abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208059407
quote:
5s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 18:18 schreef Puntenjager het volgende:
Leg mij eens uit waarom woorden als 'ugly' en 'fat' geschrapt moeten worden en dat tegelijkertijd een beschrijving met 'nasty old brute' prima is 8)7
Ik vind female vervangen door woman nog wonderlijker.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_208059511
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 20:33 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Volgens mij is het zo dat de schrijver zelf die aanpassingen gedaan heeft. Dat is natuurlijk wel een verschil :)
Volgens mij de redacteur, in overleg met de schrijver.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_208059536
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 20:58 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Ik ben ook tegen dat gezeik op internet over hoe streng iedereen is voor elkaar betreft het schoonheidsideaal, daar hoeft een kinderboek niet aan te voldoen.
Ik vraag me af hoe mensen die al de foto's van zichzelf op internet bewerken ooit mensen in de realiteit kunnen ontmoeten.
pi_208059575
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 21:03 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Ik ben opgevoed met voorlezen en zelf lezen....en kritisch zijn.....niet alles zomaar volgen. Opvoeding gaat daarbij boven een boek. Ik leerde om op te komen voor zwakkeren. Zoals veel mensen. Daar doet een misschien wat raar boek niets aan af. Ik heb niet uit boeken meegekregen dat het normaal is om te pesten.
Ik denk niet dat je dat zelf (achteraf) kunt beoordelen.
Geen idee wat mij uiteindelijk het meest heeft gevormd tijdens mijn jeugd.
Waarschijnlijk wisselend.
pi_208059710
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 22:33 schreef Viv het volgende:

[..]
Ik snap het nut van die nieuwe toevoeging oprecht niet. :@

Dan gaat het dus om vrouwen die om een andere reden dan kaalheid een pruik dragen? En die zouden dan beledigd zijn door kale heksen met pruiken in een kinderboek? :?
Ze gaan er kennelijk vanuit dat vrouwen die een pruik dragen vanwege kaalheid door bv chemotherapie zich hierdoor eventueel beledigd zouden kunnen voelen, hoogstwaarschijnlijk zonder dat eerst aan de betreffende groep te vragen.
pi_208059761
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 22:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Denk niet dat die hier zitten.

Verder ook best wel een intolerante, ageïstische opmerking
En het grappige is dat dergelijke beledigingen dan weer helemaal geen probleem zijn.
pi_208059945
Het is een grove schande dat het werk van Roald Dahl -tig jaar na zijn dood zo verkracht wordt :r
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_208060095
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 23:24 schreef tjoptjop het volgende:
[ afbeelding ]
@:ettovanbelgie

Roodkruisje :') _O-

Het correcte gebruik van voornaamwoorden zou van belang kunnen zijn voor non-binaire en genderqueer personen.
Ik krijg het idee dat die ChatGPT toch al wel weer redelijk achterloopt ondertussen wat betreft dit onderwerp.
pi_208060142
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 23:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Goudberg klinkt wel erg Joods, zo zie je het ware gezicht van Links.
Daar zaten we natuurlijk eigenlijk allemaal al op te wachten.
pi_208060272
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 12:21 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Dat het waarschijnlijk een oersaai boek zal worden.
Kinderen houden wel van een beetje gruwelijkheid en zwarte rouwrandjes.
Precies. En kinderen weten gelukkig vanaf een bepaalde leeftijd wat fictie is. En we zitten toch niet te wachten op boeken over lerende zweefmoeders: https://www.corinekerkvliet.com/shop.
pi_208060388
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 01:33 schreef BasEnAad het volgende:
We zijn inmiddels toe aan het herinterpreteren van het boek 1984. Voor het gemak gaan we er even vanuit dat die dystopie is ontstaan uit goede wil, lezen we hier :')
https://www.nporadio1.nl/(...)is-actueler-dan-ooit

Alleen is de werkelijkheid nog veel zwarter, het is niet uit goede of slechte wil, maar uit complete onverschilligheid, als het de burger aangaat.
Het doet mij veel meer denken aan Brave new world.
  zondag 19 februari 2023 @ 13:30:19 #237
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_208060435
Gemengde gevoelens. Aan de ene kant voelt het als een soort verraad aan de intenties van de schrijver, hoewel die kennelijk tijdens zijn leven ook al zulke concessies deed. Anderzijds voel je je als ouder ook niet per se prettig bij het voorlezen van verhalen die op zich het voorlezen waard zijn maar waarin bijvoorbeeld wel regelmatig de draak wordt gestoken met mensen met overgewicht. Dat is niet iets wat je je kinderen wilt leren. Althans, ik niet.
pi_208060863
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 12:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Mweh.

Ik zit niet te wachten op conservatieve religieus geïnspireerde radicalen, dat klopt. Alleen is hun stem op dit moment verwaarloosbaar wanneer je het zet tegenover de woke kant, die ook nog eens van allerlei kanten, overheid en media voorop, ondersteunt wordt.

Beide zijn even erg, ja. Feit is wel dat er geen gelijk speelveld is, en dat de mate van impact tussen die twee wel degelijk verschilt.
Het klopt dat de woke kant veel meer invloed heeft, zeker in Nederland.

Ik hoop dat die doorgeslagen woke figuren elkaar opvreten in hun absurde zieligheidscompetitie zoals bij BIJ1 al gaande lijkt.
pi_208061011
Top dat de Nederlandse uitgever het niet pikt.
  zondag 19 februari 2023 @ 14:21:05 #240
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_208061100
Ergens zal er een keer een grens getrokken worden en zal de vrijheid terugkomen. Afwachten hoe lang dat nog gaat duren.
pi_208061127
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 03:16 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Het was de boomer wat em deed voor je he _O- Ok snowflake. Voel je je zo weer wat jonger? Waar ben je dan mee bezig? Ik zie niets anders dan gezeik. Donder dan op als je mij zo inhoudsloos vind?
Wow. lol.
Het was natuurlijk ook al laat maar wat een random geschreeuw steeds.
Heb je gewoon 99 problems of kun je niet van enkele middelen afblijven?
Go hard or go home
pi_208061198
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 21:59 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
[..]
_O- :')
Ik hoop toch voor hun dat er geen kale mannelijke heksen zijn die zich gepasseerd voelen, anders kunnen ze dadelijk hun boeken op de brandstapel gooien en gaan herdrukken. :D
pi_208061406
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 13:30 schreef Iblardi het volgende:
Gemengde gevoelens. Aan de ene kant voelt het als een soort verraad aan de intenties van de schrijver, hoewel die kennelijk tijdens zijn leven ook al zulke concessies deed. Anderzijds voel je je als ouder ook niet per se prettig bij het voorlezen van verhalen die op zich het voorlezen waard zijn maar waarin bijvoorbeeld wel regelmatig de draak wordt gestoken met mensen met overgewicht. Dat is niet iets wat je je kinderen wilt leren. Althans, ik niet.
Dat hoef jij ook niet te doen. Dat doen ze later zelf wel.
Go hard or go home
pi_208061422
Woke is bijna gevaarlijker dan extreemrechts tegenwoordig. Met WO2 in het achterhoofd zullen weinig mensen openlijk hun Jodemhaat spuien, of roepen dat ze negers haten. Maar als jij roept dat je cishet witte mannen haat ben je 'moedig'. Ik vind het doodeng.
pi_208061428
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 14:21 schreef Scrummie het volgende:
Ergens zal er een keer een grens getrokken worden en zal de vrijheid terugkomen. Afwachten hoe lang dat nog gaat duren.
Maar hoeveel moet eerst kapot?
pi_208064594
De favoriete staatsvorm van de wokers kende zoiets als de Reichskulturkammer.Daar werd bepaald wat je leest, zegt en denkt.
  zondag 19 februari 2023 @ 19:04:22 #247
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_208065255
Graag de kleine zwarte afrikaantjes terug als Oompa Loompa's als de uitgever toch geen aanpassingen mag uitvoeren.
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_208065679
semi offtopic, leuke verfilming van de short stories:
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  zondag 19 februari 2023 @ 20:00:05 #249
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_208066127
Het wordt nu wel aan woke gehangen, maar het herzien van boeken wordt natuurlijk al zeer lang gedaan.

Zo las ik vroeger bij oma altijd een soort van sprookjesboek, die was toen al oud. Heerlijk gruwelijk, kapot gelezen door verschillende kinderen en op ten duur weggegooid.
Later heb ik dat boek nog eens proberen te vinden, maar vond enkel een versie die erop leek, maar niet hetzelfde was. Bleek ook aangepast te zijn.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_208066148
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 20:00 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Het wordt nu wel aan woke gehangen, maar het herzien van boeken wordt natuurlijk al zeer lang gedaan.

Zo las ik vroeger bij oma altijd een soort van sprookjesboek, die was toen al oud. Heerlijk gruwelijk, kapot gelezen door verschillende kinderen en op ten duur weggegooid.
Later heb ik dat boek nog eens proberen te vinden, maar vond enkel een versie die erop leek, maar niet hetzelfde was. Bleek ook aangepast te zijn.
En om wat voor tekst ging het dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')