En de stewards hebben het nooit fout?quote:Op maandag 27 februari 2023 01:32 schreef ChevyCaprice het volgende:
En hoezo “rijdt Hamilton tegen Max op”.. was andersom volgens mij. Max kreeg 5s.
Moet je voor de grap eens Abu Dhabi 21 erbij betrekkenquote:Op maandag 27 februari 2023 10:55 schreef TagForce het volgende:
[..]
En de stewards hebben het nooit fout?
Volgens de richtlijnen voor inhalen zat Hamilton fout (de richtlijnen die door de FIA aan het begin van het seizoen zijn gepubliceerd). Dus ja, Lewis rijdt tegen Max aan. Dat Max daar 5 seconden voor kreeg ligt aan de stewards.
Daarom vroeg ik of de stewards het nooit fout hebben... Schaakmat. OF ze hebben het wel eens fout en het argument gaat niet meer op, OF ze hebben het niet fout en Abu Dhabi was daarmee ook geen fout maar gewoon jammer voor Lewis dat de regels zo zijn geschreven.quote:Op maandag 27 februari 2023 10:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Moet je voor de grap eens Abu Dhabi 21 erbij betrekken
Ik zou zeggen ga na waarom die straf kreeg ipv je eigen oordeel vellen en de stewards veroordelen. Het ging om de snelheid die met de onbesuisde actie gepaard ging.quote:Op maandag 27 februari 2023 10:55 schreef TagForce het volgende:
[..]
En de stewards hebben het nooit fout?
Volgens de richtlijnen voor inhalen zat Hamilton fout (de richtlijnen die door de FIA aan het begin van het seizoen zijn gepubliceerd). Dus ja, Lewis rijdt tegen Max aan. Dat Max daar 5 seconden voor kreeg ligt aan de stewards.
Ik weet waarom... Ik lees namelijk altijd die documenten.quote:Op maandag 27 februari 2023 11:11 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik zou zeggen ga na waarom die straf kreeg ipv je eigen oordeel vellen en de stewards veroordelen. Het ging om de snelheid die met de onbesuisde actie gepaard ging.
En dat is factueel incorrect. Max reed zelfs OVER het gele broodje aan de binnenkant om Lewis, die als een dwaas vol de racelijn pakt, te ontwijken. Dat KAN Max niet als "his excess speed compromised his entry into turn 2". Hij vliegt pas naar buiten NA het contact met Lewis.quote:The Stewards determined that Verstappen attempted to pass Hamilton on the outside
of turn 1 by braking very late. He did not complete the pass in Turn 1 and his excess speed compromised his entry into turn 2, at which point he made contact with Hamilton
Ja, want dat was jouw enige tegenargument (ok, naast het opzettelijk verkeerd interpreteren van de term 'rookie' als aanduiding voor Russell in de Mercedes). En dat argument is onjuist.quote:Op maandag 27 februari 2023 11:14 schreef ChevyCaprice het volgende:
Maar goed we gaan nu weer in op een mini-incident van maanden geleden.
Doordat hij te hard ging kwam hij in botsing. Heel simpel. Is de bekende yield or crash- tactiek van Max. Daarom is het goed dat dit zo fout afliep voor Max, misschien leert die er iets van.quote:Op maandag 27 februari 2023 11:23 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ik weet waarom... Ik lees namelijk altijd die documenten.
Echter, daar staat in:
[..]
En dat is factueel incorrect. Max reed zelfs OVER het gele broodje aan de binnenkant om Lewis, die als een dwaas vol de racelijn pakt, te ontwijken. Dat KAN Max niet als "his excess speed compromised his entry into turn 2". Hij vliegt pas naar buiten NA het contact met Lewis.
Dus, de stewards zitten fout.
quote:Op maandag 27 februari 2023 11:26 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Doordat hij te hard ging kwam hij in botsing. Heel simpel. Is de bekende yield or crash- tactiek van Max. Daarom is het goed dat dit zo fout afliep voor Max, misschien leert die er iets van.
quote:Op maandag 27 februari 2023 11:26 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Doordat hij te hard ging kwam hij in botsing. Heel simpel. Is de bekende yield or crash- tactiek van Max. Daarom is het goed dat dit zo fout afliep voor Max, misschien leert die er iets van.
Ga je nou zeggen dat Hamilton niet een tactiek heeft van zo wijd mogelijk de bocht nemen om zo zijn tegenstander de baan uit te drijven?quote:Op maandag 27 februari 2023 11:26 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Doordat hij te hard ging kwam hij in botsing. Heel simpel. Is de bekende yield or crash- tactiek van Max. Daarom is het goed dat dit zo fout afliep voor Max, misschien leert die er iets van.
Luister maar eens naar het gas van Max, zou ik zeggenquote:Op maandag 27 februari 2023 11:30 schreef TagForce het volgende:
[..]![]()
Als jij met droge ogen wil beweren dat Max Lewis raakte omdat 'hij te hard ging', dan moet je dat zelf weten, maar je geloofwaardigheid komt het niet ten goede, hoor.
Ik hoor het niet. Maar dat zal dan vast aan mij liggen.quote:Op maandag 27 februari 2023 11:34 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Luister maar eens naar het gas van Max, zou ik zeggenals je in een battle zit in 1-2 ga je niet op het gas voor de apex van 2. Maar hij wel.
Haal je geluid ff van mute af.quote:Op maandag 27 februari 2023 11:41 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik hoor het niet. Maar dat zal dan vast aan mij liggen.
Gast, hij gaat zelfs van zijn gas af.quote:Op maandag 27 februari 2023 11:41 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Haal je geluid ff van mute af.
Ja, maar te laat. Stewards zien de snelheid van de auto met de telemetrie, wij niet. Op basis daarvan kwam er 5s.quote:Op maandag 27 februari 2023 11:45 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Gast, hij gaat zelfs van zijn gas af.
Aangezien T1 in z'n 2 gaat, en T2 in z'n 3 doe je dat zeker wel. Max gaat geen stap harder door T2 dan anders, en daar haalt hij ook de apex. Dat doet hij hier ook, maar Lewis raakt hem waardoor hij wijd gaat.quote:Op maandag 27 februari 2023 11:34 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Luister maar eens naar het gas van Max, zou ik zeggenals je in een battle zit in 1-2 ga je niet op het gas voor de apex van 2. Maar hij wel.
Wat is hiervoor jouw bewijs 🧐quote:Op maandag 27 februari 2023 11:54 schreef TagForce het volgende:
[..]
De vraag is alleen, had Max met die snelheid de bocht gehaald? En het antwoord is simpelweg ja, want hij ging niet harder dan in de eerste ronde door bocht 2.
Download Multiviewer for F1quote:Op maandag 27 februari 2023 11:57 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wat is hiervoor jouw bewijs 🧐
Dit is geen bewijs.quote:Op maandag 27 februari 2023 12:08 schreef TagForce het volgende:
]
[..]
Download Multiviewer for F1
Neem een abo op F1TV Pro (als je die nog niet hebt).
Open Multiviewer, en ga naar Brazilie 2022.
Kies race of sprint race en open de onboard van Max en de replay van de livetiming.
Synchroniseer beiden en laat ze met de pauze knoppen exact juist lopen.
Check hoeveel snelheid hij heeft in T2 en of hij voor de apex gas geeft voor T2.
In de sprint op medium is T1 in z'n 3 en T2 in z'n 4... Hij schakelt op de apex omhoog.
Wat is wel bewijs volgens jou dan? Het feit dat hij ronde na ronde die bocht haalt met een hogere snelheid dan hij rijdt op het moment van het incident lijkt me vrij duidelijk dat het helemaal geen 'te hoge snelheid was' om 'zijn insturen voor T2 te compromitteren'.quote:
Ja, omdat ie daar heen stuurt vanwege de ideale lijn die daar ligt.quote:Op maandag 27 februari 2023 12:25 schreef ChevyCaprice het volgende:
Trouwens als je kijkt naar waar Verstappen uitkomt uit bocht 2 in ronde 1 dan is dat aan de rand van de baan. Dus ik snap de vergelijking ook niet echt
[ afbeelding ]
Ronde na ronde, ja, als die wel op de racelijn zit natuurlijkquote:Op maandag 27 februari 2023 12:33 schreef TagForce het volgende:
[..]
Wat is wel bewijs volgens jou dan? Het feit dat hij ronde na ronde die bocht haalt met een hogere snelheid dan hij rijdt op het moment van het incident lijkt me vrij duidelijk dat het helemaal geen 'te hoge snelheid was' om 'zijn insturen voor T2 te compromitteren'.
Uh, jij vergelijkt een ronde waarbij niet wordt gevochten met de ronde waarbij een poging tot inhaalactie wordt gedaan hoor..quote:[..]
Ja, omdat ie daar heen stuurt vanwege de ideale lijn die daar ligt.
Ik kan je vertellen dat hij dat met Hamilton ook zo had gedaan. Het feit dat hij ver naar buiten zit betekent niet dat hij niet verder naar binnen kan... Naar buiten is alleen sneller.
Maar laat maar, je hebt nu al een paar keer laten blijken dat je geen idee hebt waar je over praat.
Dat is het argument dan ook niet. De vraag is of hij de bocht had gehaald zonder van de baan af te raken met de snelheid die hij had. Het antwoord daarop is ja, want hij ging helemaal niet als een gestoorde gek die bocht in. Hij ging zelfs langzamer dan normaal. En misschien had hij heel even langer moeten wachten om weer vol gas te gaan, maar dan nog was het niet alsof hij met die snelheid sowieso van de baan af was gegaan. En dat is wel het criterium. Het andere criterium is namelijk dat hij onderstuurd naar buiten glijdt, maar we zien op de onboard duidelijk dat daar geen sprake van is. Dan blijft er maar 1 optie over die simpelweg niet klopt. Het snelheidsverschil en de marges die Max heeft zijn dusdanig groot dat er geen sprake is van een gecompromitteerde entry van de bocht. Getuige ook het feit dat er 0 onderstuur is op het moment van contact.quote:Op maandag 27 februari 2023 12:37 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ronde na ronde, ja, als die wel op de racelijn zit natuurlijkHij ging niet ronde na ronde side by side door die bocht of wel.
[..]
Uh, jij vergelijkt een ronde waarbij niet wordt gevochten met de ronde waarbij een poging tot inhaalactie wordt gedaan hoor..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |