Een Samsung A52. Vorig jaar mei nieuw gekocht.quote:
Settings -> Connections -> Data Usage -> Mobile Data Usage.quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:56 schreef ZarB het volgende:
[..]
Een Samsung A52. Vorig jaar mei nieuw gekocht.
Maar dan zou ik dat moeten zien dat de app zoveel verbruikt toch? Ik kan per app zie hoeveel data die verbruikt. En Er is geen enkele app die verbruikt wat er volgens Vodafone wordt verbruikt.quote:Op donderdag 23 februari 2023 12:06 schreef RetepV het volgende:
Hoeft overigens geen misbruik te zijn. Kan ook heel goed gewoon een bug in een app zijn.
Of gewoon een kloteapp waarvan de developers geen rekening houden met je dataverbruik. Zoals Facebook.
Nee dus. Niks bijzonders.quote:Op donderdag 23 februari 2023 12:03 schreef YStec het volgende:
[..]
Settings -> Connections -> Data Usage -> Mobile Data Usage.
Euh, Nederlands zal dan wel 'Instellingen -> Verbindingen -> Gegevensverbruik en dan Mobiele dataverbruik' zijn, of zoiets.
Zie je daar iets?
Stop je sim eens een dagje in een andere telefoonquote:Op donderdag 23 februari 2023 12:09 schreef ZarB het volgende:
Alles wat jullie zeggen over het verbruik per app kunnen zien dat heb ik gecheckt. Ik kan het kijken via de telefooninstellingen en daarnaast heb ik de app "my data manager' gedownload omdat dat beter zou zijn. Zowel de verbruiksgegevens van mijn telefoon als die van My data manager komen niet overeen met de hoeveel data die Vodafone aangeeft.
Mijn telefoon zei laatst 3.5 gb en my data manager 2.76 en op die dag zei Vodafone dat er al 8 gb was verbruikt.
Ik kan het dataverbruik dus ook niet achterhalen.
Ja daarmee bedoel ik dat als er iets geupdate wordt (zoals apps of het systeem) dat dat alleen via wifi gaat. Dat kun je instellen. Je kunt dat namelijk ook uitzetten en dan gaan de updates ook via je mobiele gegevens.quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:57 schreef Gunner het volgende:
Heb je op dat moment een actieve wifi-verbinding? omdat je in je post wel wifi noemt voor updates.
(ik zie ook wel eens bij simyo vreemde data 's nachts altijd in blokken van 59MB, doet doet simyo blijkbaar ondanks dat ik thuis altijd op wifi zit).
Ik heb geen porno apps ofzo en ik download geen schimmige dingen. Het achtergrondverbruik van alle apps die ik wel heb kan ik gewoon checken en dat verklaart het ook niet.quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:57 schreef laforest het volgende:
Porno, gehacked of background use bepaalde apps?
Er heeft tussen de eerste keer dat dit gebeurde en de 2e (dus meest recente) keer 6 maanden gezeten. Dus een korte tijd van telefoon wisselen gaat denk ik niet veel uithalenquote:Op donderdag 23 februari 2023 12:11 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
Stop je sim eens een dagje in een andere telefoon
Erg raarquote:Op donderdag 23 februari 2023 12:16 schreef ZarB het volgende:
[..]
Er heeft tussen de eerste keer dat dit gebeurde en de 2e (dus meest recente) keer 6 maanden gezeten. Dus een korte tijd van telefoon wisselen gaat denk ik niet veel uithalen
Ik heb niet alles gelezen hoor.quote:Op donderdag 23 februari 2023 12:16 schreef ZarB het volgende:
[..]
Er heeft tussen de eerste keer dat dit gebeurde en de 2e (dus meest recente) keer 6 maanden gezeten. Dus een korte tijd van telefoon wisselen gaat denk ik niet veel uithalen
dat is mij ook nog steeds niet duidelijk, maar ik watik eerder zei; bij simyo zie ik 's nachts ook wel eens datagebruik terwijl ik altijd op wifi zit thuis. maar niet zoveel als dit.quote:Op donderdag 23 februari 2023 13:20 schreef Fe2O3 het volgende:
Dataverbruik terwijl je neem ik aan op wifi zit?
Backups gaan via WIFI. Alles uitgeschakeld dat dat (per ongeluk) via mobiele gegevens kanquote:Op donderdag 23 februari 2023 13:20 schreef Fe2O3 het volgende:
Dataverbruik terwijl je neem ik aan op wifi zit?
Qua volume klinkt het misschien als een whatsapp backup, maar die zou alleen over wifi mogen.
Heb je misschien iets gefilmd? Google heeft ook automatische foto/video backup diensten.
Je kan een datablokkade in je telefoon zetten, vanaf verbruik X geen mobiele data meer. Dan wordt je vanzelf iig getriggerd.
De onnauwkeurigheid tussen telefoon en Vodafone kan trouwens wel 'normaal' zijn. Afronden, wifi/mobiele data etc... het is van beide kanten een niet super geijkt proces.
En 5gb is best weinig als je meer doet dan mailen .. netflix of twitch is bijv. al rap 2gb per uur. Youtube 1 tot 2gb, spotify 100 tot 150mb, maar als je elke dag 2 uur luistert red je het dus ook niet op mobiele data @ 5gb de maand.
Je kan ook een private dns instellen, dns.adguard.com , dan blokkeer je alle reclame en nog wat andere ongevraagd verbruik. (nb. je kan dan geen filmpjes meer kijken in freemium games bijv.) via settings -> private dns
| 1 2 3 4 5 | Open your phone's Settings app. Tap Network & internet. Internet. Next to your carrier, tap Settings . At the top you'll see how much total data you use. To see graphs and details, tap App data usage. To pick a time period, tap the Down arrow . |
Als ik dit check is er dus niks geks te zien wat ook maar bij eerder genoemd dataverbruik in de buurt komt.quote:Op donderdag 23 februari 2023 14:24 schreef Chandler het volgende:
Via je OS kun je zien welke apps heel veel data versturen/ontvangen. Dus moet redelijk gemakkelijk te zien zijn welk programma er verantwoordelijk voor is.
[ code verwijderd ]
https://support.google.com/fi/answer/9458407?hl=en
Kun je daar eens een voorbeeld van plaatsen? ik kan mij niet voorstellen namelijk!quote:Op donderdag 23 februari 2023 14:25 schreef ZarB het volgende:
[..]
Als ik dit check is er dus niks geks te zien wat ook maar bij eerder genoemd dataverbruik in de buurt komt.
Ik heb mijn telefoon vanochtend naar fabrieksinstellingen terug gezet maar ik zal kijken of ik nog een screenshot heb dat ik naar vodafone heb verstuurd.quote:Op donderdag 23 februari 2023 14:25 schreef Chandler het volgende:
[..]
Kun je daar eens een voorbeeld van plaatsen? ik kan mij niet voorstellen namelijk!
Kan je wel een plaatje zien? Ik namelijk niet.quote:Op donderdag 23 februari 2023 14:39 schreef Chandler het volgende:
Hmm... dat is wel heel vreemd, 1.77gb middels Chrome browser... dat is idd wel heel veel!
Ik zou bijna even zeggen, ga even met je telefoon naar een telefoon winkel...
Maar ik heb uitgeschakeld dat ie van een klapperende wifi overgaat op mobiele gegevens.quote:Op donderdag 23 februari 2023 16:56 schreef Fe2O3 het volgende:
Ah
Het is, denk ik, een combi van klapperende wifi/telefoon die de wifi verliest en niet reconnect en tabs in een niet goed afgesloten chrome.
Google staat er vol mee, blijkbaar verbruikt chrome data/kunnen sites content blijven serven ookal is de telefoon niet actief of chrome alleen op de achtergrond nog open ...
Niet op het forum, maar kon de juiste link wel achterhalen!quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:19 schreef ZarB het volgende:
Kan je wel een plaatje zien? Ik namelijk niet.
Dat is wel heel vreemd, dan zou ik toch graag willen weten op welke data er wat gebruikt is...quote:Die gb van chrome die jij ziet is van 1-16 februari (16 feb heb ik t screenshot gemaakt). Dat is niet zo heel gek. Het totaal aantal gb wat je ziet is dus ook van die periode. Volgens m'n vodafone verbruik zat ik toen al op 6 gb en verbruikte ik op 1 moment al ruim 3 (zie eerdere post).
Dus dat correspondeert niet met elkaar.
Jaa dat wil ik dus ookquote:Op donderdag 23 februari 2023 18:28 schreef Chandler het volgende:
[..]
Niet op het forum, maar kon de juiste link wel achterhalen!
[..]
Dat is wel heel vreemd, dan zou ik toch graag willen weten op welke data er wat gebruikt is...
Wat een onzin, ze kunnen jou precies vertellen hoeveel mb/gb je per dag gebruikt hebt, echter niet wat je allemaal bezocht hebt. (lijkt mij zo)quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:30 schreef ZarB het volgende:
[..]
Jaa dat wil ik dus ook![]()
Vodafone zegt dat ze het niet kunnen zien wegens privacy. Als ik Taghi was hadden ze t vast wel kunnen zien toch
Klopt. Ze zien dat er een bepaalde hoeveelheid data is verbruikt maar niet hoe..quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:32 schreef Chandler het volgende:
[..]
Wat een onzin, ze kunnen jou precies vertellen hoeveel mb/gb je per dag gebruikt hebt, echter niet wat je allemaal bezocht hebt. (lijkt mij zo)
quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:36 schreef Chandler het volgende:
En als je de rest bekijkt, dus de dagen daarvoor? ik wil wel eens weten wat je verbruik van die maand was en de maand daarvoor... dag per dag!
Ze reageren niet meer op messenger want had ze vanochtend ook alweer benaderdquote:Op donderdag 23 februari 2023 18:38 schreef Chandler het volgende:
Dan ook gelijk even de vraag van het dubbele dataverkeer stellen, want die is in mijn optiek niet logisch.
En verder een tip, ga bv naar budget mobiel, daar heb je onbeperkt voor amper 2 tientjes per maand...
Doe je aan streaming?quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:21 schreef ZarB het volgende:
[..]
Maar ik heb uitgeschakeld dat ie van een klapperende wifi overgaat op mobiele gegevens.
En als het van chrome komt had ik het terug moeten terug zien toch?
Denk dat dat de beste oplossing is, plus ze zit nou niet bij de goedkoopste provider...quote:Maar goed kijk ook even naar je abbo.
Wat deze per maand kost vs een ander abbo met onbeperkte internet .
Paar euro meer heb je geen gezeik meer.
Nee ik gebruik geen streaming. Ik kijk al bijna geen youtube. Ik streamquote:Op donderdag 23 februari 2023 18:41 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Doe je aan streaming?
Dat word niet geteld in de Google software .
Achterlijk maar waar .
Volgens mij telefoon zal ik maar 738Mb gebruikt hebben tussen 6jan en 3 feb.
Wat niet klopt .
Aangezien mijn telefoon altijd word gebruikt .
Hotspots mode word ook niet gezien door de telefoon.
Maar ik gebruik dus wel 12Gb per dag .
Daarom kan je beter de telefoon profiler app gebruiken of Google Play Store
Kijken naar
Data monitor : simple net-meter.
Even installeren en kan je de hele netwerk per app en welke verbinden in de gaten houden .
Maar goed kijk ook even naar je abbo.
Wat deze per maand kost vs een ander abbo met onbeperkte internet .
Paar euro meer heb je geen gezeik meer.
Ik heb deze telefoon in mei vorig jaar nieuw gekocht. De simkaart heb ik echt al een eeuwigheid. Bedoel je dat er daar nog eentje van moet zijn?quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:40 schreef jogy het volgende:
Haal je simkaart er 'snachts eens uit anders. Ik zou bijna denken dat er ergens een duplicaat simkaart is die data wegsnoept maar dat zou wel gekkigheid zijn denk ik?
Ik heb echt geen idee, als alle logische oorzaken afgevinkt zijn moet je maar gaan kijken naar minder voor de hand liggende zaken denk ik.quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:46 schreef ZarB het volgende:
[..]
Ik heb deze telefoon in mei vorig jaar nieuw gekocht. De simkaart heb ik echt al een eeuwigheid. Bedoel je dat er daar nog eentje van moet zijn?
dit ja.quote:Op donderdag 23 februari 2023 19:21 schreef jogy het volgende:
Maar ik zou sowieso mijn telefoon voor het slapen gaan gewoon uitschakelen en kijken of het dataverbruik nog steeds oploopt.
Ja ik was ook al aan t complotdenken geslagenquote:Op donderdag 23 februari 2023 19:20 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee, als alle logische oorzaken afgevinkt zijn moet je maar gaan kijken naar minder voor de hand liggende zaken denk ik.
Telefoon uitzet gaat de wekker gewoon nog af.quote:Op donderdag 23 februari 2023 19:26 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
dit ja.
Of ff een nachtje 'vliegtuigmodus' als je m ook als wekker gebruikt.
De kaart is niet gekloont .quote:Op donderdag 23 februari 2023 19:33 schreef ZarB het volgende:
[..]
Ja ik was ook al aan t complotdenken geslagen
quote:Our mining rig’s data consumption
The mining rig that we installed BitMeter OS on is a Windows 10 6 GPU mining rig that was mining Ethereum and Library Credits using Claymore’s Dual Miner (version 11). Here’s our data use for seven days:
Day Download Upload
1 66.08 MB 12.33 MB
2 70.44 MB 11.14 MB
3 98.38 MB 13.06 MB
4 79.04 MB 11.09 MB
5 61.14 MB 12.36 MB
Average 75.02 MB 12.00 MB
Met welke streaming apps zou dat dan zijn? Ik stream niet echt op mijn smartphone of over een mobiele verbinding, maar net even een paar minuten Netflix aangezet en dat lijkt toch gewoon te worden geregistreerd:quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:41 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Doe je aan streaming?
Dat word niet geteld in de Google software .
Achterlijk maar waar .
Dat gebruik ik veelvuldig en daarvan weet ik zeker dat het wordt geregistreerd:quote:Hotspots mode word ook niet gezien door de telefoon.
Ik stream via mijn tablet via hotspot.quote:Op donderdag 23 februari 2023 21:10 schreef XanderH het volgende:
[..]
Met welke streaming apps zou dat dan zijn? Ik stream niet echt op mijn smartphone of over een mobiele verbinding, maar net even een paar minuten Netflix aangezet en dat lijkt toch gewoon te worden geregistreerd:
[ afbeelding ]
Muziek streamen doe ik af en toe wel, ook dat wordt netjes geregistreerd zo te zien:
[ afbeelding ]
Met welke streaming app ervaar jij problemen?
[..]
Dat gebruik ik veelvuldig en daarvan weet ik zeker dat het wordt geregistreerd:
[ afbeelding ]
Dus het probleem is alleen dat verkeer via de hotspot niet wordt geregistreerd? Niet dat streamingdiensten niet worden geregistreerd?quote:Op donderdag 23 februari 2023 21:16 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Ik stream via mijn tablet via hotspot.
En dat gaat via een browser
De Motorola telefoon registreren niet .
De tele2 app wel.
Heb vandaag idd gereset, ook omdat mijn telefoon continu crashte. Althans, het scherm.quote:Op donderdag 23 februari 2023 22:52 schreef HSG het volgende:
Je telefoon terugzetten naar fabrieksinstellingen en vraag Vodafone om je abo een reset te geven.
TikTok en Facebook verwijderenquote:
Heb geen social media apps.quote:Op maandag 27 februari 2023 16:56 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
TikTok en Facebook verwijderen
alle achtergrond datagebreuik uit in elke app
alleen specifieke apps toegang geven tot 4g
roaming disablen
Om te testen kun je data helemaal uitschakelen en eens een uurtje kijken welke app begint te piepen.
Dit is wel vaag ja. (supervaag zelfs! Geen WhattsApp-backup die gaat lopen ofzo? -die zijn nooit zo groot-)quote:Op maandag 27 februari 2023 19:48 schreef ZarB het volgende:
[..]
Heb geen social media apps.
Achtergrond gebruik is bij de meeste apps uit. En als dat het zou zijn dan zou ik het terug moeten zien in het dataverbruik van de apps.
Roaming staat uit.
Laatst stond mobiele gegevens uit en was er alsnog 2.89 gb verbruikt rond 00.45. (Te zien in het vodafone verbruik, niet in mijn telefoon).
Dus ben nog steeds opzoek naar de oorzaak
Ja misschien is dat wel het testen waard. Probleem is alleen dat vodafone echt 0 verantwoordelijkheid hierin neemt. Die geven wat tips die allang zijn uitgevoerd en dat ze vanwege privacy niet kunnen zien waar de data aan op gaat. Als ik zeg dat ik mobiele data uberhaupt uit heb staan (en dat het dus vrijwel onmogelijk is om data te verbruiken) dan doen ze daar ook helemaal niks mee.quote:Op maandag 27 februari 2023 21:14 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Dit is wel vaag ja. (supervaag zelfs! Geen WhattsApp-backup die gaat lopen ofzo? -die zijn nooit zo groot-)
Als je nou je Tel. een dag uit laat (24u+ jaja...), wordt er dan nog steeds data geteld door de Provider?
Misschien kun je zo aantonen dat je provider de boel fuckt? Als je Tel. een dag lang zich niet op een GSM-mast-aanmeldt, dan kan de provider toch nooit data rekenen? (dat doen ze dus wel...)
Ik heb m vorige week gereset dus daar heb ik daarvoor niet op gecheckt. Zou malware heel random zoveel data kunnen trekken? Ik had geen bijzondere apps ofzo.quote:
Ik begrijp inderdaad dat je al eerder je data hebt uitgezet, en dat dat dus geen reet uit maakt. Maar als je nou je telefoon 24+ uur uit laat staan (liever iets meer), en dan kijken wat je provider rekent..quote:Op maandag 27 februari 2023 21:44 schreef ZarB het volgende:
[..]
Ja misschien is dat wel het testen waard. Probleem is alleen dat vodafone echt 0 verantwoordelijkheid hierin neemt. Die geven wat tips die allang zijn uitgevoerd en dat ze vanwege privacy niet kunnen zien waar de data aan op gaat. Als ik zeg dat ik mobiele data uberhaupt uit heb staan (en dat het dus vrijwel onmogelijk is om data te verbruiken) dan doen ze daar ook helemaal niks mee.
Moment.... mobiele gegevens stond UIT (dus geen 2g,3g,4g en 5g) en er is bijna 3GB verstookt op exact diezelfde mobiele gegevens?quote:Op maandag 27 februari 2023 19:48 schreef ZarB het volgende:
Laatst stond mobiele gegevens uit en was er alsnog 2.89 gb verbruikt rond 00.45.
Jepquote:Op dinsdag 28 februari 2023 16:29 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Moment.... mobiele gegevens stond UIT (dus geen 2g,3g,4g en 5g) en er is bijna 3GB verstookt op exact diezelfde mobiele gegevens?
Provider.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 22:01 schreef HSG het volgende:
[..]
En geeft jouw telefoon dat aan of jouw provider?
Dat is wel heel vreemd. Ik zou naar een Vodafone winkel gaan en dit laten zien. Dit gaat niemand geloven.quote:
Idem!quote:Op maandag 6 maart 2023 16:41 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Dat is wel heel vreemd. Ik zou naar een Vodafone winkel gaan en dit laten zien. Dit gaat niemand geloven.
daar hopen ze ook opquote:Op maandag 6 maart 2023 21:07 schreef ZarB het volgende:
Tja wat kan ik nog laten zien? Ik heb alles al met vodafone gedeeld. Weliswaar via de chat met screenshots. Ze zijn echt heel simpel daar: we zien dat de data is verbruikt, we kunnen niet zien waaraan maar hier heb je 20 tips die je allemaal al uitgevoerd hebt. Met de discrepantie tussen je telefoon en provider doen we niks. Joe![]()
Dus bedankt voor het meedenken maar ik geef het op
quote:Op dinsdag 28 februari 2023 16:29 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Moment.... mobiele gegevens stond UIT (dus geen 2g,3g,4g en 5g) en er is bijna 3GB verstookt op exact diezelfde mobiele gegevens?
Bij providers kun je vaak een 2e sim-kaart aanvragen voor gebruik in o.a. tablets die LTE ondersteunen. Het zou mogelijk kunnen dat er een 2e sim-kaart in gebruik is die gekoppeld is aan jouw abonnement.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |