Plaatje s2 staat niet in de handleiding.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 06:55 schreef Wiedanwel het volgende:
Handleiding plaatje S2 met bijbehorende tekst:
[..]
En nog een tip om een kleine afwijking beter te kunnen zien: zaag een plankje rondom 4 keer af. De afwijking is nu 4 keer vergroot en dus makkelijker te meten.
Die knop is alleen voor vast en los zette. Dat hendeltje onderaan kan je de hoeken mee verzetten idd maar dat is vast. 45 of 90 bijv.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 19:19 schreef Dagobert123 het volgende:
[..]
Die knop aan de voorkant losdraaien, tik naar rechts geven zodat die millimeter opschuift en weer vastdraaien. Zit iets speling in bij mij.
excuus, ik had de handleiding van de gcm8sjl voor me en daar kun je dus de gradenboog met de 'standaard slots' verdraaien.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 13:29 schreef Miniem het volgende:
[..]
Plaatje s2 staat niet in de handleiding.
Wisselt wel makkelijk. Maar hij staat gewoon fabrieksaf niet haaks. Er moet gewoon een manier zijn om dat in te stellen. Maar ik kan dus nergens vinden hoe.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 14:48 schreef Wiedanwel het volgende:
[..]
excuus, ik had de handleiding van de gcm8sjl voor me en daar kun je dus de gradenboog met de 'standaard slots' verdraaien.
Voor de gcm80 lijkt dat niet het geval te zijn. Misschien kun je onder het handvat kijken wat er in die slots grijpt en dát op een of andere manier verstellen?
Als dit niet bijgesteld kan worden of er veel speling op zit dan zou ik overwegen de machine terug te brengen en in te ruilen voor het grote broertje. Het snel én nauwkeurig wisselen tussen 0 en 45 graden is wat mij betreft nou net een van de belangrijkste functies van zo'n apparaat...
En de hogere prijs kun je rechtvaardigen door te beseffen dat je zo'n ding hobbymatig maar één keer hoeft te kopen en in mijn ervaring ook voor veel meer klussen kunt gebruiken dan je van te voren denkt
Heb je inmiddels al gekeken hoe het mechaniek werkt?quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 19:50 schreef Miniem het volgende:
[..]
Wisselt wel makkelijk. Maar hij staat gewoon fabrieksaf niet haaks. Er moet gewoon een manier zijn om dat in te stellen. Maar ik kan dus nergens vinden hoe.
Hoe vaak denk je het te gaan gebruiken?quote:Op woensdag 30 augustus 2023 23:37 schreef admiraal_anaal het volgende:
Iemand tips voor een huis tuin keuken schroefboormachine en een klopboormachine? Ben verder een leek, een boor is een boor voor mij.
Ben geen regelmatige klusser, gewoon af en toe iets inelkaar schroeven. Gaatje boren in hout, baksteen en beton. Ik leen nu steeds gereedschap van mensen in mijn omgevingquote:Op donderdag 31 augustus 2023 06:21 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Hoe vaak denk je het te gaan gebruiken?
Die accessoires die je er bij koopt zijn denk ik de totale meerprijs niet waard, de boormachine is verder prima twee kennissen van mij hebben er ook één. Zou er wel direct een losse accu bij kopen.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 16:34 schreef admiraal_anaal het volgende:
Is dit bijvoorbeeld wat? Of is parkside een beetje schelden in de kerk?
https://www.lidl.nl/p/par(...)ef-accu-s/p100357966
worxquote:Op woensdag 30 augustus 2023 23:37 schreef admiraal_anaal het volgende:
Iemand tips voor een huis tuin keuken schroefboormachine en een klopboormachine? Ben verder een leek, een boor is een boor voor mij.
Oh ja, slagschroevendraaier heet zo'n ding. Kon er niet opkomen.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 19:40 schreef derLudolf het volgende:
Dat lijkt me een slagschroevendraaier, dan voldoe je ruimschoots aan het criterium "een beetje acceptabel"
Van Makita heb ik verder weinig verstand, geen idee of alle 18V machines dezelfde accu hebben of dat de goedkopere modellen die je in de bouwmarkt ziet andere accu's hebben.
Bij de professionele modellen heeft Makita regelmatig acties waarbij ze accu's weggeven. Nu niet blijkbaar
https://www.makita.nl/productcampagne-productoverzicht.html
Die in de bouwmarkt in die setjes die vaak in de reclame staan zijn andere accu's.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 19:40 schreef derLudolf het volgende:
Van Makita heb ik verder weinig verstand, geen idee of alle 18V machines dezelfde accu hebben of dat de goedkopere modellen die je in de bouwmarkt ziet andere accu's hebben.
Heb je al 18V makita accu’s dan?quote:Op donderdag 31 augustus 2023 19:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Is dit een beetje acceptabele schroefmachine? De verjaardag van mijn vriend komt er weer aan.
[ afbeelding ]
Is dit iets dat regelmatig ergens in de aanbieding is? En waar haal ik een goedkope accu vandaan? We kunnen er wel een extra gebruiken.
Ja. Een schroeftol, reciprozaag en bouwradio.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 21:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Heb je al 18V makita accu’s dan?
Hele goede machines wel
Deze is ook heel populairquote:Op donderdag 31 augustus 2023 21:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja. Een schroeftol, reciprozaag en bouwradio.
Wat is het? Ik geloof niet dat we dat nodig hebben voorlopigquote:Op donderdag 31 augustus 2023 21:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Deze is ook heel populair
[ afbeelding ]
Een betontriller volgens mij, om de lucht uit het beton te halen.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 21:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat is het? Ik geloof niet dat we dat nodig hebben voorlopig
Dat is een betontrilnaald.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 21:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat is het? Ik geloof niet dat we dat nodig hebben voorlopig
Inmiddels zo'n dingetje besteld van stealthmount. En de magneet is echt heel zwak. Kleine bitjes blijven net aan zitten, grote vallen eruit als je een beetje schud. Als je je machine laat vallen zijn sowieso alle bitjes eruit. Eigenlijk amper bruikbaar.quote:Op zondag 19 februari 2023 11:18 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Je hebt massa's van die dingen. Iets andere vorm, doet hetzelfde.
Google maar op Stealthmount, Stickbit of simpelweg bithouder zijkant boormachine.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |