abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211109744
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 10:42 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Dat is een fantastisch idee! Wij hebben een switch en we hebben just dance! Alleen geen 4 controllers, maar dan gaan ze maar om en om.

Ja! Deze hou ik er in ! _O_
Volgens mij kun je just dance op de switch ook koppelen met je telefoon. Dus als je nog ergens een oude telefoon hebt liggen zou je die ook als controller kunnen inzetten. (Heb het zelf niet geprobeerd dus weet niet hoe goed het werkt, heb er alleen eens over gelezen).

Hier volgende week kinderfeestje van de jongste. Gaan we zwemmen. Hopelijk wordt dit een gezelliger feestje als twee jaar terug bij jumpxl. Die beviel bij ons niet zo goed (niet zo zeer om jumpxl maar omdat de kinderen onderling ruzie maakten, die mocht niet met die mee doen en dat soort onzin. Echt een drama feest. Dochter heeft er ook een flink potje zitten huilen omdat er kinderen werden buitengesloten).
Daarom vorig jaar een georganiseerde activiteit, graffiti spuiten. Dan worden ze bezig gehouden dus dat werkte hier beter.

Hopelijk dit jaar wel weer positief met zichzelf vermaken in een zwembad (wel een deel andere kinderen als twee jaar geleden, dus hopelijk komt het goed. Maar kijk er toch altijd weer tegenop).
  Moderator zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:47:33 #52
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211110085
Vorige week Aapie zijn eerste kinderfeestje gehad voor zijn derde verjaardag, was top! We hadden 4 kindjes uitgenodigd waar hij veel mee speelt op de opvang. In huis 3 speelplekken gecreëerd: autospeelmat met auto’s, lage tafel met Duplo en knutselspullen op tafel. Taart en fruitsalade en natuurlijk appelsap voor de kindjes. Er werd heerlijk gespeeld (vooral met de auto’s en geknutseld) en ook het keukentje werd gebruikt.

Was echt een succes, de ouders hebben elkaar ook wat beter leren kennen.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_211111733
Leuk Majo! Klinkt als een fijn feestje.

Hier 2 meiden die 11 worden.
Feestje 1: Bioscoop en eten ergens.

Feestje 2, 2x zoveel kinderen. Thuis. Buitenspelen.

Nu nog twee data prikken.
Met een meidenkwartet
pi_211111863
Is het de 1e keer dat ze hun eigen feestje willen Cathmar?
pi_211111879
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 16:34 schreef Kyara het volgende:
Is het de 1e keer dat ze hun eigen feestje willen Cathmar?
Ja! Op verzoek. Maar ze mogen wel op elkaars feestje komen natuurlijk O+

Ze hebben altijd al groepjes eigen vrienden gehad maar tot nu toe wel sameneen feest. Wellicht door lichte drang van mij want dan was ik er maar in 1x vanaf.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cathmar op 28-10-2023 17:04:10 ]
Met een meidenkwartet
pi_213762916
HEEEELP! Over een maand wordt Simon alweer 7 jaar en mag hij natuurlijk een kinderfeestje.
Maar ik kijk daar best tegenop :@ :@ :@ . De afgelopen 2 jaar hebben we het bij Monkeytown gevierd, dat willen we nu een keer niet.

Maar wat wel??? Het liefst iets buitenshuis, regio Midden-Nederland.
Mocht het uiteindelijk toch een thuisfeestje worden, dan wil ik een goed plan hebben liggen, zodat de tent hier niet afgebroken worden.

En dan de keuze wie komt er en wie niet? Simon is op redelijk wat feestjes geweest dit jaar, die allemaal terug uitnodigen? Dat is wat mij betreft geen must, maar voelt ook ietwat lullig naar die kinderen.
Hij heeft nu een lijst met 10 kinderen, dat is sowieso te veel.

Iemand geniale tips?
  zondag 2 juni 2024 @ 10:41:00 #57
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213763360
Wat wil hij voor feestje?
pi_213763445
Hij vliegt alle kanten op: van wederom Monkeytown, naar een Legofeestje, naar bowlen, naar midgetgolf, naar een thuisfeestje, knutselen, kortom hij wil ALLES ;)

Ik heb net zelf al even zitten googlen, maar een combi van bijv. kinderbowlen en midgetgolf met eten e.d. lijkt me wel leuk, maar daar moeten we zeker een half uur voor rijden, dat vind ik een beetje zonde van de tijd.
pi_213763706
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2024 10:54 schreef TolstoiFan het volgende:
Hij vliegt alle kanten op: van wederom Monkeytown, naar een Legofeestje, naar bowlen, naar midgetgolf, naar een thuisfeestje, knutselen, kortom hij wil ALLES ;)

Ik heb net zelf al even zitten googlen, maar een combi van bijv. kinderbowlen en midgetgolf met eten e.d. lijkt me wel leuk, maar daar moeten we zeker een half uur voor rijden, dat vind ik een beetje zonde van de tijd.
Een goochelaar inhuren icm een speurtocht met schatkaart?
pi_213763962
Als het een thuisfeestje wordt, dan zal er zeker een speurtocht gedaan worden. Goochelaar is door een vriendje net gedaan, maar bedankt voor de tip!
pi_213764508
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2024 09:52 schreef TolstoiFan het volgende:
HEEEELP! Over een maand wordt Simon alweer 7 jaar en mag hij natuurlijk een kinderfeestje.
Maar ik kijk daar best tegenop :@ :@ :@ . De afgelopen 2 jaar hebben we het bij Monkeytown gevierd, dat willen we nu een keer niet.

Maar wat wel??? Het liefst iets buitenshuis, regio Midden-Nederland.
Mocht het uiteindelijk toch een thuisfeestje worden, dan wil ik een goed plan hebben liggen, zodat de tent hier niet afgebroken worden.

En dan de keuze wie komt er en wie niet? Simon is op redelijk wat feestjes geweest dit jaar, die allemaal terug uitnodigen? Dat is wat mij betreft geen must, maar voelt ook ietwat lullig naar die kinderen.
Hij heeft nu een lijst met 10 kinderen, dat is sowieso te veel.

Iemand geniale tips?
Een trampoline park doet het ook heel goed, bowlen met hekjes omhoog ook, Landal als het mooi weer is kun je ze buiten in die speeltuin laten razen en dan bowlen ofzo erbij reserveren, oma nam de jongens nog wel eens mij naar Landal miggelenberg omdat het hier best dichtbij is, de kinderen spelen en zij op het terras.

Zwemfeestjes werden op school ook wel gedaan op die leeftijd alleen zou ik dat zelf niet willen nog.

Ik weet niet waar je woont maar misschien ook een leuke vakantie tip
https://flierefluiterraal(...)2FCjdHUaAjuAEALw_wcB
Als je zelf gaat neem even zwemspullen mee

Hier is de max wat in 2 autos past dus 6 kinderen vragen en dan hij en zijn broer en de bestuurders.

Wat ook leuk is een voetbalfeestje met Street voetbal afhankelijk wie je neemt is het op locatie of bij jou

https://streetskills.nl/verjaardagsfeestjes/

[ Bericht 7% gewijzigd door Goitske op 02-06-2024 13:01:35 ]
pi_213774469
Is er niet een leuke buitenspeeltuin waar je een feestje kan houden in de omgeving? Een trampolinepark las ik, dat lijkt mij ook echt heel leuk en gaan wij misschien voor onze dochter die in november 8 wordt ook doen (of een disco zwemfeestje, maar het zwembad dat dat deed bij ons in de buurt is deze maand failliet gegaan helaas).

Met mijn jongste dochter die vrijdag 6 werd zijn we naar de Koperen Ezel gegaan, ezeltjes borstelen en rijden, een huifkartocht, springkussens en meerdere speeltuinen. Was een groot succes, ik weet niet of zoiets bij jou in de omgeving ook is. Wij moesten daar overigens ook ruim een half uur voor rijden, ik was bang dat dat te lang zou zijn maar het was prima te doen. De muziek lekker hard in de auto's en snoepjes erbij, dat was op zichzelf al een feest voor de kinderen.

Zou een bioscoopfeestje nog wat zijn? Of wordt er ergens een leuke workshop gegeven voor kinderen? Is er een leuk klim- of speelbos waar ze lekker kunnen spelen?
pi_213774850
Inmiddels hebben we een leuke buitenspeeltuin gevonden, met ook nog een heel klein binnengedeelte. Het is weer in NL is natuurlijk moeilijk te voorspellen, dus bij een buitenactiviteit wil ik toch ook een back-up plan hebben voor als het toch regent. Maar we gaan gewoon reserveren en mocht het toch super slecht weer zijn, dan kunnen we altijd uitwijken naar Monkeytown.

Iedereen bedankt voor alle tips!
pi_213778089
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 11:21 schreef Schanu het volgende:
Is er niet een leuke buitenspeeltuin waar je een feestje kan houden in de omgeving? Een trampolinepark las ik, dat lijkt mij ook echt heel leuk en gaan wij misschien voor onze dochter die in november 8 wordt ook doen (of een disco zwemfeestje, maar het zwembad dat dat deed bij ons in de buurt is deze maand failliet gegaan helaas).

Met mijn jongste dochter die vrijdag 6 werd zijn we naar de Koperen Ezel gegaan, ezeltjes borstelen en rijden, een huifkartocht, springkussens en meerdere speeltuinen. Was een groot succes, ik weet niet of zoiets bij jou in de omgeving ook is. Wij moesten daar overigens ook ruim een half uur voor rijden, ik was bang dat dat te lang zou zijn maar het was prima te doen. De muziek lekker hard in de auto's en snoepjes erbij, dat was op zichzelf al een feest voor de kinderen.

Zou een bioscoopfeestje nog wat zijn? Of wordt er ergens een leuke workshop gegeven voor kinderen? Is er een leuk klim- of speelbos waar ze lekker kunnen spelen?
Dan zit jij bij mij in de buurt. Ik kwam ook wel bij de koperen ezel toen ze klein waren. Kinderparadijs malkenschoten deed het op die leeftijd ook altijd heel goed
  Moderator maandag 3 juni 2024 @ 23:20:49 #65
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_213781802
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 11:56 schreef TolstoiFan het volgende:
Inmiddels hebben we een leuke buitenspeeltuin gevonden, met ook nog een heel klein binnengedeelte. Het is weer in NL is natuurlijk moeilijk te voorspellen, dus bij een buitenactiviteit wil ik toch ook een back-up plan hebben voor als het toch regent. Maar we gaan gewoon reserveren en mocht het toch super slecht weer zijn, dan kunnen we altijd uitwijken naar Monkeytown.

Iedereen bedankt voor alle tips!
Welke is het geworden? Ik woon ook in midden Nederland dus altijd op zoek naar leuke speelplekken.

Aapie wordt in oktober 4 dus ik ben ook al voorzichtig aan het rondkijken :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_213782645
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 23:20 schreef MaJo het volgende:

[..]
Welke is het geworden? Ik woon ook in midden Nederland dus altijd op zoek naar leuke speelplekken.

Deze is het:
https://www.maisdoolhofvoorthuizen.nl/speelpark-foto
pi_213784344
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 23:20 schreef MaJo het volgende:

[..]

Bij ons op school was het niet standaard dat kindjes van net 4 een feestje gaven. Ook niet trakteren omdat het al zo heftig is de eerste weken school
  Moderator/colorchick dinsdag 4 juni 2024 @ 11:17:13 #68
382129 crew  Donna
pi_213784519
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 11:02 schreef Goitske het volgende:

[..]
Bij ons op school was het niet standaard dat kindjes van net 4 een feestje gaven. Ook niet trakteren omdat het al zo heftig is de eerste weken school
Hier ook idd.
  dinsdag 4 juni 2024 @ 11:35:28 #69
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_213784684
Idem.
Eerste kinderfeestje met 5 jaar, vond ik al heftig genoeg, 6 rondstuiterende kleuters. Zoon had toen zelf ook al een paar feestjes bezocht als gast, dat hielp wel in de beeldvorming van wat een kinderfeestje nu eigenlijk inhoudt (zo'n verse kleuter heeft vaak geen idee).

Op school trakteren voor vierjarigen werd ook niet gedaan in de kleuterklassen (schoolbeleid), ook omdat kinderen vaak al op kinderopvang/ speelzaal getrakteerd hadden, en nieuw in de klas zijn zonder de aandacht van een verjaardagsfeestje als spannend genoeg was.
pi_213784930
B en Juul hebben ook geen kinderfeestje gehad toen ze 4 werden. Maar je hoort het wel, zeker als ze vriendjes hebben op het KDV.

Juul wordt over een kleine 4 weken 6 jaar. Ze wil zelf het liefste naar Monkeytown, want dat doen ze allemaal. Zelf zien we dat minder zitten, helemaal omdat we de dag dat we het willen vieren geen auto kunnen lenen en dus maar 1 auto hebben. We vieren het op vrijdag en Juul wil perse dat haar grote broer ook komt. Extra probleem is dat hij om 14 uur uit is en Juul en haar andere party animals om 12 uur.

Kortom wij sturen op een thuisfeestje :D We zijn bezig om een opzetzwembad te kopen en tegenover ons huis is een leuke, grote speeltuin. Een ouderwetse volledig met gras, bosjes, bomen etc. Dus genoeg plek voor allerlei waterspellen.
Even kijken of we haar richting een zomer/waterfeest thuis kunnen krijgen.

Voor tips in Midden Nederland:

Escape room de Fabrique
Bounce valley in Houten
Glow in the dark midgetgolf in Maarsen
Hyperbowlen in Utrecht (Lage Weide)
Kinderboerderij De Vechtse Hoeve
Graffiti feestje naast de Ikea in Utrecht
Verf gooien in Woerden
  Moderator dinsdag 4 juni 2024 @ 19:46:20 #71
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_213789860
quote:
Oeh dat ziet er leuk uit! Daar gaan we zeker eens kijken :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 11:02 schreef Goitske het volgende:

[..]
Hier op het kdv is echt een vriendengroepje ontstaan waarbij de kinderen allemaal feestjes geven. Het is maar een klein groepje van 6 kinderen dus dat is te behappen :)
pi_213851999
Hier komt er ook weer een kinderfeestje aan. Bij mooi weer gaan we naar de grote buitenspeeltuin in de buurt, bij slecht weer naar Bounce Valley. Bij de grote buitenspeeltuin is het plan om te gaan picknicken, zodat we gelijk vanuit school die kant op kunnen en ze wat meer tijd hebben, want vanwege dansles hebben we maar 3,5 uur, exclusief reistijd. En picknicken is altijd leuk natuurlijk!

Ik zoek nu alleen wat inspiratie voor kindvriendelijke picknickhapjes die ik vooraf kan maken en makkelijk mee kan nemen, maar het ook een beetje feestelijk maken. Iemand nog tips? Ik heb sowieso twee vegetariërs mee.
pi_213852734
*Wraps met verschillende soorten beleg in stukjes
*Fruitspiesjes en/of wat snackgroente
*Witte bolletjes met verschillend beleg, zoet, kaas, vleeswaren, ei, salade eigenlijk alles kan. Eventueel in de helft of in vieren gesneden zodat ze verschillende dingen kunnen kiezen.
*Misschien wat minder makkelijk, maar als je een goede thermotas hebt, zou je ook thuis poffertjes kunnen opwarmen en die meenemen
pi_213858268
Wat leuk, een picknick O+

Wat ideeën:
- Stokbroodjes met smeersels
- Mini donuts
- Cupcakes
- Watermeloen
- Spiesjes met aardbei en poffertjes
- Spiesjes met spekjes en fruit
- Bakjes popcorn
- Kleine bakjes yoghurt met fruit
- Blokjes kaas (en worst voor de wel vleeseters)
- Soepstengels
- Zoute stengels of tucjes ofzo
- Quesadillas
pi_213858565
Wij gaan toch maar voor een feestje buiten de deur. Dat is met name voor verloofde een stuk relaxter. We gaan naar de kinderboerderij in het dorp. Lopend vanaf school dus geen gedoe met een auto tekort. Ze krijgen daar frietjes of poffertjes, onbeperkt limo en een ijsje. We nemen nog een taart mee dus dat komt allemaal goed.

Er is onder andere een springkussen, schommels, glijbaan, waterspeelplaats, prima voor deze leeftijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')