (politicus is natuurlijk ook gewoon een baan) is hij dan bepaald niet de enige en dat is nog wat anders dan je Tweede Kamerlidmaatschap puur misbruiken als vehikel voor je bv.quote:Op maandag 6 maart 2023 14:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat Baudet om die reden (financieel) de politiek in gegaan is heeft hij volgens mij zelf gewoon toegegeven, in elk geval Otten heeft dat gezegd.
Omdat dit wel heel erg trash talking is over een politieke partij. Lubach suggereert vlak voor de PS-verkiezingen dat Baudet de politiek systematisch misbruikt ter zelfverrijking zonder dit echt hard te maken. Het lijkt me niet de bedoeling dat populaire programma's zich op zo'n manier invloed uitoefenen op verkiezingen. Het komt een beetje teveel op me over als "onderzoekjournalistiek om te lachen", daar moet je mee oppassen. Die redactie heeft op een gegeven moment een punt willen maken en is daarbij allerlei bewijs gaan zoeken.quote:Op maandag 6 maart 2023 14:27 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat was gewoon al bekend van Baudet. Dat heeft Lubach niet bedacht.
En waarom zou hij dat niet in een satirisch programma nog eens aan mogen stippen?
Ik vind het prima als ook satirische programma's zich daarmee bezig houden.quote:Op maandag 6 maart 2023 14:36 schreef -XOR- het volgende:
Dit soort 'ontmaskeringen' moeten zorgvuldig gebeuren door zembla of nieuwsuur, door gedegen onderzoeksjournalistiek.
De meeste andere zijn politicus uit passie, om iets te betekenen voor het land. Om het land de goede kant op te helpen. Ze zijn dan ook gegroeid in een partij vanaf vaak onbetaald vrijwilligerswerk via slecht betaalde gemeentelijke politiek naar de landelijke politiek. Dus nee, jouw stelling klopt niet echt. Baudet, die puur voor zichzelf in de politiek zit, is echt wel een uitzondering.quote:Op maandag 6 maart 2023 14:28 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Daarin (politicus is natuurlijk ook gewoon een baan) is hij dan bepaald niet de enige en dat is nog wat anders dan je Tweede Kamerlidmaatschap puur misbruiken als vehikel voor je bv.
Ik ben dan ook niet voor een verbod maar in een beschaafde democratie zouden publieke omroepen wel enige zelfmatiging mogen betrachten. Satirische programma's zijn niet bezig met waarheidsvinding maar willen de lachers op hun hand krijgen. Voor de kijker wordt het echter wel gepresenteerd als serieus en gedegen redactioneel onderzoek dat een beetje jolig wordt gebracht, terwijl dit echt niet zo is en daarvan dient de redactie (en producent en omroep) zich bewust te zijn.quote:Op maandag 6 maart 2023 14:55 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik vind het prima als ook satirische programma's zich daarmee bezig houden.
Is niks mis mee.
Kan en mag gewoon op de TV.
We leven niet in Turkije of Rusland.
Thierry heeft een veel te opgeblazen ego om er niet heilig van overtuigd te zijn dat zijn aanwezigheid in de landelijke politiek het allerbeste is voor het land.quote:Op maandag 6 maart 2023 15:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
De meeste andere zijn politicus uit passie, om iets te betekenen voor het land. (...)
Laat dat dan over aan Nieuwsuur en wees je als succesvol satirisch programma bewust van je macht, je rol en plek in het publiek bestel en van je beperkingen, zeker vlak voor verkiezingen.quote:En de jaarrekeningen laten genoeg geks zien. Geen DGA die zijn bedrijf laat betalen voor zijn verkeersboetes of maatpakken. Maar Baudet doet het lekker wel, met gemeenschapsgeld.
Als Baudet denkt zelf niks meer te winnen te hebben in de politiek, of buiten de politiek meer te kunnen halen, is hij gewoon weg.quote:Op maandag 6 maart 2023 15:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Thierry heeft een veel te opgeblazen ego om er niet heilig van overtuigd te zijn dat zijn aanwezigheid in de landelijke politiek het allerbeste is voor het land.
[..]
Onzin.quote:Op maandag 6 maart 2023 15:09 schreef -XOR- het volgende:
Ik ben dan ook niet voor een verbod maar in een beschaafde democratie zouden publieke omroepen wel enige zelfmatiging mogen betrachten. Satirische programma's zijn niet bezig met waarheidsvinding maar willen de lachers op hun hand krijgen. Voor de kijker wordt het echter wel gepresenteerd als serieus en gedegen redactioneel onderzoek dat een beetje jolig wordt gebracht, terwijl dit echt niet zo is en daarvan dient de redactie (en producent en omroep) zich bewust te zijn.
Er waren zelfs mensen die dachten op de Tegenpartij te kunnen stemmen. Een populair satirisch programma kan makkelijk een partij de goot in helpen.quote:Op maandag 6 maart 2023 15:16 schreef golfer het volgende:
[..]
Onzin.
Iedereen weet dat Lubach een satirisch programma is en die hebben het volste recht zo'n item te behandelen.
Zelfmatiging van een omroep is ook een vorm van censuur die uiterst ongewenst is in een 'beschaafde' democratie.
En kan je nu in gewoon Nederlands vertellen wat je hiermee bedoelt en wat dat te maken heeft met een satirisch programma die de bedoelingen van Baudet fileert?quote:Op maandag 6 maart 2023 15:29 schreef -XOR- het volgende:
... en niet in de simpele institutionalisering van een scheiding elkaar in bedwang houdende machten.
Lubach maakt een type 'satire' (als je het al zo moet noemen) waarbij hij vaak zeer serieuze onderwerpen onder de aandacht brengt, zie ook TTIP toen, of zijn aflevering over Schippers' echtgenoot die geld verdiende in de zorg. Zijn aflevering over de sleepwet zorgde zelfs voor een referendum. Waarom je hem nu plots de mond wil snoeren is mij een raadsel, hij is gewoon iemand die serieuze problemen aan de kaart brengt op zo'n manier dat hij veel mensen bereikt. Veel meer dan Zembla of Nieuwsuur.quote:Op maandag 6 maart 2023 15:29 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Er waren zelfs mensen die dachten op de Tegenpartij te kunnen stemmen.
Zelfmatiging is de kern van de liberaal-democratische mindset en het is in die mindset dat de "war of all against all" wordt opgelost, en niet in de simpele institutionalisering van een scheiding elkaar in bedwang houdende machten.
Dat zelfmatiging helemaal niet hetzelfde is als een soort censuur maar essentieel is voor een democratie. Als niemand deze betracht dan krijg je een soort neoliberale 'zitte-en-je-bek-houwe-democratie' die Rutte voorstaat (ik heb 50%+1 dus ik mag nu alles doen wat ik wil. Wil jij je zin krijgen moet je zorgen dat jij een meerderheid haalt).quote:Op maandag 6 maart 2023 15:36 schreef golfer het volgende:
[..]
En kan je nu in gewoon Nederlands vertellen wat je hiermee bedoelt en wat dat te maken heeft met een satirisch programma die de bedoelingen van Baudet fileert?
Je schat de macht van satirische programma's te hoog in of je hebt een rijkelijke fantasie.quote:Op maandag 6 maart 2023 15:54 schreef -XOR- het volgende:
Lubach heeft de macht om partijen/politici te maken en te breken. Als hij dat ook daadwerkelijk doet voor de verkiezingen (op VVD/FvD/PVV) dan gaat straks WNL op de PvdA/GL jagen door volgende week een conferentie van Hans Teeuwen uit te zenden waarin deze Klaver met de grond gelijk maakt en krijg je een zelfde partizanenstrijd in de media (nota bene bij de publieke omroep) als in de VS, dat is ongezond.
Zeer serieuze onderwerpen, maar er zit geen journalistieke redactie die zich van journalistieke principes bedient, maar een stel cabaretiers die hun brood verdienen met grappen schrijven. Die zijn er niet op uit om een verhaal te brengen dat zo gewogen mogelijk de werkelijkheid dicht benadert, maar het moet geestig en punchy zijn. Wat daar niet binnen valt wordt weggelaten. Dat is geen manier om journalistiek te bedrijven, ondanks dat de show best een informatieve kant heeft. Zo vlak voor de verkiezingen karaktermoord plegen is een net iets te grote politieke inmenging voor een satirische show.quote:Op maandag 6 maart 2023 15:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Lubach maakt een type 'satire' (als je het al zo moet noemen) waarbij hij vaak zeer serieuze onderwerpen onder de aandacht brengt, zie ook TTIP toen, of zijn aflevering over Schippers' echtgenoot die geld verdiende in de zorg. Zijn aflevering over de sleepwet zorgde zelfs voor een referendum. Waarom je hem nu plots de mond wil snoeren is mij een raadsel, hij is gewoon iemand die serieuze problemen aan de kaart brengt op zo'n manier dat hij veel mensen bereikt. Veel meer dan Zembla of Nieuwsuur.
Dat valt dus wel mee, Lubach heeft blijkbaar gewoon een redactie die zich erg goed verdiept in serieuze onderwerpen, anders kan hij niet baanbrekend zijn op die onderwerpen. Zelfs zo erg, dat er zeer vaak kamervragen komen na zijn uitzendingen.quote:Op maandag 6 maart 2023 15:58 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zeer serieuze onderwerpen, maar er zit geen journalistieke redactie die zich van journalistieke principes bedient, maar een stel cabaretiers die hun brood verdienen met grappen schrijven. Die zijn er niet op uit om een verhaal te brengen dat zo gewogen mogelijk de werkelijkheid dicht benadert, maar het moet geestig en punchy zijn. Wat daar niet binnen valt wordt weggelaten. Dat is geen manier om journalistiek te bedrijven, ondanks dat de show best een informatieve kant heeft. Zo vlak voor de verkiezingen karaktermoord plegen is een net iets te grote politieke inmenging voor een satirische show.
Je er goed in kunnen verdiepen is een, maar om serieuze journalistiek te bedrijven moet je ook met een verhaal komen dat de werkelijke gang van zaken goed weergeeft, en dat is niet zozeer de opzet van dit programma. Dat maakt op zich niet uit en kan prima gedurende normale tijd, maar weerhoud jezelf dan rond verkiezingen van zulke harde aanvallen op partijen.quote:Op maandag 6 maart 2023 16:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat valt dus wel mee, Lubach heeft blijkbaar gewoon een redactie die zich erg goed verdiept in serieuze onderwerpen, anders kan hij niet baanbrekend zijn op die onderwerpen. Zelfs zo erg, dat er zeer vaak kamervragen komen na zijn uitzendingen.
Jij laat je te veel vangen door de vorm en ziet daardoor blijkbaar niet dat Lubach vaak genoeg gewoon serieuze journalistiek bedrijft met goed onderzoek.
Dat ja, waarbij het natuurlijk wel belangrijk is dat de feiten enigszins kloppen. Maar ik heb geen enkele reden om daar aan te twijfelen in dit geval.quote:Op maandag 6 maart 2023 15:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Lubach maakt een type 'satire' (als je het al zo moet noemen) waarbij hij vaak zeer serieuze onderwerpen onder de aandacht brengt, zie ook TTIP toen, of zijn aflevering over Schippers' echtgenoot die geld verdiende in de zorg. Zijn aflevering over de sleepwet zorgde zelfs voor een referendum. Waarom je hem nu plots de mond wil snoeren is mij een raadsel, hij is gewoon iemand die serieuze problemen aan de kaart brengt op zo'n manier dat hij veel mensen bereikt. Veel meer dan Zembla of Nieuwsuur.
Heb je ook maar één aanwijzing dat dit niet klopt? Of ben je gewoon boos omdat Baudet wordt ontmaskerd?quote:Op maandag 6 maart 2023 16:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Je er goed in kunnen verdiepen is een, maar om serieuze journalistiek te bedrijven moet je ook met een verhaal komen dat de werkelijke gang van zaken goed weergeeft, en dat is niet zozeer de opzet van dit programma. Dat maakt op zich niet uit en kan prima gedurende normale tijd, maar weerhoud jezelf dan rond verkiezingen van zulke harde aanvallen op partijen.
Ik vind @-XOR- wel een punt hebben op het vlak van timing, hij geeft zelf ook aan geen probleem te hebben met de inhoud maar vooral met de timing van de uitzending.quote:Op maandag 6 maart 2023 16:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat ja, waarbij het natuurlijk wel belangrijk is dat de feiten enigszins kloppen. Maar ik heb geen enkele reden om daar aan te twijfelen in dit geval.
Boos dat Baudet wordt ontmaskerd? De man vertegenwoordigt een politieke visie die diametraal tegenover de mijne staat.quote:Op maandag 6 maart 2023 16:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Heb je ook maar één aanwijzing dat dit niet klopt? Of ben je gewoon boos omdat Baudet wordt ontmaskerd?
Je verwijt een tv programma dat ze aandacht geven aan een onderwerp op het moment dat er belangstelling voor is? Tja, dat vind ik op zijn zachtst gezegd een nogal vreemd verwijt.quote:Op maandag 6 maart 2023 16:29 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Boos dat Baudet wordt ontmaskerd? De man vertegenwoordigt een politieke visie die diametraal tegenover de mijne staat.
Ik weet niet of het klopt, ik weet echter wel dat een satirisch programma niet de juiste drager is voor een dergelijke boodschap (de suggestie dat Baudet zichzelf op Sywertsiaanse wijze verrijkt) vlak voor de verkiezingen aangezien er bijvoorbeeld geen wederhoor wordt toegepast. Een satirisch programma is niet louter bezig met waarheidsvinding en vertrekt vanuit een ander uitgangspunt. De redactie vertrekt vanuit een idee en gaat daar dan bewijs bij zoeken.
Had hij ditzelfde item een paar maanden eerder gemaakt dan had ik het totaal niet problematisch gevonden.
Ik zie niet in waarom we Baudet niet systematisch onschadelijk zouden maken, het is overduidelijk een landverrader.quote:Op maandag 6 maart 2023 16:29 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Boos dat Baudet wordt ontmaskerd? De man vertegenwoordigt een politieke visie die diametraal tegenover de mijne staat.
Ik weet niet of het klopt, ik weet echter wel dat een satirisch programma niet de juiste drager is voor een dergelijke boodschap (de suggestie dat Baudet zichzelf op Sywertsiaanse wijze verrijkt) vlak voor de verkiezingen aangezien er bijvoorbeeld geen wederhoor wordt toegepast. Een satirisch programma is niet louter bezig met waarheidsvinding en vertrekt vanuit een ander uitgangspunt. De redactie vertrekt vanuit een idee en gaat daar dan bewijs bij zoeken.
Had hij ditzelfde item een paar maanden eerder gemaakt dan had ik het totaal niet problematisch gevonden.
Ik vind dit een beetje onzinnig. Je mag leugenaars en oplichters alleen ontmaskeren op bepaalde momenten? Baudet heeft dit vooral aan zichzelf te danken. Als Lubach leugens zou verspreiden, dan zou je wel een punt hebben, maar dat is helemaal niet het geval.quote:Op maandag 6 maart 2023 16:29 schreef -XOR- het volgende:
En dat moet je dan even volkomen overbodig posten?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |