abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208045424
Elke acht dagen wordt een vrouw gedood, toch is Berte de enige aanklager die er fulltime mee bezig is
FEMICIDEElke acht dagen wordt in Nederland een vrouw om het leven gebracht. Vers in het geheugen staat de dodelijke schietpartij in Zwijndrecht, waarbij een ex en haar moeder werden beschoten. Het raakt Berte van Heemst (39) enorm. Zij is de enige officier van justitie in heel Nederland die zich fulltime met partnergeweld bezighoudt. ,,Ik kan echt iets voor de slachtoffers betekenen.” Bron: https://www.ad.nl/binnenl(...)e-bezig-is~a7897e00/

Ik kijk nergens meer van op. Maar dit is wel heel veel. Hoeveel mannen zouden er op die manier omkomen? Of erger nog. Kinderen in 'familie drama's?
pi_208045532
Men weet dat al eeuwen en toch doet men niets om dat te voorkomen.
pi_208045545
Eerwraak hoort gewoon bij de cultuur. Waarom passen we ons niet aan?
pi_208045555
En hoe vaak wordt een man vermoord?
pi_208045564
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 14:17 schreef weetjewel5 het volgende:
Mss dat het in het complete verhaal in de link staat. Ik ben geen lid van het AD.
pi_208045631
Femicide blijf ik een bijzondere term vinden. Het impliceert een moord om het feit dat het een vrouw was maar is in de praktijk eerder een eerwraak/ rancuneuze moord.
  zaterdag 18 februari 2023 @ 14:40:14 #7
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_208045747
Dus er moeten gewoon meer vrouwen gemaakt worden om een tekort te voorkomen
Ik ben inmiddels overleden
pi_208045750
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 14:25 schreef Pizzakoppo het volgende:
Femicide blijf ik een bijzondere term vinden. Het impliceert een moord om het feit dat het een vrouw was maar is in de praktijk eerder een eerwraak/ rancuneuze moord.
Maar is dat niet vaak hetzelfde? Eerwraak heeft toch juist vaak betrekking op alleen vrouwen? Femicide lijkt mij een moord die waarschijnlijk niet was gepleegd als de vrouw een man was geweest.

En kan mij van de afgelopen maand ten minste 2 moordzaken herinneren waarbij een man zijn ex vriendin heeft vermoord nadat zij de relatie had verbroken. Hoevaak gebeurd dat andersom?
pi_208045782
Ook niet echt inclusief om over mannen en vrouwen te spreken.

Hoe zit het met abcde+ community?
Of waarom spreken we niet genderneutraal over mensen?
pi_208045794
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 14:40 schreef Kiwi7 het volgende:

[..]
Maar is dat niet vaak hetzelfde? Eerwraak heeft toch juist vaak betrekking op alleen vrouwen? Femicide lijkt mij een moord die waarschijnlijk niet was gepleegd als de vrouw een man was geweest.

En kan mij van de afgelopen maand ten minste 2 moordzaken herinneren waarbij een man zijn ex vriendin heeft vermoord nadat zij de relatie had verbroken. Hoevaak gebeurd dat andersom?
Het is een statistisch gegeven dat mannen eerder hun vrouwelijke partner vermoorden dan vice versa maar niet omwille van het feit dat het een vrouw is maar eerder vanwege verbreken van een relatie e.d.
pi_208045847
hoe heet het als een man wordt vermoord?
Hoe heet het als een intersekse wordt vermoord?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208045851
joh, wees blij. Als er alleen maar mensen bijkomen, dan word het wel erg druk. Iedereen maar druk 'geen asielzoekers erbij!!', maar zelf wat aan de overbevolking doen door iemand te vermoorden...ho maar. (even lost van het geslacht)

Maar moet er nu meer of minder vrouwen vermoord worden om evenredig vertegenwoordigd te worden? Hoe zit het met vrouwen die vrouwen vermoorden? Mag dat wel?

Zoveel vragen....

Oh wacht... AD..... :')
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_208045894
quote:
In andere gevallen weten ze niet wat een vrouw is en zijn er 36 genders, maar in dit geval is het overduidelijk een vrouw.
pi_208045928
En er worden een stuk meer mannen vermoord. Dus waarom is dit ineens erger?
pi_208045940
Ga dan gewoon scheiden.
  zaterdag 18 februari 2023 @ 15:01:54 #16
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_208045956
Wel weer heel typisch dat een bepaald type users weer denkt alles te moeten downgraden, totdat het over asielzoekers gaat.
  Manager PR/Moderator zaterdag 18 februari 2023 @ 15:27:28 #17
269689 crew  Viv
pi_208046182
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 14:17 schreef weetjewel5 het volgende:
Stond laatst in een ander artikel (betreft alleen moord op (ex-)partner):

quote:
Uit de jongste cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek blijkt dat in Nederland de afgelopen jaren gemiddeld 43 vrouwen werden omgebracht. Bij moord of doodslag op mannen is de dader in iets meer dan 4 procent van de gevallen de partner of ex-partner. Bij vrouwen is dat in meer dan de helft van de gevallen.
https://nos.nl/artikel/24(...)et-de-straat-voor-op
pi_208046230
Van femicide is slechts sprake wanneer iemand vermoord wordt omdat ze vrouw is. Dat komt maar in heel weinig gevallen voor. In alle andere gevallen gaat het om een moord met een vrouwelijk slachtoffer.
pi_208046253
quote:
Dat is idd raar. Ik kende het woord ook niet echt.
  Manager PR/Moderator zaterdag 18 februari 2023 @ 15:37:11 #20
269689 crew  Viv
pi_208046278
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 15:33 schreef Jaeger85 het volgende:
Van femicide is slechts sprake wanneer iemand vermoord wordt omdat ze vrouw is. Dat komt maar in heel weinig gevallen voor. In alle andere gevallen gaat het om een moord met een vrouwelijk slachtoffer.
Uit dat NOS-artikel wat ik hierboven linkte:

quote:
Femicide wordt het soms genoemd, vrouwenmoord. Een heldere definitie is er niet, het woord staat ook nog niet in de Van Dale. Het kan gaan om vrouwen die gedood worden door hun partner of ex, maar het Europees Instituut voor Gendergelijkheid (EIGE) hanteert een bredere definitie. Het spreekt ook in andere gevallen van femicide, bijvoorbeeld als een vrouw uit eerwraak wordt gedood of omdat ze lesbisch is of niet langer in de prostitutie wil werken.
pi_208046296
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 15:37 schreef Viv het volgende:

[..]
[..]

Dus het gaat weer over modern zeiken en zeuren? "voel je je al schuldig?"
pi_208046306
quote:

[..]
[..]

Dan zijn ze de term aan het oprekken omdat dit binnen hun straatje past. De Engelse definitie is duidelijk:

https://www.oxfordlearner(...)ion/english/femicide

"the crime of killing a woman or girl because she is female"
pi_208046319
Dat krijg je er nou van als je altijd het laatste woord wil hebben en je zin doordramt.
  zaterdag 18 februari 2023 @ 15:43:09 #24
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208046346
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 15:39 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Dan zijn ze de term aan het oprekken omdat dit binnen hun straatje past. De Engelse definitie is duidelijk:

Dit vind ik eerlijk gezegd een weinig relevante definitie.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Manager PR/Moderator zaterdag 18 februari 2023 @ 15:58:49 #25
269689 crew  Viv
pi_208046527
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 15:39 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Dan zijn ze de term aan het oprekken omdat dit binnen hun straatje past.
Ja, dat denk ik ook wel.
quote:
De Engelse definitie is duidelijk:

Zijn er voorbeelden van zulke moordzaken? :)

Want als "omdat hij de scheiding niet kon verkroppen" er niet onder valt, blijft er maar weinig over.
pi_208046572
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 15:58 schreef Viv het volgende:

[..]
Ja, dat denk ik ook wel.
[..]

Want als "omdat hij de scheiding niet kon verkroppen" er niet onder valt, blijft er maar weinig over.
Dat laatste is vast het geval. Het is weer een gender ding. En dan mag je rare dingen roepen. Ook over mannen.
  zaterdag 18 februari 2023 @ 16:07:02 #27
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_208046643
quote:

[..]
[..]

Dus een instituut voor gendergelijkheid propageert woordgebruik aan de hand van geslacht?
Typisch.
pi_208046700
]
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 14:59 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Ga dan gewoon scheiden.
Enigszins in lijn met jouw post is dit wel interessant

twitter
pi_208046746
Kijk, ik denk dat ik niet de enige ben die onderhand weet hoe vrouwen ook kunnen zuigen en zeiken en onder je huid kunnen kruipen.
Maar er is altijd een uitweg.
pi_208046796
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 16:15 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Kijk, ik denk dat ik niet de enige ben die onderhand weet hoe vrouwen ook kunnen zuigen en zeiken en onder je huid kunnen kruipen.
Ja. De relatie verbreken. Heb ik ook gedaan. De vrijheid!
pi_208046838
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 16:15 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Tja, dan ben jij een lichtgeraakt persoon. Dan pak jij maar een zwaargewicht als partner.
pi_208046868
Dus elke 4 dagen wordt er een persoon vermoord? Goed topic weer.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_208046898
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 16:22 schreef torentje het volgende:

[..]
Tja, dan ben jij een lichtgeraakt persoon. Dan pak jij maar een zwaargewicht als partner.
Er zijn genoeg vrouwen die mannen tot zelfmoord drijven.
Maar daar hoor je niks over.
Nee, vrouwen zijn foutloos en heilig.
Ja kut!
pi_208047018
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 16:30 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Ja kut!
Jup mannen zijn hier het grote slachtoffer. Waar twee vechten zijn twee schuld. Over het algemeen hebben de vrouwen de man tot absolute wanhoop gedreven en zelfs zo erg dat hij niet meer iets anders kon doen dan fysiek geweld toepassen
  zaterdag 18 februari 2023 @ 16:46:43 #35
403820 Aberkullie
pi_208047041
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 16:43 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Jup mannen zijn hier het grote slachtoffer. Waar twee vechten zijn twee schuld. Over het algemeen hebben de vrouwen de man tot absolute wanhoop gedreven en zelfs zo erg dat hij niet meer iets anders kon doen dan fysiek geweld toepassen
In de meeste gevallen droegen die vrouwen ook onzedelijke kleding dus ze vroegen er gewoon om maar dat lees je dan weer niet in zo’n artikel.
pi_208047054
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 16:43 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dan ben je gewoon een slappe lul dat je er bij blijft en haar iedere keer opnieuw de kans geeft.
Ik heb ook een ex die na mijn tijd met haar in elkaar geslagen werd door een andere gozer.
"Hoe hield jij het vol dan?"
Ja duh! Niet! Het is toch mijn ex?
Op tijd weg ermee!
pi_208047083
Ik vind femicide echt zo'n ontzettend dom woord.
We zeggen toch ook geen manicide als een man gedood wordt?

Ze worden gedood uit wraak, niet omdat het een vrouw is.
Nu doen ze constant net alsof al die moorden steeds gaan om een moord op een vrouw omdat het een vrouw is.
Dat is heel wat anders.
pi_208047105
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 16:47 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Dan ben je gewoon een slappe lul dat je er bij blijft en haar iedere keer opnieuw de kans geeft.
Ik heb ook een ex die na mijn tijd met haar in elkaar geslagen werd door een andere gozer.
"Hoe hield jij het vol dan?"
Ja duh! Niet! Het is toch mijn ex?
Op tijd weg ermee!
Je bent aan een pijnlijke gruwelijke dood ontsnapt
pi_208047332
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 15:01 schreef Aberkullie het volgende:
Wel weer heel typisch dat een bepaald type users weer denkt alles te moeten downgraden, totdat het over asielzoekers gaat.
Het wordt toch ook vermoeiend? Vrouwen maken keuzes waarmee ze zich in de nesten werken en dan moeten eerst alle mannen de schuld krijgen om te doen alsof het een maatschappelijke probleem is wat mannen dan weer moeten oplossen. Maar laten we ons vooral eerst concentreren op mannen de schuld geven, want ze willen gewoon even aandacht ipv een oplossing. Dat komt elke man bekend voor.

Eerwraak heeft ook niks met Westerse mannen te maken, dat valt eerder in de categorie lerarenonthoofding. Kijk anders eens naar al die hoofddoekvrouwtjes in welke mate zij deel van de oplossing dan wel het probleem zijn.

quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 15:27 schreef Viv het volgende:

[..]
Stond laatst in een ander artikel (betreft alleen moord op (ex-)partner):
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)et-de-straat-voor-op
Er zijn ook veel meer mannen het slachtoffer van moord of doodslag, dus wat is nou eigenlijk het echte verschil tussen mannen en vrouwen en moord en doodslag in de relationele sfeer?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 18 februari 2023 @ 17:17:53 #40
403820 Aberkullie
pi_208047339
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 17:17 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Het wordt toch ook vermoeiend? Vrouwen maken keuzes waarmee ze zich in de nesten werken en dan moeten eerst alle mannen de schuld krijgen om te doen alsof het een maatschappelijke probleem is wat mannen dan weer moeten oplossen. Maar laten we ons vooral eerst concentreren op mannen de schuld geven, want ze willen gewoon even aandacht ipv een oplossing. Dat komt elke man bekend voor.

Eerwraak heeft ook niks met Westerse mannen te maken, dat valt eerder in de categorie lerarenonthoofding. Kijk anders eens naar al die hoofddoekvrouwtjes in welke mate zij deel van de oplossing dan wel het probleem zijn.
[..]
Er zijn ook veel meer mannen het slachtoffer van moord of doodslag, dus wat is nou eigenlijk het echte verschil tussen mannen en vrouwen en moord en doodslag in de relationele sfeer?
Uhu oke
  zaterdag 18 februari 2023 @ 17:27:50 #41
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_208047467
quote:

[..]
[..]

Als ze aan gendergelijkheid willen doen dan mag het aantal vermoorde vrouwen een 4 keer over de kop!
The End Times are wild
  Manager PR/Moderator zaterdag 18 februari 2023 @ 17:36:42 #43
269689 crew  Viv
pi_208047551
quote:
[..]
Ja, omdat er veel meer mannen vermoord worden in het criminele circuit. Ik ben ook benieuwd naar het echte verschil. :Y
pi_208047684
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 16:30 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Ja kut!
Waarschijnlijk zit daar dan een persoon met ook een lid achter.
pi_208047720
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 15:58 schreef Viv het volgende:

[..]
Ja, dat denk ik ook wel.
[..]

In Nederland weet ik niet, maar die incel moorden in Canada en de VS vallen daar zeker onder.
  zaterdag 18 februari 2023 @ 17:58:47 #46
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_208047739
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 17:36 schreef Viv het volgende:

[..]
Ja, omdat er veel meer mannen vermoord worden in het criminele circuit. Ik ben ook benieuwd naar het echte verschil. :Y
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)nen-vermoord-in-2021
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_208047752
quote:

[..]
Of door een vechtpartij, al dan niet om een vrouw te beschermen, of slachtoffer van kopschoppers op zoek naar een willekeurig slachtoffer. Dat soort dingen lopen meestal fysiek goed af, maar kunnen ook zomaar tot de dood leiden.
pi_208047985
quote:

[..]
Hier een grafiekje uit het stuk:
Cijfers van 5 jaar zijn bij elkaar opgeteld.
pi_208047991
quote:
Dus ongeveer 4 keer zoveel vrouwen worden slachtoffer van dodelijk partnergeweld dan mannen. Ik durf de stelling wel aan dat daarbij vrouwen vaker het slachtoffer zijn van doodslag en mannen relatief vaker van moord.

Het gaat dus om ongeveer 20 vrouwen per jaar tov 5 mannen. Het onderwijs moet weer iets doen begrijp ik voor die 15 vrouwen speciaal? Doet er niet toe of het wel wat kan doen en of het nog verder ten koste gaat van de geletterdheid, als je maar iets doet nietwaar?

Ik zou zeggen, hoe staat het met de 'Blijf-van-mijn-lijf-huizen? Zijn er genoeg, hebben die genoeg middelen? Hoe is de procedure in het vervolgtraject tav het beschermen en de onvindbaarheid van de vrouw? Zit dat allemaal goed in de justitiële keten?

Is er verder nog iets waar (jonge) vrouwen terecht kunnen voor informatie 'hoe herken je een foute man?' en dan niet om opgewonden van te worden natuurlijk. Er zullen allicht patronen in zitten, er is vast wel een subsidiespons die dat al lang had kunnen maken voor meisjes die dat niet van hun familie leren.

Maar ik zal wel weer veel te praktisch en oplossingsgericht denken. "Er moet meer aandacht voor komen!" En dat is het dan, want vrouwen zijn zielig, moeten door de samenleving beschermd worden tegen de gevolgen van hun eigen keuzes en alle mannen zijn het probleem.

Die 5 vermoordde mannen, doen we niks mee. Kunnen we ook niks mee, een of andere heks die wat in je koffie doet, dat gebeurt. Niet te voorkomen anders dan door 'don't put your dick in crazy'.
pi_208048201
Tja, weer een stagiaire van 't AD die 't 'priemium quota' ff moest voldoen :')

quote:
Zij is de enige officier van justitie in heel Nederland die zich fulltime met partnergeweld bezighoudt.
Nou wees blij met die hoge aantallen, voor je t weet word je wegbezuinigd :o

[ Bericht 51% gewijzigd door Het_Bokje op 18-02-2023 18:46:08 ]
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_208048256
In 2021 werden 38 vrouwen gedood, dat is één per 9,6 dagen, niet 8 dagen.
pi_208048322
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 18:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dus ongeveer 4 keer zoveel vrouwen worden slachtoffer van dodelijk partnergeweld dan mannen. Ik durf de stelling wel aan dat daarbij vrouwen vaker het slachtoffer zijn van doodslag en mannen relatief vaker van moord.

Vrouwelijke moordenaars moeten gewoon eindelijk eens verantwoordelijk gaan nemen voor hun daden. Stoppen met verstoppen en mannen voor hun laffe daad laten opdraaien. Dat is het hele eieren eten.
pi_208048355
quote:
Maar vrouwen zijn nergens veilig!

Verder een beetje van het niveau "één op de vier daklozen is vrouw".
  zaterdag 18 februari 2023 @ 18:56:12 #54
459912 FlippingCoin
pi_208048442
quote:

[..]

Het gaat dus om ongeveer 20 vrouwen per jaar tov 5 mannen. Het onderwijs moet weer iets doen begrijp ik voor die 15 vrouwen speciaal? Doet er niet toe of het wel wat kan doen en of het nog verder ten koste gaat van de geletterdheid, als je maar iets doet nietwaar?

Ik zou zeggen, hoe staat het met de 'Blijf-van-mijn-lijf-huizen? Zijn er genoeg, hebben die genoeg middelen? Hoe is de procedure in het vervolgtraject tav het beschermen en de onvindbaarheid van de vrouw? Zit dat allemaal goed in de justitiële keten?

Is er verder nog iets waar (jonge) vrouwen terecht kunnen voor informatie 'hoe herken je een foute man?' en dan niet om opgewonden van te worden natuurlijk. Er zullen allicht patronen in zitten, er is vast wel een subsidiespons die dat al lang had kunnen maken voor meisjes die dat niet van hun familie leren.

Maar ik zal wel weer veel te praktisch en oplossingsgericht denken. "Er moet meer aandacht voor komen!" En dat is het dan, want vrouwen zijn zielig, moeten door de samenleving beschermd worden tegen de gevolgen van hun eigen keuzes en alle mannen zijn het probleem.

Die 5 vermoordde mannen, doen we niks mee. Kunnen we ook niks mee, een of andere heks die wat in je koffie doet, dat gebeurt. Niet te voorkomen anders dan door 'don't put your dick in crazy'.
Tja dat is de media tegenwoordig.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  Manager PR/Moderator zaterdag 18 februari 2023 @ 18:57:17 #55
269689 crew  Viv
pi_208048457
quote:
Okay, dus 88 mannen en 38 vrouwen.

Waarbij vrouwen verreweg het vaakst worden omgebracht door een (ex-)partner, en bij mannen een gevarieerder palet aan daders bestaat, met "criminelen onderling" en "geen connectie" als grote groepen. Onder dat laatste valt denk ik ook het uitgaansgeweld.
  Manager PR/Moderator zaterdag 18 februari 2023 @ 18:59:09 #56
269689 crew  Viv
pi_208048473
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 18:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Of door een vechtpartij, al dan niet om een vrouw te beschermen, of slachtoffer van kopschoppers op zoek naar een willekeurig slachtoffer. Dat soort dingen lopen meestal fysiek goed af, maar kunnen ook zomaar tot de dood leiden.
Ja, zie mijn post van zojuist, de groep daders die "geen connectie" met het (meestal mannelijke) slachtoffer heeft. :)
  zaterdag 18 februari 2023 @ 19:00:17 #57
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_208048488
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 14:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
hoe heet het als een man wordt vermoord?
Hoe heet het als een intersekse wordt vermoord?
Viricide, wellicht Maritocide voor echtgenoot.

Hermaphroditocide?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zaterdag 18 februari 2023 @ 19:03:18 #58
459912 FlippingCoin
pi_208048527
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 18:57 schreef Viv het volgende:

[..]
Okay, dus 88 mannen en 38 vrouwen.

Waarbij vrouwen verreweg het vaakst worden omgebracht door een (ex-)partner, en bij mannen een gevarieerder palet aan daders bestaat, met "criminelen onderling" en "geen connectie" als grote groepen. Onder dat laatste valt denk ik ook het uitgaansgeweld.
[ afbeelding ]
Nuja dat staat er niet bij dus daar zou ik geen invullig aan willen geven, maar de groep criminelen onderling is niet heel groot op het geheel gezien.
pi_208048529
Ik ben door de discussie in dit topic eigenlijk wel benieuwd geraakt naar hoeveel mannen tot zelfmoord aangespoord zijn door vrouwen en visa versa.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_208048648
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 19:03 schreef Akathisia het volgende:
Ik ben door de discussie in dit topic eigenlijk wel benieuwd geraakt naar hoeveel mannen tot zelfmoord aangespoord zijn door vrouwen en visa versa.
En als dat ook voor de man nadelig uitpakt kunnen we altijd nog zeggen dat de man blijkbaar het mentaal sterkere geslacht is :Y
pi_208048782
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 19:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
En als dat ook voor de man nadelig uitpakt kunnen we altijd nog zeggen dat de man blijkbaar het mentaal sterkere geslacht is :Y
Haha. Nja, hij komt vooral in mij op omdat vrouwen agressiviteit op een andere (vnmlk verbale) manier uiten.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  Manager PR/Moderator zaterdag 18 februari 2023 @ 20:04:36 #62
269689 crew  Viv
pi_208049415
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 19:00 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Viricide, wellicht Maritocide voor echtgenoot.

Hermaphroditocide?
Ik las eerst Vivicide :'(
pi_208049561
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 18:24 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]
Hier een grafiekje uit het stuk:
Cijfers van 5 jaar zijn bij elkaar opgeteld.
[ afbeelding ]
"ouder van het slachtoffer" familiedrama's? Ook niet mis.
  Manager PR/Moderator zaterdag 18 februari 2023 @ 20:16:06 #64
269689 crew  Viv
pi_208049730
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 20:09 schreef Jaroon het volgende:

[..]
"ouder van het slachtoffer" familiedrama's? Ook niet mis.
Klopt, stond ook een alinea over:

quote:
Jonge slachtoffers hoofdzakelijk omgebracht door ouder

In de periode 2017-2021 zijn 31 kinderen jonger dan tien jaar het slachtoffer geworden van moord of doodslag, 16 jongens en 15 meisjes. Deze kinderen zijn bijna allemaal door hun vader of moeder om het leven gebracht (28). In dezelfde periode zijn 42 jongeren van 10 tot 20 jaar vermoord. Van hen is 14 procent door hun ouder om het leven gebracht en 38 procent is vermoord door een kennis of vriend.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)nen-vermoord-in-2021
pi_208049824
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 19:23 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Haha. Nja, hij komt vooral in mij op omdat vrouwen agressiviteit op een andere (vnmlk verbale) manier uiten.
Ja dat klopt geloof ik. Vrouwen zouden net zo vaak extreem agressief als mannen zijn alleen vrouwen zijn minder fysiek gewelddadig. (ik hoop dat ik t goed zeg)
pi_208049868
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 20:19 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Jou dat klopt geloof ik. Vrouwen zouden net zo vaak extreem agressief als mannen zijn alleen vrouwen zijn minder fysiek gewelddadig. (ik hoop dat ik t goed zeg)
Wat is "extreem agressief" in dit geval dan? Verbaal?
pi_208049905
Dit is best een erg bericht. Wist niet dat het er zoveel waren
pi_208050929
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 20:21 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Wat is "extreem agressief" in dit geval dan? Verbaal?
Reputatievernietiging, roddelen, manipulatie, etc
pi_208050959
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 20:59 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Reputatievernietiging, roddelen, manipulatie, etc
Ja. Dat is wel goed gezegd.
pi_208050989
Vrouwen kunnen enorm gemeen zijn tegen elkaar. Ze vergeven elkaar ook moeilijk. Mijn ervaring.
pi_208051669
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 16:52 schreef bianconeri het volgende:
Ik vind femicide echt zo'n ontzettend dom woord.
We zeggen toch ook geen manicide als een man gedood wordt?

Ze worden gedood uit wraak, niet omdat het een vrouw is.
Nu doen ze constant net alsof al die moorden steeds gaan om een moord op een vrouw omdat het een vrouw is.
Dat is heel wat anders.
Er wordt weer zo'n onnodig slachtofferverhaal van gemaakt inderdaad, terwijl er veel meer mannen worden vermoord.

Inderdaad is een klein groepje mannen extreem gewelddadig maar mannen die vrouwen vermoorden, vermoorden doorgaans ook gewoon mannen.
pi_208052317
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 21:21 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]

Inderdaad is een klein groepje mannen extreem gewelddadig maar mannen die vrouwen vermoorden, vermoorden doorgaans ook gewoon mannen.
Is dat zo? Zelfs Minh K was geen veroordeeld moordenaar. Ik ben erg benieuwd of iemand deze claim zou kunnen onderbouwen….

Of heel heel heel misschien moeten we gewoon erkennen dat bij een ‘familiedrama’ (eufemisme) het nagenoeg altijd een man is die de ander uit achterlijke motieven vermoord. De verhouding man of vrouw die de partner of familielid te lijf gaat is totaal zoek
  Manager PR/Moderator zaterdag 18 februari 2023 @ 21:56:36 #73
269689 crew  Viv
pi_208052623
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 21:47 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Of heel heel heel misschien moeten we gewoon erkennen dat bij een ‘familiedrama’ (eufemisme) het nagenoeg altijd een man is die de ander uit achterlijke motieven vermoord. De verhouding man of vrouw die de partner of familielid te lijf gaat is totaal zoek
Als het om kindermoord gaat, dan weet ik eigenlijk niet of de vader of de moeder vaker de dader is. Moeders kunnen bijvoorbeeld vanuit een postpartum depressie/psychose handelen.

Maar vrouwen lopen inderdaad een veel groter risico om vermoord te worden door een (ex-)partner dan mannen. Dat blijkt wel uit de cijfers die hierboven zijn aangehaald.
pi_208053447
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 21:56 schreef Viv het volgende:

[..]
Als het om kindermoord gaat, dan weet ik eigenlijk niet of de vader of de moeder vaker de dader is. Moeders kunnen bijvoorbeeld vanuit een postpartum depressie/psychose handelen.

Maar vrouwen lopen inderdaad een veel groter risico om vermoord te worden door een (ex-)partner dan mannen. Dat blijkt wel uit de cijfers die hierboven zijn aangehaald.
Dan is het de moeder. 64%. En iirc is dat ook in lijn met de VS (zag ergens een 40/60 content vandaag, ik denk bij de video van een vrouw in de rechtszaal die haar 6 jaar oud zoontje heeft vermoord)

Wel interessant Nederlands artikel
https://www.nemokennislin(...)stal-bij-verrassing/
En dan vooral aan het einde ‘feiten en cijfers’

Meer dan twee derde is als kind mishandeld, 85 procent heeft ooit vader, moeder, broertje of zusje verloren, 34 procent heeft ooit een dierbare verloren die nog een kind was. Eveneens 85 procent heeft geen justitiële voorgeschiedenis. Ruim een kwart mishandelt zijn kinderen, een vijfde mishandelt zijn partner.

(edit) de slachtoffers: 45 procent was nog geen jaar oud

[ Bericht 2% gewijzigd door opgebaarde op 18-02-2023 22:43:08 ]
pi_208055127
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 21:21 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Er wordt weer zo'n onnodig slachtofferverhaal van gemaakt inderdaad, terwijl er veel meer mannen worden vermoord.

Het gaat om mensen die door hun partner vermoord worden he?
Jouw vergelijking is bijna hetzelfde als: in het verkeer sterven er meer!!!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_208056177
Mijn ex ging gemiddeld over 14,5 jaar drie keer per dag dood.

Van mijn opmerkingen, of irritaties over andere mensen, dieren of dingen.
  Manager PR/Moderator zondag 19 februari 2023 @ 01:41:13 #77
269689 crew  Viv
pi_208056256
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 01:29 schreef myShizzle het volgende:
Mijn ex ging gemiddeld over 14,5 jaar drie keer per dag dood.

Van mijn opmerkingen, of irritaties over andere mensen, dieren of dingen.
Oh, ik dacht dat je op "la petite mort" doelde ;)
pi_208056610
quote:

[..]

Veel hogere straffen op huiselijk geweld en het serieus nemen van doodsbedreigingen zou helpen, in plaats dat vrouwen maar lekker de rest van hun leven moeten gaan onderduiken en alles achter moeten laten en meneer de ex binnen een paar weken weer buiten staat, maar dan nog bozer.

Aangifte doen heeft helemaal geen zin. Hulp voor vrouwen is er wel, maar dat houdt bij serieuze dreiging in dat zij degene wordt die gestraft is door met kinderen en al te moeten verkassen en continu over haar schouder moet kijken in plaats van dat ze zo’n mongool gewoon acht jaar weg stoppen en daarna ergens op de Wadden gooien met een enkelband. Hij flikkert zelf maar op.

Maar nee meneer heeft losse handjes en geen controle over zijn emoties en daarom moet de vrouw maar heel haar leven en alles wat ze heeft opgebouwd achter laten. Haar familie, huis, vrienden, werk, kinderen moeten naar een nieuwe school toe en met een achterlijk alarm rond gaan lopen dat de hele tijd moet worden opgeladen om haar nek heen want ja dat is de oplossing. :')

Gewoon een enkelhalsband om die kerels heen die naarmate hij dichterbij zijn slachtoffer komt steeds strakker om zijn nek gaat zitten. Kan hij zichzelf lekker wurgen ipv zijn ex.

[ Bericht 2% gewijzigd door Azula2.0 op 19-02-2023 04:14:02 ]
pi_208057096
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 21:47 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Is dat zo? Zelfs Minh K was geen veroordeeld moordenaar. Ik ben erg benieuwd of iemand deze claim zou kunnen onderbouwen….

Ok en nu? Gaat mij erom dat we voor een extreem laag percentage psychopatische mannen hier weer een man/vrouw discussie van maken waarbij de vrouw de slachtoffer is van het gewelddadige patriarchaat. Dat vind ik een lachwekkend frame. Zeker als het om 15 vrouwen per jaar ofzo gaat waarvan de meeste niet eens vermoord worden 'omdat ze vrouw zijn' maar uit wraak of jaloezie.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2023 09:03:13 ]
pi_208057128
quote:

[..]

[..]
Het is vooral vermoeiend om jouw reacties te lezen. Wat een zure eenzame man ben jij zeg. Ga eens in de spiegel kijken, dan kan je zien waarom je alleen bent.

Vrouwen moeten oplossen dat mannen geweld tegen ze gebruiken? 8)7
pi_208057134
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 09:08 schreef The_End het volgende:

[..]
Het is vooral vermoeiend om jouw reacties te lezen. Wat een zure eenzame man ben jij zeg. Ga eens in de spiegel kijken, dan kan je zien waarom je alleen bent.

Hij zegt niets vreemds. Ook vrouwen dragen bepaalde verantwoordelijkheid. Daarnaast valt duidelijk niet alles onder femicide.
pi_208057151
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 09:02 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ok en nu? Gaat mij erom dat we voor een extreem laag percentage psychopatische mannen hier weer een man/vrouw discussie van maken waarbij de vrouw de slachtoffer is van het gewelddadige patriarchaat. Dat vind ik een lachwekkend frame.
Wat is de man vrouw discussie dan?

Jeetje als over de laatste vijf jaar, laatste tien jaar, laatste honderd jaar gekeken wordt dan wordt onredelijk vaak een vrouw door een man vermoord vanwege haar rol.

Is de dader een moslim dan staan de mensen snel op de achterste benen want ‘eerwraak’. Is het een simpel ‘familiedrama’ of zou de dader ‘toch al crimineel zijn’ dan wordt het gebagatelliseerd.

Wat opvalt is het vaak de (ex)partner die zich gekrenkt voelt en dat niet accepteert. Vrouwen lopen gewoon meer risico. Als dat van neutrale mensen al niet benoemd mag worden…
pi_208057165
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 09:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Wat is de man vrouw discussie dan?

Jeetje als over de laatste vijf jaar, laatste tien jaar, laatste honderd jaar gekeken wordt dan wordt onredelijk vaak een vrouw door een man vermoord vanwege haar rol.

Is de dader een moslim dan staan de mensen snel op de achterste benen want ‘eerwraak’. Is het een simpel ‘familiedrama’ of zou de dader ‘toch al crimineel zijn’ dan wordt het gebagatelliseerd.

Wat opvalt is het vaak de (ex)partner die zich gekrenkt voelt en dat niet accepteert. Vrouwen lopen gewoon meer risico. Als dat van neutrale mensen al niet benoemd mag worden…
Mensen raken ook over hun toeren over familie drama's. Terecht. Dat is toch iets vrij nieuws.
pi_208057185
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 09:11 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Hij zegt niets vreemds. Ook vrouwen dragen bepaalde verantwoordelijkheid. Daarnaast valt duidelijk niet alles onder femicide.
8)7 Slachtoffers zijn de schuldige! Je leest het op Fok!
pi_208057204
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 09:18 schreef The_End het volgende:

[..]
8)7 Slachtoffers zijn de schuldige! Je leest het op Fok!
Dat zeg ik niet. Maar in hoeveel gevallen ging het om een gevecht waarin de vrouw dan eerder verliest. Dat weten we niet. De schuldige is altijd de moordenaar. En die krijgt dan meestal straf. Tenzij het een familie drama is dan pleegt hij zelfmoord.
pi_208057225
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 09:20 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Dat zeg ik niet. Maar in hoeveel gevallen ging het om een gevecht waarin de vrouw dan eerder verliest. Dat weten we niet. De schuldige is altijd de moordenaar. En die krijgt dan meestal straf. Tenzij het een familie drama is dan pleegt hij zelfmoord.
En in een gevecht is het geoorloogd om iemand te vermoorden!? 8)7 Ik weet niet in wat voor wereld jij leeft, maar in de mijne is geweld uberhaupt niet aanwezig.

Als iemand mij op straat aanvalt met een mes, ben ik dan mede verantwoordelijk voor mijn dood?
pi_208057251
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 09:22 schreef The_End het volgende:

[..]
En in een gevecht is het geoorloogd om iemand te vermoorden!? 8)7 Ik weet niet in wat voor wereld jij leeft, maar in de mijne is geweld uberhaupt niet aanwezig.

Als iemand mij op straat aanvalt met een mes, ben ik dan mede verantwoordelijk voor mijn dood?
In mijn wereld wel. En dan weet en zie je dat dingen vaak niet zo simpel zijn of liggen. Natuurlijk ben je niet verantwoordelijk als iemand je aanvalt met een mes. Je kan als je die aanvaller doodslaat wel veroordeelt worden als je pech hebt.
  zondag 19 februari 2023 @ 09:26:21 #88
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_208057259
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 20:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dit is best een erg bericht. Wist niet dat het er zoveel waren
En dan tellen ze alleen de vrouwen mee die door een ex partner zijn vermoord, waar ze een officiële relatie mee hadden. Dus een ex man of ex partner.
Gevallen waarbij het ook relatie gerelateerd is maar er dus geen officiële relatie was worden niet meegeteld.

Sommige reacties in dit topic geven al aan hoe groot het probleem eigenlijk is. Het ego van de man dat zo getriggerd wordt na beëindiging van de relatie dat zijn enige uitweg is haar te doden.

‘Waar twee vechten zijn twee schuld’
‘Vrouwen maken het er ook zelf naar met hun gezuig en gezeur’
‘Dan had ze maar gewoon van hem moeten scheiden’

Om te kotsen zulke reacties.
Bijna al deze vrouwen waren vantevoren slachtoffer van huiselijk geweld en stalking. Ze waren juist heel moedig uiteindelijk voor zichzelf te kiezen en het is dieptriest dat ze dat met hun leven hebben moeten bekopen.

Het zou je zus maar zijn. Of je nichtje, of je moeder. Zou je dan ook zo praten?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_208057298
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 09:26 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Sommige reacties in dit topic geven al aan hoe groot het probleem eigenlijk is. Het ego van de man dat zo getriggerd wordt na beëindiging van de relatie dat zijn enige uitweg is haar te doden.
Dit inderdaad en daarom had ik onderstaande opgeschreven omdat de reactie van de gemiddelde fokker zo voorspelbaar is
quote:
pi_208057310
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 09:26 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
En dan tellen ze alleen de vrouwen mee die door een ex partner zijn vermoord, waar ze een officiële relatie mee hadden. Dus een ex man of ex partner.
Gevallen waarbij het ook relatie gerelateerd is maar er dus geen officiële relatie was worden niet meegeteld.

‘Vrouwen maken het er ook zelf naar met hun gezuig en gezeur’
‘Dan had ze maar gewoon van hem moeten scheiden’

Om te kotsen zulke reacties.
Bijna al deze vrouwen waren vantevoren slachtoffer van huiselijk geweld en stalking. Ze waren juist heel moedig uiteindelijk voor zichzelf te kiezen en het is dieptriest dat ze dat met hun leven hebben moeten bekopen.

Het zou je zus maar zijn. Of je nichtje, of je moeder. Zou je dan ook zo praten?
Waarom zou je het meetellen als relatie gerelateerd het niet om een relatie gaat?

Het is heel simpel. Dit zijn harde cijfers en die liggen te hoog. Ik ken ook binnen de familie wel geweld. Dat probeer je dan als man (vooral) aan te pakken. Dat wordt van je verwacht.
  zondag 19 februari 2023 @ 09:35:12 #91
438527 MissButterflyy
pi_208057344
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 09:31 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Waarom zou je het meetellen als relatie gerelateerd het niet om een relatie gaat?

Het is heel simpel. Dit zijn harde cijfers en die liggen te hoog. Ik ken ook binnen de familie wel geweld. Dat probeer je dan als man (vooral) aan te pakken. Dat wordt van je verwacht.
Jawel, het gaat om afwijzing! Een vrouw wil GEEN relatie/seks/aandacht whatever (meer) van het manspersoon dat door middel van intimidatie, dreigen en controle toch WEL wil. Het is geen tweerichtingsverkeer, het gaat om macht en controle en een gekrenkt ego.
Verder snap ik je laatste stukje niet. Wat wordt verwacht van een man specifiek? Is respect hebben voor elkaars grenzen niet iets wat voor beide geldt?
pi_208057402
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 09:35 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Jawel, het gaat om afwijzing! Een vrouw wil GEEN relatie/seks/aandacht whatever (meer) van het manspersoon dat door middel van intimidatie, dreigen en controle toch WEL wil. Het is geen tweerichtingsverkeer, het gaat om macht en controle en een gekrenkt ego.
Verder snap ik je laatste stukje niet. Wat wordt verwacht van een man specifiek? Is respect hebben voor elkaars grenzen niet iets wat voor beide geldt?
Dat laatste? Dat je als het mis gaat je als man vaak aangekeken wordt van los dat maar op. Als mannelijk 'buitenstaander' dan. Ook bij geweld tegen vrouwen op bijv. de straat. Wie moet er vaak ingrijpen? Mannen. Deed en doe ik ook. Met alle gevolgen van dien.

Nee natuurlijk wil een vrouw geen relatie op basis van geweld etc.. Maar ze kiezen soms wel zelf voor het risico. Mijn ex woont of woonde ook samen met een crimineel. Dat was of is geen feest gebleken. Dat wist ze tevoren.
  zondag 19 februari 2023 @ 09:42:00 #93
438527 MissButterflyy
pi_208057422
En als je daarna verslagen leest over rechtszaken die daarna gevoerd zijn lees je telkens hetzelfde: de man wilde controle houden, had het niet meer in de hand. Er was al eerder sprake van geweld en stalking, en er blijkt vaak sprake te zijn van narcisme/ antisociale persoonlijkheidsstoornis.

Er ligt misschien ook een stuk in de opvoeding; juist dat je je zoon leert dat hij niet altijd z’n zin kan krijgen en dat hij beter met zijn emoties om moet kunnen gaan en ze uiten in plaats van ze diep weg te stoppen, plus dat je respect moet hebben voor vrouwen en hun grenzen en dat je niet het centrale middelpunt op aarde bent.
Mogen ze wat mij betreft ook lessen van geven op school. Hoe ga je met elkaar om in een relatie en hoe reageer je als de ander het uitmaakt?
  zondag 19 februari 2023 @ 09:48:00 #94
438527 MissButterflyy
pi_208057471
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 09:40 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Dat laatste? Dat je als het mis gaat je als man vaak aangekeken wordt van los dat maar op. Als mannelijk 'buitenstaander' dan. Ook bij geweld tegen vrouwen op bijv. de straat. Wie moet er vaak ingrijpen? Mannen. Deed en doe ik ook. Met alle gevolgen van dien.

Nee natuurlijk wil een vrouw geen relatie op basis van geweld etc.. Maar ze kiezen soms wel zelf voor het risico. Mijn ex woont of woonde ook samen met een crimineel. Dat was of is geen feest gebleken. Dat wist ze tevoren.
Ik heb er nog nooit van gehoord dat mannen geweld op straat maar moeten oplossen. De politie adviseert op hun website dan de politie te bellen, en het proberen te filmen (als het veilig is voor je), er staat niks bij dat een bepaald gender specifiek dit maar op moet lossen! :')

Jouw manier van reageren geeft al precies het probleem aan. Je bent erg traditioneel in je denken.

Je ex is misschien naïef en het zal niet op zijn voorhoofd staan dat ie crimineel is.
Het staat sowieso bij dat soort mannen niet op hun voorhoofd. Hoe vaak hoor je daarna wel niet: ‘het was zo’n aardige man, dit hadden we niet van hem gedacht’
In het begin van de relatie laten zulke mannen zich niet zo zien natuurlijk.
  zondag 19 februari 2023 @ 09:50:16 #95
438527 MissButterflyy
pi_208057487
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 09:08 schreef The_End het volgende:

[..]

De omgekeerde wereld. Helaas zijn er veel mensen/mannen die zo denken. :N
pi_208057494
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 09:48 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik heb er nog nooit van gehoord dat mannen geweld op straat maar moeten oplossen. De politie adviseert op hun website dan de politie te bellen, en het proberen te filmen (als het veilig is voor je), er staat niks bij dat een bepaald gender specifiek dit maar op moet lossen! :')

Jouw manier van reageren geeft al precies het probleem aan. Je bent erg traditioneel in je denken.

Je ex is misschien naïef en het zal niet op zijn voorhoofd staan dat ie crimineel is.
Het staat sowieso bij dat soort mannen niet op hun voorhoofd. Hoe vaak hoor je daarna wel niet: ‘het was zo’n aardige man, dit hadden we niet van hem gedacht’
Dan leef je idd in een andere wereld dan ik. Ik heb redelijk veel geweld meegemaakt hier en in buitenland. Als er geweld is/komt kijkt men meestal naar mannen voor de oplossing.

Mijn ex is niet naïef. De vrouwen van criminelen die ik ken zijn dat ook niet. Zij en anderen weten precies waar ze instappen. Maar niet gaan lopen piepen en als het gewelddadig wordt mij opbellen voor hulp dan.
pi_208057522
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 09:48 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Dat laatste is zo. Maar op welke manier geeft dit het probleem aan? Ik heb nog nooit een vrouw geslagen. Wel vrouwen geholpen.
pi_208057586
Ik heb meer van dit soort verhalen maar dit is recent. Mijn wappie zus neemt iemand mee van een wappie demonstratie naar huis. Als logeergast. Dit speelt zich af in New Zealand. Die gast 'misbruikt een nichtje van mij. Hoe erg? Dat is mij niet duidelijk. Wel dat zij de BUURMAN opbelt en een verhaal verteld dat hem zo schokt dat hij met een vuurwapen komt. Ze heeft geen buurvrouw opgebeld.......dat doe je bewust.
  zondag 19 februari 2023 @ 10:27:20 #99
438527 MissButterflyy
pi_208057841
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 10:00 schreef Jaroon het volgende:
Ik heb meer van dit soort verhalen maar dit is recent. Mijn wappie zus neemt iemand mee van een wappie demonstratie naar huis. Als logeergast. Dit speelt zich af in New Zealand. Die gast 'misbruikt een nichtje van mij. Hoe erg? Dat is mij niet duidelijk. Wel dat zij de BUURMAN opbelt en een verhaal verteld dat hem zo schokt dat hij met een vuurwapen komt. Ze heeft geen buurvrouw opgebeld.......dat doe je bewust.
Ik snap ten eerste niks van je verhaal.
Maar denk ook dat jouw ervaringen geen ‘standaard’ zijn voor hoe de wereld, mannen en vrouwen in elkaar moeten zitten.
pi_208057875
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 10:27 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik snap ten eerste niks van je verhaal.
Maar denk ook dat jouw ervaringen geen ‘standaard’ zijn voor hoe de wereld, mannen en vrouwen in elkaar moeten zitten.
In dit geval ook....dat ze duidelijk kiest voor die ene buurman voor hulp. Niet de buurvrouw waar ze veel meer contact mee heeft. Ze weet dat hij wapens heeft. Hij schiet ook voor haar de opossums in de tuin. Wat vraag en verwacht ze dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')