Eigenlijk probeer jij het mooier te brengen dan het is. Want jullie overleggen ook gewoon van alles, wat ook heel normaal is met een gezin met toch relatief nog jonge kinderen; als in: je kunt nog niet tegen ze zeggen dat er niemand thuis is en ze maar voor zichzelf moeten zorgen en maar zien wanneer jullie thuiskomen.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 09:09 schreef Avelie het volgende:
[..]
Haha je weet het mooi te brengen, maar uiteraard communiceren wij gewoon over onze plannen. Alleen af en toe oppert er iemand een spontaan plan op werk, of vrienden die ineens iets gaan doen en dan is het leuk dat je spontaan kunt aanhaken.
Wij waarderen die vrijheid heel erg en gunnen dat ook de ander. Vandaar dat we samen dit systeem hebben bedacht en dat werkt al 7 jaar prima voor ons.
We moeten hier ook mee stoppen, denk ik. De users die zich in het begin van het eerste deel zo kwetsbaar hier lieten zien, zien we ook amper meer terug. Terwijl het expliciet niet gaat over hoe goed het wel niet gaat, maar juist over hoe moeilijk het soms kan zijn of voelen.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 09:12 schreef BE het volgende:
[..]
Jemig zeg! Mag ik je aanraken?
Tx trouwens voor het compleet verzieken van een topic waarin een user zichzelf heel kwetsbaar opstelde met jouw gejubel over hoe geweldig jij wel niet bent en jullie het samen voor elkaar hebben en wat een fantastisch goed opgevoede en welgemanierde kinderen je hebt.
(Sorry iedereen, ik had me nog zo voorgenomen om er niet op in te gaan to not feed the troll, maar het is te sterk.![]()
Het werkt twee kanten op in dit topic hoor. Er komen mooie posts voorbij in dit topic, maar daar wordt compleet overheen getetterd. Niet alleen door Avelie.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 09:12 schreef BE het volgende:
[..]
Jemig zeg! Mag ik je aanraken?
Tx trouwens voor het compleet verzieken van een topic waarin een user zichzelf heel kwetsbaar opstelde met jouw gejubel over hoe geweldig jij wel niet bent en jullie het samen voor elkaar hebben en wat een fantastisch goed opgevoede en welgemanierde kinderen je hebt.
(Sorry iedereen, ik had me nog zo voorgenomen om er niet op in te gaan to not feed the troll, maar het is te sterk.![]()
Als je de reacties hier leest is dat niet normaal. Veel ouders hebben spontaniteit uit hun woordenboek geschapt, omdat ze "impliciete afspraken" hebben en de ander het niet kan waarderen als het een keertje anders loopt.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 09:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Eigenlijk probeer jij het mooier te brengen dan het is. Want jullie overleggen ook gewoon van alles, wat ook heel normaal is met een gezin met toch relatief nog jonge kinderen; als in: je kunt nog niet tegen ze zeggen dat er niemand thuis is en ze maar voor zichzelf moeten zorgen en maar zien wanneer jullie thuiskomen.
Alleen incidenteel komt er een spontaan uitje opborrelen en dan doet de ander niet moeilijk als dat last minute binnenkomt. Lijkt me vrij normaal.
Wie bepaalt wat "normaal" is?? Waarom is "jouw normaal" wel goed en van iemand anders niet?quote:Op vrijdag 17 februari 2023 09:24 schreef Avelie het volgende:
[..]
Als je de reacties hier leest is dat niet normaal. Veel ouders hebben spontaniteit uit hun woordenboek geschapt, omdat ze "impliciete afspraken" hebben en de ander het niet kan waarderen als het een keertje anders loopt.
Ik krijg het vreselijk benauwd van dat soort berichten.
Ik vind het prima als anderen het anders doen, maar vaak staat er iets bij als "dat kan nu eenmaal niet meer als je kinderen hebt". Daar reageer ik op, het is voor iedereen anders.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 09:29 schreef Ireth het volgende:
[..]
Wie bepaalt wat "normaal" is?? Waarom is "jouw normaal" wel goed en van iemand anders niet?
En je hoeft "dat soort berichten" niet te lezen hé, mag je gewoon overslaan
Dat is een reactie op jou "vragen, of overleggen met de ander hoeft niet." terwijl uit latere reacties blijkt dat je wel degelijk een appje stuurt en indien nodig overlegt net zoals anderen. Dus nee zo anders ben je helemaal niet. Blijk je ineens toch een doodnormaal mens ipv een Trol.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 09:31 schreef Avelie het volgende:
[..]
Ik vind het prima als anderen het anders doen, maar vaak staat er iets bij als "dat kan nu eenmaal niet meer als je kinderen hebt". Daar reageer ik op, het is voor iedereen anders.
Nee, dat zijn berichten los van mijn berichten waar ouders van alles beweren over het ouderschap alsof het feiten zijn, terwijl dit lang niet voor alle ouders geldt.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 10:08 schreef Elleska het volgende:
[..]
Dat is een reactie op jou "vragen, of overleggen met de ander hoeft niet." terwijl uit latere reacties blijkt dat je wel degelijk een appje stuurt en indien nodig overlegt net zoals anderen. Dus nee zo anders ben je helemaal niet.
Hey maar hoe zit het nou met je kinderen van 6 en 8 en je relatie van 7 jaar?quote:Op vrijdag 17 februari 2023 11:55 schreef Avelie het volgende:
[..]
Nee, dat zijn berichten los van mijn berichten waar ouders van alles beweren over het ouderschap alsof het feiten zijn, terwijl dit lang niet voor alle ouders geldt.
Ik leg uit hoe je het ook zou kunnen regelen samen, zodat je wel spontaan iets kunt gaan doen, maar daar komt zo bizar veel weerstand op.
Misschien interessant om eens bij jezelf na te gaan waarom dit je zo boos maakt? Een goed gesprek hierover voeren met je partner een idee?
Precies, de zwangerschap ging ook meer dan prima en hij is nu zo rustig, ik ga er vanuit dat dat geen tweede keer gaat gebeurenquote:Op donderdag 16 februari 2023 23:22 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Mja, wij zijn twee rustige mensen en hebben twee zonen. De oudste is heel rustig zoals zijn papa en mama. De jongste maakt ALTIJD veel kabaal en kan zo een hele ruimte vullen met zijn aanwezigheid. En dat leidde toen hij klein was ook erg vaak tot gilpartijen en hij is altijd de luidste van een groep kinderen op feestjes ed.
Vriendinnen met rustige kinderen hebben ook wel eens gezegd, “waarom doe je daar niks aan?” Maar hij doet toch niks verkeerd, alleen zijn zoals ie is?
Het koste ons veel energie om ons op hem aan te passen en we zijn regelmatig nog met z’n drietjes overprikkeld na een hele vakantiedag met hem, maar wat brengt die jongens ons veel …![]()
![]()
Zeker nu hij zijn emoties wat kan kanaliseren.
Zoveel enthousiasme, zoveel leuke ideeën, zoveel plezier en zoveel gezelligheid![]()
![]()
Hoe een zwangerschap loopt heeft volgens mij niet zoveel invloed op het karakter. Ik had bij allebei een perfecte zwangerschap en ik heb nu een exemplaar wat nogal een hand vol is. Mijn eerste is wel een heel rustig kind.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 18:34 schreef daNpy het volgende:
[..]
Precies, de zwangerschap ging ook meer dan prima en hij is nu zo rustig, ik ga er vanuit dat dat geen tweede keer gaat gebeuren
Ik heb een relatie van 16 jaar, hoe kom je bij 7?quote:Op vrijdag 17 februari 2023 12:03 schreef ZarB het volgende:
[..]
Hey maar hoe zit het nou met je kinderen van 6 en 8 en je relatie van 7 jaar?
Kun je een post quoten die incongruent is met een ander? Ik ben zeer benieuwd.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 08:54 schreef daNpy het volgende:
Nog steeds niet in de gaten hebben dat alle verhalen samen helemaal niet kloppen. En maar blijven happen
Bij ons komt dit voornamelijk nog voor bij de jeugd. Bij de rest wordt het inderdaad ook van te voren afgesproken.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 08:08 schreef ZarB het volgende:
Ik zal wel in de verkeerde branche werken want bij ons komen dat soort plannen nooit zomaar spontaan voor.
Bij mijn vorige baan wel, besloten we na de late dienst nog ergens een biertje te drinken.
quote:Op zaterdag 18 februari 2023 08:53 schreef Avelie het volgende:
[..]
Ik heb een relatie van 16 jaar, hoe kom je bij 7?
En dat terwijl je oudste al 8 is.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 09:09 schreef Avelie het volgende:
Wij waarderen die vrijheid heel erg en gunnen dat ook de ander. Vandaar dat we samen dit systeem hebben bedacht en dat werkt al 7 jaar prima voor ons.
Dit is wel een constant gehak op die user, ik zie niks raarsquote:
Nou ja het kan natuurlijk zijn dat ze een jaar lang bezig zijn geweest een werkende modus te vinden.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 15:59 schreef Soury het volgende:
[..]
Dit is wel een constant gehak op die user, ik zie niks raars
Het eerste jaar in de babyfase hebben we dit niet op deze manier gedaan, omdat we de dag dan lang genoeg vonden duren en liever aan het einde van de middag wilden dat de ander thuis was.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 15:58 schreef Elpis het volgende:
[..]
[..]
En dat terwijl je oudste al 8 is.
Dus dat elkaar de vrijheid gunnen is dus niet altijd zo geweest. Gelukkig toch niet zo perfect. Had ik dat toch even goed voor je bedacht. Graag gedaan.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 16:30 schreef Avelie het volgende:
[..]
Het eerste jaar in de babyfase hebben we dit niet op deze manier gedaan, omdat we de dag dan lang genoeg vonden duren en liever aan het einde van de middag wilden dat de ander thuis was.
quote:Op vrijdag 17 februari 2023 09:09 schreef Avelie het volgende:
[
.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 16:30 schreef Avelie het volgende:
[..]
Het eerste jaar in de babyfase hebben we dit niet op deze manier gedaan, omdat we de dag dan lang genoeg vonden duren en liever aan het einde van de middag wilden dat de ander thuis was.
Joh, dat mens loopt al jaren op andere fora zoals viva onder diverse namen te zieken, en ook hier op fok is het niet haar eerste account waarmee ze dit doet. Kennelijk krijgt ze nog steeds voldoende voerquote:Op zaterdag 18 februari 2023 15:59 schreef Soury het volgende:
[..]
Dit is wel een constant gehak op die user, ik zie niks raars
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |