abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208017208
https://www.google.nl/amp(...)e-forum-over-genders

quote:
ARNHEM - Het Arnhemse raadsdebat ontspoorde woensdagavond volledig tijdens de bijdrage van Forum voor Democratie. Het ging over het vergoeden van het wijzigen van je geslacht in identiteitsbewijzen. Fracties van D66, GroenLinks en Partij voor de Dieren verlieten de raadszaal. Tijdens de schorsing die volgde, liepen raadsleden en bezoekers huilend door het stadhuis.
"Genoeg is genoeg", zo begon Forum-raadslid Gino Luurssen zijn betoog. "Regenboogvlaggen, regenboogzebrapaden, roze woensdag en paarse vrijdag", somt hij op. "Het is een keer klaar. Je wordt er letterlijk mee doodgegooid." Ook zou een overheid met veel invloed volgens Luurssen 'een klimaat van genderideologie ondersteunen en faciliteren'.
'Onkruid bij wortel aanpakken'
Deze activistische ideologie moet worden bestreden, vindt Luurssen. "En onkruid moet je bij de wortel aanpakken."
"Gender zoals bedoeld in de ogen van de lhbtiq+gemeenschap bestaat niet, en je identiteit is niet iets wat je zelf vaststelt. Daar klopt niets van en het is schadelijk", stelt Luurssen. "Voor volwassenen, maar ook zeker voor jonge, beïnvloedbare, onzekere en door hormonen gevelde kinderen."
Volgens hem zou op scholen 'actief beleid worden gevoerd door met de genderkoek aan te komen'. "En kinderen terug te sturen naar huis met de vraag: 'papa, mama hebben jullie ervoor gekozen dat ik een meisje of jongetje ben'." Er wordt volgens Luurssen een klimaat gecreëerd van 'normaliseren wat niet normaal is'.
Raadsleden geëmotioneerd
"We weten dat Forum voor Democratie de opvatting dat iedereen in deze stad zichzelf kan en mag zijn niet deelt", reageert Mattijs Loor (D66). Hij verwijt Luurssen afstand te nemen van de wetenschap en complottheorieën te verspreiden. "Ik neem daar grote afstand van."
In de raadszaal zijn op dat moment geschokte gezichten waar te nemen en raadsleden die geëmotioneerd beginnen te raken.
'Borsten en ballen'
Luurssen vervolgt zijn verhaal. "Het belangrijkste is dus niet of jij een penis of vagina hebt, maar hoe jij je identificeert. Het gevoel. Kennelijk is geslacht niet belangrijk, maar tegelijkertijd is het juist weer zó belangrijk dat we de borsten en ballen van kinderen verwijderen."
Klaartje Koorn (CDA) vraagt burgemeester Ahmed Marcouch als voorzitter om strenger op te treden richting Luurssen. "Zelfs ik voel me persoonlijk geraakt door wat hier gebeurt. En het gaat niet eens over mij", zegt zij met trillende stem.
Op dat moment is voor Loor de maat vol. "D66 zal de zaal verlaten en ik roep alle raadsleden die dit ook weerzinwekkend vinden op om hetzelfde te doen." Zijn fractie wordt gevolgd door GroenLinks en Partij voor de Dieren.
"Wij lopen niet weg voor weerzinwekkende dingen, daar gaan wij de discussie over aan. Daarom blijven we zitten", verklaart SP-leider Gerrie Elfrink. Bij die strekking sluiten andere fracties zich aan.
We moeten ideeën met ideeën bestrijden. Dat is hoe democratie werkt.
Ahmed Marcouch
Marcouch geeft aan er als voorzitter voor te staan dat het open debat in transparantie kan worden gevoerd. "Dat een raadslid blijk kan geven van zijn ideeën. Wat een ander daar ook van vindt. We moeten ideeën met ideeën bestrijden. Dat is hoe democratie werkt."
Marcouch laat Luurssen zijn betoog afmaken. Daarna volgt een schorsing waarin zowel raadsleden als bezoekers geëmotioneerd en met betraande ogen rondlopen. Luurssen vertelt ondertussen dat hij het weglopen van de raadsleden ziet als een 'toonbeeld van de democratie waarin we leven'. "Het kan niet zo zijn dat je dingen niet kunt zeggen omdat je mensen kwetst. Al is dat kwetsen niet mijn doel", verzekert hij. "Soms is de waarheid nu eenmaal verschrikkelijk."
'Echt vergif'
Of Loor niet toch beter het debat met Luurssen aan had kunnen gaan? "Het kon niet meer", antwoordt de D66'er. "Hier worden dingen geuit die zo overduidelijk kwetsend zijn, dat je je werk niet meer kunt doen. Raadsleden waren in tranen. Hier werd een grens overschreden."
De woorden van Luurssen zijn 'echt vergif', vindt Yazid Aït Chrif (PvdA). "Bedoeld om de samenleving te destabiliseren en de mensen die hier zitten te ontmenselijken. Dat zullen wij altijd en overal bestrijden en nooit opgeven."
Nou nou. Als je hier al niet tegen kunt als raadslid, wat doe je daar nog? Wat een snowflakes.
:')

Verder kan ik mij er wel in vinden.
Die indoctrinatie van kinderen als het om gendergezeik gaat, moet sowieso gestopt worden.
Ik zou acuut mijn kinderen van de betreffende school halen als ze daar mee geconfronteerd werden.

Verder klopt het toch gewoon. Overal wordt je doodgegooid met dat gendergezeik. Het wordt je door je strot geduwd, en dat voor een kleine groep.
  donderdag 16 februari 2023 @ 11:13:33 #2
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208017223
'Je wordt er letterlijk mee doodgegooid'?

_O-

Letterlijk, really
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_208017275
quote:
Je wordt er letterlijk mee doodgegooid
Deze man moet letterlijk eens de betekenis van letterlijk opzoeken.
pi_208017309
Een duidelijk voorbeeld van gekwetsheid claimen om een andere mening te onderdrukken. Walgelijk gedrag, zowel in zijn doelstelling als in de schaamteloze kinderlijke aanstellerigheid. En dan die nare retoriek die ze maar nablaten 'jezelf kunnen zijn', dat is helemaal geen overheidsaangelegenheid.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_208017346
Die man heeft volkomen gelijk. Ik zal me nog enigszins genuanceerd uitlaten nu maar het is natuurlijk een grote poppenkast. Een symptoom van het verval van een beschaving wanneer dergelijk extremisme wordt getolereerd.

Man en een vrouw. Dat is normaal. De rest is een rare fetish.
pi_208017385
Zou die Luurssen al die praat bij de borrel van de NVU hebben opgepikt?

donderdag 16 februari 2023 @ 11:29:26 #7
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_208017391
Hey er komt weer wat zinnigs uit een mond van ene FVDer. Komt niet heel vaak meer voor
Deze man heeft gewoon gelijk
Ik ben inmiddels overleden
pi_208017396
Weglopen is een teken van zwakte, zeker in een gemeenteraad.
pi_208017409
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 11:29 schreef ootjekatootje het volgende:
Want Luurssen heeft naast het recht om zich te uitten ook recht op een luisterend publiek?
  donderdag 16 februari 2023 @ 11:32:21 #10
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208017430
FvD is staatsgevaarlijk.Opbokken met die lui.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208017475
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 11:25 schreef Confetti het volgende:

Echt een abnormale opmerking dit.
pi_208017541
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 11:30 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Want Luurssen heeft naast het recht om zich te uitten ook recht op een luisterend publiek?
Het is gewoon kinderachtig gedrag. Zeker van een partij die heel Arnhem de LHBTIQA+ wil laten accepteren.
Mogen kinderen op middelbare scholen ook weglopen als een van de acht D’66 LHBT+ raadsleden lessen komen geven in LHBTIQA+ acceptatie?

https://www.gaykrant.nl/2(...)ndidaten-uit-arnhem/
pi_208017548
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 11:25 schreef Confetti het volgende:

Boeien...niet alles en iedereen hoeft normaal te zijn.
Цой жив
  donderdag 16 februari 2023 @ 11:42:21 #15
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_208017587
Ach, ik heb wel eens wat gemeenteraadsvergaderingen op AT5 (lokale Amsterdamse zender) gezien. Ik vind het echt vrijwel allemaal volidioten die vooral met hun eigen agenda’s bezig zijn.

Dit “drama” verbaast me dan ook niks. Eigenlijk alleen dat we dergelijke ongein niet vaker horen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_208017606
quote:
Marcouch geeft aan er als voorzitter voor te staan dat het open debat in transparantie kan worden gevoerd. "Dat een raadslid blijk kan geven van zijn ideeën. Wat een ander daar ook van vindt. We moeten ideeën met ideeën bestrijden. Dat is hoe democratie werkt." Marcouch laat Luurssen zijn betoog afmaken.
Hulde aan Marcouch, daar kan bv een Bergkamp nog veel van leren.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_208017614
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 11:39 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Het is gewoon kinderachtig gedrag. Zeker van een partij die heel Arnhem de LHBTIQA+ wil laten accepteren.
Mogen kinderen op middelbare scholen ook weglopen als een van de acht D’66 LHBT+ raadsleden lessen komen geven in LHBTIQA+ acceptatie?

https://www.gaykrant.nl/2(...)ndidaten-uit-arnhem/
Nope, daar zijn vrij duidelijk regels voor. Maar in de gemeenteraad zijn die er niet en hebben leden dus het volste recht om er niet naar te luisteren. Al helemaal als een of andere clown een ellenlang lulverhaal gaat afsteken over zaken waar hij toch geen beslissingsbevoegdheid over heeft (het gros van waar die tegen tekeer gaat wordt in Den Haag over besloten, niet in de gemeenteraad).
pi_208017623
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 11:43 schreef Montagui het volgende:

[..]
Ik vind het ook een goeie burgemeester.
pi_208017672
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 11:42 schreef thedeedster het volgende:
Ach, ik heb wel eens wat gemeenteraadsvergaderingen op AT5 (lokale Amsterdamse zender) gezien. Ik vind het echt vrijwel allemaal volidioten die vooral met hun eigen agenda’s bezig zijn.

Dit “drama” verbaast me dan ook niks. Eigenlijk alleen dat we dergelijke ongein niet vaker horen.
Klopt. Alleen de verkiezingsspotjes tijdens de gemeenteraadsverkiezingen geven een zeer amusant inkijkje in hoe kneuterig en amateuristisch gemeentepolitiek vaak is.
pi_208017679
quote:
10s.gif Op donderdag 16 februari 2023 11:38 schreef AchJa het volgende:

[..]
:') _O-
Is dit door de speld geschreven of zo. :')
  donderdag 16 februari 2023 @ 11:49:39 #21
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208017692
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2023 11:48 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Klopt. Alleen de verkiezingsspotjes tijdens de gemeenteraadsverkiezingen geven een zeer amusant inkijkje in hoe kneuterig en amateuristisch gemeentepolitiek vaak is.
Het probleem van gemeentepolitiek is dat ze teveel dossiers in de schoot geworpen krijgen waar ze als goedwillende amateur helemaal niet geschikt voor zijn, bijvoorbeeld jeugdzorg.
Where law ends, tyrrany begins.
  donderdag 16 februari 2023 @ 11:53:24 #22
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_208017728
FvD is debiel en weglopen is prima, maar jankend door het stadhuis lopen omdat je tere zieltje gekwetst is? :') Zwakkelingen.
pi_208017729
quote:

[..]
Mensen vinden juist dat Bergkamp te veel toe laat.
pi_208017785
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 11:29 schreef ootjekatootje het volgende:
Natuurlijk is dat geen teken van zwakte, maar een teken dat men beseft dat men zo'n opponent met geen mogelijkheid op andere gedachten kan brengen.
Zij laten hem dus gewoon in zijn eigen sop gaar koken. Terecht.
pi_208017810
Doen ze goed ^O^
pi_208017840
Dit raadslid heeft hier natuurlijk gelijk, het is alleen jammer dat dit van FVD komt, want zo wordt het benoemen van deze realiteit meteen weer gelinkt aan die ongure partij. En geëmotioneerde progressieven is natuurlijk ook niets nieuws, dat is de standaard uitkomst als er dissent is mbt het eigen gedachtegoed. Dit maakt veel van deze mensen ook zo problematisch, men kan het simpelweg niet accepteren dat velen het niet eens zijn met hun eigen totaal verknipte wereldbeeld. Dan zijn het net een stel driftige kleuters die hun zin niet krijgen.
quote:

[..]
Inderdaad, zo hoort het binnen een democratie. Helaas moet je daar tegenwoordig bij sommigen niet meer mee aankomen. Zij steken in op censuur en demoniseren zodra er afvallige meningen worden verkondigd. Alleen het verkondigen van die meningen is al 'kwetsend' en 'traumatiserend'.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 16 februari 2023 @ 12:12:11 #27
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_208017936
quote:
2s.gif Op donderdag 16 februari 2023 11:49 schreef Gunner het volgende:

[..]
Het probleem van gemeentepolitiek is dat ze teveel dossiers in de schoot geworpen krijgen waar ze als goedwillende amateur helemaal niet geschikt voor zijn, bijvoorbeeld jeugdzorg.
Dit is een goed punt. Het nadeel is alleen dat deze goedwillende amateurs soms over miljoenen gaan.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 februari 2023 @ 12:22:54 #28
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208018044
FvD gozer heeft gelijk, maar brengt het precies op de achterlijke extreme manier waar hij juist een probleem van maakt :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Forum Admin donderdag 16 februari 2023 @ 12:23:06 #29
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_208018048
Het gehele gendergebeuren gaat langs me heen, maar FvD doet een FvDtje en daar moeten dan andere raadslieden om huilen?

Wat is er mis met die mensen :')
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_208018081
quote:
Tijdens de schorsing die volgde, liepen raadsleden en bezoekers huilend door het stadhuis
Dan ben je ook gewoon echt niet geschikt voor dit leven. :')
Zonder wrijving geen glans
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')