Ondanks dat Olav en Jack dat graag willen geloven zijn ze bij Viaplay echt niet de hele dag bezig met die 2.quote:Op maandag 6 maart 2023 19:01 schreef Jane het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat wel, alleen moet je dan met genoeg cash over de brug komen. Zoals Sky heeft gedaan in de UK en Duitsland.
Grappig genoeg heeft Sky niet de radiorechten in beide landen, btw. Kennelijk vind Sky, toch commercieel tot en met, die rechten totáál niet interessant. Maar Viaplay kan in NL niet zonder.Rara, waarom?
Misschien vanwege:quote:Op maandag 6 maart 2023 19:01 schreef Jane het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat wel, alleen moet je dan met genoeg cash over de brug komen. Zoals Sky heeft gedaan in de UK en Duitsland.
Grappig genoeg heeft Sky niet de radiorechten in beide landen, btw. Kennelijk vind Sky, toch commercieel tot en met, die rechten totáál niet interessant. Maar Viaplay kan in NL niet zonder.Rara, waarom?
Via de app.quote:Op maandag 6 maart 2023 18:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Voorheen had je de mogelijkheid om Nederlands commentaar van Viaplay of Grand Prix Radio te luisteren. Nu is vanuit Nederland Grand Prix Radio niet meer bereikbaar en moet je het met Viaplay doen, naar een VPN grijpen of genoegen nemen met buitenlands commentaar.
Oh en ik dacht dat Olav ergens gezegd had dat dit gewoon kon.quote:Op maandag 6 maart 2023 19:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, dat is ook afgeschermd en werkt niet binnen Nederland zonder VPN.
Ja, dat zeiden ze aan het begin (en was ook even zo). Toen kregen ze enorm van de FOM op hun flkker dat ze geen licentie voor Nederland hebben. En nu is ook de app afgeschermd vanuit Nederland.quote:Op maandag 6 maart 2023 20:00 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Oh en ik dacht dat Olav ergens gezegd had dat dit gewoon kon.
Dan is het wel vrij pijnlijk ja. :p
Als Olav en co nu abo's gaat verkopen in België voor 1 euro per jaar. Je hebt dan nog wel VPN/proxy voor het afsluiten van een abo, maar voor het streamen niet.quote:Op maandag 6 maart 2023 20:02 schreef Tijn het volgende:
Het is wel zo dat er EU-wetgeving bestaat die zegt dat content waar je voor betaalt (zoals F1TV) in elk EU-land beschikbaar moet zijn.
Ik heb het over radiorechten en jij begint over kijkers.quote:Op maandag 6 maart 2023 19:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Misschien vanwege:
Duitsland had gemiddeld 2,4 miljoen kijkers en dat worden er steeds minder.
Engeland had bij Silverstone 2021 3,5 miljoen kijkers en ze denken dat de grote finale 2021 door 4,7 miljoen Britten werd bekeken
In Nederland daarentegen schatten ze de grote finale alleen al bij ziggo op 3,7 miljoen. Nederland is relatief een grote markt, vier tot vijf keer minder inwoners en meer kijkers.
Ik probeerde aan te geven dat f1 in Nederland extreem hot is. Dat is niet alleen tv maar ook de magazines, websites en misschien ook radio.quote:Op maandag 6 maart 2023 21:43 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik heb het over radiorechten en jij begint over kijkers.
Olav Mol, die toch niet bepaald vies is van wat borstklopperij, heeft al eens gezegd dat er voorheen (dus voor Viaplay) bijna niemand naar zijn verslag op Grandprixradio luisterde. Alleen wat truckers en taxichauffeurs die onderweg waren en dus niet konden kijken. En ja, dat was toen Max al vooraan meedeed.quote:Op maandag 6 maart 2023 21:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik probeerde aan te geven dat f1 in Nederland extreem hot is. Dat is niet alleen tv maar ook de magazines, websites en misschien ook radio
Wat kan dat jou schelen eigenlijk? Laat de Viaplay kijkers lekker Viaplay kijken. En jij lekker F1TV.quote:Op maandag 6 maart 2023 22:00 schreef Jane het volgende:
[..]
Olav Mol, die toch niet bepaald vies is van wat borstklopperij, heeft al eens gezegd dat er voorheen (dus voor Viaplay) bijna niemand naar zijn verslag op Grandprixradio luisterde. Alleen wat truckers en taxichauffeurs die onderweg waren en dus niet konden kijken. En ja, dat was toen Max al vooraan meedeed.
Als Mol al bijna geen luisteraars trok toen hij ook nog op tv te horen was, hoeveel belangstelling is er dan voor het Viaplay-commentaar, denk je?
Dat doe ik ook hoor. Ik ben alleen op een discussieforum in gesprek over de aankoop van de radiorechten door Viaplay, wat ik eerlijk gezegd een vrij bizarre actie vind. Dat ik zelf F1TV kijk heeft daar niet eens wat mee te maken. Als ik Viaplay-abonnee was zou ik het net zo vreemd vinden.quote:Op maandag 6 maart 2023 23:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat kan dat jou schelen eigenlijk? Laat de Viaplay kijkers lekker Viaplay kijken. En jij lekker F1TV.
Neuh, je wilt de commerciële wereld gewoon niet begrijpen, dat heb ik je van het weekend ook al uitgelegd.quote:Op maandag 6 maart 2023 23:37 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat doe ik ook hoor. Ik ben alleen op een discussieforum in gesprek over de aankoop van de radiorechten door Viaplay, wat ik eerlijk gezegd een vrij bizarre actie vind. Dat ik zelf F1TV kijk heeft daar niet eens wat mee te maken. Als ik Viaplay-abonnee was zou ik het net zo vreemd vinden.
Neuh, sommigen hier hebben zich ingegraven en uit afkeer van Ziggo/Olav Mol doen die nu alsof Viaplay de beste uitvinding is sinds sliced bread, die keer op keer met perfecte marketingstrategieën op de prop komen. Hou toch op zeg!quote:Op maandag 6 maart 2023 23:38 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Neuh, je wilt de commerciële wereld gewoon niet begrijpen, dat heb ik je van het weekend ook al uitgelegd.
Ach, je wilt het dus gewoon niet begrijpen, tja, het is niet persoonlijk, het is in zulke werelden doodnormaal. Je denkt in extremen, Viaplay handelt zakelijk, niets meer en niets minder, die liggen echt niet wakker van Mol.quote:Op maandag 6 maart 2023 23:44 schreef Jane het volgende:
[..]
Neuh, sommigen hier hebben zich ingegraven en uit afkeer van Ziggo/Olav Mol doen die nu alsof Viaplay de beste uitvinding is sinds sliced bread, die keer op keer met perfecte marketingstrategieën op de prop komen. Hou toch op zeg!
Ik zie meer haat tegen Viaplay dan tegen Mol. Viaplay stelt hun zakelijke belang veilig. Complotgezanik is (as always) idioot.quote:Op maandag 6 maart 2023 23:44 schreef Jane het volgende:
[..]
Neuh, sommigen hier hebben zich ingegraven en uit afkeer van Ziggo/Olav Mol doen die nu alsof Viaplay de beste uitvinding is sinds sliced bread, die keer op keer met perfecte marketingstrategieën op de prop komen. Hou toch op zeg!
Nou ja, het is toch op z'n minst opmerkelijk dat Viaplay in Nederland de radiorechten koopt en hun commentaar aan F1TV beschikbaar stelt, terwijl ze dat bijvoorbeeld in Noorwegen en Zweden niet doen?quote:Op maandag 6 maart 2023 23:55 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ach, je wilt het dus gewoon niet begrijpen, tja, het is niet persoonlijk, het is in zulke werelden doodnormaal. Je denkt in extremen, Viaplay handelt zakelijk, niets meer en niets minder, die liggen echt niet wakker van Mol.
Maar dat is toch raar? Mensen kijken via Viaplay of F1TV. Dat zijn de concurrenten die allebei in dezelfde vijver naar betalende klanten vissen. Daar heeft Grand Prix Radio toch verder niks mee te maken?quote:Op dinsdag 7 maart 2023 00:36 schreef Vliegbaard het volgende:
Ze zitten helemaal niet te wachten op GPR want dat is op geen enkele manier bevorderlijk voor hun abonnees.
Het is gewoon marketing. Zoals ik net zei, een promotiemiddeltje. Ter bevordering van de verkoop van abonnementen.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 00:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar dat is toch raar? Mensen kijken via Viaplay of F1TV. Dat zijn de concurrenten die allebei in dezelfde vijver naar betalende klanten vissen. Daar heeft Grand Prix Radio toch verder niks mee te maken?
ze zouden dan ook een goede klantenservice kunnen opzetten en de beeldkwaliteit verbeteren of hun server capaciteit uitbreiden om klanten te trekken.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 00:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het is gewoon marketing. Zoals ik net zei, een promotiemiddeltje. Ter bevordering van de verkoop van abonnementen.
Eens. Ik ben zelf toevallig slachtoffer van hun oneigenlijke incassopraktijken dus ik hoop dat dat correct wordt afgehandeld.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 01:57 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ze zouden dan ook een goede klantenservice kunnen opzetten en de beeldkwaliteit verbeteren of hun server capaciteit uitbreiden om klanten te trekken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |