Mijn ervaring is dan weer anders (ICT). De werkdruk / salarisverhoging is in dat vakgebied best wel relaxed bij de overheid.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 10:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ah werken bij een publieke instelling komt niet voor in mijn gedachte inderdaad. Die willen namelijk geen werknemers maar slaven.
Dat is mijn ervaring ook. Ik verdien in m'n eentje geen 100k per jaar maar ik werk 32 uur, geen minuut meer. Werkdruk is prima te doen. Geen sociale semi gezellige verplichtingen met collega's, geen bullshit bingo, geen "kerol kijk mij dan in mijn nieuwe Q7" types en al helemaal geen gesprekken over salaris.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 10:54 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dan weer anders (ICT). De werkdruk / salarisverhoging is in dat vakgebied best wel relaxed bij de overheid.
Ook bij (semi)overheid kan je een markttoelage krijgen van 10% van je bruto salaris. Ik heb dinsdag een aanbod geaccepteerd van laatste trede bij schaal + toelage.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 10:48 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Het punt is dat jij waarschijnlijk aan loonschalen bij bedrijven denkt en niet aan loonschalen bij (semi)overheid. Dat is een wereld van verschil.
Blijkbaar heb jij andere voorwaarden dan ik. Dat is mooi, want anders zou daar niemand werken.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 10:54 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dan weer anders (ICT). De werkdruk / salarisverhoging is in dat vakgebied best wel relaxed bij de overheid.
Als ik jouw posts over salarissen heb gezien sluiten jouw voorwaarden prima aan bij de Rijksoverheid.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 12:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Blijkbaar heb jij andere voorwaarden dan ik. Dat is mooi, want anders zou daar niemand werken.
Ik snap dan ook niet dat we (in sectoren waar het kan) overgaan op de 6-urige werkdag zoals in Zweden/Scandinavië.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 16:08 schreef Tingo het volgende:
Er zijn heel veel onderzoek en statistiek te zien/lezen dat part-time workers meer productief zijn.
Voor een sociale huurwoning kom ik nooit meer in aanmerking. Twintig jaar ingeschreven gestaan, maar nooit het geluk gehad iets te krijgen. Ik vind het eerlijk gezegd juist luxe als mensen al die voordeeltjes krijgen, want ik heb het altijd zelf voor elkaar moeten boksen, zonder al die extraatjes, subsidies en toeslagen.quote:Op donderdag 2 maart 2023 23:48 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Ter vergelijking, voor mijn eengezinswoning gekocht voor ¤255.000 eind 2006 waren mijn bruto maandlasten rond de ¤650, bij een volledige hypotheek zou het bijna het dubbele zijn geweest, al zou ik die volledige hypotheek niet hebben gekregen met mijn salaris. Mijn hypotheek voor een eengezinswoning was jouw huur voor wonen met een huisgenoot.
Als alleenstaande met kinderen, een huur van ¤1200 en en netto inkomen van ¤2500 zou het nog moeten kunnen, maar het zal wel krap zijn en je kan niet veel sparen en geen of weinig buffer hebben voor onvoorziene uitgaven.
Waarom denk je zo zoveel mensen klagen? Klagen over de gestegen energieprijzen, de boodschappenm de hoge huren, dat ze niet kunnen kopen, wel moegen huren maar geen hyptheek kunnen krijgen waarbij de maandelijks lasten even hoog zijn als hun huur?
Maar hopelijk woont die alleenstaande met kinderen in een sociale huurwoning, dan betaal je geen ¤1200. Probleem is alleen dat er te weinig sociale huurwoningen zijn en de wachtlijst lang is waardoor velen wel gedwongen zijn te wonen in een duurdere huurwoning.
Het is heel fijn voor jou dat jij het zo goed hebt met je hoge salaris, maar de realiteit is dat heel veel mensen daar alleen maar van kunnen dromen. Die zitten niet in jouw bubble waarin een salaris van 5k of 7k bruto heel normaal is.
Precies, ik las dat in Amsterdam 25% van de mensen dit soort bedragen verdienen. Je kunt ook niet anders als je in de stad wil wonen, kinderen hebt en geen boomer bent, of steenrijke ouders hebt.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 06:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat snap ik wel. Ik zit ook in die hogeropgeleidenbubble en de bedragen die je noemt zijn in de Randstad normaal. Je behoort dan echt niet tot de top 1-2%. Maar ik heb de afgelopen jaren regelmatig gekeken gekeken naar salarissen in andere vakgebieden omdat ik niet blij was met m'n werk. Het viel me toen pas op dat veel banen slecht verdienen. Als je de superrijken buiten beschouwing laat, is de kloof tussen een kantoorbaan voor een hoogopgeleide (bijv. als adviseur) en een niet-kantoorbaan (bijv. als hovenier) erg groot.
Ik werk 32 uur per week maar hiernaast heb ik nog een eigen bedrijf, dus soms maak ik een week van 32 uur maar vaker is het 50+ of zelfs 90 uur bij deadlines. Ik denk dat als je werk je hobby is, en je het naar je plezier hebt, het niet uitmaakt hoeveel uren je draait. Mijn vaste 32 uur baan is trouwens ook niet 32 uur. Ik werk soms gewoon door, onbetaald. Het is geven en nemen soms. Ik stop soms ook eerder op de vrijdag. Het is denk ik ook een kwestie van financieel: kan het om minder te werken? De meeste mensen niet met modaal of daaronder. Ik zit denk ik in een luxepositie. Mijn eigen bedrijf is ook gewoon een spaarpotje, ik besteed de winst niet. Dus als dat bijvoorbeeld weg zou vallen, kan ik met 32 uur aan inkomen ook makkelijk leven. Als ik mijn bedrijf niet had gehad, had ik ook de keuze gemaakt om 32 uur te werken. Het geeft wat lucht in de week. Ik vind het ook niet meer echt van deze tijd om persé 40 uur te moeten werken.quote:Op woensdag 1 maart 2023 10:53 schreef Avelie het volgende:
Nederland is parttimeland bij uitstek. Vooral vrouwen werken massaal parttime in een betaalde baan, maar ook steeds meer mannen gaan in uren terug op hun werk, omdat dit hen beter uitkomt, of omdat ze voor hun eigen kinderen willen zorgen.
Zouden parttimers eigenlijk fulltime moeten werken volgens jou en waarom? Of is het prima als mensen hierin hun eigen keuzes maken? Zou onbetaald werk ook meegenomen moeten worden in het overzicht van gewerkte uren, of moet het onzichtbaar blijven, zoals dat nu vaak het geval is?
Werk jij zelf fulltime of parttime in een betaalde baan? Is dit een bewuste keuze? Denk je er wel eens over om meer of minder te gaan werken? Hoe staat je partner hierin (als je die hebt) Hoe is bij jullie het betaalde/onbetaalde werk verdeeld?
Kortom: wat zijn jouw ideeën omtrent parttime en fulltime (betaald) werk?
Ik heb eerst tien jaar 40-60 uur per week gewerkt. Mijn werk was mijn passie en wat ik het liefst deed, dus ik snap helemaal wat je bedoelt.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 19:10 schreef rosita1 het volgende:
[..]
Ik werk 32 uur per week maar hiernaast heb ik nog een eigen bedrijf, dus soms maak ik een week van 32 uur maar vaker is het 50+ of zelfs 90 uur bij deadlines. Ik denk dat als je werk je hobby is, en je het naar je plezier hebt, het niet uitmaakt hoeveel uren je draait. Mijn vaste 32 uur baan is trouwens ook niet 32 uur. Ik werk soms gewoon door, onbetaald. Het is geven en nemen soms. Ik stop soms ook eerder op de vrijdag. Het is denk ik ook een kwestie van financieel: kan het om minder te werken? De meeste mensen niet met modaal of daaronder. Ik zit denk ik in een luxepositie. Mijn eigen bedrijf is ook gewoon een spaarpotje, ik besteed de winst niet. Dus als dat bijvoorbeeld weg zou vallen, kan ik met 32 uur aan inkomen ook makkelijk leven. Als ik mijn bedrijf niet had gehad, had ik ook de keuze gemaakt om 32 uur te werken. Het geeft wat lucht in de week. Ik vind het ook niet meer echt van deze tijd om persé 40 uur te moeten werken.
Dat klinkt gewoonweg prima. Ik zou hetzelfde hebben gedaan: een combinatie dat je allebei werkt. Maar dat is dan ook puur vanuit mijn eigen gedachtegoed dat ik daar voldoening uit haal. Ik zou zelf niet fulltime moeder willen zijn. Ik heb toch een drang om mijn hersenen te blijven voeden, creatief te zijn enzovoorts.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 19:24 schreef Avelie het volgende:
[..]
Ik heb eerst tien jaar 40-60 uur per week gewerkt. Mijn werk was mijn passie en wat ik het liefst deed, dus ik snap helemaal wat je bedoelt.
Voor mij veranderde dit toen ik een kind kreeg. Niet dat ik minder ambitieus werd, maar ik wilde graag tijd doorbrengen met mijn kind ipv alleen foto's te krijgen van de opvang zonder dat ik zelf bij al die bijzondere momenten was.
Mijn man had hetzelfde, dus samen hebben we een plannetje bedacht om minder te gaan werken en toch voldoende inkomen te behouden. Daarvoor hebben we best wat aanpassingen moeten doen, maar dat was het meer dan waard.
Ik sluit niet uit dat ik in de toekomst weer fulltime of meer dan dat zou gaan werken, maar dat is puur omdat ik bijvoorbeeld een bedrijf wil opbouwen en daar plezier uithaal, niet omdat het financieel nodig is.
Eens!quote:Op vrijdag 3 maart 2023 20:07 schreef Avelie het volgende:
Ik vond overigens ft werken in mijn twintiger jaren een stuk relaxter, dan pt werken in combinatie met de zorg voor een baby en later baby en peuter in mijn dertiger jaren.
Het idee dat alleen een betaalde baan tijd en energie vraagt en zwaar kan zijn, is een fabeltje dat alleen in stand wordt gehouden door mensen die nog nooit voor een kind hebben gezorgd, of op een andere manier primair verantwoordelijk zijn geweest voor iemand die dag en nacht hulpbehoevend is (zonder weekends of vakanties).
Wereldvreemde borrelpraat dit...quote:Ik vind het eerlijk gezegd juist luxe als mensen al die voordeeltjes krijgen, want ik heb het altijd zelf voor elkaar moeten boksen, zonder al die extraatjes, subsidies en toeslagen.
klopt ook. 70k is heel gewoon voor een hoogopgeleid iemand, ook buiten de randstad. Velen hebben ook meer dan dat trouwens.quote:Op donderdag 2 maart 2023 07:34 schreef Avelie het volgende:
[..]
Interessant, ik wist dit echt niet. Wat verdienen veel mensen dan weinig... Ik heb me dat nooit zo gerealiseerd. Ik kreeg de indruk door onze eigen situatie en gesprekken met anderen dat 70k doorsnee is voor een hoogopgeleide en dat 140k dus doorsnee is voor een stel (iets minder, aangezien meestal een van de twee pt werkt).
Dus jij hebt ook in je jonge jaren nooit zorgtoeslag gekregen? Dus je hebt altijd veel verdiend al vanaf jong af aan?quote:Op vrijdag 3 maart 2023 19:01 schreef Avelie het volgende:
[..]
Voor een sociale huurwoning kom ik nooit meer in aanmerking. Twintig jaar ingeschreven gestaan, maar nooit het geluk gehad iets te krijgen. Ik vind het eerlijk gezegd juist luxe als mensen al die voordeeltjes krijgen, want ik heb het altijd zelf voor elkaar moeten boksen, zonder al die extraatjes, subsidies en toeslagen.
Tuurlijk is het fijn om meer te verdienen, maar dat betekent wel dat alles tien keer zo duur voor je is en je niks cadeau krijgt, dus alles vliegt er in dezelfde vaart uit als het erin komt. Zo werkt dat in Nederland.
Misschien dat ik daardoor denk dat ik minstens 2500 netto nodig zal hebben als alleenstaande met kinderen, ik reken namelijk niet op toeslagen en extraatjes, omdat ik dat nog nooit van mijn leven heb gehad.
Minder dan 3% verdient 70K en dat is dan velen? Ja het komt voor. Maar zo gebruikelijk als jij het stelt is het zeker niet.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 20:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
klopt ook. 70k is heel gewoon voor een hoogopgeleid iemand, ook buiten de randstad. Velen hebben ook meer dan dat trouwens.
Heb je een leidinggevende functie dan gaat het nog een stap hoger richting de 100k.
Maar rondkomen van 2500 netto, terwijl je huur 1200 euro is en de kinderopvang 500 euro en je geen recht hebt op huurtoeslag, zorgtoeslag, kindgebonden budget, combinatiekorting, alimentatie en weet ik veel wat nog meer, is natuurlijk iets totaal anders dan wanneer je gewend bent die voordeeltjes allemaal wel te krijgen.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 20:34 schreef Wiedanwel het volgende:
[..]
Wereldvreemde borrelpraat dit...
Voor de meesten zijn het geen voordeeltjes, die kúnnen het niet voor elkaar boksen zonder al die extraatjes, subsidies en toeslagen.
Niets weerhoudt jou er van om jezelf in dezelfde 'luxepositie' te manoeuvreren als je dat graag zou willen....
Hoeveel huur- en zorgtoeslag denk jij dat je krijgt met een salaris van rond de 2500 euro netto?quote:Op vrijdag 3 maart 2023 20:55 schreef Avelie het volgende:
[..]
Maar rondkomen van 2500 netto, terwijl je huur 1200 euro is en de kinderopvang 500 euro en je geen recht hebt op huurtoeslag, zorgtoeslag, kindgebonden budget, combinatiekorting, alimentatie en weet ik veel wat nog meer, is natuurlijk iets totaal anders dan wanneer je gewend bent die voordeeltjes allemaal wel te krijgen.
Dan kun je zo nog 1000 euro bij die 2500 optellen en betaal je maar 500 aan je sociale huurwoning en 100 euro aan de kinderopvang. Ja natuurlijk kom je op die manier rond.
Als alleenstaande met kinderen krijg je veel toeslagen, dat weet ik wel. Hoeveel het allemaal precies is, weet ik niet, want zoals gezegd heb ik nooit in die situatie verkeerd.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 20:56 schreef Redefine het volgende:
[..]
Hoeveel huur- en zorgtoeslag denk jij dat je krijgt met een salaris van rond de 2500 euro netto?
Een proefberekening kun je gewoon doen bij de belastingdienst etc. Dan had je kunnen weten dat iemand met een dergelijk inkomen geen zorgtoeslag krijgt. En dan is dit jaar de grens nog enorm verhoogt.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 21:01 schreef Avelie het volgende:
[..]
Als alleenstaande met kinderen krijg je veel toeslagen, dat weet ik wel. Hoeveel het allemaal precies is, weet ik niet, want zoals gezegd heb ik nooit in die situatie verkeerd.
35% van Nederland is hoogopgeleid en maar 3% verdiend meer dan 70k. Misschien verdiend dan toch niet al die hoogopgeleide mensen zo even 70-100k ? Land kan ook niet bestaan uit een stel managers....quote:Op vrijdag 3 maart 2023 20:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
klopt ook. 70k is heel gewoon voor een hoogopgeleid iemand, ook buiten de randstad. Velen hebben ook meer dan dat trouwens.
Heb je een leidinggevende functie dan gaat het nog een stap hoger richting de 100k.
Ah ja klopt. Zie dat het besteedbaar inkomen is. Maar dat betekend alsnog niet heel veel hoog opgeleiden zomaar even meer dan 70K bruto verdienen. En dan ook nog eens zonder leidinggevende functie zoals wordt genoemd...quote:Op vrijdag 3 maart 2023 21:26 schreef Vanyel het volgende:
Die 3% waar iedereen het over heeft, komt die uit de eerder geposte link?
Daar gaat het nl over besteedbaar inkomen. Ik weet niet wat ze daarvoor met je bruto inkomen doen, maar ik gok dat veel meer mensen 70k bruto verdienen dan 70k besteedbaar overhouden.
Maar werken is min of meer een verplichting in dit land, terwijl het bij elkaar neuken van een stel kinderen geheel eigen keuze is.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 21:34 schreef Redefine het volgende:
Maar goed om ook nog ontopic te zijn. Uiteraard zullen er altijd wel mensen zijn die denken dat parttime mensen lui zijn. En die denken dat het hebben van kinderen geen werk is. Maar dat is uiteindelijk een flinke minderheid.
Kinderen nemen is uiteraard in de meeste gevallen een keuze.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 22:07 schreef Centenbak het volgende:
[..]
Maar werken is min of meer een verplichting in dit land, terwijl het bij elkaar neuken van een stel kinderen geheel eigen keuze is.
Fijn hè, een verzorgingsstaat waarin we geen mensen in de kou laten staan die om wat voor reden dan ook niet voldoen aan het ideaalplaatje van een compleet gezin met 4xmodaal inkomen?quote:Op vrijdag 3 maart 2023 20:55 schreef Avelie het volgende:
[..]
Maar rondkomen van 2500 netto, terwijl je huur 1200 euro is en de kinderopvang 500 euro en je geen recht hebt op huurtoeslag, zorgtoeslag, kindgebonden budget, combinatiekorting, alimentatie en weet ik veel wat nog meer, is natuurlijk iets totaal anders dan wanneer je gewend bent die voordeeltjes allemaal wel te krijgen.
quote:Dan kun je zo nog 1000 euro bij die 2500 optellen en betaal je maar 500 aan je sociale huurwoning en 100 euro aan de kinderopvang. Ja natuurlijk kom je op die manier rond.
Je hebt dus geen flauw benul en zit gewoon maar wat te roepen vanuit je ivoren toren.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 21:01 schreef Avelie het volgende:
Als alleenstaande met kinderen krijg je veel toeslagen, dat weet ik wel. Hoeveel het allemaal precies is, weet ik niet, want zoals gezegd heb ik nooit in die situatie verkeerd.
quote:Op vrijdag 3 maart 2023 20:55 schreef Avelie het volgende:
Dan kun je zo nog 1000 euro bij die 2500 optellen en betaal je maar 500 aan je sociale huurwoning en 100 euro aan de kinderopvang. Ja natuurlijk kom je op die manier rond.
Hoezo krijgt een alleenstaande met kinderen veel toeslagen? Het feit "alleenstaand met kinderen" is geen criterium an sich. Dat hangt gewoon van het inkomen af. Als jij echt denkt dat iemand met een netto salaris van ¤ 2.500,- per maand nog ¤ 1.000,- per maand aan toeslagen krijgt dan heb je wel ergens een afslag gemist.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 21:01 schreef Avelie het volgende:
Binnenkort een topic dat kinderen netto geld opleverenquote:Op vrijdag 3 maart 2023 22:52 schreef Accordtje het volgende:
[..]
[..]
Hoezo krijgt een alleenstaande met kinderen veel toeslagen? Het feit "alleenstaand met kinderen" is geen criterium an sich. Dat hangt gewoon van het inkomen af. Als jij echt denkt dat iemand met een netto salaris van ¤ 2.500,- per maand nog ¤ 1.000,- per maand aan toeslagen krijgt dan heb je wel ergens een afslag gemist.
Hoezo betekent dat dat alles tien keer zo duur is? Je maakt toch zelf bepaalde keuzes? Keuzes qua huis waar je woont, auto die je rijdt, dingen die je koopt, vakanties etc. Met een hoog salaris hoef je niet in een vrijstaand huis van 7 ton of meer te wonen, hoef je geen BMW te rijden, hoef je geen dure merkkleding te kopen, hoef je niet ieder jaar naar verre tropische oorden op vakantie te gaan. Het kan en mag natuurlijk wel, maar dan niet klagen dat alles zo duur is en je niks cadeau krijgt.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 19:01 schreef Avelie het volgende:
[..]
Tuurlijk is het fijn om meer te verdienen, maar dat betekent wel dat alles tien keer zo duur voor je is en je niks cadeau krijgt, dus alles vliegt er in dezelfde vaart uit als het erin komt. Zo werkt dat in Nederland.
zo wordt wel duidelijk dat je er helemaal niets van snapt, als alleenstaande met ¤2500 netto heb je enkel recht op kindgebonden budget. en kinder opvang toeslagquote:Op vrijdag 3 maart 2023 21:01 schreef Avelie het volgende:
[..]
Ik ben dol op van die overzichtjes waarin mensen hun in- en uitkomsten aangeven. Je ziet ze in tijdschriften en kranten en bijvoorbeeld op een site als Porterenee. Vandaar dat ik wel ongeveer kan inschatten wat een alleenstaande met kinderen allemaal voor extraatjes krijgt.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 22:52 schreef Accordtje het volgende:
[..]
[..]
Hoezo krijgt een alleenstaande met kinderen veel toeslagen? Het feit "alleenstaand met kinderen" is geen criterium an sich. Dat hangt gewoon van het inkomen af. Als jij echt denkt dat iemand met een netto salaris van ¤ 2.500,- per maand nog ¤ 1.000,- per maand aan toeslagen krijgt dan heb je wel ergens een afslag gemist.
Kot, KGB, sociale huurwoning, huurtoeslag, zorgtoeslag, zwemles, andere sport en dagjes uit betaalt de gemeente en ga zo maar door.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 23:14 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Hoezo betekent dat dat alles tien keer zo duur is? Je maakt toch zelf bepaalde keuzes? Keuzes qua huis waar je woont, auto die je rijdt, dingen die je koopt, vakanties etc. Met een hoog salaris hoef je niet in een vrijstaand huis van 7 ton of meer te wonen, hoef je geen BMW te rijden, hoef je geen dure merkkleding te kopen, hoef je niet ieder jaar naar verre tropische oorden op vakantie te gaan. Het kan en mag natuurlijk wel, maar dan niet klagen dat alles zo duur is en je niks cadeau krijgt.
Scherp opgemerkt. Die 3% is dus vertekenend en zo wereldvreemd is menigeen hier niet. Ik heb even in de statistieken van het CBS gespeurd en dit gevonden (let wel, dit zijn gegevens uit 2021):quote:Op vrijdag 3 maart 2023 21:26 schreef Vanyel het volgende:
Die 3% waar iedereen het over heeft, komt die uit de eerder geposte link?
Daar gaat het nl over besteedbaar inkomen. Ik weet niet wat ze daarvoor met je bruto inkomen doen, maar ik gok dat veel meer mensen 70k bruto verdienen dan 70k besteedbaar overhouden.
Je zit toch in een bubbel met gelijkgestemden, dus het is vrij logisch dat deze bias bestaat. Geldt voor andere bubbels overigens ook. Als jij in een achterstandswijk woont, lijkt het ook alsof iedereen leeft van een uitkering.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 09:01 schreef Vanyel het volgende:
Die conclusie zou ik niet uit deze statistiek trekken hoor
Bovendien is 15% nog steeds een forse minderheid.
20 jaar geleden belde, dit is echt niet meer representatief voor de huidige tijd. Veel mensen die ik ken, mijzelf inclusief, kwamen in het begin van hun carrière op papier in aanmerking voor een sociale huurwoning en huurtoeslag, maar die zijn er niet voor je minstens 10 jaar ergens op een wachtlijst staat (en alweer teveel verdient), dus dan ga je noodgedwongen duur huren en dan heb je dus ook geen recht op huurtoeslagquote:Op zaterdag 4 maart 2023 07:27 schreef Avelie het volgende:
[..]
Kot, KGB, sociale huurwoning, huurtoeslag, zorgtoeslag, zwemles, andere sport en dagjes uit betaalt de gemeente en ga zo maar door.
Als je meer verdient betaal je alles zelf en betaal je dus overal de hoofdprijs voor. Dat is niet mijn mening, dat is hoe het gaat in Nederland.
Ik stem overigens links, dus ben het ermee eens dat mensen die het minder voor elkaar hebben, meer moeten krijgen, maar zuur is het af en toe zeker. Wij denken soms over emigreren, zodat we iets van ons eigen geld mogen houden, ipv in de grote pot donderen waar het nooit meer uitkomt.
Je moet je eigen wereldvreemdheid niet op anderen projecteren. Jij bent degene die denkt dat er vooral mensen zijn die zoveel geld verdienen en jij vindt 2500 netto weinig geld.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 09:36 schreef Avelie het volgende:
Ik heb nooit beweerd dat iedereen dit verdient. Ik zei alleen dat veel hoogopgeleide stellen die in de stad wonen met kinderen dit verdienen en dat het niet zo bijzonder is.
Als jij ergens in een dorpje woont en niemand kent die heeft gestudeerd, snap ik dat dergelijke bedragen ver van je af staan en dat je het niet kunt geloven, maar dat betekent niet dat het niet bestaat.
Jij wil dus ook parttime prins worden?quote:Op donderdag 2 maart 2023 07:25 schreef Rene het volgende:
Laten we het topic weer wat algemener maken.
Bij ons 2x36u. Riant. Zodra ik een andere functie krijg zou ik een paar uur willen inleveren
Maar je betaald helemaal niet tien keer zoveel. Dat blijf je maar uit je duim zuigen. Alleen bij de echt lage inkomens krijgt iemand veel aan toeslagen etc. Maar dat is dan ook wel nodig voor diegenen in rond te komen.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 07:27 schreef Avelie het volgende:
[..]
Kot, KGB, sociale huurwoning, huurtoeslag, zorgtoeslag, zwemles, andere sport en dagjes uit betaalt de gemeente en ga zo maar door.
Als je meer verdient betaal je alles zelf en betaal je dus overal de hoofdprijs voor. Dat is niet mijn mening, dat is hoe het gaat in Nederland.
Ik stem overigens links, dus ben het ermee eens dat mensen die het minder voor elkaar hebben, meer moeten krijgen, maar zuur is het af en toe zeker. Wij denken soms over emigreren, zodat we iets van ons eigen geld mogen houden, ipv in de grote pot donderen waar het nooit meer uitkomt.
Zo ging het bij mij ook, maar velen anderen wonen toch echt in een sociale huurwoning. Niet overal in Nederland is de wachtlijst even lang en niet iedereen verdient te veel om aan de eisen te voldoen.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 10:00 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
20 jaar geleden belde, dit is echt niet meer representatief voor de huidige tijd. Veel mensen die ik ken, mijzelf inclusief, kwamen in het begin van hun carrière op papier in aanmerking voor een sociale huurwoning en huurtoeslag, maar die zijn er niet voor je minstens 10 jaar ergens op een wachtlijst staat (en alweer teveel verdient), dus dan ga je noodgedwongen duur huren en dan heb je dus ook geen recht op huurtoeslag
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |