abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 21 februari 2023 @ 23:00:15 #1
408813 crew  trein2000
pi_208094696
We hebben al een topic over alles dat met het kabinet/de coalitie van doen heeft, maar geen topic over 'klein nieuws' dat betrekking heeft op het parlement en ook op de oppositie. Bij deze
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 21 februari 2023 @ 23:02:41 #2
408813 crew  trein2000
pi_208094723
Reden voor het aanmaken van dit topic is onderstaand nieuwtje:

quote:
GL-Kamerlid Kröger was op de hoogte van ’klimaatgeweld’ op omstreden debatavond: ’Ze vond die zin spannend’

DEN HAAG - GL-Kamerlid Suzanne Kröger heeft de waarheid geweld aangedaan door te suggereren dat zij niet wist dat een omstreden debatavond in Amsterdam in het teken zou staan van ’klimaatgeweld’. Uit navraag van De Telegraaf blijkt dat die insteek van meet af aan bij haar duidelijk was. Volgens het organiserend comité vond zij dat ’spannend’.
[...]
Uit navraag van De Telegraaf blijkt dat het Kamerlid al sinds zij de uitnodiging binnenkreeg, exact op de hoogte was van het geweldsonderwerp. Platform Progressief Café bevestigt ook dat Kröger op de hoogte was van dat onderwerp. „Mevrouw Kröger vond die zin vanaf het begin spannend.”

https://www.telegraaf.nl/(...)ond-die-zin-spannend

Kröger voor de bus gegooid door het progressief cafe. Ik begin mij toch af te vragen of haar positie wel houdbaar is. Op komen draven bij zo'n café is een, maar er vervolgens ook nog over liegen of tenminste ruttiaanse rookgordijnen optrekken is toch niet erg bevorderlijk...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_208096049
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 23:02 schreef trein2000 het volgende:
Reden voor het aanmaken van dit topic is onderstaand nieuwtje:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)ond-die-zin-spannend

Kröger voor de bus gegooid door het progressief cafe. Ik begin mij toch af te vragen of haar positie wel houdbaar is. Op komen draven bij zo'n café is een, maar er vervolgens ook nog over liegen of tenminste ruttiaanse rookgordijnen optrekken is toch niet erg bevorderlijk...
Hoezo zou dit een reden zijn om haar te dumpen? Je weet dat ze 10 jaar lang campagneleider en projectleider van GreenPeace was en in die hoedanigheid dus ook echt wel te maken heeft gehad met 'klimaatgeweld'? Bij GreenPeace is dat nou eenmaal onderdeel van hun aanpak. Bij de zeer veelvuldig opgepakte Samson was dat ook geen probleem.

Ik vind dit weer behoorlijk opgeklopt, eigenlijk. Vormen van geweld behoren al decennia tot de methodes om aandacht te vragen voor het milieu, tot het bezetten van schepen aan toe. Schepen als de Sirius zijn er zeer beroemd mee geworden. Dat je een debat gaat houden over in hoeverre dat wenselijk is (ik vind van niet, maar veel GreenPeace leden blijkbaar wel) en als je het wenselijk vindt, hoever dat dan mag gaan is toch helemaal niet zo vreemd?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208149841
Een artikel over hoe gehaaid Van der Plas is: https://www.ad.nl/politie(...)-tactieken~a7fe262f/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 7 maart 2023 @ 19:58:51 #5
408813 crew  trein2000
pi_208281195
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 7 maart 2023 @ 23:23:22 #6
408813 crew  trein2000
pi_208283969
https://www.tubantia.nl/p(...)iet-veilig~afab9521/
Ondertussen kan Caroline niet meer naar een boerenprotest wegens bedreigingen. Als zelfs zij op dat soort bijeenkomsten niet meer veilig is vraag ik me ernstig af waar we heen gaan met dit land.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator dinsdag 7 maart 2023 @ 23:38:05 #7
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208284065
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 23:23 schreef trein2000 het volgende:
https://www.tubantia.nl/p(...)iet-veilig~afab9521/
Ondertussen kan Caroline niet meer naar een boerenprotest wegens bedreigingen. Als zelfs zij op dat soort bijeenkomsten niet meer veilig is vraag ik me ernstig af waar we heen gaan met dit land.
Geen enkele politieke figuur zou bedreigd moeten worden. Kan mij geen bal schelen of het iemand van de FvD, PVV, BBB of GroenLinks is.

En als ze voor de rechter staan is het allemaal "Het was zo niet bedoeld" of "Ja maar ik was boos" alsof dat iets goed maakt of praat. Walgelijke figuren.

Ik vind het een lullig iets om voor te pleiten maar ik zou graag zien dat de politie meer werk hiervan maakt en meer publiciteit geeft aan opsporing, vervolging en veroordeling van dit soort zaken want men denkt toch best wel dat ze ermee weg komen en dat klopt meestal ook.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 7 maart 2023 @ 23:44:06 #8
408813 crew  trein2000
pi_208284094
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 23:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Geen enkele politieke figuur zou bedreigd moeten worden. Kan mij geen bal schelen of het iemand van de FvD, PVV, BBB of GroenLinks is.

En als ze voor de rechter staan is het allemaal "Het was zo niet bedoeld" of "Ja maar ik was boos" alsof dat iets goed maakt of praat. Walgelijke figuren.
Dat dus. Het ging mij ook niet zo zeer om Caroline specifiek. Maar meer om het feit dat dit voor haar een thuiswedstrijd is en zelfs dat kennelijk al niet meer kan. Dat raakt rechtstreeks aan de kern van de representatieve democratie. Als kiezer en gekozene niet meer in contact komen, is er dan nog wel sprake van representatie?
Als het nou om Tjeerd de Groot zou gaan dan was het nog steeds net zo ernstig en volstrekt afkeurenswaardig alleen dat het nu een 'medestander' treft zegt iets over de schaal van het probleem.
quote:
Ik vind het een lullig iets om voor te pleiten maar ik zou graag zien dat de politie meer werk hiervan maakt en meer publiciteit geeft aan opsporing, vervolging en veroordeling van dit soort zaken want men denkt toch best wel dat ze ermee weg komen en dat klopt meestal ook.
Ook mee eens. De kop indrukken dit. Op alle mogelijke manier. Bij het OM is tegenwoordig ondermijning het nieuwe speerpunt (sommigen zouden zeggen: stokpaardje). Als er nou iets ondermijnend is dan is dit het wel.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_208284169
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 23:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Geen enkele politieke figuur zou bedreigd moeten worden. Kan mij geen bal schelen of het iemand van de FvD, PVV, BBB of GroenLinks is.

En als ze voor de rechter staan is het allemaal "Het was zo niet bedoeld" of "Ja maar ik was boos" alsof dat iets goed maakt of praat. Walgelijke figuren.

Ik vind het een lullig iets om voor te pleiten maar ik zou graag zien dat de politie meer werk hiervan maakt en meer publiciteit geeft aan opsporing, vervolging en veroordeling van dit soort zaken want men denkt toch best wel dat ze ermee weg komen en dat klopt meestal ook.
In 2002 regende het helaas ook bedreigingen. Zelfs Jan Marijnissen kreeg een politiecontainer voor zijn deur, in dat toch al kleine straatje in Oss.
Femke Halsema kreeg indertijd ook een dreigbrief en heeft in de strafzaak ervoor gekozen om met de dader te gaan praten. Naar haar zeggen heeft het beiden iets opgeleverd. Ik vind dat moedig.
Voorts ben ik van mening dat je elkaar met de rede ‘te lijf’ moet gaan. We zijn allemaal wel een keer cynisch en fatalistisch boos, maar samen een oplossing zoeken heeft mij in elk geval altijd nog meer gebracht dan het kleineren of intimideren van mensen van wie je iets gedaan moet krijgen. Als je wensen hebt op de werkvloer, ga je ook naar de leidinggevenden of personeelszaken met een verzoek, en niet met een mes.
pi_208377600
Bedreigingen nu expliciet verboden in de Tweede Kamer: https://www.volkskrant.nl(...)t-verboden~b8f6b532/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208489281
De bedreigingen voor Van der Plas waardoor ze beveiligd moet worden blijken niet van milieuactivisten oid te komen, maar van de rechterkant, van mensen die haar beschuldigen bij het WEF te horen en controlled opposition te zijn: https://www.volkskrant.nl(...)et-wef-zit~bfd72127/

Die groep wordt hierbij aangemoedigd door Baudet:
quote:
In dezelfde periode doet FvD een duit in het zakje. Eerder heeft Thierry Baudet op sociale media weinig aandacht voor BBB, maar nu plaatst hij in anderhalve week tijd vier tweets waarin hij de partij ‘controlled opposition’ noemt. In een andere bericht hint hij op Build Back Better, een element van de WEF-theorie. ‘Begin me steeds meer af te vragen waarvoor die afkorting ‘BBB’ eigenlijk staat…’
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator woensdag 22 maart 2023 @ 10:48:53 #12
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208491446
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 07:49 schreef Hanca het volgende:
De bedreigingen voor Van der Plas waardoor ze beveiligd moet worden blijken niet van milieuactivisten oid te komen, maar van de rechterkant, van mensen die haar beschuldigen bij het WEF te horen en controlled opposition te zijn: https://www.volkskrant.nl(...)et-wef-zit~bfd72127/

Die groep wordt hierbij aangemoedigd door Baudet:
[..]

Wat een verrassing weer.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 22 maart 2023 @ 15:01:48 #13
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208494704
En de FvD vervolgens huilen dat niemand met ze wil samenwerken.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 29 maart 2023 @ 00:36:30 #14
408813 crew  trein2000
pi_208574369
twitter

Nanninga functie elders?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 29 maart 2023 @ 01:05:40 #15
408813 crew  trein2000
pi_208574425
twitter

Slecht geschreven briefje zeg.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator woensdag 29 maart 2023 @ 01:14:10 #16
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208574442
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 01:05 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Slecht geschreven briefje zeg.
Heerlijk verhaal wel met die punten op pagina 1. Hun hele fundament is gebouwd op een andere partij waarvan ze eigenlijk, om het cru te zeggen, de zetels gestolen hebben.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_208598956
Artikel met en over kamerleden met een burn-out: https://www.trouw.nl/poli(...)n-burn-out~b9c1a3c6/

Schattingen zijn dat zo'n 30 kamerleden, 1 op de 5, een burn out hebben of er tegenaan zitten. Er zakken gewoon kamerleden in elkaar, die worden opgenomen in het ziekenhuis en keren daarna zonder dat er ruchtbaarheid aan wordt gegeven gewoon weer terug. Kamerleden hebben massaal hoofdpijn, sommige kamerleden hebben black-outs en weten tijdens debatten niet eens meer waar het over gaat.

Maar klagen of verminderen in werk kan niet: allereerst gaan je politieke concurrenten er dan mee aan de haal en daarna wordt je door je eigen partij gewoon de volgende keer niet of lager op de lijst gezet.

Lijkt me een stevig signaal om in elk geval de Kamer eens te gaan vergroten, dat je als kamerlid minder van het ene naar het andere debat hoeft te rennen en al die debatten dan maar 's nachts gaat voorbereiden. Nog maximaal 3 uur slaap krijgen. Alle kamerleden werken 60 tot 80 uur in de week, dat kan de kwaliteit van het werk toch niet ten goede komen? Dit naast de inmiddels gebruikelijke klachten dat voor goed voorbereiden de stukken veel te laat door de ministeries worden verstuurd.

Geklaagd wordt ook over de ondersteuning. Voormalig ondernemers of andere kamerleden die gewend waren lange dagen te maken, zeggen dat dit veel zwaarder is. In het bedrijfsleven werk je met een team, hier sta je met misschien anderhalve man ondersteuning redelijk alleen tegenover ministers die 30 ambtenaren tot hun beschikking hebben. Lijkt me ook iets waar wat aan gedaan kan worden: die ondersteuning moet minstens worden verdubbeld.

Ook Van der Staaij, 25 jaar ervaring, geeft aan dat het werk inmiddels veel zwaarder is geworden. Al citeert hij ook Vondeling (60 jaar geleden was het ook zwaar werk). Hij geeft aan dat om 21:30 thuis komen voelt als het hebben van een vrije avond. Maar vooral: hij geeft aan dat door social media en veel meer druk van journalisten je geen tijd meer hebt om uren een debat voor te bereiden.

En dan zijn er nog de talloze bedreigingen en zwartmakingen via de mail en social media. Iemand als Derk Boswijk, echt een kamerlid dat volgens mij keihard werkt en dat heel goed doet, is gewoon thuis opgezocht, zijn vrouw en dochters zijn de huid volgescholden.

En omdat kamerleden continue te horen krijgen dat ze zakkenvullers zijn en omdat ze zichtbaar moeten blijven om herkozen te kunnen worden, zijn de meeste kamerleden in het reces alleen maar werkbezoeken aan het afleggen om daar via twitter verslag van te kunnen doen. Zo kunnen ze laten zien dat ze doorwerken. De broodnodige rust komt er dan niet van.

Dit is ook een reden dat veel kamerleden zelf al na korte tijd zich niet meer verkiesbaar stellen. Zoals Van der Molen, CDA, na 6 jaar en een burn out zei: “Ik heb een aantal gezonde jaarringen om mijn stam nodig”. Kamerlid zijn is momenteel gewoon zeer ongezond werk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208641367
Renovatie binnenhof 2 jaar vertraagd: https://www.ad.nl/politie(...)-vertraagd~a98d9427/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 3 april 2023 @ 22:11:10 #19
408813 crew  trein2000
pi_208647951
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 14:04 schreef Hanca het volgende:
Renovatie binnenhof 2 jaar vertraagd: https://www.ad.nl/politie(...)-vertraagd~a98d9427/
Zag niemand aankomen natuurlijk :D Ben benieuwd wat er eerder komt, de stikstofdeadline of de heropening van het binnenhof.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_208648103
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 22:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Zag niemand aankomen natuurlijk :D Ben benieuwd wat er eerder komt, de stikstofdeadline of de heropening van het binnenhof.
Een verbouwing van dit type... lijkt me dat het minstens 10 jaar gaat duren ipv 5,5 jaar.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 7 april 2023 @ 22:13:50 #21
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_208698734
'Iedere paar jaar bouwen ze een nieuwe clown op' | BNR Nieuwsradio

Klopt wel, zowel dat er eens in de zoveel jaar een 'nieuwe clown' verschijnt en groot wordt gemaakt als dat serieuze oppositiepartijen met een alternatief verhaal zoals de SP en PvdD daardoor te weinig aandacht en waardering krijgen.
  Moderator zaterdag 8 april 2023 @ 00:26:06 #22
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208700079
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 22:13 schreef Smegma. het volgende:
'Iedere paar jaar bouwen ze een nieuwe clown op' | BNR Nieuwsradio

Klopt wel, zowel dat er eens in de zoveel jaar een 'nieuwe clown' verschijnt en groot wordt gemaakt als dat serieuze oppositiepartijen met een alternatief verhaal zoals de SP en PvdD daardoor te weinig aandacht en waardering krijgen.
Ik kan hier wel een eind in mee gaan, eigenlijk, hoewel ik de PvdD een ramp vind persoonlijk.

Ik vind overigens dat dit punt veel belangrijker en relevanter is:

quote:
Een groot deel van het probleem ligt volgens Luyendijk bij de Haagse journalistiek, die er volgens hem moeite mee heeft om 'de grote kwesties van onze tijd zo voor te stellen, dat we zien waar de dilemma's en de offers zitten'.
Tegelijk vind ik het ook te makkelijk om de schuld alleen bij de Haagse journalistiek te leggen, overigens. De kiezer gaat ook iedere keer mee in de lulverhalen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 8 april 2023 @ 11:47:24 #23
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_208702274
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2023 00:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik kan hier wel een eind in mee gaan, eigenlijk, hoewel ik de PvdD een ramp vind persoonlijk.

Ik vind overigens dat dit punt veel belangrijker en relevanter is:
[..]
Tegelijk vind ik het ook te makkelijk om de schuld alleen bij de Haagse journalistiek te leggen, overigens. De kiezer gaat ook iedere keer mee in de lulverhalen.
De PvdD een ramp? Waarom dat? Het is een beginselpartij met een alomvattend wereldbeeld die regelmatig constructieve voorstellen doet. Al ben ik ook niet dol op radicale groene activisten.

Eens dat de kiezer steeds maar mee gaat in kletskoek van de 'nieuwe clown/verlosser', dat komt omdat te weinig mensen de tijd nemen om zich te verdiepen in politiek, ideologie en beleid. Er is wel sprake van communicerende vaten: De niet-aflatende media-aandacht voor het laatste relletje is voor teveel mensen een te verleidelijke afleiding.
  Moderator zaterdag 8 april 2023 @ 12:20:09 #24
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208702503
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2023 11:47 schreef Smegma. het volgende:

[..]
De PvdD een ramp? Waarom dat? Het is een beginselpartij met een alomvattend wereldbeeld die regelmatig constructieve voorstellen doet. Al ben ik ook niet dol op radicale groene activisten.
Ik vind dat de nationale politiek over mensen moet gaan en niet over dieren als primaire beginsel.

quote:
Eens dat de kiezer steeds maar mee gaat in kletskoek van de 'nieuwe clown/verlosser', dat komt omdat te weinig mensen de tijd nemen om zich te verdiepen in politiek, ideologie en beleid. Er is wel sprake van communicerende vaten: De niet-aflatende media-aandacht voor het laatste relletje is voor teveel mensen een te verleidelijke afleiding.
Volledig eens.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_208702576
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2023 12:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik vind dat de nationale politiek over mensen moet gaan en niet over dieren als primaire beginsel.
Maar de PvdD heeft gewoon een allesomvattend wereldbeeld, met ook gewoon standpunten die alleen mensen aan gaan: https://www.partijvoordedieren.nl/standpunten
Het is de partij voor mensen die een einde willen aan het verhaal van de eeuwige groei, van doen alsof de wereld geen grenzen heeft.

Maar belangrijker: het is ook gewoon zo dat steeds minder mensen de mens superieur vinden aan de dieren:
https://www.trouw.nl/duur(...)huurt-soms~bbad5258/
https://www.nieuweoogst.n(...)ordt-gelijkwaardiger

quote:
De mens is niet de baas van het dier, daar zijn steeds meer Nederlanders van overtuigd. Nog maar een op de drie vindt dat de mens boven het dier staat, ruim een kwart noemt mens en dier gelijkwaardig
Steeds meer mensen vinden mens en dier gelijkwaardig en de mens niet de baas van de dieren. Dat er voor die mensen een partij is, is logisch. En dat zo'n partij het net zoveel over dierenrechten heeft als over mensenrechten is ook logisch. Als mens en dier gelijkwaardig zijn, zijn dierenrechten net zo belangrijk als mensenrechten.

Jij vindt de mens blijkbaar nog wel superieur, maar dat betekent niet dat er geen ruimte moet zijn van de 25% van de mensen die dat niet vinden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 11 april 2023 @ 21:20:33 #26
408813 crew  trein2000
pi_208741886
twitter

Zit nog geen drie jaar in de Kamer...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_208742065
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 21:20 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Zit nog geen drie jaar in de Kamer...
En niet benaderd, maar zelf gesolliciteerd: https://www.ad.nl/nieuweg(...)nieuwegein~a53947fb/

En voor ze de Kamer in ging wist ze ook al wat het in hield, ze viel namelijk al eens in voor Raemakers en voor Den Boer. Dus ook dat is geen excuus. Ik snap hier inderdaad helemaal niks van. 2 jaar geleden sta je op een verkiesbare plek en nu solliciteer je als burgemeester van een middelgrote gemeente.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 11 april 2023 @ 21:36:41 #28
408813 crew  trein2000
pi_208742179
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2023 21:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
En niet benaderd, maar zelf gesolliciteerd: https://www.ad.nl/nieuweg(...)nieuwegein~a53947fb/

En voor ze de Kamer in ging wist ze ook al wat het in hield, ze viel namelijk al eens in voor Raemakers en voor Den Boer. Dus ook dat is geen excuus. Ik snap hier inderdaad helemaal niks van. 2 jaar geleden sta je op een verkiesbare plek en nu solliciteer je als burgemeester van een middelgrote gemeente.
En ze komt er ook niet vandaan of zo. Dan is het ook nog anders. Maar dit is wel heel bijzonder. Om al na twee jaar je kiezersmandaat aan de wilgen te hangen mag je toch verwachten dat er een fatsoenlijke reden is...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 12 april 2023 @ 19:14:01 #29
408813 crew  trein2000
pi_208751801
https://www.tubantia.nl/p(...)ks-bewezen~a76d5b39/
Oh en Sidney Smeets wil mogelijk haar zetel overnemen :D
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_208751923
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 19:14 schreef trein2000 het volgende:
https://www.tubantia.nl/p(...)ks-bewezen~a76d5b39/
Oh en Sidney Smeets wil mogelijk haar zetel overnemen :D
Ik vind het altijd opvallend als mensen zeggen "er is niet bewezen dat ik iets fout deed", ipv "ik heb niks verkeerds gedaan". Blijkbaar gelooft hij zelf niet eens dat hij onschuldig is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208799826
Weer een artikel over klachten van medewerkers van de Kamer: https://www.gelderlander.(...)oekje-open~a6a995f4/

quote:
Tweede Kamerleden en ambtelijke leidinggevenden maken zich schuldig aan grensoverschrijdend gedrag. Het onder meer om roddelen, zwart maken, discriminatie, (seksuele) intimidatie, maar ook om ‘oneigenlijke druk om iets te doen dat tegen de regels ingaat of niet integer is’.
Ditmaal naar aanleiding van een onderzoek door de Universiteit Utrecht. Dat onderzoek wordt als het goed is vandaag gepubliceerd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 17 april 2023 @ 11:32:54 #32
408813 crew  trein2000
pi_208799944
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 11:20 schreef Hanca het volgende:
Weer een artikel over klachten van medewerkers van de Kamer: https://www.gelderlander.(...)oekje-open~a6a995f4/
[..]
Ditmaal naar aanleiding van een onderzoek door de Universiteit Utrecht. Dat onderzoek wordt als het goed is vandaag gepubliceerd.
De Telegraaf heeft er een hitpiece van gemaakt waarin dit alles aan Bergkamp ligt. Weten we ook al wat de reactie ter rechterzijde gaat zijn…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_208800024
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 11:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]
De Telegraaf heeft er een hitpiece van gemaakt waarin dit alles aan Bergkamp ligt. Weten we ook al wat de reactie ter rechterzijde gaat zijn…
Wel heel apart, omdat dit onderzoek is begonnen nav de klachten over Arib. Daar kun je Bergkamp moeilijk de schuld van geven, toch (al weet ik dat ze bij de Telegraaf niet zo aan feiten doen, dat is alleen maar lastig).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 19 april 2023 @ 14:49:50 #34
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208825912
En weer besluiten er twee gekozen volksvertegenwoordigers om hun termijn niet uit te zitten omdat het gras elders groener is. Maarten Hijink vertrok gisteren bij de SP, en vandaag maakt Agnes Mulder bekend dat ze bij een regionale afdeling van VNO-NCW gaat werken 'omdat werkgelegenheid altijd de rode draad voor haar geweest is'. Tja.

Ik snap dat je ze niet kunt vastketenen aan hun zetel, maar het wordt toch wel een erg grote duiventil op deze manier. Niet echt een signaal dat je je kiezers serieus neemt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_208826097
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 14:49 schreef Janneke141 het volgende:
En weer besluiten er twee gekozen volksvertegenwoordigers om hun termijn niet uit te zitten omdat het gras elders groener is. Maarten Hijink vertrok gisteren bij de SP, en vandaag maakt Agnes Mulder bekend dat ze bij een regionale afdeling van VNO-NCW gaat werken 'omdat werkgelegenheid altijd de rode draad voor haar geweest is'. Tja.

Ik snap dat je ze niet kunt vastketenen aan hun zetel, maar het wordt toch wel een erg grote duiventil op deze manier. Niet echt een signaal dat je je kiezers serieus neemt.
Is Hijink niet ook gewoon (bijna) overspannen? Dat pikte ik in elk geval op uit de berichten. Dat vind ik dan ook wel een prima reden om definitief te stoppen, volgens mij kun je het werk als kamerlid nooit meer zo goed doen als je overspannen bent geweest.

Mulder lijkt eerder iemand die al wist dat ze in haar laatste periode zat en nu een mooie kans ziet. Dat vind ik inderdaad wel een verkeerde instelling.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 19 april 2023 @ 16:34:47 #36
408813 crew  trein2000
pi_208826859
Weten die lui meer of zo? :D
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 20 april 2023 @ 20:36:30 #37
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208841820
Kan iemand even een doos gebak naar Peter Kwint en Lisa Westerveld sturen? Want die hebben nu als het goed is precies wat ze wilden:

quote:
De VO-raad, de vereniging van scholen in het voortgezet onderwijs, onderstreept dit dilemma. Een woordvoerder zegt dat de communicatie over de ouderbijdrage helder moet zijn en dat scholen daar hun verantwoordelijkheid in moeten nemen. Bovendien staat de raad achter de regel dat alle leerlingen mee moeten kunnen doen aan buitenschoolse activiteiten. "Maar", zo voegt hij toe, "het effect is wel dat scholen met leerlingen die minder draagkrachtige ouders hebben minder activiteiten organiseren."

Dit gaat volgens de VO-raad in tegen het doel van de nieuwe wet. "Het verschil tussen scholen wordt vergroot en dat is vanuit het perspectief van kansengelijkheid niet bevorderlijk."

De woordvoerder zegt geen pasklare oplossing te hebben, maar dit wel bespreekbaar te maken bij bestuurders in Den Haag. "Wij zagen dit van tevoren al aankomen en het wordt nu bevestigd vanuit de praktijk van scholen." De Inspectie hoopt dat het ministerie van Onderwijs dit "negatieve effect" meeweegt bij de evaluatie van de wet.
https://nos.nl/artikel/24(...)uitjes-kunnen-bieden
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 20 april 2023 @ 23:04:28 #38
408813 crew  trein2000
pi_208845578
twitter

Weer een. Je krijgt toch de indruk dat er mensen meer weten.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 25 april 2023 @ 14:11:27 #39
408813 crew  trein2000
pi_208897316
https://www.tubantia.nl/p(...)t-uitmaakt~ac259b82/

Tjeerd heeft zich volgens het OM schuldig gemaakt aan strafbare belediging jegens ON. Maar voorwaardelijk geseponeerd… :D
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_209063338
Rapport Volt over Gündogan is af, een jaar en 194 pagina's verder, maar totaal onduidelijk wat ze nou verkeerd deed: https://www.ad.nl/politie(...)nd-gedrag~a06b7f0b5/

Gündogan werkte niet mee en slachtoffers wilden geen details in het openbaar zien, dan krijg je dus 194 pagina's met niks, alsof je een zwartgelakt rapport krijgt. Tot zo ver de partij die gelooft dat transparantie de basis is voor vertrouwen in de politiek en zelf het goede voorbeeld geeft: https://voltnederland.org/transparantie
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_209067321
Hier hadden we toch een subforum voor? Kamervragen? Waar is dat naartoe?
pi_209120126
Toch maar hier...

Kamerlid Belhaj wil lijsttrekker van de Europese fractie van D66 worden: https://www.trouw.nl/poli(...)st-trekken~b06fac1a/

Ze gaat toch niet Sophie in ‘t Veld in de weg willen lopen, neem ik aan?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 12 mei 2023 @ 18:58:59 #43
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209122873
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 15:36 schreef Hanca het volgende:
Toch maar hier...

Kamerlid Belhaj wil lijsttrekker van de Europese fractie van D66 worden: https://www.trouw.nl/poli(...)st-trekken~b06fac1a/

Ze gaat toch niet Sophie in ‘t Veld in de weg willen lopen, neem ik aan?
Misschien moet Sophie Sigrid op gaan volgen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 12 mei 2023 @ 19:18:49 #44
408813 crew  trein2000
pi_209123172
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 15:36 schreef Hanca het volgende:
Toch maar hier...

Kamerlid Belhaj wil lijsttrekker van de Europese fractie van D66 worden: https://www.trouw.nl/poli(...)st-trekken~b06fac1a/

Ze gaat toch niet Sophie in ‘t Veld in de weg willen lopen, neem ik aan?
Het hoeveelste coalitiekamerlid is dit nu die een andere baan heeft of wil?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_209123707
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 19:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het hoeveelste coalitiekamerlid is dit nu die een andere baan heeft of wil?
Kan geen overzicht vinden, als je hier op anciënniteit sorteert zie je dat er in totaal 24 korter dan 771 dagen in de kamer zitten: https://www.tweedekamer.n(...)sies/alle_kamerleden

Ik kan me bij de VVD naast de kabinetsleden alleen de zieke Tellegen en Van 't Wout herinneren, bij CU alleen Segers, bij CDA Van der Molen (ook wegens zijn gezondheid), Knops, Mulder en Geurts, bij D66 volgens mij niemand tot Belhaj nu.

Dus behalve bij het CDA valt het op zich nog wel mee.


Edit: bij de VVD helemaal De Neef vergeten, die vertrok vanwege het ijskoude asielbeleid van de VVD en later lid werd van PvdD.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 12 mei 2023 @ 19:56:55 #46
408813 crew  trein2000
pi_209123772
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 19:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
Kan geen overzicht vinden, als je hier op anciënniteit sorteert zie je dat er in totaal 24 korter dan 771 dagen in de kamer zitten: https://www.tweedekamer.n(...)sies/alle_kamerleden

Ik kan me bij de VVD naast de kabinetsleden alleen de zieke Tellegen en Van 't Wout herinneren, bij CU alleen Segers, bij CDA Van der Molen (ook wegens zijn gezondheid), Knops, Mulder en Geurts, bij D66 volgens mij niemand tot Belhaj nu.

Dus behalve bij het CDA valt het op zich nog wel mee.
Veel dank! Sowieso Van Meenen naar de EK voor D66.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_209124004
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 19:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Veel dank! Sowieso Van Meenen naar de EK voor D66.
Ah ja, die is wel weg.

Wel vreemd dat het gewoon nergens wordt bijgehouden, ook wikipedia staat Van Meenen gewoon nog bij d66 (sorteer op einddatum). https://nl.m.wikipedia.or(...)_Kamerleden_voor_D66

Misschien dat ik er binnenkort eens in duik, dan kan het in de startpost.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 12 mei 2023 @ 20:14:20 #48
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209124026
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 20:12 schreef Hanca het volgende:
ook wikipedia staat Van Meenen gewoon nog bij d66
Maar hij zit toch ook nog in de TK? De EK-verkiezingen zijn nog niet geweest.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 16 mei 2023 @ 12:44:04 #49
408813 crew  trein2000
pi_209172673
https://www.volkskrant.nl(...)Echobox=1684224295-1

Ook nog goed nieuws vandaag. Ook voor studentenkamers en Polenwoningen gaat het tijdelijke contract sneuvelen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_209213250
Van der Staaij trekt het boetekleed aan :P
quote:
Jubilerend

25 jaar zit Kees Van der Staaij in de Kamer, 9132 dagen om precies te zijn. In die 25 jaar heeft hij veel zien veranderen, een hoop goede dingen maar toch ook trends die zorgen opleveren. De slagvaardigheid van de Kamer is achteruitgegaan, evenals het vertrouwen in de politiek. "Er is echt heel veel werk aan de winkel. Maar we moeten ook weer niet doen dat het alleen maar fout gaat en er geen stappen worden gezegd. Dat vertrouwen van die burger is steeds de uitkomst van of wij ons werk hier goed genoeg doen. Dus moeten we luisteren naar de burger. Tel daar daadkracht en integriteit bij op", aldus Van der Staaij.

Of hij zelf nog lang als Kamerlid en fractieleider zal aanblijven liet hij in het midden. Wel gaf hij toe dat: "De uitgang dichterbij is, dan de ingang".
https://www.nporadio1.nl/(...)toffonds-nog-onzeker
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')