Zeer veel dank hiervoor, ik heb C*rb*lo hiermee gechecked en het blijkt dat MAX als "person entitled" is geregistreerd voor een groot aantal charges. Voor Bl*e To*ch ligt dat anders, daar lijken er wat te ontbrekenquote:Op vrijdag 24 februari 2023 07:04 schreef Tjalala het volgende:
[..]
Je kan het makkelijk zelf controleren.
https://find-and-update.company-information.service.gov.uk/company/12286917/charges
Als je op een charge doorklikt komt je uiteindelijk zelfs bij een PDF bestand uit met overeenkomst erbij
Hier gaat het inloggen gewoon goedquote:Op vrijdag 24 februari 2023 11:34 schreef InVestEerder het volgende:
Ik probeerde zojuist even in te loggen bij MaxCF en kreeg direct deze melding:
The owner of this website (maxcrowdfund.com) has banned you temporarily from accessing this website.
Hebben meer mensen dit?![]()
Hier ook geen probleemquote:Op vrijdag 24 februari 2023 11:34 schreef InVestEerder het volgende:
The owner of this website (maxcrowdfund.com) has banned you temporarily from accessing this website.
ook geen probleem. Wou je gaan investeren in het VK project wat om 4 uur opengaat?quote:Op vrijdag 24 februari 2023 11:34 schreef InVestEerder het volgende:
Voor Bl*etouch Ventures, die ook een project of 10 hebben lopen bij MAX zie ik eigenlijk geen enkele inschrijving die op dit moment actief is. Dit vraagt om wat toelichting vanuit MAX.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 11:40 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
Zeer veel dank hiervoor, ik heb C*rb*lo hiermee gechecked en het blijkt dat MAX als "person entitled" is geregistreerd voor een groot aantal charges. Voor Bl*e To*ch ligt dat anders, daar lijken er wat te ontbreken
Er staan ook leningen open bij een andere juridische entiteit, tw Bluetouch Homes Ltd.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 12:23 schreef JP01 het volgende:
[..]
Voor Bl*etouch Ventures, die ook een project of 10 hebben lopen bij MAX zie ik eigenlijk geen enkele inschrijving die op dit moment actief is. Dit vraagt om wat toelichting vanuit MAX.
Bron: https://find-and-update.c(...)any/09379884/charges
Hahaha, nee... daar zijn we wel klaar mee.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 12:18 schreef Slingervinger het volgende:
ook geen probleem. Wou je gaan investeren in het VK project wat om 4 uur opengaat?
Ja, maar ten eerste staan er veel leningen op naam van Bl*etouch Limited Lld zelf, en ten tweede heeft de andere entiteit ook geen enkele charge uitstaan. Ik heb ze allemaal gecontroleerd. Simpel gezegd, de enige lening waarbij ik wel een correcte registratie zie staan is het project in Woore. Alle andere projecten hebben geen inschrijving, en dat gaat dan om uit mn hoofd sowieso meer dan 10 stuks.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 12:36 schreef Crowdmeister het volgende:
[..]
Er staan ook leningen open bij een andere juridische entiteit, tw Bluetouch Homes Ltd.
Dat was tot voor gisteren eigenlijk wel mijn grootste ergenis bij MAX, vandaar dat ik een paar dagen geleden vroeg of mensen projecten hebben lopen die meer dan 45 dagen achterlopen. Inmiddels is wel duidelijk dat een aantal projecten meer dan 45 dagen vertraagd zijn, en een aantal zelfs al enkele maanden n een executietraject zitten. Zowel op de homepage, als ook in de statistieken wordt over 0% defaults gesproken, en volgens de statistieken is zelfs geen enkel project meer dan 45 dagen vertraagd. De statistieken zijn volgens MAX vandaag bijgewerkt.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 12:39 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Hahaha, nee... daar zijn we wel klaar mee.
Inmiddels werkt de website overigens ook bij mij weer gewoon. Ik wilde enkel even checken of website al is aangepast, maar nee hoor. Er staat nog steeds glashard 0,00% defaults. Knap misleidend voor nieuwe investeerders die niet op FOK! zitten.
Een klacht indienen bij het Kifid heeft nog niet zoveel zin aangezien er nog geen gerealiseerde schade is ontstaan. Daarnaast moet je hiervoor eerst de klachtenprocedure bij MAX hebben doorlopen.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 11:57 schreef InVestEerder het volgende:
Ik heb er zelf eerlijk gezegd de energie niet voor maar ik hoop toch eigenlijk wel dat iemand Kifid en/of AFM gaat informeren over MAX CF blunders.
Het moet immers niet mogen dat dergelijke incompetente figuren zich met zulke financiële activiteiten bezighouden.
Grove nalatigheden zijn idd overeenkomstig met de begintijd van KOM.
Toevallig een voorbeeld van een dergelijke klacht? Heb het ook even aan chatGPT gevraagd:quote:Op vrijdag 24 februari 2023 13:05 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Een klacht indienen bij het Kifid heeft nog niet zoveel zin aangezien er nog geen gerealiseerde schade is ontstaan. Daarnaast moet je hiervoor eerst de klachtenprocedure bij MAX hebben doorlopen.
Een klacht indienen bij de AFM is in dit geval zeker aan te raden. Je krijgt alleen geen een op een terugkoppeling op je klacht maar mijn ervaring is dat er hiermee zeker wat gedaan gaat worden, zeker als er meerdere klachten binnen komen.
Om het de eventueel geïnteresseerde forum leden makkelijker te maken om te klagen bij de AFM:
https://www.afm.nl/nl-nl/(...)11-80F5-005056BB0C82
https://www.afm.nl/nl-nl/sector/crowdfundingplatformen
https://www.afm.nl/nl-nl/contact/meldpunt-financiele-markten
Voor klachten & meldingen: https://www.afm.nl/nl-nl/contact/contactformulier-consumenten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, ik heb geen kant en klaar voorbeeld liggen. Maar misschien kan er hier iemand een concept (voorbeeld) online zetten.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 13:16 schreef postkoetspoetser het volgende:
[..]
Toevallig een voorbeeld van een dergelijke klacht?
quote:Op vrijdag 24 februari 2023 13:16 schreef postkoetspoetser het volgende:
[..]
Toevallig een voorbeeld van een dergelijke klacht? Heb het ook even aan chatGPT gevraagd:
Daar moet denk ik inhoudelijk wel het e.e.a. aan bijgeschaafd worden. Denk hierbij aan de punten die hier de afgelopen dagen genoemd zijn. Wel grappig dat dit zo snel in elkaar te draaien isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik zou hier toch wat voorzichtig mee zijn. Weliswaar worden nieuwe investeerders beschermd maar de vraag is of klagen bij de AFM wel in het belang is van de zittende geldgevers. Als er negatieve berichten breed de ronde gaan doen wordt het bussiness model ondergraven en dat is schadelijk voor de continuïteit. Beter nog even wachten m n om de kans mee te nemen dat C*rb*lo enzo worden afgelost. Maar het houdt natuurlijk wel een keer op met de fratsen. En een keertje een daadwerkelijke aflossing i p v loze woorden zou ook helpenquote:Op vrijdag 24 februari 2023 12:47 schreef JP01 het volgende:
[..]
Dat was tot voor gisteren eigenlijk wel mijn grootste ergenis bij MAX, vandaar dat ik een paar dagen geleden vroeg of mensen projecten hebben lopen die meer dan 45 dagen achterlopen. Inmiddels is wel duidelijk dat een aantal projecten meer dan 45 dagen vertraagd zijn, en een aantal zelfs al enkele maanden n een executietraject zitten. Zowel op de homepage, als ook in de statistieken wordt over 0% defaults gesproken, en volgens de statistieken is zelfs geen enkel project meer dan 45 dagen vertraagd. De statistieken zijn volgens MAX vandaag bijgewerkt.
Dit komt dus neer op dat (potentiele) investeerders worden misleid over de risicos en dat een feitelijk onjuist beeld wordt geschetst over zowel de rendementen als ook de achterlopende projecten. Conform de richtlijnen van AFM moeten deze projecten al lang gedeeltelijk zijn afgeboekt. Als dit op korte termijn niet wordt aangepast dan ga ik daar in ieder geval contact over zoeken met AFM en ik hoop dat andere investeerders dit ook doen.
Max schrijft dus: "Nu het faillissement van Omni Properties Ltd vast staat, blijft er voor ons geen andere mogelijkheid over dan het inwinnen van zekerheden"quote:Op donderdag 23 februari 2023 15:59 schreef Horsemen het volgende:
Nu het faillissement van Omni Properties Ltd vast staat, blijft er voor ons geen andere mogelijkheid over dan het inwinnen van zekerheden
Hoeveel tijd zou je ze in totaal willen geven: 3 maanden, 6 maanden, 9 maanden, een jaar, of nog langer, oftewel waneer ben je van mening dat het afgelopen moet zijn met de fratsen zoals je aangeeft ??quote:Op vrijdag 24 februari 2023 13:33 schreef Slingervinger het volgende:
Beter nog even wachten m n om de kans mee te nemen dat C*rb*lo enzo worden afgelost. Maar het houdt natuurlijk wel een keer op met de fratsen.
Uiteraard garantie tot de stoeprand maar ik denk dat je hier niet bang voor hoeft te zijn.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 13:33 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
Ik zou hier toch wat voorzichtig mee zijn. Weliswaar worden nieuwe investeerders beschermd maar de vraag is of klagen bij de AFM wel in het belang is van de zittende geldgevers. Als er negatieve berichten breed de ronde gaan doen wordt het bussiness model ondergraven en dat is schadelijk voor de continuïteit. Beter nog even wachten m n om de kans mee te nemen dat C*rb*lo enzo worden afgelost. Maar het houdt natuurlijk wel een keer op met de fratsen. En een keertje een daadwerkelijke aflossing i p v loze woorden zou ook helpen
Eerlijk gezegd was mijn eerste reaktie op de mail van MAX: nu is het genoeg maar bij gebrek aan kennis omtrent de gevolgen bij nader inzien verstandiger om eerst de impact vast te stellen en dat proces loopt nu, zie een aantal posts ter zake. Konkreet: als er nog een keer zoiets gebeurt is de maat vol ongeacht wanneer; C*rb*lo: volgens laatste sessie alles afbetaald in juni: dat gelooft niemand natuurlijk maar stel dat er betalingen gaan binnendruppelen. Als er helemaal niets aan aflossingen komt is denk ik 1 april een mooi moment om naar de AFM te stappenquote:Op vrijdag 24 februari 2023 14:59 schreef tnhb het volgende:
[..]
Hoeveel tijd zou je ze in totaal willen geven: 3 maanden, 6 maanden, 9 maanden, een jaar, of nog langer, oftewel waneer ben je van mening dat het afgelopen moet zijn met de fratsen zoals je aangeeft ??
Ik zat ook te kijken, dit is te mager voor mij. 6.5, is bij Collin Direct 5.3 netto, minus 2% VRH is 3,3. Je kan inmiddels deposito's nemen van 2 jaar voor 3,15 onder deposito garantie. Ik sla hem over. Ik kijk trouwens naar 2 jaar omdat de lening bij Collin aflossend is, dus gemiddeld ongeveer 2,5 jaar loopt met natte vinger.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 15:17 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw Collin project met een 1e hypotheek op 7 garage boxen:
E.L.M. van Kester en C.Y.A.M. van Waes
¤ 135.000 | 6,5% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfu(...)en-c-y-a-m-van-waes/
Wat mij betreft een leuk project maar de rente is wel (te-?) laag.
Precies dat, volgens mij is het dan einde verhaal. Maar eens: niks doen heeft ook bezwaren. Lastige afwegingquote:Op vrijdag 24 februari 2023 15:05 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Uiteraard garantie tot de stoeprand maar ik denk dat je hier niet bang voor hoeft te zijn.
Allereerst zal de AFM de belangen van de investeerders willen beschermen en schade willen voorkomen en beperken. Wat er wel kan gebeuren is dat als er onregelmatigheden (hebben-) plaatsgevonden ze tijdelijk geen nieuwe projecten meer mogen aanbieden voordat er orde op zaken is gesteld. Deze maatregel is al eerder in de praktijk gebracht.
Als iedereen nu weer gaat zitten slapen afwachten zal er zo wie zo weinig veranderen de komende periode.
De laatste betaling van c* heb ik begin mei 2022 ontvangen, daarna wat mij betreft alleen maar loze beloftes van zowel mcf als c*, vandaar m'n vraag hoeveel tijd je in zo'n geval partijen moet geven, het loopt namelijk al best lang.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 15:11 schreef Slingervinger het volgende:
C*rb*lo: volgens laatste sessie alles afbetaald in juni: dat gelooft niemand natuurlijk maar stel dat er betalingen gaan binnendruppelen. Als er helemaal niets aan aflossingen komt is denk ik 1 april een mooi moment om naar de AFM te stappen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |