Weet ik veel ik lees geen Vivaquote:Op zaterdag 18 februari 2023 16:51 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Joh, dat mens loopt al jaren op andere fora zoals viva onder diverse namen te zieken, en ook hier op fok is het niet haar eerste account waarmee ze dit doet. Kennelijk krijgt ze nog steeds voldoende voer
Of we doen vanaf nu een frisse start?quote:Op zaterdag 18 februari 2023 17:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
Fuck zeg, wat jullie je kennen. Sorry, maar het begint bijna komisch te worden.
Topic kan wel opgedoekt worden want die is compleet naar de klote geholpen.
Sorry TS.
Kan ook. Ik vind het een goed onderwerp voor een topicquote:Op zaterdag 18 februari 2023 17:06 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
Of we doen vanaf nu een frisse start?
Het ouderschap wel leuk vindenquote:Op zaterdag 18 februari 2023 17:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Kan ook. Ik vind het een goed onderwerp voor een topicMaar dan moeten we het wel over een andere boeg gooien
Laten we beginnen met reageren op de OP?quote:Op zaterdag 18 februari 2023 17:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Kan ook. Ik vind het een goed onderwerp voor een topicMaar dan moeten we het wel over een andere boeg gooien
Nouja, het is natuurlijk niet alleen kommer en kwelquote:
Dat is nou juist NIET de insteek van dit topicquote:Op zaterdag 18 februari 2023 17:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nouja, het is natuurlijk niet alleen kommer en kwelHet leven met kinderen brengt ook zat leuke dingen met zich mee. Alleen is klagen nou eenmaal leuker
Dat begrijp ik jaquote:Op zaterdag 18 februari 2023 17:14 schreef Soury het volgende:
[..]
Dat is nou juist NIET de insteek van dit topic
Even spuien toch wel?quote:Op zaterdag 18 februari 2023 17:14 schreef Soury het volgende:
[..]
Dat is nou juist NIET de insteek van dit topic
Wie heeft gezegd dat het perfect is, of moet zijn? Ik vertel alleen hoe wij elkaar spontaniteit gunnen en wij zijn echt de enige ouders niet die dit op deze manier doen.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 16:48 schreef Elpis het volgende:
[..]
Dus dat elkaar de vrijheid gunnen is dus niet altijd zo geweest. Gelukkig toch niet zo perfect. Had ik dat toch even goed voor je bedacht. Graag gedaan.
[..]
Ik ben dan weer niet zo met de toekomst bezig. Dat is denk ik ook omdat ik me geen zorgen maak over mijn oudste. Ze heeft een goed stel hersenen en in alles merk ik; die komt er wel. Ze is nog jong en ik weet dat er dingen kunnen veranderen, maar ik heb er zeker wel vertrouwen in. Pesten is gelukkig tot op heden niet aan de orde in haar klas (even afkloppen).quote:Op zaterdag 18 februari 2023 23:55 schreef _Lily_ het volgende:
Balen sunshine!
Ik herken het niet zo, voel me eigenlijk nooit onzeker als moeder (behalve de eerste weken van zijn leven). Ik heb schoonheidsfoutjes, soms denk ik weleens: oei dat heb je niet goed aangepakt. Maar ik vind mezelf wel gewoon een goede moeder.
Ik vind het moeilijkste aan het ouderschap de “zorg” om zijn toekomst. Als hij maar gelukkig, gezond is etc, geen gekke dingen doet (gokken, drinken etc). Wat als hij geen vriendjes heeft. Wat als hij gepest wordt.
Enzovoort. Dat vind ik mentaal het zwaarst.
Toen ze jonger waren kon ik hier ook last van hebben. Totdat er in korte tijd een aantal heftige gebeurtenissen plaats vonden - een deel van mijn zorgen werden waarheid - en mijn mindset veranderde van 'Als ze maar gelukkig zijn..' naar 'Zeker weten dat ze nare shit tegen komen, wat kan ik ze meegeven om daar op een gezonde manier mee te dealen'. Het leven kent een bepaalde hoeveelheid lijden, de acceptatie dat mijn kinderen dat ook zullen doorstaan en de berusting in dat je eigenlijk niet altijd gelukkig hoeft te zijn heeft het ouderschap zoveel lichter gemaakt voor mij.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 23:55 schreef _Lily_ het volgende:
Balen sunshine!
Ik herken het niet zo, voel me eigenlijk nooit onzeker als moeder (behalve de eerste weken van zijn leven). Ik heb schoonheidsfoutjes, soms denk ik weleens: oei dat heb je niet goed aangepakt. Maar ik vind mezelf wel gewoon een goede moeder.
Ik vind het moeilijkste aan het ouderschap de “zorg” om zijn toekomst. Als hij maar gelukkig, gezond is etc, geen gekke dingen doet (gokken, drinken etc). Wat als hij geen vriendjes heeft. Wat als hij gepest wordt.
Enzovoort. Dat vind ik mentaal het zwaarst.
Mooi! Zo zie ik dat ook. In mijn leven zijn al dat soort dingen gebeurd, maar ik sta nog steeds en ben weerbaar veerkrachtig geworden door die ervaringen.quote:Op zondag 19 februari 2023 23:58 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Toen ze jonger waren kon ik hier ook last van hebben. Totdat er in korte tijd een aantal heftige gebeurtenissen plaats vonden - een deel van mijn zorgen werden waarheid - en mijn mindset veranderde van 'Als ze maar gelukkig zijn..' naar 'Zeker weten dat ze nare shit tegen komen, wat kan ik ze meegeven om daar op een gezonde manier mee te dealen'. Het leven kent een bepaalde hoeveelheid lijden, de acceptatie dat mijn kinderen dat ook zullen doorstaan en de berusting in dat je eigenlijk niet altijd gelukkig hoeft te zijn heeft het ouderschap zoveel lichter gemaakt voor mij.
Ik herken dit wel een beetje. Ik denk dat het ook wel goed komt.quote:Op zondag 19 februari 2023 14:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik ben dan weer niet zo met de toekomst bezig. Dat is denk ik ook omdat ik me geen zorgen maak over mijn oudste. Ze heeft een goed stel hersenen en in alles merk ik; die komt er wel. Ze is nog jong en ik weet dat er dingen kunnen veranderen, maar ik heb er zeker wel vertrouwen in. Pesten is gelukkig tot op heden niet aan de orde in haar klas (even afkloppen).
Maar dat is dus bij mijn oudste. Misschien dat ik bij mijn jongste er heel anders over ga denken.
Mijn vriendin heeft een kind die ADHD heeft en met 2 betrokken ouders blijft het iets zwaars.quote:Op maandag 20 februari 2023 12:17 schreef Avelie het volgende:
@:Schanu: Het klinkt alsof vooral de aandoeningen van je oudste het zwaar maken. Misschien eens wat vaker een-op-een dingen doen met oudste & jongste apart?
Ik neem aan dat er nog een andere ouder is, of ben je een alleenstaande ouder zonder dat er een andere ouder betrokken is?
Ja dat kan, maar als je elkaar afwisselt en meer een-op-een tijd creëert, doordat de ene met het ene kind iets gaat doen en de ander met het andere kind, scheelt dat erg veel.quote:Op maandag 20 februari 2023 12:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Mijn vriendin heeft een kind die ADHD heeft en met 2 betrokken ouders blijft het iets zwaars.
Hou nou toch eens op. We hebben deze posts van jou talloze keren gelezen, alleen dan net steeds in een iets ander jasje gestoken. Je weet niet zo goed als ik waar dit op uit gaat draaien.quote:Op maandag 20 februari 2023 12:33 schreef Avelie het volgende:
[..]
Ja dat kan, maar als je elkaar afwisselt en meer een-op-een tijd creëert, doordat de ene met het ene kind iets gaat doen en de ander met het andere kind, scheelt dat erg veel.
Ik zeg niet dat het niet zwaar meer is, maar het kan verlichting geven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |