abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 februari 2023 @ 02:20:56 #201
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208056435
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 01:54 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Leuk. Kan ik ook zeggen over dat woke geschreeuw. Koekje van eigen deeg geven en iedereen is overstuur ja. Verder heb ik je observatie over mijn persoonlijkheid en wedstrijdje wie is intelligenter niet nodig. Dank
Wat kun je "ook zeggen over dat woke geschreeuw"? Op welke manier denk je dat je met je posts "een koekje van eigen deeg geeft"?

Dat laatste is al helemaal lachwekkend. Blijkbaar is jouw voornaamste insteek voor een discussie een "wedstrijdje wie is intelligenter" en projecteer je dat op de ander. Alsof ik hier louter zit om mezelf slimmer dan een ander te voelen en daarvan geniet. Vrij infantiele kijk op interactie tussen mensen.

Of ik intelligenter ben dan jij of andersom interesseert me geen reet. Ik ken je helemaal niet. Ik geef slechts aan waarom ik vind dat je geen argumentatie hebt en niet verder komt dan wat inhoudsloze kreten als "huilen" en "boomers".
pi_208056476
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 23:09 schreef Selenophilia het volgende:
Sws alle jonge prinses meisjes met als doel trouwen :')
Je hebt de Grimm verhalen dus nooit werkelijk gelezen :W

Ik denk dat je al blij moet zijn met hoe die zijn aangepast. Just saying. Heb hem hier toevallig helemaal kapot gelezen en uit elkaar gevallen voor mijn neus liggen. _O_ Moet hem eigenlijk restaureren.

(Plaatje van internet)

Deze is echt alles behalve woke. Iedereen gaat dood, op gruwelijke manieren ook. Die prinsesjes willen vaak niet eens trouwen. Ze worden gedwongen, verhandeld of gestalkt. Ondertussen moord iedereen elkaar uit en lijkstraffen en achterbaksheid die erin voorkomen oeiiiiii. Nee, de prinsesjes in de films hebben maar geluk. Soort van. De verhalen zijn vreselijk.

Kan niet wachten tot deze wordt gecanceld.

[ Bericht 7% gewijzigd door Azula2.0 op 19-02-2023 02:53:45 ]
pi_208056517
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 02:36 schreef Azula2.0 het volgende:

[..]
Je hebt de Grimm verhalen dus nooit werkelijk gelezen :W

Ik denk dat je al blij moet zijn met hoe die zijn aangepast. Just saying. Heb hem hier toevallig helemaal kapot gelezen en uit elkaar gevallen voor mijn neus liggen. _O_ Moet hem eigenlijk restaureren.

[ afbeelding ]
(Plaatje van internet)

Deze is echt alles behalve woke. Iedereen gaat dood, op gruwelijke manieren ook. Die prinsesjes willen vaak niet eens trouwen. Ze worden gedwongen, verhandeld of gestalkt. Ondertussen moord iedereen elkaar uit en lijkstraffen en achterbaksheid die erin voorkomen oeiiiiii. Nee, de prinsesjes in de films hebben maar geluk. Soort van. De verhalen zijn vreselijk.

Kan niet wachten tot deze wordt gecanceld.
Leuk
pi_208056558
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 02:54 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Leuk
Als je ergens zo standvastig over wilt doen, dien je minstens over de juiste kennis te bezitten. Nu ben je maar wat aan het roepen omdat je dingen op TikTok hebt gezien ofzo. En onze leeftijd ligt waarschijnlijk echt niet ver uit elkaar.
pi_208056563
Dahl was dan misschien een lul maar zijn verhalen zijn zijn verhalen en daar moet gewoon vanaf gebleven worden. Je kunt die prima omzeilen als je het er niet mee eens bent. Zwarte Piet begrijp ik dat het aangepast is, maar dit slaat nergens op.

Cancel liever de Kardashians dan ipv een schrijver die allang dood is als je het over plastic hebt.
pi_208056575
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 03:21 schreef Selenophilia het volgende:
Snap wel waarom mensen fok verlaten nu
Alleen de overgevoelige mensen verdwijnen hoor.

quote:

[..]
Lees daar maar lekker uit voor je kinderen dan. Gezellig.
Ook weer zo een :') Ik weet dat het een k forum is maar dit spant toch echt de kroon. Een andere mening is echt niet te doen hier. Voor rebel uitgemaakt ( :') ) en een mod zei zelfs een keer ‘wat kan jij moeilijk doen zeg’
Op fok kan zoveel gezegd worden, hoera. (Als je maar met iedereen eens bent) :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb het boek zelf kapot gelezen en ze zijn mij als kind ook voorgelezen (uit hetzelfde boek) en weet daardoor ook welke verhalen ik wel en niet voor kan lezen aan m’n zoontje. Hij vindt het geweldig, maar we zijn hier dan ook fan van Anton Pieck.

Ik heb er behalve dat ik Efteling fan ben en een rijkere fantasie betreft tekenen en uitbeelden helemaal niets aan over gehouden. Mijn zoontje is ook weg van Charlie en de Chocoladefabriek en heeft zowel de oude als de nieuwe Mathilda ook al helemaal kapot gekeken.

Maar blijf jij lekker tiktokken joh en boos en beledigd zijn door iedereen, in plaats van het probleem te zoeken bij je eigen onzekerheden.
  zondag 19 februari 2023 @ 03:28:15 #207
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208056577
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 03:16 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Het was de boomer wat em deed voor je he _O- Ok snowflake. Voel je je zo weer wat jonger? Waar ben je dan mee bezig? Ik zie niets anders dan gezeik. Donder dan op als je mij zo inhoudsloos vind?
Nee, dat "deed" het niet voor me. Waar komt toch die drang vandaan om hippe scheldwoordjes te gebruiken?

Waar ik mee bezig ben: discussiëren op een forum. Als ik iets lees dat ik onzin vind of waar ik het niet mee eens ben, reageer ik daarop en geef aan waarom ik dat vind. Als ik daar dan een reactie op ontvang, reageer ik weer terug.

Maar blijkbaar vind jij reacties op jou die je niet bevallen "gezeik" en dat je "lastiggevallen" wordt. Hoewel je zelf blijft reageren, moet de ander maar "opdonderen". Wat let je om zelf niet meer te reageren? :')
pi_208056703
quote:
Als je daar naar gaat kijken moet je nog veel meer editten of permabannen
High in the clouds is no way to be free
  zondag 19 februari 2023 @ 09:01:31 #209
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_208057094
Iemand heeft Roald Dahl niet helemaal begrepen. Het leuke aan zijn boeken was nu juist dat hij dingen zo direct benoemde. Daar kunnen een hoop mensen in 2023 nog wel wat van leren.

We rennen achteruit heb ik het idee. De benadering van dit soort dingen was 40 jaar geleden veel progressiever dan het nu is.
pi_208057152
quote:

[..]
Lees daar maar lekker uit voor je kinderen dan. Gezellig.
Ook weer zo een :') Ik weet dat het een k forum is maar dit spant toch echt de kroon. Een andere mening is echt niet te doen hier. Voor rebel uitgemaakt ( :') ) en een mod zei zelfs een keer ‘wat kan jij moeilijk doen zeg’
Op fok kan zoveel gezegd worden, hoera. (Als je maar met iedereen eens bent) :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je krijgt hier over het algemeen veel ruimte. Meer dan op andere fora. Daarnaast is het gemiddelde denken niet echt bizar hier.
  zondag 19 februari 2023 @ 09:36:07 #211
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208057354
:')
pi_208057991
Wat vind Dahl hier eigenlijk zelf van? Ow, die is dood.

Nou, dan maakt het niets uit toch?

pi_208058327
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 15:13 schreef Selenophilia het volgende:
Lol vroeger werden mensen ook boos om dit soort teksten, wordt er wat aan gedaan is het ook niet goed :') Mensen :')
Ik heb nooit eerder gehoord dat mensen boos werden over de teksten van Roald Dahl.
En ik denk dat deze overgevoeligheidscensuur de teksten grondig kan gaan verpesten, sensitivity readers kom op zeg...
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_208058352
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 15:17 schreef BlackEyedAngel het volgende:
Kunnen ze beter al die religieuze boeken beginnen te herschrijven, daar lijden meer mensen onder in the long run dan fucking kinderboeken :') Wat een onzin dit :')
Niet alleen dat, onder het mom van de vrijheid van godsdienst van de ouders wordt de lichamelijke integriteit van onmondige kleine jongetjes geschonden.
Maar daar hoor je ze niet over.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_208058370
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 15:42 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Had laatst op een boekenmarkt een paar boeken van Ira Levin gekocht. Druk kwam uit begin 2000.
Werd nog vaak het woord neger gebruikt.

Nou die zal nu wel op de brandstapel belanden..
Naast de beroemde speech van Martin Luther King.
pi_208058434
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 19:16 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Mijn Kampf van Adolf Hitler mag natuurlijk wel sinds kort ongehinderd en ongecensureerd uitgegeven worden.
Zie hier de woke-logica.
Tuurlijk want dat ging over joden en joden zijn in de ogen van woke witte mensen dus dan mag het wel.
Corporate translator
  zondag 19 februari 2023 @ 11:59:45 #217
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208058986
quote:
7s.gif Op zondag 19 februari 2023 11:20 schreef HSG het volgende:

[..]
Tuurlijk want dat ging over joden en joden zijn in de ogen van woke witte mensen dus dan mag het wel.
Woke mensen gebruiken dezelfde methodes om hun tegenstanders in te schuchteren, naar hun lezingen gaan en schreeuwen, overstemmen, onmogelijk maken dat er wat gezegd wordt. Dat is precies wat de fascisten in Italie en de Nazi's deden voor ze aan de macht kwamen.
pi_208059022
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 19:07 schreef Sumppi het volgende:

[..]
Helemaal mee eens dat je zelfvertrouwen onder andere krijgt door vallen en opstaan. Door zelf dingen proberen, op je bek gaan en het weer fiksen. Daar is uitgescholden worden niet voor nodig, in mijn ogen. Juist wel een omgeving die je steunt en accepteert. Maar ook een waarin je je grenzen kunt verleggen, kunt experimenteren en op je bek kunt gaan. Als het dan gebeurt dat iemand je klote benadert kun je je schouders ophalen, omdat je al weet dat jijzelf en anderen je niet zo zien. Het zelfvertrouwen is er dan al. Mensen die willen werken aan hun zelfvertrouwen en steviger in hun schoenen willen staan geven we ook geen therapie waarbij ze de grond in worden getrapt.

Gelukkig maak je het onderscheid tussen pesten en eens een rotopmerking krijgen.

Verder heb ik dus niks tegen het taalgebruik in de boeken van Dahl.
Ik ben principieel tegen het rommelen met andermans werk. Als je vindt dat je kinderen moet beschermen tegen de woordkeuze van Dahl dan koop je de boeken niet.

Maar los daarvan, als je denkt iets te verbeteren dan moet je wel evalueren om te zien of je resultaat hebt geboekt. Even heel algemeen hebben we al vele decennia een trend van zorgen dat kinderen aardig tegen elkaar doen, versofting en feminisering. Dat moet je wel kijken of dat nou gewerkt heeft.

We hebben meer jongeren met psychische problemen dan ooit, we hebben meer gekwetsten dan ooit, we hebben meer psycho-active pillen dan ooit, meer overgewicht dan ooit, meer slecht presterende jongens dan ooit, meer burn outs dan ooit, meer seksuele problemen dan ooit, meer seksueel wangedrag dan in hele lange tijd.

Er is werkelijk helemaal niets dat erop wijst dat we op de goede weg zitten, en dan is de reflex van de progressieven om het gas nog harder in te trappen. Kijk even om je heen of je wel de juiste afslag hebt genomen zou ik zeggen.

Zelfvertrouwen is precies wat het woord zegt, het is niet kunnen vertrouwen op een ander die je beschermt. Mensen doen zelfvertrouwen op door wat ze zelf doen. Niets werkt beter voor het zelfvertrouwen dan een pestkop op zijn oog slaan of iets venijnigs terugzeggen. Je kon of durfde eerst iets niet, en daarna wel, dat is zelfvertrouwen. Je kon eerst niks terugzeggen toen je klasgenoot je dik noemde, en daarna wel.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_208059093
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 11:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Woke mensen gebruiken dezelfde methodes om hun tegenstanders in te schuchteren, naar hun lezingen gaan en schreeuwen, overstemmen, onmogelijk maken dat er wat gezegd wordt. Dat is precies wat de fascisten in Italie en de Nazi's deden voor ze aan de macht kwamen.
Klopt. Hun manier van doen is echt niet verschillend van de fascisten in de jaren 30.
Corporate translator
pi_208059115
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 09:01 schreef beantherio het volgende:
Iemand heeft Roald Dahl niet helemaal begrepen. Het leuke aan zijn boeken was nu juist dat hij dingen zo direct benoemde. Daar kunnen een hoop mensen in 2023 nog wel wat van leren.

We rennen achteruit heb ik het idee. De benadering van dit soort dingen was 40 jaar geleden veel progressiever dan het nu is.
Ik zeg het al een aantal jaren, de mensheid degenereert, ...en de laatste jaren steeds sneller.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zondag 19 februari 2023 @ 12:08:43 #221
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_208059127
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 11:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Zulk gedrag is altijd een teken van zwakte. Dan zijn de argumenten blijkbaar niet zo overtuigend.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_208059299
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 17:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Eens.

‘Anti-woke’ is tegenwoordig de kapstok voor alle kritiek op soms heel normale dingen. Zelf noemen we dit het ‘ze pakken ons ook alles af’-effect.
Het klopt absoluut dat ook bij de anti-woke kant mensen doorslaan.
Zeker bij de foute gristenen daaronder die nog veel erger hun manier van denken en doen willen opleggen aan anderen.
Het stoort mij echter gewoon van beide kanten.
Je hebt het volste recht op je mening, maar jij bepaalt niet wat ik denk of doe.
  zondag 19 februari 2023 @ 12:21:44 #223
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208059364
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 12:18 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Het klopt absoluut dat ook bij de anti-woke kant mensen doorslaan.
Zeker bij de foute gristenen daaronder die nog veel erger hun manier van denken en doen willen opleggen aan anderen.
Het stoort mij echter gewoon van beide kanten.
Je hebt het volste recht op je mening, maar jij bepaalt niet wat ik denk of doe.
Mweh.

Ik zit niet te wachten op conservatieve religieus geïnspireerde radicalen, dat klopt. Alleen is hun stem op dit moment verwaarloosbaar wanneer je het zet tegenover de woke kant, die ook nog eens van allerlei kanten, overheid en media voorop, ondersteunt wordt.

Beide zijn even erg, ja. Feit is wel dat er geen gelijk speelveld is, en dat de mate van impact tussen die twee wel degelijk verschilt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_208059367
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 18:05 schreef Magister_Artium het volgende:
De boeken van Roald Dahl zijn niet inclusief. Terecht dat dit wordt aangepakt.

De heksen begint al met een kind dat zijn ouders verliest. Vervolgens gaat het pagina’s lang over misogynie.
Het wonderlijke verhaal van Hendrik Meijer gaat over kapitalisme.
Matilda normaliseert kindermishandeling door dit in detail te beschrijven.

Wat is er mis met een kinderboek waarin het enkel over liefde gaat? Liefde is de sleutel!
Dat het waarschijnlijk een oersaai boek zal worden.
Kinderen houden wel van een beetje gruwelijkheid en zwarte rouwrandjes.
pi_208059394
Las net een twitterdraadje waarin de geschiedenis van de Oompa Loompa’s wordt beschreven. In de oorspronkelijke tekst van Roald Dahl waren die gevonden in een diep deel van Afrika, waar nog nooit een blanke was geweest. Ze werkten graag en hoefden alleen in chocolade betaald te worden. Ze zagen er zo uit:

Dat wij ze uit de film kennen als oranje wezentjes was dus ook al een woke aanpassing, voordat de term woke was uitgevonden. Roald Dahl was er in eerste instantie enorm op tegen, noemde de kritiek ‘nazi stuff’ maar wijzigde het later toch in herdrukken. Want tja, tijden veranderen en boeken veranderen mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2023 12:24:03 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')