abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208214917
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 00:45 schreef capricia het volgende:

[..]
:D
Die wil ik dan wel weer zien.
Waarom? Heb hier al wat spoilers voor je:

- Gaswinning? Ja, verschrikkelijk. Dramatisch werkelijk. Hard aan de slag om al die nuchtere, hardwerkende Groningers volledig te compenseren!
- Eigen rol? Joh, zó druk, kan echt niet overal bij zijn. Nee, dit echt per geval bekijken!
- Pas op want de linkse wolk komt eraan! Kan me niet voorstellen dat Derksen doorvraagt op het waarom van de gecreëerde tweestrijd trouwens. Zeide trucje als voor Rutte II, maar da's al zo lang geleden, toen zat Johan nog in die vrouw te roeren met z'n kaars
- Stikstof? Nou zeg, rustig aan. Zo'n vaart loopt het allemaal niet. We moeten die eeuwenoude familiebedrijven goed beschermen. En die kwetsbare natuur in dit mooie land óók!

:O
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  vrijdag 3 maart 2023 @ 09:08:37 #242
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_208215034
quote:
Boeren en stikstof, de portemonnee, klimaat en energie, wonen, migratie en vertrouwen in de politiek. Grote onderwerpen die landelijk spelen en die ook in de provincie de politieke discussie beheersen. Het zijn niet voor niets de thema's van het verkiezingsdebat vandaag op NPO Radio 1.

Fractievoorzitters van zestien partijen uit de Tweede Kamer zijn uitgenodigd, om minder dan twee weken voor de Provinciale Statenverkiezingen met elkaar in debat te gaan.
Fijn dat ik deze zestien mensen waarop ik niet kan stemmen mag aanhoren over thema's die niets met Provinciale Staten te maken hebben. Fijn dat de NPO dit faciliteert.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_208215092
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 09:08 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Fijn dat ik deze zestien mensen waarop ik niet kan stemmen mag aanhoren over thema's die niets met Provinciale Staten te maken hebben. Fijn dat de NPO dit faciliteert.
Dit is echt een ergenis die elke provinciale staten verkiezing terug komt. Koppel iig die Eerste Kamer eens los van de Provincies, zodat de provincie de aandacht kan krijgen die het verdient (en wat mij betreft: schaf de Eerste Kamer af, maar dat is een andere discussie). Al besef ik wel dat zelfs bij losse Provinciale Verkiezingen de lijsttrekkers van de Tweede Kamer nog de aandacht opvragen, dat doen ze ook bij gemeenteraadsverkiezingen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 3 maart 2023 @ 09:26:33 #244
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208215255
quote:

[..]
Armoe troef weer in de vaderlandse journalistiek.
pi_208215420
quote:

[..]
Je zou je bijna afvragen waarom we regionale omroepen, van overheidsgeld betaald, hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2023 09:56:36 ]
pi_208215955
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_208216160
quote:
@Hanca Heb jij dit veroorzaakt? :D
pi_208216303
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
@:Hanca Heb jij dit veroorzaakt? :D
Daar heb ik geen actieve herinnering aan...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208218612
Vandaag het kieskompas en de stemwijzer ingevuld. Volgens het kieskompas ben ik rechts progressief en in mijn grafiek zat er geen enkele partij bij mij in de buurt. Je bent volgens de partijen niet zo interessant als je voor een dikke kerncentrale en OV bent, maar tegen nieuwe vierbaans wegen bent.

Volgens de stemwijzer heb ik wel overeenkomsten met partijen. Namelijk: SP, VVD en Groenlinks. Waarmee ik maar wil zeggen dat VVD confirmed extreem links is.
pi_208219342
quote:
Ik was er graag voor naar Stad gereisd.
Natuurlijk gewoon wegens te weinig belangstelling. In 2022 haalde FvD in een gemeente van 230.000 inwoners nog geen 1000 stemmen.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 18:01:19 #251
423737 NM07
Backwards cap
pi_208221468
Ik verwacht een opkomstdaling bij deze verkiezingen. Dan kan de VVD wel meer zetels halen als ongeveer dezelfde 1.000.000 kiezers als in 2019 daarop stemmen.

Vooral links trekt nauwelijks nieuwe kiezers en dat speelt al sinds de jaren 90. “Linkse” partijen als PvdA en GL zijn op economisch vlak op papier links en voor meer gelijkheid, maar in de praktijk maken ze al jaren allerlei deals met de VVD in de Eerste kamer waarbij PvdA/GL het kabinet steunen in ruil voor wat progressieve dingen op klimaat.

De Haagse elite van PvdA/GL is compleet losgezongen van de op economische gelijkheid gerichte linkse stemmer. Het zijn binnenstads partijen die niet echt omkijken naar de minimumloonwerker in Etten-Leur of Kerkrade.

Geen wonder dat steeds meer arbeiders deze partijen “links” laat liggen, niet stemt of op extreemrechts (die ook niks voor ze doet maar wat roept over immigratie ).
Agustín Bernasconi .Nike AF1 Mid 07
pi_208221631
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 18:01 schreef NM07 het volgende:
Ik verwacht een opkomstdaling bij deze verkiezingen.

Ik vrees het ook, tegelijkertijd denk ik: is niet iedereen het om allerlei redenen zo zat dat ze juist wel gaan stemmen?

quote:
Geen wonder dat steeds meer arbeiders deze partijen “links” laat liggen, niet stemt of op extreemrechts (die ook niks voor ze doet maar wat roept over immigratie ).
Ik denk dat ze immigratie een groter of net zo groot issue als de kleine beurs vinden.
Deze gaan altijd naar de stembus, denk ik.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 18:18:28 #253
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_208221688
Wat een matig debat op radio1, ik stem al 33 jaar, ga iedere keer trouw, maar ik twijfel nu enorm, niemand spreekt me meer aan,wat een poppenkast. :r
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_208221718
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 18:18 schreef TweedeKlum het volgende:
Wat een matig debat op radio1, ik stem al 33 jaar, ga iedere keer trouw, maar ik twijfel nu enorm, niemand spreekt me meer aan,wat een poppenkast. :r
Begrijpelijk, maar daar wordt het ook niet beter van.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 18:22:08 #255
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_208221735
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 18:20 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Begrijpelijk, maar daar wordt het ook niet beter van.
Nee, dat klopt, ik zal uiteindelijk wel gaan maar kolere, vroeger was het gewoon allemaal makkelijker.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
pi_208221742
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 18:01 schreef NM07 het volgende:
Ik verwacht een opkomstdaling bij deze verkiezingen. Dan kan de VVD wel meer zetels halen als ongeveer dezelfde 1.000.000 kiezers als in 2019 daarop stemmen.

Vooral links trekt nauwelijks nieuwe kiezers en dat speelt al sinds de jaren 90. “Linkse” partijen als PvdA en GL zijn op economisch vlak op papier links en voor meer gelijkheid, maar in de praktijk maken ze al jaren allerlei deals met de VVD in de Eerste kamer waarbij PvdA/GL het kabinet steunen in ruil voor wat progressieve dingen op klimaat.

De Haagse elite van PvdA/GL is compleet losgezongen van de op economische gelijkheid gerichte linkse stemmer. Het zijn binnenstads partijen die niet echt omkijken naar de minimumloonwerker in Etten-Leur of Kerkrade.

Pas was er weer een minimumloon-wet of motie aangenomen.
pi_208221852
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 18:22 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Nee, dat klopt, ik zal uiteindelijk wel gaan maar kolere, vroeger was het gewoon allemaal makkelijker.
Klopt. Al jaren niet meer lid van een politieke partij, dus elke keer maar weer eens nadenken en kiezen. Lokaal met de gemeenteraad vorig jaar, maar ik moet de helft van mijn herseninhoud laten verwijderen om me te kunnen vinden in het programma van de provinciale partijen die hier meedoen.
Uiteindelijk toch een andere partij gevonden, na stemwijzer, een rondje wegstrepen, het lezen van de lijst en het kijken of de verkiesbare kandidaten een beetje normale mensen zijn.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 18:33:37 #258
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208221885
quote:
Wees gerust, op geen enkele van de zestien mensen die in debat waren kun je ook daadwerkelijk stemmen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 3 maart 2023 @ 18:39:00 #259
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208221954
quote:
Laat me raden: niemand reageert op de ander, en iedereen herhaalt hun stokpaardjes tig keer?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 3 maart 2023 @ 18:42:17 #260
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_208222000
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 18:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Wees gerust, op geen enkele van de zestien mensen die in debat waren kun je ook daadwerkelijk stemmen.
Joh. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')