Yes, weer gezeik en drama om zo'n kut bandje. Het weekend van Ajax - Feyenoord.quote:Aanvoerders in de Eredivisie en Keuken Kampioen Divisie dragen in het weekend van 17 tot en met 19 maart opnieuw een OneLove-band. De KNVB heeft aangekondigd dat er dan een campagne wordt gevoerd, voor de Internationale Dag tegen Racisme en Discriminatie op 21 maart.
Dat treurige gedrag mag inderdaad wel eens afgelopen zijn. Het zou me écht tegenvallen.quote:Op donderdag 2 maart 2023 13:53 schreef onlogisch het volgende:
Hopelijk zijn er geen flauwe aanvoerders die deze band weigeren te dragen
quote:Op donderdag 2 maart 2023 13:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat treurige gedrag mag inderdaad wel eens afgelopen zijn. Het zou me écht tegenvallen.
En ik hoop ook dat clubs daar stevig tegen optreden als het toch gebeurt en dus niet laaghartig dan maar een ander aanvoerder maken voor die ene keer oid.
Heel het Nederlandse voetbal loopt te hoop tegen Qatar en de mensenrechtensituatie daar. Maar zo’n gebaar in Nederland is dan te moeilijk voor sommigen? Nee. Dat gaat er bij mij niet in.quote:Op donderdag 2 maart 2023 14:03 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Hopelijk doen sowieso dezelfde aanvoerders wederom niet mee aan deze ongein.
De situaties in Qatar en Nederland verschillen ook nogal.quote:Op donderdag 2 maart 2023 14:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heel het Nederlandse voetbal loopt te hoop tegen Qatar en de mensenrechtensituatie daar. Maar zo’n gebaar in Nederland is dan te moeilijk voor sommigen? Nee. Dat gaat er bij mij niet in.
Het is gewoon lekker de makkelijkste weg opzoeken, zo'n bandje.quote:Op donderdag 2 maart 2023 14:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heel het Nederlandse voetbal loopt te hoop tegen Qatar en de mensenrechtensituatie daar. Maar zo’n gebaar in Nederland is dan te moeilijk voor sommigen? Nee. Dat gaat er bij mij niet in.
Natuurlijk is het makkelijk en veel te weinig. Helemaal mee eens. Alleen als je dat al weigert dan wil je dus zelfs het makkelijke al niet doen.quote:Op donderdag 2 maart 2023 15:12 schreef boskameel het volgende:
[..]
Het is gewoon lekker de makkelijkste weg opzoeken, zo'n bandje.
Pak discriminatie gewoon echt hard aan, in plaats van zo'n symbolisch flutbandje te laten dragen. Lekker veilig en makkelijk, en ophef hierover levert ook flink aandacht op, maar uiteindelijk gebeurt er geen reet. Mensen gaan niet ineens anders denken door zo'n bandje omdat van Dijk of iemand dit draagt. Hoeveel campagnes er vanuit de knvb ook komen.
Is het nou echt daadwerkelijk afgenomen door dit soort makkelijke acties de afgelopen jaren? Nee, het is alleen maar een groter maatschappelijk probleem geworden omdat ze zo hard lopen te pushen. En iedereen die het hier niet mee eens is ook direct weg te zetten als racist, waardoor je nog meer weerstand krijgt.
Pak de problemen eens echt aan, vervolg mensen, verhoog straffen en laat er consequenties zijn, doe wat meer dan een campagne en achterover leunen.
Je kunt het ook omdraaien: een statement maken door niet aan deze poppenkast mee te doen, tot ze daadwerkelijk actie gaan ondernemen. Want principes, die laat de knvb makkelijk vallen als het om geld gaat, kijk naar het wk. Hierdoor kweek je ook 0 sympathie en, niet om het feit dat ik er nou zo "voor discriminatie" ben.quote:Op donderdag 2 maart 2023 15:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Natuurlijk is het makkelijk en veel te weinig. Helemaal mee eens. Alleen als je dat al weigert dan wil je dus zelfs het makkelijke al niet doen.
Alleen is dat niet de reden en dat weet jij ook wel...quote:Op donderdag 2 maart 2023 15:25 schreef boskameel het volgende:
[..]
Je kunt het ook omdraaien: een statement maken door niet aan deze poppenkast mee te doen, tot ze daadwerkelijk actie gaan ondernemen. Want principes, die laat de knvb makkelijk vallen als het om geld gaat, kijk naar het wk. Hierdoor kweek je ook 0 sympathie en, niet om het feit dat ik er nou zo "voor discriminatie" ben.
Ik begrijp ook wel dat er mensen zijn waarbij dit niet de reden is, en die zijn er ook een hoop. Echter worden de mensen die dus in de andere groep zitten ook in dit hoekje gedrukt. En zie daar, nog minder sympathie, waardoor de knvb nog meer gaat pushen "dat het echt zo nodig is".quote:Op donderdag 2 maart 2023 15:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Alleen is dat niet de reden en dat weet jij ook wel...
Het doel van deze actie lijkt mij niet zo zeer het direct tegengaan van fysiek en verbaal geweld, maar meer het ervoor zorgen dat voetbalmensen met homoseksuele gevoelens zich geaccepteerd voelen binnen de voetbalgemeenschap. In dat opzicht lijkt zo'n actie me gewoon een prima middel.quote:Op donderdag 2 maart 2023 15:12 schreef boskameel het volgende:
[..]
Het is gewoon lekker de makkelijkste weg opzoeken, zo'n bandje.
Pak discriminatie gewoon echt hard aan, in plaats van zo'n symbolisch flutbandje te laten dragen. Lekker veilig en makkelijk, en ophef hierover levert ook flink aandacht op, maar uiteindelijk gebeurt er geen reet. Mensen gaan niet ineens anders denken door zo'n bandje omdat van Dijk of iemand dit draagt. Hoeveel campagnes er vanuit de knvb ook komen.
Is het nou echt daadwerkelijk afgenomen door dit soort makkelijke acties de afgelopen jaren? Nee, het is alleen maar een groter maatschappelijk probleem geworden omdat ze zo hard lopen te pushen. En iedereen die het hier niet mee eens is ook direct weg te zetten als racist, waardoor je nog meer weerstand krijgt.
Pak de problemen eens echt aan, vervolg mensen, verhoog straffen en laat er consequenties zijn, doe wat meer dan een campagne en achterover leunen.
Dat werkt niet met een bandje.quote:Op donderdag 2 maart 2023 15:40 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Het doel van deze actie lijkt mij niet zo zeer het direct tegengaan van fysiek en verbaal geweld, maar meer het ervoor zorgen dat voetbalmensen met homoseksuele gevoelens zich geaccepteerd voelen binnen de voetbalgemeenschap. In dat opzicht lijkt zo'n actie me gewoon een prima middel.
quote:Op donderdag 2 maart 2023 13:53 schreef onlogisch het volgende:
Hopelijk zijn er geen flauwe aanvoerders die deze band weigeren te dragen
Net zoals Tadic.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 09:13 schreef RamboDirk het volgende:
Onzekere closet gay Cuckcu zal wel weer weigeren
[ afbeelding ]
Burak Yilmaz altijd nr1
Prima OP @Scrummiequote:Op donderdag 2 maart 2023 13:31 schreef Scrummie het volgende:
https://www.vi.nl/nieuws/(...)dens-nieuwe-campagne
[..]
Yes, weer gezeik en drama om zo'n kut bandje. Het weekend van Ajax - Feyenoord.
quote:Op zondag 19 maart 2023 21:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Had hem wel om, half verstopt onder een andere. Maar wel duidelijk zichtbaar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |