abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208167203
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 15:47 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Dank voor deze info. Ik ben zelf niet geīnformeerd. De rente van 5,5% zou eigenlijk fors verhoogd moeten worden vanwege verhoogd risico.
Heb ook geen mail gehad, viel me op dat dit tussen mijn berichten stond op de site zelf.
pi_208167792
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 16:13 schreef Bieselke het volgende:

[..]
Heb ook geen mail gehad, viel me op dat dit tussen mijn berichten stond op de site zelf.
Hier ook geen mail, maar had dit uitstel wel verwacht. Eind vorig jaar stond er op hun website https://ikaroswonen.nl/ nog een woningoverzicht, waarbij er volgens mij iets van 15 van de 46 woningen waren "verkocht". Dat overzicht is nu verdwenen.
pi_208168272
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 14:00 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Er komen mij veel te veel van die vakantieparken. Het lijkt me dat hier de wal een keer het schip zal gaan keren...
In de coronatijd hebben die vakantiehuisjes een impuls gekregen omdat naar het buitenland op vakantie gaan allerlei praktische bezwaren kreeg, die tijd is nu voorbij. Echter in het kader van de klimaatmaatregelen zullen vroeger of later vliegtickets veel duurder gaan worden waardoor toch weer meer mensen meer in de buurt hun vakantie gaan/moeten doorbrengen. Lastige afweging
pi_208170977
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 12:23 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
zoals C*rb*lo en Bl*e To*ch, die laatste lijkt bij nader inzien overigens het grootste probleem omdat juist daar een aantal charges-inschrijvingen ontbreken
Mee eens, en toch zie ik bij Corbel*o misschien nog wel wat geld binnenkomen, terwijl ik bij die Zweedse Tamilmeneer die kans vrijwel uitgesloten acht.

En als ik heel pessimistisch denk, dat gaat bij Max een keer het scherm op zwart en wordt de telefoon niet meer opgenomen. Maar we zullen zien.
Pecunia non olet
pi_208172567
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 20:29 schreef obligataire het volgende:

[..]
Mee eens, en toch zie ik bij Corbel*o misschien nog wel wat geld binnenkomen, terwijl ik bij die Zweedse Tamilmeneer die kans vrijwel uitgesloten acht.

En als ik heel pessimistisch denk, dat gaat bij Max een keer het scherm op zwart en wordt de telefoon niet meer opgenomen. Maar we zullen zien.
Dat zie ik niet zo snel gebeuren want de MAX property group die erachter zit schijnt wel redelijk groot te zijn. En ze hebben tonnen opgehaald om het platform te laten groeien (dit jaar komt er weer zo,n financieringsronde). De ellende zit vooral in het VK gebeuren alwaar de lokale expert van MAX in de praktijk minder deskundig bleek dan verwacht. Dit, gevoegd bij een ingestorte markt en een niet op orde zijnde administratie, zijn de oorzaken van het aanhoudende gedoe. Weliswaar gaat het met de Duitse projecten ook niet goed maar dat is bij Estateguru nog veel erger
pi_208174050
De meest recente lening van MCF die nu open staat is trouwens een full bullet. Kan me niet herinneren dat ik dat al een keer gezien heb. Ik weet alleen dat een aantal leningen in een later stadium zijn omgezet in full bullet, maar niet bij inschrijving. Zie deze lening ook niet vollopen in 30 dagen.
Afgelopen week is er een reguliere rente betaling bij mij bijgeschreven zonder de beheerkosten in te houden, en ik heb er ook geen standaard mail van ontvangen. Dat is weer iets nieuws voor mij.
pi_208174993
Vervroegde aflossing gve
quote:
U heeft geīnvesteerd in project 23756 | Erwin’s Groente en fruit Speciaalzaak. Dit project heeft een looptijd van 60 maanden.

De geldnemer, de heer P*t, heeft besloten om de lening vervroegd af te lossen. Dit conform de voorwaarden die in de overeenkomst lening zijn opgenomen.

De slottermijn ontvangt u met de eerstvolgende verzamelbetaling. De verwerking is reeds zichtbaar in uw eigen omgeving op onze website.
Groentezaak lijkt al even gesloten, dus netjes opgelost.
pi_208176198
Nieuw Collin projectje. Winkelpandje in een winkelcentrum met een 1e hypotheek:

WOLLUKSE KOFFIE
¤ 50.000 | 7,0% rente | 36 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/wollukse-koffie/

Zo te zien best een net winkelcentrum maar met (net als elders in Nederland) veel leegstand.
Voor mij een beetje een twijfel geval.
pi_208176223
Nieuw Collin transformatieproject met een looptijd van minimaal 3,5 maand tot maximaal 12 maanden:

Luma Vastgoed B.V.
¤ 700.000 | 8,0% rente | 12 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/luma-vastgoed-b-v/

Voor mij te korte looptijd dus niet inhoudelijk naar gekeken.
pi_208176534
"Nieuwe" SiG lening voor 9 maanden (herfinanciering) i.v.m. stagnatie in de verkoop:

quote:
Heerder Groenweg 15 te Maastricht Herfinanciering 3 LIVE 2 maart 2023 om 12.00 uur

Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Heerder Groenweg 15 te Maastricht Herfinanciering 3. Je kunt vanaf 2 maart 2023 om 12.00 uur investeren. Het betreft een tussenwoning met 3 slaapkamers, vliering, berging en een tuin. Deze ruime eengezinswoning is gelegen in de wijk Scharn. Aan de openbare weg is er voldoende parkeergelegenheid. Parkeren voor bewoners kan middels een vergunning. De woning is goed bereikbaar met veel voorzieningen in de buurt.
https://investeren.sameni(...)15-herfinanciering-3

Wel netjes SiG het op deze manier doet en niet doormiddel van uitstel of andere grappen.
pi_208176593
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 12:04 schreef Horsemen het volgende:
"Nieuwe" SiG lening voor 9 maanden (herfinanciering) i.v.m. stagnatie in de verkoop:
[..]

Wel netjes SiG het op deze manier doet en niet doormiddel van uitstel of andere grappen.
Inderdaad, net zo als Estateguru, zo zou MAX het ook moeten doen
pi_208176689
quote:
[..]

Serkan zal toch geen last krijgen van de huurplannen van De Jonge (wetsvoorstel gisteren gepresenteerd)?
  dinsdag 28 februari 2023 @ 12:25:35 #213
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_208176731
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 12:20 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Serkan zal toch geen last krijgen van de huurplannen van De Jonge (wetsvoorstel gisteren gepresenteerd)?
Zou zo maar kunnen.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_208176742
quote:
[..]

Enige verbetering zou nog zijn dat de huidige investeerders hun inleg kunnen doorrollen (zit er zelf niet in)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_208177033
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 12:09 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Inderdaad, net zo als Estateguru, zo zou MAX het ook moeten doen
en ook een tip voor CRE...
pi_208177213
update HCN, zat er een beetje aan te komen icm de andere toko 561, de pitch nog maar eens nalezen, circa 52% afgelost
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_208177289
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 12:20 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Als deze plannen doorgaan krijgen bijna alle geldnemers bij SiG (en overige platformen met vergelijkbare producten) hiermee te maken. En eigenlijk gaat dit nog veel en veel verder. Zeer veel verhuurders in dit segment zullen hiermee te maken krijgen. Mijn verwachting is ook dat het aantal huurwoning in dit segment de komende jaren zal afnemen.
pi_208177344
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 11:33 schreef Horsemen het volgende:

WOLLUKSE KOFFIE

Zo te zien best een net winkelcentrum maar met (net als elders in Nederland) veel leegstand.
idem > anders bescheiden inleg
pi_208177353
Ik heb zojuist maar weer eens ingelogd by Max Crowdfund, maar het dashboard is nog steeds een bende: geen enkele vertraging, bijgewerkte terugbetaalschema's of rentebetaling is fatsoenlijk verwerkt. En blijkbaar moeten we dat maar gewoon acceptabel vinden, het is echt ongelooflijk.

Er is trouwens ook nog geen jaaropgave gesignaleerd, dat wordt nog wat.
pi_208177435
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 13:22 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Als deze plannen doorgaan krijgen bijna alle geldnemers bij SiG (en overige platformen met vergelijkbare producten) hiermee te maken. En eigenlijk gaat dit nog veel en veel verder. Zeer veel verhuurders in dit segment zullen hiermee te maken krijgen. Mijn verwachting is ook dat het aantal huurwoning in dit segment de komende jaren zal afnemen.
Naar mijn idee als de huurder na 01-01-2024vertrekt etage/woning in de verkoop. De eventuele nieuwe huurder valt dan nl onder nieuwe regels en kan naar huurcommissie stappen voor huur verlaging. Dat risico lijkt me behoorlijk groot voor een verhuurder.
pi_208177442
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 11:33 schreef Horsemen het volgende:

WOLLUKSE KOFFIE

Onlangs is dit project in hetzelfde winkelcentrum gefund
https://www.collincrowdfund.nl/lunchroom-de-cambreur/
pi_208177585
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 13:22 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Het is wel zo dat dit beperkt is tot de zgn middenhuur tot ca 1100,- per maand, wat daarboven zit valt er buiten tenzij je woning onder de 187 punten (huurwaarderingsstelsel) zit. Veel huurders die er net boven zitten gaan natuurlijk bezwaar maken, zou ik ook doen. Wat mij stoort aan dit hele verhaal is het toontje van oom Hugo die net doet alsof hij nu de woningschaarste heeft opgelost door die gewetenloze huisjesmelkers aan te pakken terwijl de oorzaak het gebrek aan woningen is wat de verantwoordelijkheid van de politiek is. Het probleem is dus helemaal niet aangepakt, in tegendeel, wie investeert er nou nog in huurwoningen, maar de zwarte Piet ligt nu dus even niet bij de regering.
pi_208177724
quote:
[..]

Inderdaad, alleen leent hij wel ruim 43k extra wegens een hogere taxatie (en rente is aangepast).
(ik had aanvulling gemist, dus lager ipv hoger)

[ Bericht 4% gewijzigd door tnhb op 28-02-2023 17:24:33 ]
pi_208177835
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 13:53 schreef Slingervinger het volgende:
Wat mij stoort aan dit hele verhaal is het toontje van oom Hugo die net doet alsof hij nu de woningschaarste heeft opgelost door die gewetenloze huisjesmelkers aan te pakken terwijl de oorzaak het gebrek aan woningen is wat de verantwoordelijkheid van de politiek is. Het probleem is dus helemaal niet aangepakt, in tegendeel, wie investeert er nou nog in huurwoningen, maar de zwarte Piet ligt nu dus even niet bij de regering.
Is ook mijn idee, de echte oorzaak van de schaarste wordt er niet door aangepakt. Ik verwacht zelfs (net als ook hiervoor al is aangegeven) dat de kans op minder huurwoningen best groot is waardoor het uiteindelijke probleem alleen nog maar groter zal worden. Veel meer extra (betaalbare!) nieuwbouw zal er ook niet komen, bottomline dus minder huurwomningen en mogelijk een beetje meer koopwoningen maar netto zeker niet meer woonruimte, eerder minder omdat er minder bewoners per woningen zullen komen.
pi_208177900
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 07:18 schreef Crowdmeister het volgende:
De meest recente lening van MCF die nu open staat is trouwens een full bullet. Kan me niet herinneren dat ik dat al een keer gezien heb. Ik weet alleen dat een aantal leningen in een later stadium zijn omgezet in full bullet, maar niet bij inschrijving. Zie deze lening ook niet vollopen in 30 dagen.

Lijkt mij ook, kreeg zojuist mailtje van MAX:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor de goede orde: lening is thans voor 38,3% ingeschreven volgens de website.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')