De consument kan wel een beetje nadenken over of hij een paleis of een caravan koopt.quote:Op maandag 27 februari 2023 21:40 schreef JeMoeder het volgende:
Een bank kan moeilijk zeggen: natuurlijk, betaal de helft van de hypotheek maar aangezien je alleen bent.
Dus ja, het is eerlijk.
Met 2 personen eet je toch ook het dubbele? Dus kosten voor boodschappen kun je niet delen.quote:Op maandag 27 februari 2023 21:59 schreef DoubleDip het volgende:
Ja want als je samen bent kan je kosten delen. Relatief betaal je alleen meer p.p. dan samen. Gemeentebelastingen, boodschappen, woonlasten… allemaal duurder.
Stook je ook 10x meer..quote:Op maandag 27 februari 2023 22:04 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Met 2 personen eet je toch ook het dubbele? Dus kosten voor boodschappen kun je niet delen.
Dit herken ik. Toen ik een relatie kreeg werd het leven duurder, omdat mijn vriend me meetrok in zijn levensstijl, waarin hij gewend was meer geld uit te geven.quote:Op maandag 27 februari 2023 21:59 schreef kwiwi het volgende:
Mijn leven was als single een stuk goedkoper, want ik leefde ondanks een fatsoenlijke baan nog grotendeels alsof ik een student zonder geld wasM'n vriend had een wat luxere levensstijl, en nu zitten we een beetje in het midden. Ik geef meer uit dan voorheen, hij minder. Dus voor hem was het leven als single juist duurder.
Maar als single doe je dat toch vaak met vrienden? En als je een relatie hebt, ga je ook nog wel eens alleen op pad, dus dat verschil valt mee en is vooral eigen keuze.quote:Op maandag 27 februari 2023 22:24 schreef exelletor het volgende:
Ja, als single zal je wellicht vaker voor een kant-en-klare lasagne gaan dan dat je lekker gaat uiteten in een hip restaurant. Dat stukje is goedkoper. Als ik kijk naar andere kosten, zoals woonlasten, zelf koken, mobiliteit, verblijfkosten als je een keertje toch weg wil etc. dan zou het een stuk voordeliger zijn om de kosten te delen.
Dan eet je er toch twee of drie avonden van? Of je vriest twee porties in.quote:Op maandag 27 februari 2023 22:13 schreef Captain_Ghost het volgende:
Meeste producten in supers zijn gemaakt voor 2 a 3 personen.
Singels moeten alles in eentje betalen, terwijl je met twee alles samen kan delen.
In Nederland wordt je namelijk gestraft wanneer je single en kinderloos zijn.
Verdient ze zelf geen geld? Misschien de volgende keer voor een gelijkwaardige partner gaan?quote:Op maandag 27 februari 2023 22:34 schreef corehype het volgende:
Vrouwen zijn de grootste last die je als man kan hebben
Als single kun je in een studio wonen, of in een kamer met gedeelde faciliteiten. Dit is geen optie als je een partner en kinderen hebt.quote:Op maandag 27 februari 2023 22:48 schreef Lienekien het volgende:
Wonen lijkt me de hoogste kostenpost. Als single nu een huis kopen is zo goed als onmogelijk. Als je iets redelijks wilt huren, betaal je forse huur. Probeer dan nog maar eens te sparen.
En nee, dit is niet mijn ervaring, maar dit is wel de realiteit voor velen. Ik ken ze wel van rond de dertig die vast zitten in hun gedeelde studentenaccommodatie (dat ben je dan wel eens zat) of veel betalen voor studio’s die een huurcontract kennen van max. 2 jaar.
Die sociale huurwoning is er niet voor die single.quote:Op maandag 27 februari 2023 22:54 schreef Avelie het volgende:
[..]
Als single kun je in een studio wonen, of in een kamer met gedeelde faciliteiten. Dit is geen optie als je een partner en kinderen hebt.
Samen kom je niet in aanmerking voor een goedkope sociale huurwoning, terwijl je dat als alleenstaande zelfs met een redelijk inkomen nog wel komt.
In je eentje kun je makkelijker verkassen naar bijvoorbeeld een andere wijk, of stad als je huurcontract afloopt, terwijl dit met een partner en kinderen veel moeilijker is (ivm werk, school en vriendjes). Je hebt dan meer vastigheid nodig wat duurder is.
Er zijn zoveel factoren waardoor het leven samen duurder is.
Sociale huurwoningen zijn er net zo goed voor singles. Iedereen moet lang wachten, maar dat geldt voor singles evengoed als voor mensen met een relatie. Alleen verdien je samen zo'n beetje automatisch boven de inkomensgrens die ze stellen.quote:Op maandag 27 februari 2023 22:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die sociale huurwoning is er niet voor die single.
Als je met een stel bent en beiden verdient, heb je duidelijk meer opties.
Je komt aan met oplossingen waarvoor die single water bij de wijn moet doen: lang op een wachtlijst gaan staan, met huisgenoten wonen. Opties zijn dus beperkt, er moet water bij de wijn en wensen als alleen kunnen wonen moet je als single maar parkeren.quote:Op maandag 27 februari 2023 23:01 schreef Avelie het volgende:
[..]
Sociale huurwoningen zijn er net zo goed voor singles. Iedereen moet lang wachten, maar dat geldt voor singles evengoed als voor mensen met een relatie. Alleen verdien je samen zo'n beetje automatisch boven de inkomensgrens die ze stellen.
Als single kun je net zo goed gaan samenwonen, daarvoor hoef je geen romantische relatie te hebben. Ook dan kun je de kosten delen.
Ja mijn 2e vrouwtje zal dat wel moeten doen houd zo niks meer overquote:Op maandag 27 februari 2023 22:36 schreef Avelie het volgende:
[..]
Verdient ze zelf geen geld? Misschien de volgende keer voor een gelijkwaardige partner gaan?
quote:
Misschien dan gewoon een partner zoeken ipv naar de hoeren gaan.quote:Op maandag 27 februari 2023 22:34 schreef corehype het volgende:
Vrouwen zijn de grootste last die je als man kan hebben
Ja, hallo. Als je nou eens even uitgaat van dezelfde levensstandaard, in plaats van een hele sobere single te vergelijken met een stel dat luxe leeft?quote:Op maandag 27 februari 2023 22:54 schreef Avelie het volgende:
[..]
Als single kun je in een studio wonen, of in een kamer met gedeelde faciliteiten. Dit is geen optie als je een partner en kinderen hebt.
Samen kom je niet in aanmerking voor een goedkope sociale huurwoning, terwijl je dat als alleenstaande zelfs met een redelijk inkomen nog wel komt.
In je eentje kun je makkelijker verkassen naar bijvoorbeeld een andere wijk, of stad als je huurcontract afloopt, terwijl dit met een partner en kinderen veel moeilijker is (ivm werk, school en vriendjes). Je hebt dan meer vastigheid nodig wat duurder is.
Er zijn zoveel factoren waardoor het leven samen duurder is.
Mensen met een relatie kunnen net zo goed de wens hebben om alleen te blijven wonen, dat heeft weinig te maken met je relatiestatus.quote:Op maandag 27 februari 2023 23:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je komt aan met oplossingen waarvoor die single water bij de wijn moet doen: lang op een wachtlijst gaan staan, met huisgenoten wonen. Opties zijn dus beperkt, er moet water bij de wijn en wensen als alleen kunnen wonen moet je als single maar parkeren.
Singles hebben over het algemeen juist de meeste woonoppervlakte.quote:Op maandag 27 februari 2023 23:21 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, hallo. Als je nou eens even uitgaat van dezelfde levensstandaard, in plaats van een hele sobere single te vergelijken met een stel dat luxe leeft?
Met jouw redenaties is het leven voor een miljonair ook veel zwaarder dan voor een bijstandsmoeder.
De stelling dat je als single duurder uit bent, gaat m.i. uit van de kosten van een alleenwonende single en een samenwonend stel.quote:Op maandag 27 februari 2023 23:23 schreef Avelie het volgende:
[..]
Mensen met een relatie kunnen net zo goed de wens hebben om alleen te blijven wonen, dat heeft weinig te maken met je relatiestatus.
Over het algemeen wordt ervan uitgegaan dat je samen wil wonen als je een relatie hebt, maar dat is een aanname die lang niet voor iedereen geldt. Net zoals dat het een aanname is dat je alleen wil of zou moeten wonen als je single bent.
Dit soort redeneringen slaan echt als een tang op een varken.quote:Op maandag 27 februari 2023 23:27 schreef Avelie het volgende:
[..]
Singles hebben over het algemeen juist de meeste woonoppervlakte.
Zo hebben alleenstaanden gemiddeld 87 m2 tot hun beschikking. Bij huishoudens met kinderen is dit ruim de helft minder (39 m2) en bij stellen zonder kinderen 63 m2.
Het gaat dus niet om een minder luxe stijl. Mensen die samen zijn delen juist vaker alle faciliteiten en hebben minder woonruimte dan alleenstaanden.
Lol watquote:Op maandag 27 februari 2023 23:27 schreef Avelie het volgende:
[..]
Zo hebben alleenstaanden gemiddeld 87 m2 tot hun beschikking. Bij huishoudens met kinderen is dit ruim de helft minder (39 m2) en bij stellen zonder kinderen 63 m2.
Het gaat dus niet om een minder luxe stijl. Mensen die samen zijn delen juist vaker alle faciliteiten en hebben minder woonruimte dan alleenstaanden.
Alleen geldt dit lang niet voor alle singles en stellen, dat is het probleem. Het is een vertekend beeld van de realiteit. 80% van de stellen krijgt ook nog eens kinderen, dus dan wordt de situatie weer anders.quote:Op maandag 27 februari 2023 23:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De stelling dat je als single duurder uit bent, gaat m.i. uit van de kosten van een alleenwonende single en een samenwonend stel.
Gek he? Dat je inividuele woonoppervlakte daalt met een partner (en dan ook nog kinderen)?quote:Op maandag 27 februari 2023 23:27 schreef Avelie het volgende:
[..]
En dat is ook een argument van je tegen de stelling dat singles duurder uit zijn? OK. Grinnik.quote:Op maandag 27 februari 2023 23:35 schreef Avelie het volgende:
[..]
80% van de stellen krijgt kinderen.
Nee, in mijn beleving zijn singles juist goedkoper uit. Ik heb nooit meer zo goedkoop geleefd dan voordat ik een relatie kreeg.quote:Op maandag 27 februari 2023 23:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En dat is ook een argument van je tegen de stelling dat singles duurder uit zijn? OK. Grinnik.
Er is natuurlijk meer dan alleen jouw persoonlijke ervaring van voor jouw relatie.quote:Op maandag 27 februari 2023 23:38 schreef Avelie het volgende:
[..]
Nee, in mijn beleving zijn singles juist goedkoper uit. Ik heb nooit meer zo goedkoop geleefd dan voordat ik een relatie kreeg.
Maar dat neemt toch niet weg dat de situatie van @Avele best representatief kan zijn?quote:Op maandag 27 februari 2023 23:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Er is natuurlijk meer dan alleen jouw persoonlijke ervaring van voor jouw relatie.
Omdat je een partner had die een duur leven leidde. Als mijn vriendin een gokverslaving start zal het leven ook wel wat duurder worden, no shit sherlockquote:Op maandag 27 februari 2023 23:38 schreef Avelie het volgende:
[..]
Nee, in mijn beleving zijn singles juist goedkoper uit. Ik heb nooit meer zo goedkoop geleefd dan voordat ik een relatie kreeg.
Uiteraard. Wat wel breder door te trekken is; het gaat om de keuzes die je zelf maakt. In een relatie hoef je niet te gaan samenwonen. Als single hoef je niet alleen te gaan wonen. Vaak wordt dit aan elkaar gekoppeld, terwijl het allemaal keuzes zijn, die invloed hebben op het financiële plaatje.quote:Op maandag 27 februari 2023 23:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Er is natuurlijk meer dan alleen jouw persoonlijke ervaring van voor jouw relatie.
Single zijn, en niet alleen wonen... ehhh....?? (even er vanuit gaande dat je bij je ouders geen optie meer is). Je moet toch wonen.quote:Op maandag 27 februari 2023 23:44 schreef Avelie het volgende:
[..]
Uiteraard. Wat wel breder door te trekken is; het gaat om de keuzes die je zelf maakt. In een relatie hoef je niet te gaan samenwonen. Als single hoef je niet alleen te gaan wonen. Vaak wordt dit aan elkaar gekoppeld, terwijl het allemaal keuzes zijn, die invloed hebben op het financiële plaatje.
Er wordt mijns inziens te veel opgehangen aan het al dan niet hebben van een romantische relatie.
De praktijk is dat singles alleen wonen en stellen doorgaans niet.quote:Op maandag 27 februari 2023 23:44 schreef Avelie het volgende:
[..]
Uiteraard. Wat wel breder door te trekken is; het gaat om de keuzes die je zelf maakt. In een relatie hoef je niet te gaan samenwonen. Als single hoef je niet alleen te gaan wonen. Vaak wordt dit aan elkaar gekoppeld, terwijl het allemaal keuzes zijn, die invloed hebben op het financiële plaatje.
Er wordt mijns inziens te veel opgehangen aan het al dan niet hebben van een romantische relatie.
JÔH!quote:Op maandag 27 februari 2023 23:51 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
De praktijk is dat singles alleen wonen en stellen doorgaans niet.
Volgens mij was dit punt al benoemd. Als je kosten van een leven als single gaat vergelijken met het leven van een stel, dan ga je uit van een alleenwonende single met baan en een samenwonend stel met allebei een baan. Anders kun je wel ophouden met vergelijken.quote:Op maandag 27 februari 2023 23:44 schreef Avelie het volgende:
[..]
Ook als single kun je prima een huis delen met anderen. Je hoeft daarvoor echt geen romantische relatie of seks te hebben.quote:Op maandag 27 februari 2023 23:51 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Single zijn, en niet alleen wonen... ehhh....?? (even er vanuit gaande dat je bij je ouders geen optie meer is). Je moet toch wonen.
Wanneer er in de statistieken wordt gesproken over singles, wordt met 'single' eigenlijk altijd iemand, die niet samenwoont en geen (inwonende) kinderen heeft, bedoeld. Iemand met LAT-relatie wordt als 'single' in de statistieken opgenomen.quote:Op maandag 27 februari 2023 23:44 schreef Avelie het volgende:
[..]
Maar hoezo zou je iets vergelijken wat in werkelijkheid lang niet altijd zo is? En ook heel gemakkelijk anders kan, als je een andere keuze maakt? Het is niet alsof singles gedwongen worden om alleen een huis te betrekken.quote:Op maandag 27 februari 2023 23:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Volgens mij was dit punt al benoemd. Als je kosten van een leven als single gaat vergelijken met het leven van een stel, dan ga je uit van een alleenwonende single met baan en een samenwonend stel met allebei een baan. Anders kun je wel ophouden met vergelijken.
Vind ik ook prima, trouwens.
Je kunt met je gezin ook in een zelfvoorzienende commune wonen. Zelf houthakken, je eigen groente verbouwen, geen eigen auto. Met vakantie kamperen in Drenthe bij een boer.quote:Op maandag 27 februari 2023 23:54 schreef Avelie het volgende:
[..]
Ook als single kun je prima een huis delen met anderen. Je hoeft daarvoor echt geen romantische relatie of seks te hebben.
Alleenstaande met inwonende kinderen is single maar woont niet alleen.quote:Op maandag 27 februari 2023 23:51 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Single zijn, en niet alleen wonen... ehhh....?? (even er vanuit gaande dat je bij je ouders geen optie meer is). Je moet toch wonen.
Omdat de werkelijkheid vrijwel altijd wel zo is.quote:Op maandag 27 februari 2023 23:55 schreef Avelie het volgende:
[..]
Maar hoezo zou je iets vergelijken wat in werkelijkheid lang niet altijd zo is? En ook heel gemakkelijk anders kan, als je een andere keuze maakt? Het is niet alsof singles gedwongen worden om alleen een huis te betrekken.
Eigenlijk best belachelijk dat dit zo wordt genoemd. Alsof je per definitie alleenstaand bent als je alleen in een huis woont, of een relatie hebt als je met iemand samenwoont.quote:Op maandag 27 februari 2023 23:55 schreef madam-april het volgende:
[..]
Wanneer er in de statistieken wordt gesproken over singles, wordt met 'single' eigenlijk altijd iemand, die niet samenwoont en geen (inwonende) kinderen heeft, bedoeld. Iemand met LAT-relatie wordt als 'single' in de statistieken opgenomen.
Ja, dus het leven voor singles is veel duurder, maar als dat gezegd wordt ga jij steigeren.quote:Op maandag 27 februari 2023 23:27 schreef Avelie het volgende:
[..]
Als je voor 2 of meer personen kookt ben je procentueel ook gewoon goedkoper uit. Hoewel je als single natuurlijk wel meerdere porties in 1x kunt maken en de overgebleven porties kunt invriezen, op die manier haal je wel hetzelfde voordeel.quote:Op maandag 27 februari 2023 23:57 schreef Het_Bokje het volgende:
Heel simpel: Bij een stel kun je de kosten delen, als single niet.
Wat een fukking verrassing zeg
Single:bezuinigen op hoeren
Stel: bezuinigen op alles.
Dat ligt eraan. Niemand dwingt je om in je eentje op 87m2 te gaan wonen, alleen maar omdat je geen relatie hebt. Keuzes, keuzes, keuzes.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 00:01 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, dus het leven voor singles is veel duurder, maar als dat gezegd wordt ga jij steigeren.
Ook weer een goeie. (en geen kostendeling in dit geval).quote:Op maandag 27 februari 2023 23:57 schreef madam-april het volgende:
[..]
Alleenstaande met inwonende kinderen is single maar woont niet alleen.
Een topic waarbij gesuggereerd wordt dat het hebben van kinderen het leven goedkoper maakt ontbreekt er nog aan jaquote:Op dinsdag 28 februari 2023 00:03 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Ook weer een goeie. (en geen kostendeling in dit geval).
Kortom: Hou je lul bij je en je kut dicht, tenzij je geld tekort komt!
Precies, ook dit is een keuze. Je kan als single elke avond voor drie personen koken en de rest laten verrotten en wegflikkeren, maar niemand dwingt je daartoe.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 00:01 schreef madam-april het volgende:
[..]
Als je voor 2 of meer personen kookt ben je procentueel ook gewoon goedkoper uit. Hoewel je als single natuurlijk wel meerdere porties in 1x kunt maken en de overgebleven porties kunt invriezen, op die manier haal je wel hetzelfde voordeel.
De levensstandaard vergelijken puur op basis van vierkante meters per persoon gaat m.i. echt niet op.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 00:03 schreef Avelie het volgende:
[..]
Dat ligt eraan. Niemand dwingt je om in je eentje op 87m2 te gaan wonen, alleen maar omdat je geen relatie hebt. Keuzes, keuzes, keuzes.
Dit ja. Die M2 deel je toch ook met elkaar? (en als je mazzel hebt, wordt de helft betaald door een ander. (je partner)quote:Op dinsdag 28 februari 2023 00:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De levensstandaard vergelijken puur op basis van vierkante meters per persoon gaat m.i. echt niet op.
Dit kunnen singles net zo goed. Faciliteiten delen, dan betaal je minder. Dit is niet een voorbehouden recht voor mensen met een relatie.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 00:09 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Dit ja. Die M2 deel je toch ook met elkaar? (en als je mazzel hebt, wordt de helft betaald door een ander. (je partner)
Waarom is het belachelijk dat het zo wordt genoemd? Het heeft geen enkele meerwaarde om alle mogelijke uitzonderingen als aparte variabele mee te nemen.quote:Op maandag 27 februari 2023 23:58 schreef Avelie het volgende:
[..]
Eigenlijk best belachelijk dat dit zo wordt genoemd. Alsof je per definitie alleenstaand bent als je alleen in een huis woont, of een relatie hebt als je met iemand samenwoont.
De term "alleenstaande ouder" vind ik in die context ook vreemd. Dat je gescheiden bent en niet meer samen bent met de vader of moeder van je kinderen betekent niet dat je alleenstaand bent.
Het wordt tijd dat dit soort ouderwetse ideeën op de schop gaan.
Je schiet steeds van zaken die al dan niet met elkaar zijn te vergelijken in het singles v.s. stellen-verhaal naar allerhande oplossingen voor singles om kosten te kunnen drukken.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 00:12 schreef Avelie het volgende:
[..]
Dit kunnen singles net zo goed. Faciliteiten delen, dan betaal je minder. Dit is niet een voorbehouden recht voor mensen met een relatie.
Er zijn wel serieus mensen die denken dat je rijk wordt van de kinderbijslagquote:Op dinsdag 28 februari 2023 00:04 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Een topic waarbij gesuggereerd wordt dat het hebben van kinderen het leven goedkoper maakt ontbreekt er nog aan ja
Als je als Single in een simpel appartementje woont, welke faciliteiten kun je dan delen?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 00:12 schreef Avelie het volgende:
[..]
Dit kunnen singles net zo goed. Faciliteiten delen, dan betaal je minder. Dit is niet een voorbehouden recht voor mensen met een relatie.
Dat komt omdat ze niet zo goed begrijpt hoe ze de statistieken moet interpreteren.. 🙈quote:Op dinsdag 28 februari 2023 00:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je schiet steeds van zaken die al dan niet met elkaar zijn te vergelijken in het singles v.s. stellen-verhaal naar allerhande oplossingen voor singles om kosten te kunnen drukken.
Je maatje betaalt de helft van de huur, heeft zijn eigen slaapkamer en gebruikt jouw keuken, woonkamer en badkamer.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 00:16 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Als je als Single in een simpel appartementje woont, welke faciliteiten kun je dan delen?
Ik heb echt geen idee. (ik denk niet dat mijn volleybalmaatjes mijn huur/energie gaan betalen)
Ja, ik ging er vanuit dat je als single alles zelf betaalt.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 00:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je maatje betaalt de helft van de huur, heeft zijn eigen slaapkamer en gebruikt jouw keuken, woonkamer en badkamer.
Tegenwoordig kun je serieus een huis kopen waar je bijv. de keuken, wc en badkamer moet delen.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 00:16 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Als je als Single in een simpel appartementje woont, welke faciliteiten kun je dan delen?
Ik heb echt geen idee. (ik denk niet dat mijn volleybalmaatjes mijn huur/energie gaan betalen)
Ja, dat is dus de verwarring. Zodra je als single een woning gaat delen ben je nog wel single, maar niet meer alleenwonend.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 00:21 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Ja, ik ging er vanuit dat je als single alles zelf betaalt.
Een toyboy boeit mij niet(of is dat de andere kant op?)
Single is single, dus geen andere mensen. Opbokken.
En welk percentage van de singles doet dat?quote:Op maandag 27 februari 2023 23:54 schreef Avelie het volgende:
[..]
Ook als single kun je prima een huis delen met anderen. Je hoeft daarvoor echt geen romantische relatie of seks te hebben.
Godsamme, niet eens een jonko kunnen roken op je balkon/achter-voortuin.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 00:22 schreef madam-april het volgende:
[..]
Tegenwoordig kun je serieus een huis kopen waar je bijv. de keuken, wc en badkamer moet delen.
https://indebuurt.nl/utre(...)in-utrecht-7~211580/
https://www.rvlmakelaars.nl/hartingstraat-22-utrecht-22bis
Je komt toch met statistieken van hoe het is? Niet van hoe het ook zou kunnen zijn?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 00:03 schreef Avelie het volgende:
[..]
Dat ligt eraan. Niemand dwingt je om in je eentje op 87m2 te gaan wonen, alleen maar omdat je geen relatie hebt. Keuzes, keuzes, keuzes.
Jamaar, is dat een verrassing dan? (dat is toch altijd al zo geweest? -single duuder)quote:Op dinsdag 28 februari 2023 00:28 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Je komt toch met statistieken van hoe het is? Niet van hoe het ook zou kunnen zijn?
Dus het leven voor singles is duurder.
Maar ts snapt dat verschil niet..quote:Op dinsdag 28 februari 2023 00:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dat is dus de verwarring. Zodra je als single een woning gaat delen ben je nog wel single, maar niet meer alleenwonend.
Treurnis toch?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 00:25 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Godsamme, niet eens een jonko kunnen roken op je balkon/achter-voortuin.
't zuur.
Nee, geen verrassing, maar toch beweert deze TS het tegendeel.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 00:32 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Jamaar, is dat een verrassing dan? (dat is toch altijd al zo geweest? -single duuder)
Zeker gezien de stijginning van de voedeselprijzen (die je kunt delen door 0.30 ter vergellijking single vs.stel.) )
Ja, als een vrij een jonko roken een belemmering is, dan houdt het wel opquote:Op dinsdag 28 februari 2023 00:34 schreef madam-april het volgende:
[..]
Maar ts snapt dat verschil niet..
[..]
Treurnis toch?
Stijginning vind ik wel een heel mooi woordquote:Op dinsdag 28 februari 2023 00:32 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Jamaar, is dat een verrassing dan? (dat is toch altijd al zo geweest? -single duuder)
Zeker gezien de stijginning van de voedeselprijzen (die je kunt delen door 0.30 ter vergellijking single vs.stel.) )
Des te later het woord, ehmmm....... kuttikfoud.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 00:43 schreef madam-april het volgende:
[..]
Stijginning vind ik wel een heel mooi woord
Behalve als die vrouw kostwinner wordt en de man daardoor niet meer hoeft te werken.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 07:16 schreef vipergts het volgende:
Een vriend van mij zegt altijd de slechtste investering die je kunt doen is een vrouw.
Die opmerking is behoorlijk seksistisch in een tijd waarin vrouwen hoger opgeleid zijn dan mannen en massaal aan het werk zijn.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 07:16 schreef vipergts het volgende:
Ligt dat niet per situatie verschillen ja ik ben in verhouding meer kwijt aan boodschappen gemeentelijke belastingen. Maar als ik hoor wat mijn vrienden uit moeten geven aan bijvoorbeeld een telefoon voor hun kinderen. Dan zal het echt niet zoveel verschillen onder de streep.
Een vriend van mij zegt altijd de slechtste investering die je kunt doen is een vrouw.
Dus een single moet maar flink inleveren op zijn privacy en ja dan moet hij niet meer klagen dat een single bestaan duurder is als in een relatie samenwonen. Je wringt je echt in allerlei bochten om maar toch de situatie dat een single die dan toch maar gaat samenwonen goedkoper uit zou zijn te vinden.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 07:08 schreef Avelie het volgende:
Single zijn is dus niet per definitie duurder. Als je per se alleen wil wonen op 75+ m2 en te veel eten maakt om weg te gooien dan wel ja, maar daar ben je zelf bij en dat zijn je eigen keuzes, niet iets wat inherent is aan je relationele status.
Wonen is de belangrijkste reden waarom het leven voor een single duurder zou zijn dan voor een stel. Logisch dat het hier veel over gaat, dat heeft niks te maken met je in bochten wringen.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 07:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus een single moet maar flink inleveren op zijn privacy en ja dan moet hij niet meer klagen dat een single bestaan duurder is als in een relatie samenwonen. Je wringt je echt in allerlei bochten om maar toch de situatie dat een single die dan toch maar gaat samenwonen goedkoper uit zou zijn te vinden.
Maar die "alleenstaanden" hebben voor een deel gewoon een relatie, dus je kunt niet een-op-een stellen dat het voor singles duurder is. Het zijn allemaal keuzes.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 07:48 schreef miro86 het volgende:
Er zijn 3.2 miljoen eenpersoonshuishoudens. Dat zijn veel mensen - 18% van de totale bevolking en meer dan 1/3 van alle huishoudens. Dat TS dat nooit is geweest is eerder de uitzondering.
Veel belastingen zijn ongunstig voor alleenstaanden, dus ja er kan wel wat veranderd worden. Denk aan afval, reiniging en waterschapslasten.quote:Op maandag 27 februari 2023 21:35 schreef Avelie het volgende:
Is het leven als single duurder? Ik lees dit namelijk nogal eens, maar twijfel er zelf aan, omdat ik een heel andere ervaring heb. Ik heb nooit zo weinig geld uitgegeven als in mijn vrijgezelle fase.
Wat denken jullie? En is dit eerlijk, of oneerlijk. Moeten er wetten en regels worden veranderd in het voordeel van alleenstaanden? Of is het goed zoals het is?
Natuurlijk heb je wel minder privacy als je met huisgenoten woont in plaats van in je eentje.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 07:34 schreef Avelie het volgende:
[..]
Wonen is de belangrijkste reden waarom het leven voor een single duurder zou zijn dan voor een stel. Logisch dat het hier veel over gaat, dat heeft niks te maken met je in bochten wringen.
Aangezien veel mensen zonder relatie nooit alleen hebben gewoond (incl ikzelf), begrijp ik de correlatie niet zo. Het ene heeft wat mij betreft niet zoveel met het ander te maken. Natuurlijk kun je ervoor kiezen om alleen te wonen, maar dan is het een keuze waarvan je weet dat dit financiële consequenties heeft.
Trouwens niet mee eens dat je "privacy opgeeft" wanneer je met meerdere mensen in een huis woont. Het is niet dat je samen een kamer deelt en samen in bed hoeft te gaan liggen. Allemaal een eigen kamer en de overige ruimten delen is gebruikelijk. Zo behoud je je privacy.
Het kan erg gezellig zijn met de juiste mensen. Twee vliegen in een klap.
Een hotelkamer is vaak maar 1 ontbijt goedkoper voor 1 persoon.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 07:34 schreef Avelie het volgende:
[..]
Wonen is de belangrijkste reden waarom het leven voor een single duurder zou zijn dan voor een stel. Logisch dat het hier veel over gaat, dat heeft niks te maken met je in bochten wringen.
Omdat zij een andere ervaring heeft en dus mag er geen andere conclusie zijn dan dat die ervaring de juiste is.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 08:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Natuurlijk heb je wel minder privacy als je met huisgenoten woont in plaats van in je eentje.
Waarom probeer je alles maar te ontkennen en om te buigen naar ‘het is een keuze’ en ‘het kan een groot voordeel zijn’? Wat is er zo bedreigend aan de simpele constatering dat een alleenwonende single duurder uit is?
Als single persoon moet je dan alsnog in je eentje het bedrag aftikken, daar gaat het toch om? Niet om de hoogte van het bedrag, maar de relatieve bijdrage.quote:Op maandag 27 februari 2023 21:44 schreef Scuidward het volgende:
[..]
De consument kan wel een beetje nadenken over of hij een paleis of een caravan koopt.
quote:Op maandag 27 februari 2023 22:32 schreef Avelie het volgende:
[..]
Woonlasten waren voor mij een stuk goedkoper toen ik single was. In je eentje heb je niet veel ruimte nodig.
Maar dat geldt net zo goed voor mensen die met een partner wonen, dus wat is je punt? Meer mensen in een huis betekent minder privacy, of je nou een romantische hebt met die pers(o)on(en) of dat je vrienden bent, of familie, of gewoon huisgenoten, dat maakt niet uit.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 08:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Natuurlijk heb je wel minder privacy als je met huisgenoten woont in plaats van in je eentje.
Waarom probeer je alles maar te ontkennen en om te buigen naar ‘het is een keuze’ en ‘het kan een groot voordeel zijn’? Wat is er zo bedreigend aan de simpele constatering dat een alleenwonende single duurder uit is?
Het is dezelfde hotelkamer, daar betaal je voor. Dat je er in je eentje bent, maakt niet uit. Ik slaap heel vaak alleen in hotelkamers vanwege mijn werk, het is nooit in me opgekomen dat het voor mij goedkoper zou moeten zijn wanneer ik er alleen ben, dan wanneer ik er met mijn man samen ben.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 08:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een hotelkamer is vaak maar 1 ontbijt goedkoper voor 1 persoon.
En ja je blijft je in bochten wringen hierna om maar je niet valide punt door appels met peren te blijven vergelijken te blijven maken wat door elk ander logisch denkend persoon hier ook geconstateerd wordt.
Leuk ervaringen ik droom ook wel eens een ik kan vliegen, een leuke ervaring maar dat is ook geen objectieve waarheid.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 08:29 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Omdat zij een andere ervaring heeft en dus mag er geen andere conclusie zijn dan dat die ervaring de juiste is.
Niet bedreigend, het is alleen niet waar. Alleen wonen is duurder dat klopt, maar of je een relatie hebt, of niet, dat doet niet ter zake.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 08:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
In den beginnen wel natuurlijk!!quote:Op maandag 27 februari 2023 21:35 schreef Avelie het volgende:
Is het leven als single duurder? Ik lees dit namelijk nogal eens, maar twijfel er zelf aan, omdat ik een heel andere ervaring heb. Ik heb nooit zo weinig geld uitgegeven als in mijn vrijgezelle fase.
Wat denken jullie? En is dit eerlijk, of oneerlijk. Moeten er wetten en regels worden veranderd in het voordeel van alleenstaanden? Of is het goed zoals het is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |