Wat leuk dit. Had er nog niet van gehoord.quote:Op maandag 27 februari 2023 17:45 schreef drakin het volgende:
Miniaturen painten, een leuke hobby voor boardgamers, Warhammer spelers of mensen die eens wat anders willen schilderen dan een plat canvas.
Hieronder mijn laatste paint:
[ afbeelding ]
Welke verf, welke kwasten, welke miniatuur gebruik/paint jij nu?
quote:Op dinsdag 28 februari 2023 09:11 schreef FlippingCoin het volgende:
Ga je ook kleine draken schilderen?
Het hoeft niet perse Warhammer te zijn, je hebt soms ook bij boardgames figuurtjes zitten die je kan painten.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 18:37 schreef FlippingCoin het volgende:
Weet niet of het bij dat wereldje past maar draken zien er wel vet uit.
Sommige dingen zoals de primer kan je gewoon bij de action halen, werkt net zo goed.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 18:57 schreef Resistor het volgende:
Ziet er mooi uit.
Ik heb eens een keer bij https://www.meijerenblessing.nl/ rondgekeken, maar het is echt indrukwekkend wat je allemaal nodig hebt voor deze hobby (naast een hele vaste hand). Penselen met enkele haartjes
Zei er iemand treintjes?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 18:48 schreef drakin het volgende:
[..]
Het hoeft niet perse Warhammer te zijn, je hebt soms ook bij boardgames figuurtjes zitten die je kan painten.
Of mensen die treintjes landschapjes maken painten soms ook van alles. Dus ja tuurlijk, maak je eigen wereld met coole draken
Whut? In de modelbouw (1:35) heb je soms ware meesters zitten. Net zag ik deze:quote:Op dinsdag 28 februari 2023 09:10 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Wat leuk dit. Had er nog niet van gehoord.
Maar schilder men die dan ook zelf of komt dat zou uit de verpakking?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 20:24 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Whut? In de modelbouw (1:35) heb je soms ware meesters zitten. Net zag ik deze:
[ afbeelding ]
Het schilderen mag je lekker zelf doen.quote:Op woensdag 1 maart 2023 03:12 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Maar schilder men die dan ook zelf of komt dat zou uit de verpakking?
Zeker knap. ik dacht dat die kant en klaar waren.quote:Op woensdag 1 maart 2023 08:20 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Het schilderen mag je lekker zelf doen.
Sommigen zijn daar meesters in. Wel knap dat die figuurtjes een gezichtsuitdrukking hebben.
Ja, maar het is nog niet af.quote:Op maandag 22 mei 2023 09:19 schreef Salusian het volgende:
Hoe staat het hier? iemand dit weekend nog iets geschilderd?
Binnenkort wel pics postenquote:Op zondag 28 mei 2023 19:32 schreef sp3c het volgende:
tvp!
ik ben met een Ork kill team bezig voor 40k
Heel wat kleurtjes verfquote:Op dinsdag 30 mei 2023 10:50 schreef Salusian het volgende:
Ik zit midden in een verhuizing dus mijn hobby staat "weer' ff stil. Mijn laatste WIP... verwacht dat deze eind van het jaar wel af zal zijn....
[ afbeelding ]
En al het verf spul voor het ingepakt werd.
[ afbeelding ]
En dan kan je nog door te mengen andere kleuren krijgen.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 08:24 schreef Salusian het volgende:
[..]
ben te lui om te mengen dus dan maar allemaal kopen....
idd dat dus. doe het al jaren (op en af) maar ik "snap" kleuren nog steeds niet helemaal... Heb wel zon draai/kleuren wiel. dat helpt wel. Als ook laatst een boek gevonden over alle soorten verf/verven/verf mengen/schilderen. maar die is ondertussen ergens in een doos beland... die vind ik wel weer een keer.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 08:26 schreef Dotteke het volgende:
[..]
En dan kan je nog door te mengen andere kleuren krijgen.
Ik deed aquarellen dan moest je ook altijd mengen, duurde even voor ik het een beetje onder de knie kreeg.
Ik heb contrastpaints, de tegenhanger van speedpaints. ze werken geweldig maar het is wel ff je hersens ombuigen. het werk echt anders dan normale verf.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 09:07 schreef drakin het volgende:
Ik heb maar 1 doosje met paint.
Wil er nog speedpaint bij.
wip kan sowieso wel, zal ik maandag doen als ik weer achter mijn bureautje zit!quote:Op dinsdag 30 mei 2023 10:34 schreef Salusian het volgende:
[..]
En "work in progress" natuurlijk ook!
ja graag!quote:Op vrijdag 16 juni 2023 20:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
wip kan sowieso wel, zal ik maandag doen als ik weer achter mijn bureautje zit!
Nice!quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 09:26 schreef ESF1Gamer het volgende:
Laatste miniaturen van een bordspel geverfd:
[ afbeelding ]
Wat ontzettend leuk gedaan.quote:Op woensdag 15 november 2023 02:18 schreef tetsuo-shima het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier ben ik wel trots op heb deze gemaakt om met de feestdagen als kado weg te geven.
Vast wel ik ook wel apart, heeft niet iedereen.quote:Op woensdag 15 november 2023 12:57 schreef tetsuo-shima het volgende:
Dank je, ben er ook bijna 3 weken mee bezig geweest haha maar het is de moeite waard. Ik hoop dat ze het leuk gaan vinden
Nee, ik doe niet een miniatuur painten eerlijk gezegdquote:Op donderdag 16 november 2023 15:00 schreef tetsuo-shima het volgende:
@:dotteke heb jij nog iets geschilderd? Of niet de laatste tijd
Ik heb door gezondheids lachten veel hobby's op moeten geven. Wat ik wel deed was aquarellen, haken, breien, tekenen, gitaar spelen.quote:Op donderdag 16 november 2023 20:30 schreef tetsuo-shima het volgende:
Oh jammer, zou je eens moeten proberen, is erg rustgevend vind ik
Dit is wel creatief zeg. Vet!quote:Op woensdag 15 november 2023 02:18 schreef tetsuo-shima het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier ben ik wel trots op heb deze gemaakt om met de feestdagen als kado weg te geven.
Dit is gaaaaaaaf!!quote:Op woensdag 15 november 2023 02:18 schreef tetsuo-shima het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nice!quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:08 schreef tetsuo-shima het volgende:
Van het weekend deze schattige jongens geschilderd, heb een keer geprobeerd om met glazing te werken ik ben zeer tevreden met het resultaat.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
4 legers!!quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:00 schreef tetsuo-shima het volgende:
Oh dat zijn wel hele toffe modellen die moeten leuk zijn om te schilderen.
Ik heb nog niet echt veel orks geschilderd. Heb er wel al een hoop geprint die nog geschilderd morten worden. Maar 4 legers bijhouden is een hoop werk haha. Al staan mijn necrons toch wel op 1
Alles is te lootenquote:Op vrijdag 24 november 2023 09:22 schreef Salusian het volgende:
Orks zijn geweldig!
Ik heb alleen oude sets Volgens mij kan je in die nieuwe sets ook niet meer zo makkelijk onderdelen verwisselen toch?
Eensquote:ik heb deze jongens al ruim 10 jaar in de kast staan om nog ooit af te maken. Een van de leukste dingen is om je eigen figuren te fabriceren van de big pile of scraps.
Ooit begonnen met een Space Beastmen clubje en Decepticon Chaos marines.
Ok die is heeel vet!quote:Op zondag 3 december 2023 21:19 schreef tetsuo-shima het volgende:
Deze week een ork die ik een hele tijd geleden geschilderd heb. Dit is een 3d print
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ZIet er echt weer top uitquote:Op zondag 3 december 2023 21:19 schreef tetsuo-shima het volgende:
Deze week een ork die ik een hele tijd geleden geschilderd heb. Dit is een 3d print
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ha dank je, heb alleen geen printer. Als ik die zou hebben zou ik helemaal niet meer aan schilderen toekomen denk ik...quote:Op maandag 4 december 2023 11:19 schreef tetsuo-shima het volgende:
Dank u dank u, als je het zelf ook wilt schilderen kan ik de stl wel geven dan kun je hem printen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.moeten nog wat ork bits op (oa de rotor en de piloot) maar het ziet er nu al goed genoeg uit eigenlijk en het is nog steeds de juiste lengte ... op facebook zie je ze wel eens langskomen maar dan zijn ze zo groot als een huis
wat op zich wel realistisch is maar speltechnisch niet zo hendig
wel vrij prijzig voor deffkoptas maar aan het einde van de rit moet ik genoeg bits over hebben om de dread te bouwen dus dan is het redelijk normale prijs
en als iemand suggesties heeft voor koptar nummer 2 dan hoor ik ze graag, kan wel nog een sentinel kopen maar ik ze graag alle drie een beetje uniek
[ Bericht 7% gewijzigd door sp3c op 07-01-2024 20:09:10 ]Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Hey, heb je wat foto's?quote:Op woensdag 24 januari 2024 08:43 schreef StevenHyde het volgende:
Ik heb een volkswagen bouwpakket die ik nu aan het schilderen ben. Onderdelen gaan prima en pakken goed. Maar nu ben ik de hele buitenkant aan het schilderen en dan pakt de verf niet echt goed. Dan krijg ik allemaal vegen en kleurverschillen. Is daar een goede tip voor te geven?
Wat een goede tips, tnx! Zal als ik wat verder ben wat foto's makenquote:Op woensdag 24 januari 2024 11:08 schreef Salusian het volgende:
[..]
Hey, heb je wat foto's?
In het verleden heb ik ook veel bouwpakketten gemaakt. Wat belangrijk is voor het verven van alles soorten mini's/bouwpakketten is dat je vooraf het model goed primed. Ik doe dit met een rattlecan van gamesworkshop en soms met een airbrush. Meest gangbare primer kleuren zijn zwart, grijs of (gebroken) wit. dit zorgt ervoor dat je verf goed pakt.
verder is het belangrijk dat je je verf voldoende verdund. Hiermee kan je gelijkmatiger verven. Hiermee verf je dan verschillende dunne lagen over elkaar. Wel oppassen dat je de voorgaande laag goed laat drogen voor je een nieuwe zet.
Een coureurs hoofd voor een RC wagen telt zeker niet?quote:Op maandag 29 januari 2024 09:45 schreef Salusian het volgende:
Iemand dit weekend nog iets moois gemaakt? ik ben niet verder gekomen dan mijn werkplek opruimen...
Zou voor de body een spraycan van Tamiya oid kopen. Verven met kwast geeft geen mooi resultaat, tenzij je erg veel geoefend hebt. Zou met kwast wel goed verdunnen inderdaad, en een retarder gebruiken eventueel zodat de verf tijd heeft om te vloeien.quote:Op woensdag 24 januari 2024 08:43 schreef StevenHyde het volgende:
Ik heb een volkswagen bouwpakket die ik nu aan het schilderen ben. Onderdelen gaan prima en pakken goed. Maar nu ben ik de hele buitenkant aan het schilderen en dan pakt de verf niet echt goed. Dan krijg ik allemaal vegen en kleurverschillen. Is daar een goede tip voor te geven?
Ja de auto is denk ik 10/12cm ofzo dus wat te klein om te sprayen. Maar ziet er idd niet top uit, maar voor een eerste keer wel leuk om mee te klooien. Dit weekend wat verfpotjes erbij gekocht en ben nu op 3/4 deel van het schilderen.quote:Op maandag 5 februari 2024 00:33 schreef Faxie het volgende:
[..]
Zou voor de body een spraycan van Tamiya oid kopen. Verven met kwast geeft geen mooi resultaat, tenzij je erg veel geoefend hebt. Zou met kwast wel goed verdunnen inderdaad, en een retarder gebruiken eventueel zodat de verf tijd heeft om te vloeien.
Lol blijkbaar hebben/hadden we een gemeenschappelijke interesse/hobby.quote:
Nee hoor, ben bijlange nog geen pro.quote:
Nee die print ik niet. Gewoon zo gekocht. Nog steeds niet verder mee gegaanquote:Op vrijdag 9 mei 2025 22:31 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Nee hoor, ben bijlange nog geen pro.
Jij print blijkbaar FDM? Welke producten gebruik jij zoal om je prints effen en egaal te krijgen? Vraag het voor mn zoon die StarWars helmen ed. print voor cosplay enzo.
Zelf kijk ik al lang rond voor een resin printer maar blijf maar twijfelen uitstellen.
Ziet er uit als een mooie werkplek. Goede felle lamp voor de kleine details.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 08:50 schreef Salusian het volgende:
Ok eindelijk mijn hobbyplek geïnstalleerd in de nieuwe woning! En de eerste mini van 2024 geverfd. Het moet niet gekker worden![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |