De Russen hebben hun recht op rechten inmiddels wel verspeeld.quote:Op donderdag 16 februari 2023 18:28 schreef oheng het volgende:
Ik denk dat we een cruciale fout maken door aan te nemen dat rusland een land is dat recht heeft op speciale privileges en rechten. rusland is een heel gewoon land, net als Sudan, Somalie, of Noord Korea.
Aha, het bezit van wapens geeft extra rechten?quote:Op donderdag 16 februari 2023 18:46 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ja hoor jongens, Rusland is een soort Sudan wat nergens recht op heeft en niet serieus genomen hoeft te worden. Hoeveel nuclear subs heeft Sudan?
Net zoals alle andere partijen mbt. defensie. Wellicht SGP uitgezonderd.quote:Op donderdag 16 februari 2023 17:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Veel 'support' beloven en voordoen alsof je haantje de voorste bent, maar zodra puntje bij paaltje komt...
Typisch d66, veel blablabla voor de buhne, weinig echt resultaat.
quote:Op donderdag 16 februari 2023 18:54 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Volgens mij is het een Fins/Russische familienaam. Misschien zit de woede daar ergens. Rijk geworden in Rusland ooit oid? Dat laatste weet ik niet.
De Noordelingen zijn niet boos maar eerder verrast denk ik (als ik ze goed begreepquote:Op donderdag 16 februari 2023 18:55 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ollongren is de Russische tak van een oud adellijk Fins geslacht waarvan een lid in 2002 in de Nederlandse adel werd ingelijfd.
Bron: Wikipedia
Welke afspraken?quote:
Waarom denk je dat Noord-Korea relevant is op het wereldtoneel?quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:00 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Aha, het bezit van wapens geeft extra rechten?
stukje fantasiequote:Op donderdag 16 februari 2023 19:00 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Aha, het bezit van wapens geeft extra rechten?
Jij laat je vrouw en dochter ook uitwonen door je buurman omdat hij sterker is?
Sinds wanneer dat?quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:02 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Waarom denk je dat Noord-Korea relevant is op het wereldtoneel?
Putlerjugend. Zou wel in lijn zijn met de geruchten dat Rusland binnenkort 1 Partij, 1 Volk en 1 Leider krijgt. Gezellig.quote:
De staat Rusland is zichzelf aan het opheffen.quote:Op donderdag 16 februari 2023 18:46 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ja hoor jongens, Rusland is een soort Sudan wat nergens recht op heeft en niet serieus genomen hoeft te worden. Hoeveel nuclear subs heeft Sudan?
In Wit-Rusland zijn ze al een stukje verder.quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:04 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Putlerjugend. Zou wel in lijn zijn met de geruchten dat Rusland binnenkort 1 Partij, 1 Volk en 1 Leider krijgt. Gezellig.
Stukje cancelculture.quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:05 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
De staat Rusland is zichzelf aan het opheffen.
Ik watch en enjoy de shithow al bijna een jaar.
Jammer voor Oekraïne, maar die zijn hun boze bezopen tokkie straks ook kwijt.
Had vandaag een Noorse patiënt. Die wilde Rusland ook flink mishandelen.quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:01 schreef Jojoke het volgende:
[..]
[..]
De Noordelingen zijn niet boos maar eerder verrast denk ik (als ik ze goed begreep). Ik herinner me dat eentje het een Madmen-naam noemde.
Maar van de zin Belarus needs some serious change which can only come after being occupied & de-russified. krijg ik ook de kriegel. Laat ze daar maar hun dingetje doen, zolang ze ons maar niet lastig vallen. Verandering zal vanuit het volk zelf moeten komen en we weten dat veel jongeren in Belarus al anders tegen zaken aankijken.quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:06 schreef ipa84 het volgende:
[..]
In Wit-Rusland zijn ze al een stukje verder.
[ twitter ]
Sinds trump de Kim familie stevig in het zadel heeft geholpen toch?quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:02 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Waarom denk je dat Noord-Korea relevant is op het wereldtoneel?
Nee, N-Korea is sowieso niet relevant.quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:18 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Sinds trump de Kim familie stevig in het zadel heeft geholpen toch?
Laten we het hopenquote:Op donderdag 16 februari 2023 19:05 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
De staat Rusland is zichzelf aan het opheffen.
Ik watch en enjoy de shithow al bijna een jaar.
Jammer voor Oekraïne, maar die zijn hun boze bezopen tokkie buurman straks ook kwijt.
Straks is Rusland dusdanig verzwakt militair gezien en als Rusland niet meer in staat is om Loeki te steunen dan is het daar ook snel afgelopen.quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:10 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Maar van de zin Belarus needs some serious change which can only come after being occupied & de-russified. krijg ik ook de kriegel. Laat ze daar maar hun dingetje doen, zolang ze ons maar niet lastig vallen. Verandering zal vanuit het volk zelf moeten komen en we weten dat veel jongeren in Belarus al anders tegen zaken aankijken.
Ik gok dat vakantiegangers uit Nederland in dat soort oorden niet heeeel veel beter zijnquote:Op donderdag 16 februari 2023 19:23 schreef michaelmoore het volgende:
Russen dat is slecht volk , op vakantie bij de all inclusief en in hun eigen land, superlomp en zonder een greintje medegevoel en empathie
Nee, vandaar dat alle Amerikaanse presidenten en overige wereldleiders er druk mee zijn.quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, N-Korea is sowieso niet relevant.
Naast al het Oekraïns grondgebied terug en herstelbetalingen is álle ontvoerde Oekraïnse kinderen terug wat mij betreft een keiharde eis bij onderhandelingen.quote:
Zijn ze dat?quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:36 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Nee, vandaar dat alle Amerikaanse presidenten en overige wereldleiders er druk mee zijn.
Anders kunnen die Wagners altijd nog met hamers gaan gooien, daar zijn ze goed inquote:
Het kan altijd nog gekker:quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:06 schreef ipa84 het volgende:
[..]
In Wit-Rusland zijn ze al een stukje verder.
[ twitter ]
Kan me berichten herinneren dat Rusland nooit een tekort aan artillery zal hebben en dat ze nog voor jaren aan voorraad hebben. Wat is daar mee gebeurd? Kan toch nooit allemaal door HIMARS opgeblazen zijn? 🤔quote:
slechte gokquote:Op donderdag 16 februari 2023 19:32 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ik gok dat vakantiegangers uit Nederland in dat soort oorden niet heeeel veel beter zijn
Kwam deze ook al tegen.quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:40 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Het kan altijd nog gekker: [ twitter ]
Peter R De Vries kan dit soort bullshit niet meer navertellen.quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:18 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Sinds trump de Kim familie stevig in het zadel heeft geholpen toch?
Wat een treurig leven moet je hebben wanneer je altijd maar bukt voor de agressor. Ik kan je echt een cursus assertiviteit aanraden, gewoon om die angsten een beetje onder controle te krijgen
Rusland had inderdaad land na land ingelijfd richting het westen en die mensen vervolgens decennia onderdrukt met grof tankgeweld. Toen het systeem van armoede in elkaar donderde verzochten die landen zelf om NAVO-lid te worden. Na iedere nieuwe barbaarse oorlog van Rusland in de grensstreken volgde weer een nieuwe lading landen, omdat ze zagen dat ze anders weer ingelijfd zouden worden. Misschien niet morgen, maar dan wel over een paar jaar. Oekraïne was helaas voor ze net te laat.quote:Op donderdag 16 februari 2023 18:11 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Juistem. Want Rusland lijft land na land in richting het westen.
Oh wacht.
Toch mooi drie jaarlagen van militaire leeftijd.quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:40 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Het kan altijd nog gekker: [ twitter ]
Dat komt omdat hij van achter is neergeschoten.quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:45 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Peter R De Vries kan dit soort bullshit niet meer navertellen.
Nederlandse, Engelse en Duitse toeristen zijn inderdaad vaak irritant, maar kennen in tegenstelling tot de weerzinwekkende Russen tenminste nog iets van beschaving.quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:32 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ik gok dat vakantiegangers uit Nederland in dat soort oorden niet heeeel veel beter zijn
Wagner is altijd al een interessante mix van hypermodern en tweede wereldoorlog spul geweest. Modern voor de getrainden en oude meuk voor de jongens die geofferd kunnen worden. Onderdeel van het tweede wereldoorlog spul waren kanonnen die tot 1946 werden gemaakt. Kan dus best zijn dat de munitie daar wat minder voor begint te worden terwijl het Russische leger blijft doorschieten.quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:42 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Kan me berichten herinneren dat Rusland nooit een tekort aan artillery zal hebben en dat ze nog voor jaren aan voorraad hebben. Wat is daar mee gebeurd? Kan toch nooit allemaal door HIMARS opgeblazen zijn? 🤔
De wereld wordt vast veiliger als we meteen omrollen zodra een gekke wap met noeks wat roept.quote:Op donderdag 16 februari 2023 18:46 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het is eerder denk ik een politieke keuze om ze niet aan Wagner te geven,dan dat ze het überhaupt niet hebben.quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:42 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Kan me berichten herinneren dat Rusland nooit een tekort aan artillery zal hebben en dat ze nog voor jaren aan voorraad hebben. Wat is daar mee gebeurd? Kan toch nooit allemaal door HIMARS opgeblazen zijn? 🤔
Men kan wel een tijdelijk tekort hebben vanwege gebrekkige aanvoer. Een tijdje terug werd er ook verteld dat Rusland 10.000 stuks artilleriebommen per dag produceert.quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:42 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Volgens Ruzzische bronnen waarschijnlijkquote:Op donderdag 16 februari 2023 20:00 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Men kan wel een tijdelijk tekort hebben vanwege gebrekkige aanvoer. Een tijdje terug werd er ook verteld dat Rusland 10.000 stuks artilleriebommen per dag produceert.
Dat is stukken minder dan dat voorheen verschoten per dag.quote:Op donderdag 16 februari 2023 20:00 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Men kan wel een tijdelijk tekort hebben vanwege gebrekkige aanvoer. Een tijdje terug werd er ook verteld dat Rusland 10.000 stuks artilleriebommen per dag produceert.
Artilleriemunitie is niet bepaald lastig te produceren, dus ik neem aan dat dit niet zo'n probleem is. Rusland heeft met name problemen met productie van geavanceerde wapensystemen.quote:Op donderdag 16 februari 2023 20:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Volgens Ruzzische bronnen waarschijnlijk
Ook daarmee dienen we uit te kijken:quote:Op donderdag 16 februari 2023 20:03 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat is stukken minder dan dat voorheen verschoten per dag.
Was eerst ruim 60k stuks per dag, later teruggezakt tot 20k per dag en momenteel nog minder.
quote:US and Ukrainian officials have offered widely different estimates of Russian fire, with US officials saying the rate has dropped from 20,000 rounds per day to around 5,000 per day on average. Ukraine estimates that the rate has dropped from 60,000 to 20,000 per day.
Dit is inderdaad interessant en duidelijk. Bolton is duidelijk een veteraan op dit gebied.quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:31 schreef Hyperdude het volgende:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/John_Bolton
Havik, maar wel helder verhaal.
veel munitieopslag plaatsen zijn bekend en worden zodra er weer flink iets ligt opgeblazenquote:Op donderdag 16 februari 2023 19:42 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |