Dat hangt van je referentiekader af. De plekken in het land waar je meer verdient, zijn ook de plekken waar je doorgaans meer geld kwijt bent aan bijvoorbeeld diverse woonlasten.quote:Op donderdag 2 maart 2023 22:28 schreef kanovinnie het volgende:
Ik vraag me eerder af waar je al je geld aan uitgeeft als je denkt zoveel nodig te hebben. Dan heb je dus blijkbaar geen idee wat geld waard is en waar het naar toe gaat. Zo komen dus die grootverdieners in dubbeltje op z'n kant
En zeker in deze tijd ben je eigenlijk gek om niet van baan te wisselen als je twijfelt/niet helemaal op je plek zit.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 06:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het viel me toen pas op dat veel banen slecht verdienen. Als je de superrijken buiten beschouwing laat, is de kloof tussen een kantoorbaan voor een hoogopgeleide (bijv. als adviseur) en een niet-kantoorbaan (bijv. als hovenier) erg groot.
Dat hangt nogal van je werkveld af, denk je niet? Ik denk niet dat een buschauffeur of een verpleegkundige dit met je eens is. Of een leraar.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 08:21 schreef Jor_Dii het volgende:
Dan kom je er vaak heel snel achter dat je jarenlang echt onderbetaald bent en er makkelijk 500-1000¤ netto bij kunt krijgen in de maand.
Zeker, sommige werkgebieden zitten vast in hun loonschalen/CAO's.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 08:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat hangt nogal van je werkveld af, denk je niet? Ik denk niet dat een buschauffeur of een verpleegkundige dit met je eens is. Of een leraar.
Ik ben benieuwd welke organisatie mij 1000 meer gaat betalen als psycholoog waarbij ik al aan de top van de schaal zitquote:Op vrijdag 3 maart 2023 08:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En zeker in deze tijd ben je eigenlijk gek om niet van baan te wisselen als je twijfelt/niet helemaal op je plek zit.
Dan kom je er vaak heel snel achter dat je jarenlang echt onderbetaald bent en er makkelijk 500-1000¤ netto bij kunt krijgen in de maand.
Het blijft een gok en spannend, maar ik kan het iedereen aanraden.
Maar zelfs als je in een hoogopgeleide bubbel zit, dan kun je toch nog steeds wel bedenken dat een bruto inkomen van 100k (samen) niet slecht is en dat in je eentje 60k niet "heel weinig" is? Dat is toch gewoon een kwestie van algemene kennis.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 06:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat snap ik wel. Ik zit ook in die hogeropgeleidenbubble en de bedragen die je noemt zijn in de Randstad normaal. Je behoort dan echt niet tot de top 1-2%. Maar ik heb de afgelopen jaren regelmatig gekeken gekeken naar salarissen in andere vakgebieden omdat ik niet blij was met m'n werk. Het viel me toen pas op dat veel banen slecht verdienen. Als je de superrijken buiten beschouwing laat, is de kloof tussen een kantoorbaan voor een hoogopgeleide (bijv. als adviseur) en een niet-kantoorbaan (bijv. als hovenier) erg groot.
Bij functies met vaste schalen ligt dat wat lastiger ja.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 09:08 schreef ZarB het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd welke organisatie mij 1000 meer gaat betalen als psycholoog waarbij ik al aan de top van de schaal zit
Wij werken beide 32. Willen zelfs naar 20-24.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 09:29 schreef arvensis het volgende:
Bij ons is fulltime 36 uur. Sinds begin dit jaar werk ik 32 uur. De jaren daarvoor 28 uur i.v.m. (onbetaald) ouderschapsverlof. Alleen het eerste jaar heb ik fulltime gewerkt.
Ik vind 32 uur prima zo. Denk niet dat ik snel naar 36 zal gaan. M’n man werkt wel 40 uur helaas.
Heerlijk als dat kan! Ik merkte dat mijn werk te veel was om eigenlijk in 28 uur uit te kunnen voeren, dus ik moest wel. En financieel was het ook nodig.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 09:29 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Wij werken beide 32. Willen zelfs naar 20-24.
Wat doet dat met je financiële situatie of is dat nog onduidelijk? En in hoeverre zitten organisaties te wachten op mensen die 20-24u max willen werken?quote:Op vrijdag 3 maart 2023 09:29 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Niks is vast als ze je willen....quote:Op vrijdag 3 maart 2023 09:24 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Bij functies met vaste schalen ligt dat wat lastiger ja.
Nee, zo werkt dat niet bij vastgestelde loonschalen.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 09:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Niks is vast als ze je willen....
Uit ervaring weet ik zeker van wel.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 09:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, zo werkt dat niet bij vastgestelde loonschalen.
Wij werken allebei 20-24. Dan verdien je uiteraard minder dan met 36-40, maar procentueel hou je wel meer over van je bruto salaris (ook afhankelijk van de hoogte van je salaris natuurlijk).quote:Op vrijdag 3 maart 2023 09:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat doet dat met je financiële situatie of is dat nog onduidelijk? En in hoeverre zitten organisaties te wachten op mensen die 20-24u max willen werken?
Oh ja. Nee, dan is het zo.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 09:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Uit ervaring weet ik zeker van wel.
Probleem is MEER gaan werken KOST ons geld ivm kinderopvang. Dus meer werken levert netto 0 op.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 09:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat doet dat met je financiële situatie of is dat nog onduidelijk? En in hoeverre zitten organisaties te wachten op mensen die 20-24u max willen werken?
Het punt is vaak dat werkgevers mensen niet graag genoeg willen.quote:
Het punt is dat jij waarschijnlijk aan loonschalen bij bedrijven denkt en niet aan loonschalen bij (semi)overheid. Dat is een wereld van verschil.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 10:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Het punt is vaak dat werkgevers mensen niet graag genoeg willen.
Lijkt mij ook wel lekker, maar dan moet ik ander werk gaan zoeken. Minder dan 32 is niet echt een optie bij m’n huidige werkgever.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 09:29 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ah werken bij een publieke instelling komt niet voor in mijn gedachte inderdaad. Die willen namelijk geen werknemers maar slaven.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 10:48 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Het punt is dat jij waarschijnlijk aan loonschalen bij bedrijven denkt en niet aan loonschalen bij (semi)overheid. Dat is een wereld van verschil.
Logische afweging dan om te maken.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 10:16 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Probleem is MEER gaan werken KOST ons geld ivm kinderopvang. Dus meer werken levert netto 0 op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |