Tot nog toe alleen de reguliere rente binnengekregen, dus ben benieuwd, maar ik verwacht er niet te veel meer vanquote:Op dinsdag 7 maart 2023 17:08 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Dan mag je je handen dichtknijpen gezien de problemen waar hij in zit.
Ik lees net dit artikelquote:Op dinsdag 7 maart 2023 13:04 schreef obligataire het volgende:
[..]
Dat gaat ongetwijfeld gebeuren. Denk dat je de claimstichtingen straks voor het uitzoeken hebt
Ja, daar kon je inderdaad op wachten 😎quote:Op dinsdag 7 maart 2023 18:17 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Ik lees net dit artikel
https://www.ad.nl/economi(...)ingaanslag~acfc11f8/
Zwart/Wit?, We hebben toch tegenwoordig al kleurentv?quote:Op maandag 6 maart 2023 23:23 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Zo zwart wit blijkt het in de praktijk toch niet te zijn. Zo hoort het potje voor onderhoud van de VVE ook bij overige bezittingen. En zou dat ook belast worden met het hoge rendement.
Ondertussen zijn daar rechtszaken over gevoerd en heeft de rechter de belastingdienst in het ongelijk gesteld. Volgens het besluit van de rechter mag je dit VVE potje bij de spaartegoeden mag opvoeren ipv bij je beleggingen.
Probleem is dus dat de oude categorie Overige bezittingen vroeger niet uitmaakte of het daar onder gerekend werd, maar nu ineens onder het hoge tarief valt. En de belastingdienst vast houdt aan de oude indeling.
Zo zijn er meer situaties denkbaar die volgens de belastingdienst volgens de oude regels tot de overige bezittingen hoorden, maar waarschijnlijk bij de rechter de hoge heffing geen stand houden:
- Een lot waar een prijs op is gevallen.
- Geldbedrag op een derdenrekening van een notaris
- vruchtgebruik of beperkte eigendom van een spaarrekening
- door een erfenis verkregen rechten op roerende zaken die u zelf gebruikte
- En dus ook de wallets bij een financiėle partij die geen bank is.
Het worden nog onrustige fiscale jaren...
weet nog niet of ik hem doorrol?quote:Op dinsdag 7 maart 2023 17:03 schreef FrenkDeTank het volgende:
Pakken jullie de nieuwe CRE (Dongen) nog mee?
Ik ging er eigenlijk meer vanuit dat ze (sig) hun leven aan het beteren zijn en nu echte te late betaling melden (want dat deden ze dus een paar dagen geleden) en dus nu weer aangeven dat het opgelost is.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 16:19 schreef crowder07 het volgende:
[..]
Zo te zien wordt deze voortijdig afgelost. Immers normaal stuurt men nooit een mail van een te late maandelijkse betaling.
Niet tegen de huidige rente.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 17:03 schreef FrenkDeTank het volgende:
Pakken jullie de nieuwe CRE (Dongen) nog mee?
Inderdaad, rente is ook voor mij echt veel te laag. CRE heeft in het afgelopen jaar de rentes niet of nauwelijks mee laten bewegen met de markt.quote:
Eens. Tenzij er een soort algemene wijziging komt die zegt dat alle tegoeden die in redelijkheid gezien kunnen worden als spaargeld ook zo behandeld worden, zal er waarschijnlijk voor elke specifieke situatie (VVE reserve, derdenrekening notaris, crowdfundplatformwallet, etc) eerst een rechtszaak gevoerd en gewonnen moeten worden. Bij iets als de VVE reserve zijn er belangengroepen die zo'n zaak kunnen beginnen namens een grote groep mensen, maar de vraag is wie zo'n rechtszaak gaat beginnen in het geval van een "niche" casus als de crowdfundwallets. Veel particuliere rechtsbijstandverzekeringen sluiten belastingzaken sowieso uit.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 20:58 schreef tnhb het volgende:
Of je dat ook zomaar en op welke grond kunt vertalen naar de "wallets/rekening courant" zal moeten blijken en is geen standaard automatisme
Ik doe ook niet meer mee. Zowel door hun gebrekkige communicatie en hoe ze handelen als door de rente. Ze zullen echt omhoog moeten, zeker ook als enige compensatie voor de ergernissen hahaquote:Op woensdag 8 maart 2023 08:49 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Inderdaad, rente is ook voor mij echt veel te laag. CRE heeft in het afgelopen jaar de rentes niet of nauwelijks mee laten bewegen met de markt.
Mevrouw Lagarde heeft recentelijk nog aangekondigd dat de ECB-rente in maart weer een 0,5% omhoog gaat en dat er op termijn zeker nog meer verhogingen aan komen.
Zo zie ik het niet verwerkt in het aflosschema nu.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 16:19 schreef crowder07 het volgende:
[..]
Zo te zien wordt deze voortijdig afgelost. Immers normaal stuurt men nooit een mail van een te late maandelijkse betaling.
Nee want het loyaliteitsprogramma is niet van toepassing volgens de pitchquote:Op woensdag 8 maart 2023 10:19 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:
Zou een investering in het guesthouse wel gewoon meetellen in het bereiken van de volgende ( diamant 😋) status in het loyaliteits programma ondanks dat die korting er niet op van toepassing is?
Dat lijkt mij niet maar je zou het even kunnen navragen. Dan kan je gelijk vragen waarom Collin zo hun best lijken te doen om nog zo min mogelijk projecten met deze korting aan te biedenquote:Op woensdag 8 maart 2023 10:19 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:
Zou een investering in het guesthouse wel gewoon meetellen in het bereiken van de volgende ( diamant 😋) status in het loyaliteits programma ondanks dat die korting er niet op van toepassing is?
Geld een maand vast houden en geen rentevergoeding, daar kun je ook wel iets van vinden....quote:Op woensdag 8 maart 2023 10:21 schreef Crowdmeister het volgende:
Het geld van (erven)Kroot bij CCF is teruggestort in de wallet. Nog geen mail gezien waarom de lening niet door gaat.
Daar baal ik ook van (had hem flink meegenomen) maar kan natuurlijk een keer gebeuren. Er zal vast vandaag een mail over volgen.quote:Op woensdag 8 maart 2023 10:21 schreef Crowdmeister het volgende:
Het geld van (erven)Kroot bij CCF is teruggestort in de wallet. Nog geen mail gezien waarom de lening niet door gaat.
Daar is de update:quote:Op woensdag 8 maart 2023 10:21 schreef Crowdmeister het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Linkje:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Linkje even weggehaald zodat bestaande investeerders eerst even rustig kunnen lezen en eventueel investeren.
[ Bericht 4% gewijzigd door Horsemen op 08-03-2023 10:38:01 ]
Mail is intussen binnen. Ga ik even goed lezen.quote:Op woensdag 8 maart 2023 10:26 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Daar baal ik ook van (had hem flink meegenomen) maar kan natuurlijk een keer gebeuren. Er zal vast vandaag een mail over volgen.
Dank voor je bericht en excuus voor de verwarring. Het betreft hier een reguliere termijn voor de maand februari. Dit project is nog lopend.quote:Op woensdag 8 maart 2023 10:05 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Zo zie ik het niet verwerkt in het aflosschema nu.
Ik denk dat het een gewone maandtermijn is. Ik mail SIG even
https://www.collincrowdfund.nl/e-kroot-grondwerk-en-bestratingen/quote:Op woensdag 8 maart 2023 10:35 schreef Faraday01 het volgende:
Ik heb de eerdere pitch nu niet bij de hand maar ik vermoed dat de dekking een stuk minder is en grotendeels 2e in rang. Er ontbreekt ook een duidelijke exitmogelijkheid aangezien er niets afgelost wordt en er geen ruimte in de exploitatie zit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |