https://boerburgerbewegin(...)nlijst-eerste-kamer/quote:Op donderdag 2 maart 2023 14:33 schreef Janneke141 het volgende:
We hebben dus straks een stuk of 8-10 BBB-senatoren nodig. Bestaan die überhaupt?
De EK kan dwarsliggen op het gebied van financiële steun, energieonafhankelijkheid of twijfel zaaien. In de provincie vooral symbolisch en retorisch maar met bijvoorbeeld energieonafhankelijkheid kunnen ze ook dwarsliggen. Wat mij betreft belangrijk genoeg.quote:Op donderdag 2 maart 2023 13:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat het onderwerp niet onbelangrijk is, ben ik met je eens. Maar in feite volgt Nederland gewoon de NAVO. En volgens mij heeft de Eerste Kamer niks te zeggen over wapenleveranties aan Oekraïne zelf, al kunnen ze wel moeilijk doen bij (supplementaire) begrotingen.
Dat is inderdaad heel vervelend voor Nederland. Alhoewel ik wel het idee heb dat BBB met veel dingen net wat minder ver gaat dan FvD/PVV, BBB ontkent zover ik weet antropogene klimaatverandering niet bijvoorbeeld. Maargoed dat was het punt niet. Internationale verdragen, wetenschap ontkennen etc. is zeer kwalijk maar wat mij betreft wel een heel ander kaliber dan de verdedigingsoorlog tegen de frontale aanval op de westerse levenswijze en democratie - en de honderdduizenden slachtoffers die daarbij al zijn gevallen - een mes in de rug steken. Wat dat betreft vind ik de vergelijking met FvD niet helemaal correct.quote:Maar het grootste deel van het werk van de Kamer gaat gelukkig helemaal niet over Rusland. Veel vervelender zijn in de dagelijkse praktijk partijen die uitspraken van rechters, internationale verdragen en de grondwet naast zich neer leggen en wetenschappelijk bewijs ontkennen. En in dat laatste rijtje, daar sluit BBB gewoon heel behoorlijk aan bij FvD en PVV. Dat ze dan over Oekraïne gelukkig niet naast FvD staan, maakt niet dat ze plots niet meer in dat rijtje horen.
Ze hebben een lijst van 29. Oplaat komt bijvoorbeeld weer terug, van de rechterflank van de VVD. De ex-FvDer die hier in Groningen in de provincie zit gaat dus ook naar de Eerste Kamer zoals het er nu uit ziet.quote:Op donderdag 2 maart 2023 14:33 schreef Janneke141 het volgende:
We hebben dus straks een stuk of 8-10 BBB-senatoren nodig. Bestaan die überhaupt?
Ze passen gewoon perfect in het rijtje Verdonk-Wilders-Baudet. Dat die gelukkig niet allemaal enorm fan zijn van Rusland is waar, maar echt maar een klein onderdeel. Wat ze wel allemaal doen is de bevolking voorliegen, complotten verspreiden, wetenschap ontkennen en doen alsof internationale verdragen niet bestaan. En natuurlijk geven ze ook allemaal "buitenlanders" de schuld van een hoop problemen, omdat slachtoffertje spelen nou eenmaal de hobby van rechts is.quote:Op donderdag 2 maart 2023 14:41 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Internationale verdragen, wetenschap ontkennen etc. is zeer kwalijk maar wat mij betreft wel een heel ander kaliber dan de verdedigingsoorlog tegen de frontale aanval op de westerse levenswijze en democratie - en de honderdduizenden slachtoffers die daarbij al zijn gevallen - een mes in de rug steken. Wat dat betreft vind ik de vergelijking met FvD niet helemaal correct.
Nummer 7: Tijdens mijn arbeidzame leven tot 1 januari 2022 had ik onvoldoende tijd om me te verdiepen in de Nederlandse politiek, laat staan dat ik voldoende tijd had om daar actief een bijdrage aan te leveren. https://www.accountancyva(...)-de-mkb-ondernemers/quote:Op donderdag 2 maart 2023 14:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze hebben een lijst van 29. Oplaat komt bijvoorbeeld weer terug, van de rechterflank van de VVD. De ex-FvDer die hier in Groningen in de provincie zit gaat dus ook naar de Eerste Kamer zoals het er nu uit ziet.
1 = ex-VVD wethouder
2 = CEO bij één van de sponsors van BBB
3 = ex-VVD kamerlid
4 = ex-CDA wethouder
5 = ex-FvD statenlid
6 = ex-VVD gemeenteraadslid (ondernemingsraad Rabobank)
7 = ??? (onbekende fiscalist)
8 = ??? (Raad van Toezicht Jagersvereninging, bestuurslid Jachtopleidingen)
Ja, maar hoe gaan ze in de praktijk uitleggen dat het beleid toch uitgevoerd gaat worden? Of is dat weer het rancune verhaal richting Den Haag?quote:Op donderdag 2 maart 2023 14:47 schreef Janneke141 het volgende:
Mooi span. Stikstofontkenners aller partijen, verenigt u.
In Nederland is dat instrument al heel lang in de wet vastgelegd en wordt het ook al heel lang toegepast, in Rotterdam bijvoorbeeld op grote schaal bij stadsvernieuwing.quote:Op donderdag 2 maart 2023 14:56 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Ik denk dat BBB af gaat als een gieter in de provincie als ze moeilijk gaan doen inzake gedwongen uitkoop want volgens mij kan een rechter het gewoon afdwingen.
Ze zullen waarschijnlijk vooral traineren, en heel fanatiek de (social) media bespelen. Bereiken doen ze waarschijnlijk weinig, tijdrekken uitgezonderd.quote:Op donderdag 2 maart 2023 14:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, maar hoe gaan ze in de praktijk uitleggen dat het beleid toch uitgevoerd gaat worden? Of is dat weer het rancune verhaal richting Den Haag?
Je wordt nog net niet doodgegooid met BBB campagne posters etc.quote:Op donderdag 2 maart 2023 14:17 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Ik hoop met je mee, ook voor Overijssel.
Maar ik reed afgelopen weekend toevallig nog wat door beide provincies heen en dan heb ik wel een hard hoofd in
De posters die ik het meeste zie hier zijn gek genoeg van 50plus...quote:Op donderdag 2 maart 2023 15:28 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Je wordt nog net niet doodgegooid met BBB campagne posters etc.
Het nadeel van Drenthe is dat de PVV het vaak goed doet in Emmen en omgeving, en dat Assen ongelofelijk verdeeld is. Hoogeveen en Meppel zijn meestal redelijk VVD-minded en dat heb je de grote kernen wel gehad. Wat overblijft is veel plattelandsgebied en de natuurliefhebbers, waarbij die eerste groep of een stuk groter is, en/of veel meer van zich laat horen.quote:Op donderdag 2 maart 2023 14:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit ziet er idd wel heel verschrikkelijk uit: https://eenvandaag.avrotr(...)g-provincie-drenthe/
BBB 9, PVV 7, VVD 5, de rest 4 of kleiner. En met 22 zetels heb je al een meerderheid, dus dat zal echt superrechts beleid worden, met ook JA21 nog een zetel en FvD 2 zetels.
In Groningen is BBB ook de grootste in de peilingen, maar daar zie je toch een heel andere verdeling: https://eenvandaag.avrotr(...)provincie-groningen/
8 zetels BBB, maar daarna 5 zetels PvdA en 5 zetels SP. Ook hier heb je 22 zetels nodig. Op dit moment zit hier GL, PvdA, CU, VVD, D66 en CDA. Dat verliest wel een meerderheid, maar rechts (BBB, VVD, PVV, CDA, FvD) komt ook maar aan 19. GroningerBelang (1 zetel) is wel ook vrij rechts, maar Partij vh Noorden is veel linkser. Dus geen rechtse meerderheid, er zal met deze peiling in Groningen altijd een middencoalitie komen. En dan zie ik BBB nog best aan de zijlijn staan.
Al die omgekeerde vlaggen zijn een campagne op zich.quote:Op donderdag 2 maart 2023 15:28 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Je wordt nog net niet doodgegooid met BBB campagne posters etc.
Hier in Assen is me ook nog niet zo veel opgevallen, alleen laatst een paar posters van de PvdA. Heb er niks op tegen als die Drenthe terug veroverd, maar dat lijkt er niet in te zitten.quote:Op donderdag 2 maart 2023 15:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Al die omgekeerde vlaggen zijn een campagne op zich.
Hier (in de stad) nog niks aan posters gezien trouwens, van geen enkele partij. Alleen de gebruikelijke rode jassen van de SP die voor de ingang van de Aldi stonden te flyeren.
Ja, die peiling van Drenthe ziet er echt wel heel verschrikkelijk uit. Hopelijk dat VVD iig niet met PVV wil of mag samenwerken, dan zal er namelijk toch wat links bij moeten.quote:Op donderdag 2 maart 2023 15:33 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Het nadeel van Drenthe is dat de PVV het vaak goed doet in Emmen en omgeving, en dat Assen ongelofelijk verdeeld is. Hoogeveen en Meppel zijn meestal redelijk VVD-minded en dat heb je de grote kernen wel gehad. Wat overblijft is veel plattelandsgebied en de natuurliefhebbers, waarbij die eerste groep of een stuk groter is, en/of veel meer van zich laat horen.
Ik ben enigszins somber gestemd over de uitslag hier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |