abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 februari 2023 @ 18:45:18 #51
338319 ZarB
Piņa colada
pi_208115177
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 18:41 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Doe je aan streaming?
Dat word niet geteld in de Google software .
Achterlijk maar waar .

Volgens mij telefoon zal ik maar 738Mb gebruikt hebben tussen 6jan en 3 feb.
Wat niet klopt .
Aangezien mijn telefoon altijd word gebruikt .
Hotspots mode word ook niet gezien door de telefoon.

Maar ik gebruik dus wel 12Gb per dag .

Daarom kan je beter de telefoon profiler app gebruiken of Google Play Store

Kijken naar
Data monitor : simple net-meter.

Even installeren en kan je de hele netwerk per app en welke verbinden in de gaten houden .

Maar goed kijk ook even naar je abbo.
Wat deze per maand kost vs een ander abbo met onbeperkte internet .
Paar euro meer heb je geen gezeik meer.
Nee ik gebruik geen streaming. Ik kijk al bijna geen youtube. Ik stream
alleen heel af en toe spotify maar niet vaak.

Ik kreeg my data manager aangeraden qua app maar die geeft t zelfde aan als m'n telefoon dus daar had ik niks aan. Wat jij zegt is beter?

Mja miss stap ik wel over maar ik zit al sinds m'n eerste telefoon bij VF dus moet even een drempel over _O-
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  donderdag 23 februari 2023 @ 18:46:28 #52
338319 ZarB
Piņa colada
pi_208115190
quote:
14s.gif Op donderdag 23 februari 2023 18:40 schreef jogy het volgende:
Haal je simkaart er 'snachts eens uit anders. Ik zou bijna denken dat er ergens een duplicaat simkaart is die data wegsnoept maar dat zou wel gekkigheid zijn denk ik?
Ik heb deze telefoon in mei vorig jaar nieuw gekocht. De simkaart heb ik echt al een eeuwigheid. Bedoel je dat er daar nog eentje van moet zijn?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  donderdag 23 februari 2023 @ 19:20:47 #53
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_208115769
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 18:46 schreef ZarB het volgende:

[..]
Ik heb deze telefoon in mei vorig jaar nieuw gekocht. De simkaart heb ik echt al een eeuwigheid. Bedoel je dat er daar nog eentje van moet zijn?
Ik heb echt geen idee, als alle logische oorzaken afgevinkt zijn moet je maar gaan kijken naar minder voor de hand liggende zaken denk ik.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 23 februari 2023 @ 19:21:39 #54
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_208115783
Maar ik zou sowieso mijn telefoon voor het slapen gaan gewoon uitschakelen en kijken of het dataverbruik nog steeds oploopt.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_208115880
quote:
14s.gif Op donderdag 23 februari 2023 19:21 schreef jogy het volgende:
Maar ik zou sowieso mijn telefoon voor het slapen gaan gewoon uitschakelen en kijken of het dataverbruik nog steeds oploopt.
dit ja.

Of ff een nachtje 'vliegtuigmodus' als je m ook als wekker gebruikt. :)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  donderdag 23 februari 2023 @ 19:33:50 #56
338319 ZarB
Piņa colada
pi_208116004
quote:
14s.gif Op donderdag 23 februari 2023 19:20 schreef jogy het volgende:

[..]
Ik heb echt geen idee, als alle logische oorzaken afgevinkt zijn moet je maar gaan kijken naar minder voor de hand liggende zaken denk ik.
Ja ik was ook al aan t complotdenken geslagen :')
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_208117495
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 19:26 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
dit ja.

Of ff een nachtje 'vliegtuigmodus' als je m ook als wekker gebruikt. :)
Telefoon uitzet gaat de wekker gewoon nog af.

Wel op mijn telefoon zeg maar.
pi_208117592
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 19:33 schreef ZarB het volgende:

[..]
Ja ik was ook al aan t complotdenken geslagen :')
De kaart is niet gekloont .
Anders had je een hele duren telefoon rekening gehad.
Dan hadden ze wel naar een porno nummer gebeld of anderen telefoon nummers waar ze geld mee kunnen verdienen.

Voor internet zullen ze het niet gaan klonen.
Wat wel kan is dat je gehackt bent geweest op een app of via je browser.
Dat in de avond stiekem een crypto mining aan gaat en je data gebruikt om te verzenden en ontvangen.
pi_208117722
Crypto mining verbruikt toch helemaal niet veel data?

https://gpu0.com/how-much(...)es-a-mining-rig-use/

quote:
Our mining rig’s data consumption

The mining rig that we installed BitMeter OS on is a Windows 10 6 GPU mining rig that was mining Ethereum and Library Credits using Claymore’s Dual Miner (version 11). Here’s our data use for seven days:
Day Download Upload
1 66.08 MB 12.33 MB
2 70.44 MB 11.14 MB
3 98.38 MB 13.06 MB
4 79.04 MB 11.09 MB
5 61.14 MB 12.36 MB
Average 75.02 MB 12.00 MB
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_208118342
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 18:41 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Doe je aan streaming?
Dat word niet geteld in de Google software .
Achterlijk maar waar .
Met welke streaming apps zou dat dan zijn? Ik stream niet echt op mijn smartphone of over een mobiele verbinding, maar net even een paar minuten Netflix aangezet en dat lijkt toch gewoon te worden geregistreerd:


Muziek streamen doe ik af en toe wel, ook dat wordt netjes geregistreerd zo te zien:


Met welke streaming app ervaar jij problemen?

quote:
Hotspots mode word ook niet gezien door de telefoon.
Dat gebruik ik veelvuldig en daarvan weet ik zeker dat het wordt geregistreerd:
pi_208118434
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 21:10 schreef XanderH het volgende:

[..]
Met welke streaming apps zou dat dan zijn? Ik stream niet echt op mijn smartphone of over een mobiele verbinding, maar net even een paar minuten Netflix aangezet en dat lijkt toch gewoon te worden geregistreerd:
[ afbeelding ]

Muziek streamen doe ik af en toe wel, ook dat wordt netjes geregistreerd zo te zien:
[ afbeelding ]

Met welke streaming app ervaar jij problemen?
[..]
Dat gebruik ik veelvuldig en daarvan weet ik zeker dat het wordt geregistreerd:
[ afbeelding ]
Ik stream via mijn tablet via hotspot.
En dat gaat via een browser

De Motorola telefoon registreren niet .
De tele2 app wel.

Alleen als ik elke app los selecteer dan kan ik zien wat de totale verbruik van die app is geweest .

Maar gewoon zo onder data verbruik niet
pi_208118496
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 21:16 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Ik stream via mijn tablet via hotspot.
En dat gaat via een browser

De Motorola telefoon registreren niet .
De tele2 app wel.
Dus het probleem is alleen dat verkeer via de hotspot niet wordt geregistreerd? Niet dat streamingdiensten niet worden geregistreerd?

Wel vreemd, mijn Samsung toestel registreert de hotspot netjes onder een apart kopje.
pi_208119269
Je nr is gespoofed en iemand anders verbruikt je data
  donderdag 23 februari 2023 @ 22:02:43 #64
338319 ZarB
Piņa colada
pi_208119403
Ja een hack zat ik ook aan te denken maar hoe werkt dat dan en waarom zie ik dat dan niet terug in het verbruik? Je zou denken als mijn data verbruikt wordt dan zie ik dat wel terug.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_208120440
Je telefoon terugzetten naar fabrieksinstellingen en vraag Vodafone om je abo een reset te geven.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  donderdag 23 februari 2023 @ 22:54:59 #66
338319 ZarB
Piņa colada
pi_208120491
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2023 22:52 schreef HSG het volgende:
Je telefoon terugzetten naar fabrieksinstellingen en vraag Vodafone om je abo een reset te geven.
Heb vandaag idd gereset, ook omdat mijn telefoon continu crashte. Althans, het scherm.

Ik heb een paar maanden terug een nieuw abo genomen. Met het vorige abo heb ik het ook een keer gehad.

Ik denk dat ik een nieuwe telefoon koop en een nieuw abo ergens anders neem.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_208167729
quote:
8s.gif Op donderdag 23 februari 2023 11:54 schreef ZarB het volgende:

Wie helpt mij uit deze struggle?
TikTok en Facebook verwijderen
alle achtergrond datagebreuik uit in elke app
alleen specifieke apps toegang geven tot 4g
roaming disablen

Om te testen kun je data helemaal uitschakelen en eens een uurtje kijken welke app begint te piepen.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  maandag 27 februari 2023 @ 19:48:52 #68
338319 ZarB
Piņa colada
pi_208170077
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 16:56 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
TikTok en Facebook verwijderen
alle achtergrond datagebreuik uit in elke app
alleen specifieke apps toegang geven tot 4g
roaming disablen

Om te testen kun je data helemaal uitschakelen en eens een uurtje kijken welke app begint te piepen.
Heb geen social media apps.
Achtergrond gebruik is bij de meeste apps uit. En als dat het zou zijn dan zou ik het terug moeten zien in het dataverbruik van de apps.
Roaming staat uit.

Laatst stond mobiele gegevens uit en was er alsnog 2.89 gb verbruikt rond 00.45. (Te zien in het vodafone verbruik, niet in mijn telefoon).

Dus ben nog steeds opzoek naar de oorzaak 8)7
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  maandag 27 februari 2023 @ 20:06:00 #69
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_208170493
Gecheckt op malware etc?
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
pi_208171691
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 19:48 schreef ZarB het volgende:

[..]
Heb geen social media apps.
Achtergrond gebruik is bij de meeste apps uit. En als dat het zou zijn dan zou ik het terug moeten zien in het dataverbruik van de apps.
Roaming staat uit.

Laatst stond mobiele gegevens uit en was er alsnog 2.89 gb verbruikt rond 00.45. (Te zien in het vodafone verbruik, niet in mijn telefoon).

Dus ben nog steeds opzoek naar de oorzaak 8)7
Dit is wel vaag ja. (supervaag zelfs! Geen WhattsApp-backup die gaat lopen ofzo? -die zijn nooit zo groot-)

Als je nou je Tel. een dag uit laat (24u+ jaja...), wordt er dan nog steeds data geteld door de Provider?
Misschien kun je zo aantonen dat je provider de boel fuckt? Als je Tel. een dag lang zich niet op een GSM-mast-aanmeldt, dan kan de provider toch nooit data rekenen? (dat doen ze dus wel...)

[ Bericht 0% gewijzigd door Het_Bokje op 27-02-2023 21:20:05 ]
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  maandag 27 februari 2023 @ 21:44:20 #71
338319 ZarB
Piņa colada
pi_208172105
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 21:14 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Dit is wel vaag ja. (supervaag zelfs! Geen WhattsApp-backup die gaat lopen ofzo? -die zijn nooit zo groot-)

Als je nou je Tel. een dag uit laat (24u+ jaja...), wordt er dan nog steeds data geteld door de Provider?
Misschien kun je zo aantonen dat je provider de boel fuckt? Als je Tel. een dag lang zich niet op een GSM-mast-aanmeldt, dan kan de provider toch nooit data rekenen? (dat doen ze dus wel...)
Ja misschien is dat wel het testen waard. Probleem is alleen dat vodafone echt 0 verantwoordelijkheid hierin neemt. Die geven wat tips die allang zijn uitgevoerd en dat ze vanwege privacy niet kunnen zien waar de data aan op gaat. Als ik zeg dat ik mobiele data uberhaupt uit heb staan (en dat het dus vrijwel onmogelijk is om data te verbruiken) dan doen ze daar ook helemaal niks mee.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  maandag 27 februari 2023 @ 21:48:09 #72
338319 ZarB
Piņa colada
pi_208172147
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 20:06 schreef BlackEyedAngel het volgende:
Gecheckt op malware etc?
Ik heb m vorige week gereset dus daar heb ik daarvoor niet op gecheckt. Zou malware heel random zoveel data kunnen trekken? Ik had geen bijzondere apps ofzo.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_208172317
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 21:44 schreef ZarB het volgende:

[..]
Ja misschien is dat wel het testen waard. Probleem is alleen dat vodafone echt 0 verantwoordelijkheid hierin neemt. Die geven wat tips die allang zijn uitgevoerd en dat ze vanwege privacy niet kunnen zien waar de data aan op gaat. Als ik zeg dat ik mobiele data uberhaupt uit heb staan (en dat het dus vrijwel onmogelijk is om data te verbruiken) dan doen ze daar ook helemaal niks mee.
Ik begrijp inderdaad dat je al eerder je data hebt uitgezet, en dat dat dus geen reet uit maakt. Maar als je nou je telefoon 24+ uur uit laat staan (liever iets meer), en dan kijken wat je provider rekent..

Maarja.... Dan zeg jij dat je je tel uit hebt gezet, en je provider ziet nog steeds data.....en dan.... (misschien de bevestiging dat er écht iets niet klopt?)

Ik zou zou je tel 2 dagen uit laten staan (ja, dat is misschien geen optie), maar dan weet je tenmistre dat het niet jouw fout is.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_208179569
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 19:48 schreef ZarB het volgende:

Laatst stond mobiele gegevens uit en was er alsnog 2.89 gb verbruikt rond 00.45.
Moment.... mobiele gegevens stond UIT (dus geen 2g,3g,4g en 5g) en er is bijna 3GB verstookt op exact diezelfde mobiele gegevens?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  dinsdag 28 februari 2023 @ 20:33:41 #75
338319 ZarB
Piņa colada
pi_208183041
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 16:29 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
Moment.... mobiele gegevens stond UIT (dus geen 2g,3g,4g en 5g) en er is bijna 3GB verstookt op exact diezelfde mobiele gegevens?
Jep
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_208184750
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 20:33 schreef ZarB het volgende:

[..]
Jep
En geeft jouw telefoon dat aan of jouw provider?
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  woensdag 1 maart 2023 @ 11:51:37 #77
338319 ZarB
Piņa colada
pi_208189563
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 22:01 schreef HSG het volgende:

[..]
En geeft jouw telefoon dat aan of jouw provider?
Provider.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_208266938
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 20:33 schreef ZarB het volgende:

Jep
Dat is wel heel vreemd. Ik zou naar een Vodafone winkel gaan en dit laten zien. Dit gaat niemand geloven.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_208266946
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 16:41 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
Dat is wel heel vreemd. Ik zou naar een Vodafone winkel gaan en dit laten zien. Dit gaat niemand geloven.
Idem!

Toch wel heel vreemd! :Y
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 18:37:35 #80
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_208268223
Laten we hopen dat dit tot op de bodem wordt uitgezocht en dat de onderste steen boven water wordt gehaald. 🧐
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG en OWS
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  maandag 6 maart 2023 @ 21:07:24 #81
338319 ZarB
Piņa colada
pi_208270938
Tja wat kan ik nog laten zien? Ik heb alles al met vodafone gedeeld. Weliswaar via de chat met screenshots. Ze zijn echt heel simpel daar: we zien dat de data is verbruikt, we kunnen niet zien waaraan maar hier heb je 20 tips die je allemaal al uitgevoerd hebt. Met de discrepantie tussen je telefoon en provider doen we niks. Joe :W

Dus bedankt voor het meedenken maar ik geef het op 8)7
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_208298169
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 21:07 schreef ZarB het volgende:
Tja wat kan ik nog laten zien? Ik heb alles al met vodafone gedeeld. Weliswaar via de chat met screenshots. Ze zijn echt heel simpel daar: we zien dat de data is verbruikt, we kunnen niet zien waaraan maar hier heb je 20 tips die je allemaal al uitgevoerd hebt. Met de discrepantie tussen je telefoon en provider doen we niks. Joe :W

Dus bedankt voor het meedenken maar ik geef het op 8)7
daar hopen ze ook op :!
  zondag 19 maart 2023 @ 15:59:07 #83
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_208453268
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 16:29 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
Moment.... mobiele gegevens stond UIT (dus geen 2g,3g,4g en 5g) en er is bijna 3GB verstookt op exact diezelfde mobiele gegevens?
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 20:33 schreef ZarB het volgende:

[..]
Jep
Bij providers kun je vaak een 2e sim-kaart aanvragen voor gebruik in o.a. tablets die LTE ondersteunen. Het zou mogelijk kunnen dat er een 2e sim-kaart in gebruik is die gekoppeld is aan jouw abonnement.

Zoveel GB aan datagebruik in korte tijd lijkt op mediaconsumptie (films en tv series) en zoiets doet iemand eerder op een tablet dan op een telefoon.

Misschien navragen bij je provider of er meerdere simkaarten aan jouw abonnement gekoppeld zijn? Als dat zo is dan kun je aangeven dat je maar 1 sim-kaart in bezit/gebruik hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')